FIA rakentaa rallia.

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Mikä on esteenä sille, että mukaan tulisi joitain "ei-autonvalmistajia"?
 

evg

Active member
Liittynyt
28.1.2016
Viestit
41
Mikä on esteenä sille, että mukaan tulisi joitain "ei-autonvalmistajia"?
Käsittääkseni nykyinen luokittelusysteemi vaatii valmistajan, kuten oli taannoisessa MiniProdrive-BMW keississä ( BMW 'vähän väkisin oloisesti' mukana ainoastaan luokitusten tähden, Prodrive teki kaiken muun). Tommilla hyvin samanlaisia ajatuksia kuin itselläni ollut. Ehdottomasti autovalmistajista riippumattomat tiimit mukaan.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15638
Sijainti
Tampereen lenkki
Niin siis tämähän on FIAn sääntöehdotuksissa vuodelle 2027. Samoin mitä Tommi sanoo huoltoparkin rakennelmien pienentämisestä. Ja periaatteessa auton hinnan pienentämisestä myös.
 

Ripex

Well-known member
Liittynyt
26.4.2017
Viestit
74
Niin siis paljon ehdotettiin muutoksia autoihin mutta tallit ei hyväksy.

muutokset kisojen formaatteihin ja etähuoltoihin säilynee
Toivottavasti etähuollot ym. itse kisaan liittyvät jutut toteutuisi.

Eli ensi vuonna viivalla on 3-4 Toyotaa ja 3-4 Hyundaita lisänä 1-2 M-Sport fordia jos maksajia löytyy
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15638
Sijainti
Tampereen lenkki
Niin mietin tässä sellaista skenaariota että Hyundai keksii laittaa viidennen auton jolloin Toyotan täytyy seurata perässä jne. Tai sitten Toyota laittaa viisi autoa joka kisaan mutta Hyundailla ei ole budjettia kuin kolmeen ja mestaruus ratkaistaan rahakassin koolla. Yleisölle toki viihdettä mutta onko kovin kauaskantoista kuitenkaan?

Jos M-Sport on mukana niin autoja on aina vähintään kaksi (viitaten Ripexin arvaukseen 1-2). Mutta en usko että niitä tulee yhtään enempää tämän säännön myötä, koska M-Sport ei aja valmistajien mestaruudesta.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3304
Sijainti
Lahti
Jotenkin tämä tuntuu hassulta. Hirmuinen mesoaminen siitä, tästä ja tuosta. Lopulta: jatketaan nyt oikeastaan ihan samoilla eväillä.....niin....on meillä se uusi pistesekoitusjärjestelmä sentään.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5469
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ogierin ehdotus pistesysteemiksi (Tuomisen haastattelusta):

- "Paluu vanhaan" niiltä osin että rallin yleiskilpailun voittajalle 25 pistettä jne.
- Super-sunnuntai pidetään, mutta jaetaan vähemmän pisteitä (oletan että Mestarin käyttämä ilmaisu "five for the top five" tarkoittaa 5-4-3-2-1)
- Poweri takaisin malliin 3-2-1
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15638
Sijainti
Tampereen lenkki
Ogierin ehdotus pistesysteemiksi (Tuomisen haastattelusta):

- "Paluu vanhaan" niiltä osin että rallin yleiskilpailun voittajalle 25 pistettä jne.
- Super-sunnuntai pidetään, mutta jaetaan vähemmän pisteitä (oletan että Mestarin käyttämä ilmaisu "five for the top five" tarkoittaa 5-4-3-2-1)
- Poweri takaisin malliin 3-2-1
Aika samoilla linjoilla 👍
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
934
Otsikon voisi ainakin muuttaa oikeampaan muotoon "FIA tuhoaa rallia".
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15638
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.fia.com/news/stability-wrc-and-2026-regulations-formula-1-top-fia-world-motor-sport-council-agenda-samarkand

Additionally, the World Council approved that, for promotion purposes, two designated team personnel for each registered manufacturer will now be allowed to be present within one kilometre of their competing cars on road sections for filming and social media content creation. Additional positions in the car were also accommodated for the fitting of onboard camera lens.

To provide continuity and stability in the Junior WRC Championship, the extension of the exclusive car supply contract (M-Sport Poland Ford Fiesta Rally3 EVO) for the 2025 season was approved.
Tässäkö oli sitten kaikki? Mites etähuollot ja pitkät kisat?
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1952
Jotenkin... jämähtänyttä. Yritin lukea tekstin läpi etsien viitteitä uusien autonvalmistajien houkutteluun, mutta suorasti sitä ei ainakaan sanottu. Pääasiallinen fiilis on, että mikään ei muutu ainakaan seuraavan kahden kauden aikana. Talvella nähty agiilimpi vaihde on mennyttä ja takaisin on matalilla kierroksilla vääntävä pitkä puu, joka meinaa tukehtua, mutta jatkaa kuitenkin eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös