Renessanssinero
Perusfeidaaja
Nyt on olemassa oikein hyvät mahdollisuudet siihen, että tästä tulee Hamiltonin huonoin kausi koskaan.
Hyvissä ajoin teki sopimuksen Ferrarille. Muuten olisi voinut tulla viimeinen kausi koskaan.Nyt on olemassa oikein hyvät mahdollisuudet siihen, että tästä tulee Hamiltonin huonoin kausi koskaan.
Auto oli vaurioitunut alussa kontaktissa Leclercin kanssa, siitä johtui ymmärrettävästi tuo heikko vauhti kisassa. Taktiikka oli kyllä aivan kammottava molemmilla mersu kuskeilla. Mielenkiintoinen loppukausi tulee.Nyt oli jo sentään aika-ajossa vähän heräämisen merkkejä, mutta kisa kyllä taas yllättävän vaisu siihen nähden. Taktiikan kanssakin taisi tosin olla vähän sekoilua.
Hamilton taisteli tosiaan auton vaurioista johtuvan aliohjautuvuuden kanssa, näin kertoi Mersun tiedote.Auto oli vaurioitunut alussa kontaktissa Leclercin kanssa, siitä johtui ymmärrettävästi tuo heikko vauhti kisassa. Taktiikka oli kyllä aivan kammottava molemmilla mersu kuskeilla. Mielenkiintoinen loppukausi tulee.
Olisikohan Hamiltonilla ollut tietoa kauan sitten, että uusi Mersu on susi. Saa nähdä monta vuotta menee Mersulla toipuessa.Mersu on kyllä mennyt taaksepäin. Viime kaudella auto oli aika vaikea ajaa molempien mielestä ja säätöikkuna pieni ja jupiterin kuut piti olla oikeassa asennossa, niin oli vauhtia, mutta sitten kun oli pielessä niin oli pielessä ja vauhtia ei ollut. Paalun kuitenkin pysty nappaamaan. Nyt puhu edes paalusta niin saa nauramaan.
Nyt auto ilmeisesti on helpompi ajaa ja ymmärrettävämpi, mutta yksinkertaisesti hidas.
Lienee parempi laittaa paukut 2026 kauteen sääntömuutosten aikaan. En tiedä onko jopa russelilla ja hamiltonillla ikävä viime kauden autoa kun sillä pysty sentis joskus hätisteleen kärkeä edess. Nyt se on aika kaukainen toive. Tosin mikäli kehityspaketteja tulee ja auton perusvauhti paranee niin voi tilanne muuttua.Olisikohan Hamiltonilla ollut tietoa kauan sitten, että uusi Mersu on susi. Saa nähdä monta vuotta menee Mersulla toipuessa.
Tuo ero vain niin iso, että kehityspaketit pitäisi olla isoja. En jaksa uskoa, että tällä kaudella edes podiumille pääsevät. Toki ottihan Sauberikin melkoisen loikan Valtterin toimesta Australin paketilla, mutta Mersun ero kärkeen on järkyttävä, joten hankalaa on.Lienee parempi laittaa paukut 2026 kauteen sääntömuutosten aikaan. En tiedä onko jopa russelilla ja hamiltonillla ikävä viime kauden autoa kun sillä pysty sentis joskus hätisteleen kärkeä edess. Nyt se on aika kaukainen toive. Tosin mikäli kehityspaketteja tulee ja auton perusvauhti paranee niin voi tilanne muuttua.
Se on kyllä totta. Voipi olla tiukassa edes yksittäiset kisat. Toki kauden mittaan peli on selvä. Ei mitään jakoja vaikka mitä paketteja tulisi. Toivotaan että edes jossain erikoiskisassa nähtäisiin mersua kärjessä tai edes top5Tuo ero vain niin iso, että kehityspaketit pitäisi olla isoja. En jaksa uskoa, että tällä kaudella edes podiumille pääsevät. Toki ottihan Sauberikin melkoisen loikan Valtterin toimesta Australin paketilla, mutta Mersun ero kärkeen on järkyttävä, joten hankalaa on.
Aika paljon Ykä ja Leevi ovat valittaneet että on tuuliherkkä kinneri tämän vuoden Mese.Mersu on kyllä mennyt taaksepäin. Viime kaudella auto oli aika vaikea ajaa molempien mielestä ja säätöikkuna pieni ja jupiterin kuut piti olla oikeassa asennossa, niin oli vauhtia, mutta sitten kun oli pielessä niin oli pielessä ja vauhtia ei ollut. Paalun kuitenkin pysty nappaamaan. Nyt puhu edes paalusta niin saa nauramaan.
Nyt auto ilmeisesti on helpompi ajaa ja ymmärrettävämpi, mutta yksinkertaisesti hidas.
Varmasti jotain viitteitä nähnyt, mutta Hamiltonin suhtautuminen tämän kauden autoon ollut omituinen. Tämän kauden autossa on kuunneltu hänen toiveita, kenties konsepti on tehty jopa Hamiltonin mieltymyksiä silmillä pitäen kun Hamilton tiedetään vastustaneen zeropodia. On ehtinyt jo kehumaan "amazing car" ja sitten taas aivan surkeaksi ja sama mantra uudestaan, toki voi olla pr-puhetta. Japanissa auto kuulemma tuntui parhaimmalta kolmeen vuoteen kunnes kisassa hardeilla haukkui auton täysin lyttyyn, mutta mediumeilla olikin ihan ok. Liekö joku keksin kokoisen palasen puuttuminen etusiivestä vaikuttanut niin paljon? Auto ainakin reagoi lämpötilaeroihin radikaalisti.Olisikohan Hamiltonilla ollut tietoa kauan sitten, että uusi Mersu on susi. Saa nähdä monta vuotta menee Mersulla toipuessa.
