Vain valmistaja voi luokitella ralliauton.Mikä on esteenä sille, että mukaan tulisi joitain "ei-autonvalmistajia"?
Käsittääkseni nykyinen luokittelusysteemi vaatii valmistajan, kuten oli taannoisessa MiniProdrive-BMW keississä ( BMW 'vähän väkisin oloisesti' mukana ainoastaan luokitusten tähden, Prodrive teki kaiken muun). Tommilla hyvin samanlaisia ajatuksia kuin itselläni ollut. Ehdottomasti autovalmistajista riippumattomat tiimit mukaan.Mikä on esteenä sille, että mukaan tulisi joitain "ei-autonvalmistajia"?
Paljon puhetta mutta juuri mikään ei muutu.https://dirtfish.com/rally/wrc/rally1-to-remain-until-end-of-2026/
FIA ehdottanee, että Rally1-autoilla jatketaan kaksi vuotta. Sääntöjä viilattaneen niin, että valmistaja saa ilmoittaa useamman auton pisteitä keräämään, jotta niitä saataisiin enemmän viivalle
Niin siis paljon ehdotettiin muutoksia autoihin mutta tallit ei hyväksy.Paljon puhetta mutta juuri mikään ei muutu.
Toivottavasti etähuollot ym. itse kisaan liittyvät jutut toteutuisi.Niin siis paljon ehdotettiin muutoksia autoihin mutta tallit ei hyväksy.
muutokset kisojen formaatteihin ja etähuoltoihin säilynee
Aika samoilla linjoillaOgierin ehdotus pistesysteemiksi (Tuomisen haastattelusta):
- "Paluu vanhaan" niiltä osin että rallin yleiskilpailun voittajalle 25 pistettä jne.
- Super-sunnuntai pidetään, mutta jaetaan vähemmän pisteitä (oletan että Mestarin käyttämä ilmaisu "five for the top five" tarkoittaa 5-4-3-2-1)
- Poweri takaisin malliin 3-2-1
Kiva! Pitääkö jännittää?https://www.autosport.com/wrc/news/wrc-future-regulations-set-to-be-defined-after-months-of-debate/10622117/
huomenna FIAn kokouksessa päätetään tulevien vuosien säännöt
Tässäkö oli sitten kaikki? Mites etähuollot ja pitkät kisat?Additionally, the World Council approved that, for promotion purposes, two designated team personnel for each registered manufacturer will now be allowed to be present within one kilometre of their competing cars on road sections for filming and social media content creation. Additional positions in the car were also accommodated for the fitting of onboard camera lens.
To provide continuity and stability in the Junior WRC Championship, the extension of the exclusive car supply contract (M-Sport Poland Ford Fiesta Rally3 EVO) for the 2025 season was approved.