SJ:n on nyt uskottava, koska Sargeantin kuskipaikka on mainittu myös Autosportin twitterissä.
ei kyllä mitään järkeä. 5 voittoa Formula 3:ssa ja Formula 2:ssa yhteensä. sijat 3, 7 ja 4 näyttöinä relevanteista pikkuformuloista, Sitten Jost Capito jaksaa vielä väittää suoralla naamalla että Kansalaisuudella ei ole mitään tekemistä päätöksen kanssa.Tämähän julkaistiin jo usea kisa sitten Williamsin toimesta. Tuo ajaa Williamsilla, jos saa superlisenssin. Nyt ilmeisesti sitten sai.
Jenkkejä tuskin kiinnostaa paskan vertaa se että heidän kuski ajelee Williamsilla satunnaisista pistesijoista. Mahtaako mennä edes viiden suosituimman kuskin joukkoon ensi kaudella, tuskin.ei kyllä mitään järkeä. 5 voittoa Formula 3:ssa ja Formula 2:ssa yhteensä. sijat 3, 7 ja 4 näyttöinä relevanteista pikkuformuloista, Sitten Jost Capito jaksaa vielä väittää suoralla naamalla että Kansalaisuudella ei ole mitään tekemistä päätöksen kanssa.
No joo olihan tämä silti melko selvä peli. Vähän kuin Russellin tie Mersulle Bahrain 2020 jälkeen.Aiempien huhujen mukaisesti Williams on nyt vahvistanut Sargeantin ajavan tallissa ensi kaudella.
https://www.motorsport.com/f1/news/williams-formally-confirms-sargeant-in-formula-1-seat-for-2023/10403356/
Williams ilmoitti tästä jo viikkoja sitten. Ehtona oli superlisenssi.Aiempien huhujen mukaisesti Williams on nyt vahvistanut Sargeantin ajavan tallissa ensi kaudella.
https://www.motorsport.com/f1/news/williams-formally-confirms-sargeant-in-formula-1-seat-for-2023/10403356/
Kessu. (Kersantti armeijaslangissa). Sargeant kuulostaa lausuttuna samalta, kuin kersantti (sergeant)Onko tämä Sargeant nyt sitten Kessu vai Kassu?
Niin, tuon A:n takia heitin vaihtoehdoksi Kassun. Mennään Kessulla.Kessu. (Kersantti armeijaslangissa). Sargeant kuulostaa lausuttuna samalta, kuin kersantti (sergeant)
Parempi sekin kuin mennä kessulle. Siis tupakoimaan kessua.Niin, tuon A:n takia heitin vaihtoehdoksi Kassun. Mennään Kessulla.
F1_n virallisilla sivuilla on oma analyysinsä valinnan perusteluista. Tiivistettynä jutusta voi päätellä, että käytännössä Williamsin ykköstoive oli Piastri ja sitten de Vries, Sargeant oli vasta kolmannella sijalla ja periaatteessa olisi pitänyt jatkaa F2:ssa. Kahta ekaa ei saatu ja hänen valitsemisen puolesta puhui Williamsin akatemiassa mukana olo. Olisihan se vähän tyhmää ylläpitää junioriakatemiaa, jos sieltä ei kuskiksi talliin pääse.ei kyllä mitään järkeä. 5 voittoa Formula 3:ssa ja Formula 2:ssa yhteensä. sijat 3, 7 ja 4 näyttöinä relevanteista pikkuformuloista, Sitten Jost Capito jaksaa vielä väittää suoralla naamalla että Kansalaisuudella ei ole mitään tekemistä päätöksen kanssa.
Ei siinä ole mitään tyhmää. Tyhmää on se, että formuloihin pääsee sisään, vaikka et olekaan nopea. Tuollaisista aketemioista pitäisi tylysti potkia pois, jos junnun kehitys toppaa täysin eikä roikottaa kaveria mukana vain ajamisen ilosta ja nostattaa hänet ykkösiin, koska "olisihan se vähän tyhmää ylläpitää junioriakatemiaa, jos sieltä ei kuskiksi talliin pääse."Olisihan se vähän tyhmää ylläpitää junioriakatemiaa, jos sieltä ei kuskiksi talliin pääse.
