Sergio Perez - ¡Viva México! (vol 2.)

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2768
En tiedä löytyikö tuosta mitään virallista tiedotetta mistään, mutta aika hassu jos noin kommentoivat. Käytännössä vaan, että Perez ei saa potkuja vielä kesken kauden.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
En tiedä löytyikö tuosta mitään virallista tiedotetta mistään, mutta aika hassu jos noin kommentoivat. Käytännössä vaan, että Perez ei saa potkuja vielä kesken kauden.
Miksi Red Bullin pitäisi tuommosta tiedottaa?
 
  • Like
Reaktiot: SJ

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5627
Sergio onnistui siinä missä muut ennen häntä epäonnistuivat. Vedenpitävä sopimus.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6143
Vaikka Perez kenkää kuinka ansaitsisikin, en usko hetkeäkään että yksikään mahdollisista korvausvaihtoehdoista pystyisi parempaan kesken kauden.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
312
Ei Red Bull tyhmä ole. Red Bull on Perezin suhteen nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa että mestaruus on oikeasti vaakalaudalla, ja nähtävästi isoja keskusteluja on käyty johtoportaan kanssa siitä, mikä on kaikkein kannattavinta tässä tilanteessa. Ja se, että he vielä tässäkin tilanteessa ovat sitä mieltä, että Perez toisessa autossa tuo suurimmat todennäköisyydet tallimestaruudelle, varmistaa sen, mitä monet ovat epäilleetkin: Ongelma ei ole Perez, eikä se välttämättä korjaannu vaihtamalla kuljettajaa.

Gasly: Red Bull is ‘tailor-made’ for Verstappen

Albon: Red Bull F1 cars ‘uniquely’ set up to suit Verstappen

Perez Sr claims Red Bull car built to suit Verstappen
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4982
Ei Red Bull tyhmä ole. Red Bull on Perezin suhteen nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa että mestaruus on oikeasti vaakalaudalla, ja nähtävästi isoja keskusteluja on käyty johtoportaan kanssa siitä, mikä on kaikkein kannattavinta tässä tilanteessa. Ja se, että he vielä tässäkin tilanteessa ovat sitä mieltä, että Perez toisessa autossa tuo suurimmat todennäköisyydet tallimestaruudelle, varmistaa sen, mitä monet ovat epäilleetkin: Ongelma ei ole Perez, eikä se välttämättä korjaannu vaihtamalla kuljettajaa.

Gasly: Red Bull is ‘tailor-made’ for Verstappen

Albon: Red Bull F1 cars ‘uniquely’ set up to suit Verstappen

Perez Sr claims Red Bull car built to suit Verstappen
Uusien päivityksen myötä auto aliohjaa parhaillaan enemmän ja lopputulos on se että auto on laiska lahna jolla ei ole asiaa kärkeen. Toinen Perez talliin niin sillä ajettaisiin keskipakassa vakituisesti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5627
Ihan yhtälailla Verstappen on viime kisoissa valittanut auton olevan huono ajettava, mutta hän osaa silti ajaa sitä siinä missä Pérez kyntää. Talli on tainnut astua siihen samaan ansaan kuin Honda MotoGP:n puolella, että kun yksi ainutlaatuinen superlahjakkuus osaa ajaa autoa, niin silloin muiden mielipiteillä heitetään vesilintua. Se vaan johtaa aikanaan siihen pisteeseen, ettei se superlahjakkuuskaan enää kykene ajamaan autoa riittävän nopeasti, ja sen jälkeen dreamteam tulee ryminällä alas.