Mistä.päättelet, että on kuunneltu sen toiveita?Varmasti jotain viitteitä nähnyt, mutta Hamiltonin suhtautuminen tämän kauden autoon ollut omituinen. Tämän kauden autossa on kuunneltu hänen toiveita, kenties konsepti on tehty jopa Hamiltonin mieltymyksiä silmillä pitäen kun Hamilton tiedetään vastustaneen zeropodia. On ehtinyt jo kehumaan "amazing car" ja sitten taas aivan surkeaksi ja sama mantra uudestaan, toki voi olla pr-puhetta. Japanissa auto kuulemma tuntui parhaimmalta kolmeen vuoteen kunnes kisassa hardeilla haukkui auton täysin lyttyyn, mutta mediumeilla olikin ihan ok. Liekö joku keksin kokoisen palasen puuttuminen etusiivestä vaikuttanut niin paljon? Auto ainakin reagoi lämpötilaeroihin radikaalisti.
Autossahan oli vaurioita kisan aikana ja Hamilton kärsi aliohjautumisesta. Sehän todettiin jo tiedotteesta. Pohjasta ei tarvitse kuin puuttua kämmenen kokoinen palanen, niin auto tuntuu olevan ajokelvoton melkein joka tallilla. Bottaksella jossain kisassa repsotti etusiiven päätylevy, joka vaikutti suorituskykyyn ilmesesti merkittävästi ja tallikin tästä raportoi. Muutama vuosi sitten vauhtieroa ei olisi huomattu. Nykyautot tuntuu olevan aikan herkkiä aerodynaamisille muutoksille.Varmasti jotain viitteitä nähnyt, mutta Hamiltonin suhtautuminen tämän kauden autoon ollut omituinen. Tämän kauden autossa on kuunneltu hänen toiveita, kenties konsepti on tehty jopa Hamiltonin mieltymyksiä silmillä pitäen kun Hamilton tiedetään vastustaneen zeropodia. On ehtinyt jo kehumaan "amazing car" ja sitten taas aivan surkeaksi ja sama mantra uudestaan, toki voi olla pr-puhetta. Japanissa auto kuulemma tuntui parhaimmalta kolmeen vuoteen kunnes kisassa hardeilla haukkui auton täysin lyttyyn, mutta mediumeilla olikin ihan ok. Liekö joku keksin kokoisen palasen puuttuminen etusiivestä vaikuttanut niin paljon? Auto ainakin reagoi lämpötilaeroihin radikaalisti.
No juuri tuo kuskinpaikka on siirretty taaemmaksi, josta Hamilton oli valitellut joka ollut liian edessä. Sitten zeropod-konsepti josta luovuttiin, Hamiltonhan oli sitä vastaan.Mistä.päättelet, että on kuunneltu sen toiveita?
Tapahtuneista voisi melkeinpä päätellä, että juuri päin vastoin.
Rengaskuluma tosiaan oli Hamin autossa vissiin toiseksi kovin, Strollilla oli kovin jonkun statistiikan mukaan, mutta kyllä se ajo aika kyllästyneeltä vaikutti muutenkin
Eiköhän Hamiltonin mielipiteet zeropod-konseptiin johdu siitä, mitä Mersu sai sillä aikaan. Aika huolestuttavaa, jos Hamilton ohjaa ja johtaa suunnittelua Mercedeksellä. Toki tuloksista päätelleen niin voi ollakin, koska yleensä insinöörit ovat siinä kuskeja fiksumpia.No juuri tuo kuskinpaikka on siirretty taaemmaksi, josta Hamilton oli valitellut joka ollut liian edessä. Sitten zeropod-konsepti josta luovuttiin, Hamiltonhan oli sitä vastaan.
Todennäköisemmin Hamilton odotti auton näyttävän Red Bullilta ja pettyi kun Mersu suunnittelikin oman.Olisikohan Hamiltonilla ollut tietoa kauan sitten, että uusi Mersu on susi. Saa nähdä monta vuotta menee Mersulla toipuessa.
Hamiltonhan valitteli siitä että Mersu päätti pitäytyä zeropod konseptissa myös kauteen 2023, kertoi myös ettei talli kuunnellut häntä ja tietävänsä mitä kilpa-auto tarvitseeEiköhän Hamiltonin mielipiteet zeropod-konseptiin johdu siitä, mitä Mersu sai sillä aikaan. Aika huolestuttavaa, jos Hamilton ohjaa ja johtaa suunnittelua Mercedeksellä. Toki tuloksista päätelleen niin voi ollakin, koska yleensä insinöörit ovat siinä kuskeja fiksumpia.
https://www.autosport.com/f1/news/russell-mercedes-has-listened-to-hamiltons-wishes-on-2024-f1-car/10581052/
Mercedes has appeared at this weekend's Bahrain season-opener with a heavily revised W15, which features much-anticipated design changes as well as a more rearward cockpit position, which was one of Hamilton's requests.
Last year Hamilton said Mercedes didn't listen to him as it decided to carry over its so-called 'zeropod' concept, but according to Russell the team has now granted the seven-time world champion's wishes, which is something Russell supports.
Eiköhän se liity kokonaan täysin konseptiin. Zeropodissa kuski istuu edempänä, jotta auton kyljet saadaan viistettyä myös tämän kohdalta. Hamilla mielipiteillä tuskin on mitään vaikutusta siihen. Eikä kuski suunnittele autoja siellä sen enempää, kuin muillakaan.No juuri tuo kuskinpaikka on siirretty taaemmaksi, josta Hamilton oli valitellut joka ollut liian edessä. Sitten zeropod-konsepti josta luovuttiin, Hamiltonhan oli sitä vastaan.