Rellu/Alpinehan näiden junnujen kanssa on arponut esim Piastri ja Zhou jotka muut tallit ovat nostaneet sarjaan. Relluhan tätä akatemiaa pyörittää ilmeisesti harrastuksena.F1_n virallisilla sivuilla on oma analyysinsä valinnan perusteluista. Tiivistettynä jutusta voi päätellä, että käytännössä Williamsin ykköstoive oli Piastri ja sitten de Vries, Sargeant oli vasta kolmannella sijalla ja periaatteessa olisi pitänyt jatkaa F2:ssa. Kahta ekaa ei saatu ja hänen valitsemisen puolesta puhui Williamsin akatemiassa mukana olo. Olisihan se vähän tyhmää ylläpitää junioriakatemiaa, jos sieltä ei kuskiksi talliin pääse.
Tai sitten tallin on nähnyt kaverissa potentiaalia tulosten ulkopuolelta. Kamui Kobayashi noin niinkuin esimerkkinä ajoi tulosten perusteella varsin heikohkon junnu-uran, mutta vakuutti Toyotan parilla tuurauskeikalla ja tallin mentyä nurin pääsi vielä Sauberille useammaksi kaudeksi ja pidettiin kuitenkin varsin kohtuullsena kuskina. Eipä junnusarjoissa yleensäkään kannata vetää johtopäätöksiä juurikaan muusta kuin erosta tallikaveriin.ei kyllä mitään järkeä. 5 voittoa Formula 3:ssa ja Formula 2:ssa yhteensä. sijat 3, 7 ja 4 näyttöinä relevanteista pikkuformuloista, Sitten Jost Capito jaksaa vielä väittää suoralla naamalla että Kansalaisuudella ei ole mitään tekemistä päätöksen kanssa.
En minäkään mitään F1-ajopaikka-automaattia kannata. Mutta tuolla ajattelutavalla kallistuisin itse enemmän siihen suuntaan, että jos akatemia ei tuota nopeita kuskeja, on se koko akatemian ylläpito on vielä typerämpää, kuin junnun typerä nosto ykkösiin.Tuollaisista aketemioista pitäisi tylysti potkia pois, jos junnun kehitys toppaa täysin eikä roikottaa kaveria mukana vain ajamisen ilosta
Nyck de Vries on tietynlainen ääriesimerkki sekavista juniorikuvioista. Oli McLarenin junioriohjelmassa, päätyi ykkösissä Mersun reservikuskiksi, ajoi kisaviikonlopun harkkoja Aston Martinilla, pääsi varakuskina kisaan Williamsilla, osallistui Alpinen yksityistestiin ja lopuksi sai ensi kaudeksi tallipaikan Alpha Taurilta, jonne pitäisi tulla Red Bullin ihan omasta junioriohjelmasta.Rellu/Alpinehan näiden junnujen kanssa on arponut esim Piastri ja Zhou jotka muut tallit ovat nostaneet sarjaan. Relluhan tätä akatemiaa pyörittää ilmeisesti harrastuksena.
Kyllähän akatemia tuottaa tieyttyyn tasoon asti nopeita kuskeja, mutta vain tiettyyn tasoon asti. Sitähän siellä opetetaan, ajamista ja kaikki sen oppivat, mutta vain tiettyyn tasoon asti. Sitten on ne lahjakkuudet, jotka erottuvat joukosta. Akatemian tehtävä on nimen omaan erotella huiput taviksista. Ei akatemian tarkoitus ole tuottaa joka vuosi ykkösiin kuskia, kun ei siellä edes joka vuosi aukea paikkoja.En minäkään mitään F1-ajopaikka-automaattia kannata. Mutta tuolla ajattelutavalla kallistuisin itse enemmän siihen suuntaan, että jos akatemia ei tuota nopeita kuskeja, on se koko akatemian ylläpito on vielä typerämpää, kuin junnun typerä nosto ykkösiin.