Honda kehitti pyöräänsä väärään suuntaan kymmenen vuoden ajan ja sen jälkeen se on tuhlannut vuosia yrittäessään korjata perustavanlaatuiset virheet, mutta kun talli ei tiedä muuta kuin miten tehdä huonoja pyöriä, niin kursin kääntäminen ei niin vain onnistukaan. Myös Ducati kävi MotoGP:ssä samat vaikeudet läpi kymmenkunta vuotta aiemmin.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Ihan yhtälailla Verstappen on viime kisoissa valittanut auton olevan huono ajettava, mutta hän osaa silti ajaa sitä siinä missä Pérez kyntää. Talli on tainnut astua siihen samaan ansaan kuin Honda MotoGP:n puolella, että kun yksi ainutlaatuinen superlahjakkuus osaa ajaa autoa, niin silloin muiden mielipiteillä heitetään vesilintua. Se vaan johtaa aikanaan siihen pisteeseen, ettei se superlahjakkuuskaan enää kykene ajamaan autoa riittävän nopeasti, ja sen jälkeen dreamteam tulee ryminällä alas.
Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:
kun tuollaisessa konstruktiossa tulee seinä vastaan = sitä ei enää saa nopeammaksi, ollaan kusessa.
Autosta ei voi tehdä enää enempää epästabiilimpaa, koska silloin sillä ei voi enää ajaa kukaan, vaan se lentää lepikkoon, jos yrittää ajaa limiitillä. Tässä lopputulos.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5627
Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:
kun tuollaisessa konstruktiossa tulee seinä vastaan = sitä ei enää saa nopeammaksi, ollaan kusessa.
Autosta ei voi tehdä enää enempää epästabiilimpaa, koska silloin sillä ei voi enää ajaa kukaan, vaan se lentää lepikkoon, jos yrittää ajaa limiitillä. Tässä lopputulos.
Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)
Vähän vaikea kuvitella, että noita jarrulla käännetään. Ts vauhti tapetaan suoralla, eikä kännettäessä enää olla jarrulla, mutta voihan olla, että nämä nykyautot (hybridilläkin jarrutetaan) ovat jo sellaisia, joissa voi vielä olla jarrulla käännyttäessä.
Sinällään, kyllähän auto saadaan kääntymään jarrulla = dynaaminen massasiirtymä eteen = pito paranee edessä = kääntyy paremmin.
Tuota tuli paljonkin käytettyä varsinkin silloin, kun omassa autosa lukko oli liian jäykkä eikä meinattu käänty tiukoissa mutkissa lainkaan.
Mutta nyt puhutaan koppiautoista.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4144
Jos oletettu päätös oli urheilulliselta kannalta, niin talli ei nähnyt kenenkään muun pärjäävän yhtään sen paremmin Checon tilalla. Helppoa ei varmasti ole myöskään alkaa purkamaan sopimuksia, niin olikohan mies missään vaiheessa edes liipaisimella. -hieman epäilen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4144
Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:
kun tuollaisessa konstruktiossa tulee seinä vastaan = sitä ei enää saa nopeammaksi, ollaan kusessa.
Autosta ei voi tehdä enää enempää epästabiilimpaa, koska silloin sillä ei voi enää ajaa kukaan, vaan se lentää lepikkoon, jos yrittää ajaa limiitillä. Tässä lopputulos.
Näin itsekin epäilen käyneen. Autoa vietiin liian pitkälle ja paluu on käytännössä mahdoton ilman isompaa filosofian muutosta tai ajaa jolakin vanhalla versiolla.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4144
Vähän vaikea kuvitella, että noita jarrulla käännetään. Ts vaihti tapetaan suoralla, eikä kännettäessä enää olla jarrulla, mutta voihan olla, että nämä nykyautot (hybridilläkin jarrutetaan) ovat jo sellaisia, joissa voi vielä olla jarrulla käännyttäessä.
Näiden uusien autojen tyyli mutkiin tultaessa on normaalitlanteessa juuri noin. Jarrutetaan aika aikaisin ja saadaan tehtyä myös aiemmin mutka ja siitä kiihdytys ulos.
