AnttiL
Reittinörtti
Hypyissä pitäisi myös ottaa paljon enemmän vauhtia pois.
Kyllähän se toki juuri näin on ja jos ne joilla on liitua saa määrittää säännöt, niin ne säännöt on sellaiset, että mukana on varaa olla vain ne joilla on liitua millä piirtää.Me voidaan antaa näkemyksiä, mutta ne piirtää kellä on liitua.
No se voi toki pitää paikkansa, edelleen nopein tapa edetä on keula edellä auto suorassa oli alla sitte BDA escort tai Rally 1. Ysärin alustat saattoi olla myös sellaisia pomppulauotoja ettei suoraan ajaminen ollut helppoa.....jäykkä neliveto myös pakotti vastaheittoihin. Mitäpä jos nykyisiin autoihin määrättäis jäykkä neliveto? Kunnon askel taaksepäin.Aeron poistaminen tekisi keula edellä äärirajalla ajamisesta vähän vaikeampaa. Sladissa ajamiseen vaikuttaa kyllä paljolti muukin kuin aero. Voimansiirron lukoilla on siihen suuri vaikutus, samoin alustalla ja renkailla.
Pelkästään mututuntumalla veikkaisin, että vaikka Rally2-autoista otettaisiin kaikki siivet irti, olisi nopein tapa edetä keula edellä. Emme tulisi näkemään paluuta leveisiin luistoihin ja näyttäviin vastaheittoihin. Muutos näyttävyydessä ei olisi suuri, mutta vauhdit putoaisivat kyllä.
Tämä kuvaa hyvin sitä, että ei sen mainoksen tarvitse olla sama kuin myytävä tuote. Mainokset ovat mielikuvia. Lopulta ihan sama, vaikka sähköautoja myytäisiin polttaria näyttämällä.Itse ajattelen milloin se katumalli tuli markkinoille ja Fiestan valmistus on vissiin päättynyt heinäkuussa. Eli M-sport markkinoi autoa mitä ei enää saa
Ei jälkimmäisen perusteella. Huiman näyttäviähän nämä autot on seurata, mutta itse laittaisin hudin puolelle. Toisaalta mistä sitä tietää missä oltaisiin eri säännöillä. Voisi olla vielä huonommin.Voisi kysyä näin kolmantena vuotena kun Rally1 autot ovat käytössä, onko kyseinen konsepti onnistunut. Onko mukaan tullut uusia valmistajia mistä niin puhuttiin.
Kun puhutaan rally 1 autoista voidaan tässä tapauksessa puhua hybrid autoista. Hybrid yksikkö ei ole se syy joka tekee näistä autoista näyttäviä. Näyttäviä oli jo viimeisin wrc sukupolvi ennen rally 1 autoja jos puhutaan nopeudesta ja tehoista.Ei jälkimmäisen perusteella. Huiman näyttäviähän nämä autot on seurata, mutta itse laittaisin hudin puolelle. Toisaalta mistä sitä tietää missä oltaisiin eri säännöillä. Voisi olla vielä huonommin.
Pakko kyllä sanoa että kiinnostus tätä hienoa lajia kohtaan on laskenut viime vuosien aikana. Ainoa valopilkku on nämä Rally2 autot ja jopa Rally3 johon jopa Renault innostui mukaanEi jälkimmäisen perusteella. Huiman näyttäviähän nämä autot on seurata, mutta itse laittaisin hudin puolelle. Toisaalta mistä sitä tietää missä oltaisiin eri säännöillä. Voisi olla vielä huonommin.
Kuka oikeasti olettaa, että kesken sääntökauden tulisi mukaan uusia valmistajia? Kyllä ne tulevat mukaan silloin, kun säännöt vaihtuvat ja kaikki lähtevät samalta viivalta, jos siis tulevat ollenkaan.Onko mukaan tullut uusia valmistajia mistä niin puhuttiin.
