Jälkikäteen tarkasteltuna kuitenkin mielenkiintoista, että lopulta jopa kuudessa kisassa oli mukana kaksi autoa. Burnsilla oli toki tuo 4 kisaa, mutta olisiko käynyt niin että Tommin menestyksen myötä saatiin vähän lisää budjettiakin käyttöön ja saatiin Auriol San-remoon ratin taakse. Lammen jyväskylä-keikka nyt taisi olla enemmän kiitosta hyvästä työstä, mutta joka tapauksessa auto löytyi sinnekin alle.Joskus oli puhetta Kankkusen spekuloidusta Mitsubishi-siirrosta ja siitä mihin sellainen mahtoi ajoittua. Tämän jutun perusteella kyse oli kaudesta 1996.
HS 12.2.1996
Lammen keikka taisi tosiaan olla eräänlainen kiitos hyvistä palvelusvuosista. Mitsuhan johti kaikkien yllätykseksi myös valmistajien MM-sarjaa Australian jälkeen, joten ehkä San Remoon on sen takia panostettu (ja saatu resurssit panostaa) enemmän ja palkattu vapailta markkinoilta juuri siihen kisaan paras saatavilla oleva vaihtoehto (Auriol)? Tuo kisahan meni sitten Mitsun osalta kuitenkin ihan vihkoon, kun Mäkinen veti heti ekalla pätkällä pihalle ja Auriol joutui puolestaan voimansiirto-ongelmien hidastamaksi, päätyen lopulta vaatimattomasti kisan kahdeksanneksi. Kun Subaru samanaikaisesti nappasi kisasta voiton (McRae) ja vitossijan (Eriksson), lähdettiin kauden päättävään Kataloniaan Subarun 33 pisteen johdossa.Jälkikäteen tarkasteltuna kuitenkin mielenkiintoista, että lopulta jopa kuudessa kisassa oli mukana kaksi autoa. Burnsilla oli toki tuo 4 kisaa, mutta olisiko käynyt niin että Tommin menestyksen myötä saatiin vähän lisää budjettiakin käyttöön ja saatiin Auriol San-remoon ratin taakse. Lammen jyväskylä-keikka nyt taisi olla enemmän kiitosta hyvästä työstä, mutta joka tapauksessa auto löytyi sinnekin alle.
Auriol toki myös Burnsin lisäksi.Ja tosiaan Lampi on merkattu itsensä ilmoittamaksi. Samoin esim Puhakan, Backlundin ja Nittelin startit on paikallisten Ralliartien ilmoittamia. Täten tosiaan Burns on ainoa joka on ajanut toista tehtaan autoa, eli tämä paikka olisi ollut tarjolla Kankkuselle.
Mutta olivat kuitenkin ilmoitettu ajamaan merkkipisteistä (kolme sai ilmoittaa), kuten myös Indonesiassa Yoshihiro Kataoka. Safarissa myös Shinozuka oli mukana ihan aidolla ryhmäpelillä.Puhakka, Nittel ja Bäcklund ajoivat kaiken lisäksi N-ryhmän autoilla.
Rohkenisin väittää muuta - tuolloin tehdastalleilla oli kiinteät numerot, mitsulle oli varattu numerot 7 ja 8, ja Lampi oli tuo kahdeksikko kisasss. A-ryhmän lancereita ei myöskään noihin aikoihin tehdastallin ulkopuolelle jaeltu ja Lassella oli kyllä allaan ehta A-ryhmäläinen Ralliartin väreissä.Ja tosiaan Lampi on merkattu itsensä ilmoittamaksi.
Juwrassa Lasse Lampi itse.https://www.ewrc-results.com/entries/482-neste-1000-lakes-rally-1996/ täällä on ainakin ihan Ralliart ilmoittajanakin.
Juu PTV-rallisssa Bosse oli muutaman sekunnin nopeampi. Täytyykin kaivella tulokset arkistosta, koska ewrc:stä niitä ei löydy.Kappas - Tuota PTV -keikkaa en olisi taas lainkaan muistanut. Eikös tämä ollut juuri se kisa ja vuosi jossa Bosse nappasi voiton Kankkusen nenän edestä samanlaisella Celicalla?
Ja Kytölehto oli kolmas Escort Cosworthilla.Juu PTV-rallisssa Bosse oli muutaman sekunnin nopeampi. Täytyykin kaivella tulokset arkistosta, koska ewrc:stä niitä ei löydy.
Jutussa^ mainitaan elokuu, mut kyllä se oli PR-Racingin testikisan perinteisellä paikalla eli heinäkuussa.
Lindholm ja Grönholm jättivät molemmat osallistumatta ja säästivät budjettia, kun ison A:n Suomen mestaruus oli jo ratkennut aiemmin.ewrc:ssä oli myös virheellisesti kopioitu Paalupaikka-rallin lähtölista syksymmällä ajettuun Tampereen SM-ralliin, poistin nyt tämän duplikaatin. Tosin tästä kisasta ei löydy netistä tietoa paitsi että Puhakka on voittanut yleiskilpailun, joten täydennystä voi laittaa. Bosse varmaan on ainakin ollut viivalla?