Max taas käyttää mutkan alkua suoran jatkeena, jolloin saa jarrutettua myöhemmin ja tekee aika terävän käännöksen mutkassa, terävän keulan ansiosta, jolloin mutka on lyhyt. Terävä keula on hieman epävakaa mutkaan tultaessa, mutta kun se on luonnollinen tyyli ja keulassa on erittäin hyvä pito, niin se on erittäin nopea tapa ajaa mutka, mutta takaosan kanssa äärettömän hankala, kun siellä ei suhteessa ole niin paljoa pitoa, jolloin sen balanssi on hyvin tärkeä. Hyvin samanlainen balanssi autossa, kuin Schumilla, mutta kuten tälläkin, niin tallikavereille vaikeaa, jolla on normaalien linjojen mukainen ajotapa. Tämä varmasti tuo stopin juuri kehitykselle, kun tällä tavalla ajettuna tulee varmasti limitit nopeammin vastaan kun linjaa ei voi loputtomiin terävöittää ilman, että ajettavuus menee. Oletettavasti kehityksen limitit tulee paljon nopeammin, kuin normaalimmalla ajolinjalla ajettaessa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Tämä varmasti tuo stopin juuri kehitykselle, kun tällä tavalla ajettuna tulee varmasti limitit nopeammin vastaan kun linjaa ei voi loputtomiin terävöittää ilman, että ajettavuus menee. Oletettavasti kehityksen limitit tulee paljon nopeammin, kuin normaalimmalla ajolinjalla ajettaessa.
Ja juuri tämän takia formulat rakennetaan pääsääntöisesti hieman aliohjaavaksi. Näin ovat minullekin alan ekspertit opettaneet.
Silloin auto ei "tämä on nyt tällainen aina ja sen kanssa on tultava toimeen", ole yksioikoinen, vaan autossa on juuri se ns säätöikkuna, jolloin auton käytöstä voidaan tietyissä rajoissa muuttaa.
Nevey 6 Co meni sitten tekemään vähän erilaisen konseptin. Voi olla, että oli tiedossa, että voi olla koko kauden voittava konsepti, mutta, jos joku muu keksi jotain millä ovat nopeampia, niin sitten ollaan voi voi.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5627
Nevey 6 Co meni sitten tekemään vähän erilaisen konseptin. Voi olla, että oli tiedossa, että voi olla koko kauden voittava konsepti, mutta, jos joku muu keksi jotain millä ovat nopeampia, niin sitten ollaan voi voi.
Onhan sitä joku sanonut niinkin, että Newey olisi halunnut tehdä erilaisen auton mutta joku toinen tekniikkaosaston johtaja halusi tehdä asiat tällä tavalla. Sekin on voinut olla yksi syy Neweyn lähdölle, että miestä ei vain kuunneltu enää, kun nuorempaa sukupolvea pitää saada tuotua esiin.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4144
Wachella oli omaa päätöstä enemmän tänä vuonna ja Nevey ei olisi halunnut useita tämän tuomia asioita autoon. Esim Mesen tykinputket ja sen tuoma filosofia on yksi tälläinen, jota vastusti. Lienee joo iso syy myös lopettamiseen tallissa. Johonkin Hornierin someviestiin, jossa ylisti Wachea ja tämän suunnittelutiimiä, niin Neveyn vaimo laittoi jonkun "You little bricks" tai jonkun vastaavan kommentin ennen Neveyn irtisanoutumista :D

Edit: En ihan tarkkaan muistanut, mutta lähelle

https://racingnews365.com/neweys-wife-critical-of-b-cks-red-bull-claims
 
Viimeksi muokattu:

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4356
Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)
Se on juuri toisinpäin, 5 pykää taakse jotta auto kääntyisi patemmin kun perä irtoaa. Jos säädät jarrut eteen niin menee pulkkana suoraan.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1394
Se on juuri toisinpäin, 5 pykää taakse jotta auto kääntyisi patemmin kun perä irtoaa. Jos säädät jarrut eteen niin menee pulkkana suoraan.
Ei, Max on oikeassa. näitä ei todellakaan ajeta missään drifting luisussa. Tai no, voidaan ajaa, mutta silloin ei kyllä edetä.
Kyllä Max halusi pitoa eteen, että kääntyisi. Jos olet ajanut rataa kilpaa tiedät kyllä mistä puhutan.
 
Ylös