Miksi siis näin?Pakko kyllä sanoa että kiinnostus tätä hienoa lajia kohtaan on laskenut viime vuosien aikana. Ainoa valopilkku on nämä Rally2 autot ja jopa Rally3 johon jopa Renault innostui mukaan
Samaa mieltä, Rally1 ovat näyttävimpiä autoja mitä on vuosikymmeniin ollut. 2017 WRC:tkin olivat jo askel parempaan, mutta Rally1 autot ovat kyllä niihin nähden vielä askel ylöspäin. Rally2 pääluokaksi toisi auttamatta B-ryhmästä A-ryhmään siirtymisen tapaisen muutoksen.Ei jälkimmäisen perusteella. Huiman näyttäviähän nämä autot on seurata, mutta itse laittaisin hudin puolelle. Toisaalta mistä sitä tietää missä oltaisiin eri säännöillä. Voisi olla vielä huonommin.
En kyllä tiedä mikä näissä Rally1 autoissa on että ne eivät vaan jaksa kiinnostaa. Viime vuodet on tullut enemmän fiilisteltyä ysärin lopun meininkiäMiksi siis näin?
Monilla tahtoo mennä niin, että oma kaikkein aktiivisin ja omistautunein aikajakso vaikuttaa melkeinpä siltä "parhaalta koskaan". En tiedä, onko näin sinun kohdallasi?En kyllä tiedä mikä näissä Rally1 autoissa on että ne eivät vaan jaksa kiinnostaa. Viime vuodet on tullut enemmän fiilisteltyä ysärin lopun meininkiä
Se aktiivinen kausi alkoi 2002 ,toki olin kyllä seurannu jo jonkin verran sitä ennenkin.Monilla tahtoo mennä niin, että oma kaikkein aktiivisin ja omistautunein aikajakso vaikuttaa melkeinpä siltä "parhaalta koskaan". En tiedä, onko näin sinun kohdallasi?
Samaa mieltä, paitsi:Samaa mieltä, Rally1 ovat näyttävimpiä autoja mitä on vuosikymmeniin ollut. 2017 WRC:tkin olivat jo askel parempaan, mutta Rally1 autot ovat kyllä niihin nähden vielä askel ylöspäin. Rally2 pääluokaksi toisi auttamatta B-ryhmästä A-ryhmään siirtymisen tapaisen muutoksen.
Samaa mieltä. Kyllähän Hyundai i20 N Rally1 -> i20 N Rally2 olisi pienempi pudotus näyttävyydessä kuin Lancia Delta S4 (gr. B) -> Delta HF 4WD (gr. A).Rally2 ei minusta olisi kovinkaan iso pudotus.
Kaikki hehkuttas niitä iänikuisia B- ryhmäläisiä (joita itsekin olen aikoinaan penkalta fanittanut).
Hyvä vertaus. 1989 oli neljä voittoihin kykenevää ison A-ryhmän autoa (Lancia Delta HF Integrale, Toyota Celica GT-Four, Mazda 323 4WD ja Mitsubishi Galant VR-4). Näiden lisäksi Nissanin takavetoinen 180SX pystyi haastamaan Afrikan ralleissa ja yksityiskuskeille oli jo kehityksestä jälkeenjääneitä Sierra RS Coswortheja ja Audi 200 quattroja ja 90 quattroja. Jätän sen Norsunluurannikon etuvetoisen N-ryhmän Renaultin omaksi kuriositeetikseen.Rally2:een siirtyminen ei olisi yhtä iso pudotus kuin vuoden 1987 A-ryhmäläisiin, vaan enemmän kuin skipattaisiin suoraan vuoteen 1989, mutta sitten kehitys ei kuitenkaan olisi yhtä nopeaa kuin se A-ryhmän aikana oli.
Ja pätkäajoissahan Rally2 on B-ryhmän tykin veroinen, mutta toki näyttävyys on erilaista.