Eli Vale se siellä sen ruuvarin kanssa kädet rasvassa vihellellen vielä tänäkin vuonna autoja ropailee?
Kun puhutaan jostain
0,1s ajoista
4km matkalla, niin kuskilla, edes Valella, ei varmasti ole mitään maailman käsitystä, että mitä sen pitää sieltä säätää, jotta se 0,1s sieltä saadaan nipistettyä. Inssit näkevät telemetria, jonka perusteella näkevät, että missä kohtaa on tullut takkiin ja sitä yritetään säätää. Kuski ei sitä perseellään tunne, paitsi jos auto on aivan hanurista ja lähtösäädöt aivan päin puuta.
Näytä liitetiedosto 4641
Kuskilla ei varmasti ole minkäänlaista tunnetta, että loppuuko koneesta teho suhteessa aeroon, kun ajetaan suoran loppuja ym ym ym ym. Koska puhutaan niin järjettömän pienistä ajoista.
Silloin kun miehet olivat puuta ja autot rautaa sekä Keke kompastuu mestaruuspystiin, niin kuski oli avain asemassa säätöjen suhteen, mutta nykykuskit käytännössä vain ajavat autoa ja pyrkivät tekemään mahd identtisiä suorituksia, jotta saatava data on vertailukelpoista.
Esim viime kisan RB-miesten aika-ajo vierekkäin ja Checo ei varmasti olisi osannut kertoa Valelle, että tosta nyt ruuvaat vähän ja väännät siipeä tonne suuntaan, että toi vika mutka päästään 30cm paremmin
https://www.formula1.com/en/latest/video.head-to-head-the-difference-between-the-two-red-bulls-during-2024-japanese-grand-prix-qualifying.1795580607519986482.html