Vihdoin.ja nyt saatiin telkkariinkin sunnuntain tulokset
Vihdoin.ja nyt saatiin telkkariinkin sunnuntain tulokset
Mahtaa Yrjöä harmittaa eilinen spinni, olisi ollut kirkas kakkossija tulossa.Linnamäe lähti eilen viiden kovan kotimaisen porukassa samoilta lähtöpaikoilta, ja veteli poppoota pataan miten tykkäsi, oisko viime kauden tuloksia selittänyt epävarmuus sekä kuskissa että Hyundaissa.
Oisko ollut jossain maalihaastiksessa kuvaa, kiinnitin huomiota kun näytti noin sentin paksuiselta plexiltä.
Molemmissa tapauksissa koko reitti piti kuitenkin ajaa läpi jos halusi ne 20 pistettä. Jos keskeyttää rallissa kolme kertaa (tai edes kerran), ei mielestäni millään matematiikalla ansaitse mukaan 12 pisteen pottia.Sinä kun tykkäät B-ryhmän aikakaudesta niin yhtä lailla voi kysyä oliko reilua että Safarissa ajettiin 5000 kilsaa ja Jyskälässä 500 kilsaa, mutta molempien voittaja sai 20 pistettä?
Ei niinkään tuo kilometrimäärä ole se suurin ongelma, vaan se että ylipäätään sunnuntaista jaetaan erikseen pisteitä, eikä rallin lopputuloksesta. Ja se, että järjestelmä asettaa kuljettajat täysin eriarvoiseen asemaan rallin viimeiselle päivälle. Ne jotka ovat suorittaneet koko reitin läpi joutuvat sunnuntaina miettimään lauantaipisteitään, kun taas superrallaajat voivat sunnuntaina tykittää menemään "nothing to lose" -mentaliteetilla. Ja sekin on vähän ongelmallista, että voit ajaa rallin virheettömästi läpi, keskeyttää ylivoimaisesta johdosta tekniseen vikaan viimeisellä pätkällä, ja 0 pistettä koko viikonlopusta. Ja sitten joku rallin kahteen kertaan keskeyttänyt super-runkimies vie samasta viikonlopusta 12 pistettä.Ayrton-Anan mielestä on epäreilua että sunnuntaista saa enemmän pisteitä per kilometri kuin alkurallista.
Vain HC-fanit tilaavat maksukanavia/striimauspalveluja. Suuri yleisö eli tuularit katsovat, jos tulisi YLE:ltä ilman huutoselostajia.Millä perusteilla? Rallifanit katsovat joka tapauksessa kaiken, oli pistejärjestelmä mikä tahansa. Suuri yleisö katsoo vain ilmaisen powerin ja nyt ovat aivan helvetin ulapalla mitä tapahtuu ja miksi = eivät todellakaan syty lajille.
Onkohan tämä viesti tullut rallifanin näppäimistöltä?Mielenkiintoista lueskella aikuisten ihmisten ulinaa säännöistä vaikka tähän asti kaikki data ja merkit näyttää että kyseinen sääntömuutos on ollut enemmän positiivinen kuin negatiivinen.
Vitut ole.Mielenkiintoista lueskella aikuisten ihmisten ulinaa säännöistä vaikka tähän asti kaikki data ja merkit näyttää että kyseinen sääntömuutos on ollut enemmän positiivinen kuin negatiivinen.
Minä taas väitän että toi 12 pistettä keskeyttäneelle on vaikea temppu ottaa, ja jos siihen pystyy niin on pisteensä ansainnut ja yleisölle viihdettä tuottanut. Ja vastaavasti harvassa tulee olemaan ne rallin yleiskilpailun voittajat, jotka eivät saa sunnuntailta yhtäkään pistettä.Jos keskeyttää rallissa kolme kertaa (tai edes kerran), ei mielestäni millään matematiikalla ansaitse mukaan 12 pisteen pottia.
Siitä olen samaa mieltä, että yleiskilpailusta pitäisi antaa edelleen pisteet, mutta supersunnuntai on minusta erinomainen uudistus.Ei niinkään tuo kilometrimäärä ole se suurin ongelma, vaan se että ylipäätään sunnuntaista jaetaan erikseen pisteitä, eikä rallin lopputuloksesta.
No mites tähän vertautuu täyden kauden ja mestaruudesta ajavat kuljettajat?Ja se, että järjestelmä asettaa kuljettajat täysin eriarvoiseen asemaan rallin viimeiselle päivälle. Ne jotka ovat suorittaneet koko reitin läpi joutuvat sunnuntaina miettimään lauantaipisteitään, kun taas superrallaajat voivat sunnuntaina tykittää menemään "nothing to lose" -mentaliteetilla.
Keskeytys on keskeytys. Viime vuoden säännöilläkin oli mahdollisuus saada powerilta 5 pistettä sillä että ajoi rallissa tasan yhden pätkän kovaa.Ja sekin on vähän ongelmallista, että voit ajaa rallin virheettömästi läpi, keskeyttää ylivoimaisesta johdosta tekniseen vikaan viimeisellä pätkällä, ja 0 pistettä koko viikonlopusta. Ja sitten joku rallin kahteen kertaan keskeyttänyt super-runkimies vie samasta viikonlopusta 12 pistettä.
Kyllä mulla on ainakin kavereita joilla on Katsomo tilattu Liigan (tai jonkun syyn vuoksi) ja katsovat siinä samassa rallia kun sitä sieltä tulee. Ei kaikkia pätkiä, mutta sen osalta kun heillä on mahdollisuus katsoa.Vain HC-fanit tilaavat maksukanavia/striimauspalveluja. Suuri yleisö eli tuularit katsovat, jos tulisi YLE:ltä ilman huutoselostajia.
kyllä olis kiva nähdä olisko Fourmauxin tyylinen kypsyminen tapahtunut.Oliveri koulutti kyllä kaikkia Rally2-luokassa. Mies kuuluisi korkeimmalle tasolle heittämällä.
Älä viitsi puhua näin väheksyvästi. Sympaattinen japanilainen, Lutakon luotijuna. Tarvii vaan vähän lisää kokemusta ja pari vuotta ajoa pääluokassa.Taka teki takat taas
Jep huomasin, kun kamerat siihen kohdistuivat mutta kommentaattorit eivät maininneet mitään (ehkä ihan ymmärrettävästi)Ei meinannut pysyä siipi Fourmauxn autossakaan. Onnittelut hänelle podiumista. Hieno suoritus!
Ei kyllä Evanssikaan varmistele mitään, yleisölle viihdettäNyt on yritystä! Pisteet Thierrylle, ettei lauantain pisteitä lähdetty varmistelemaan.