Joel Hallikainen
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5253
Perez jatkaa. Huoh. Heti Sainzin jälkeen toinen tylsä päätös.
Lawson ja Ricciardo taistelevat sitten kakkostallin paikasta? Mutta, hei, Perez jatkaa vain kauden loppuun. Miten -25?Perez jatkaa. Huoh. Heti Sainzin jälkeen toinen tylsä päätös.
Miksi Red Bullin pitäisi tuommosta tiedottaa?En tiedä löytyikö tuosta mitään virallista tiedotetta mistään, mutta aika hassu jos noin kommentoivat. Käytännössä vaan, että Perez ei saa potkuja vielä kesken kauden.
Uusien päivityksen myötä auto aliohjaa parhaillaan enemmän ja lopputulos on se että auto on laiska lahna jolla ei ole asiaa kärkeen. Toinen Perez talliin niin sillä ajettaisiin keskipakassa vakituisesti.Ei Red Bull tyhmä ole. Red Bull on Perezin suhteen nyt ensimmäistä kertaa siinä tilanteessa että mestaruus on oikeasti vaakalaudalla, ja nähtävästi isoja keskusteluja on käyty johtoportaan kanssa siitä, mikä on kaikkein kannattavinta tässä tilanteessa. Ja se, että he vielä tässäkin tilanteessa ovat sitä mieltä, että Perez toisessa autossa tuo suurimmat todennäköisyydet tallimestaruudelle, varmistaa sen, mitä monet ovat epäilleetkin: Ongelma ei ole Perez, eikä se välttämättä korjaannu vaihtamalla kuljettajaa.
Gasly: Red Bull is ‘tailor-made’ for Verstappen
Albon: Red Bull F1 cars ‘uniquely’ set up to suit Verstappen
Perez Sr claims Red Bull car built to suit Verstappen
Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:Ihan yhtälailla Verstappen on viime kisoissa valittanut auton olevan huono ajettava, mutta hän osaa silti ajaa sitä siinä missä Pérez kyntää. Talli on tainnut astua siihen samaan ansaan kuin Honda MotoGP:n puolella, että kun yksi ainutlaatuinen superlahjakkuus osaa ajaa autoa, niin silloin muiden mielipiteillä heitetään vesilintua. Se vaan johtaa aikanaan siihen pisteeseen, ettei se superlahjakkuuskaan enää kykene ajamaan autoa riittävän nopeasti, ja sen jälkeen dreamteam tulee ryminällä alas.
Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:
kun tuollaisessa konstruktiossa tulee seinä vastaan = sitä ei enää saa nopeammaksi, ollaan kusessa.
Autosta ei voi tehdä enää enempää epästabiilimpaa, koska silloin sillä ei voi enää ajaa kukaan, vaan se lentää lepikkoon, jos yrittää ajaa limiitillä. Tässä lopputulos.
Vähän vaikea kuvitella, että noita jarrulla käännetään. Ts vauhti tapetaan suoralla, eikä kännettäessä enää olla jarrulla, mutta voihan olla, että nämä nykyautot (hybridilläkin jarrutetaan) ovat jo sellaisia, joissa voi vielä olla jarrulla käännyttäessä.Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)
Näin itsekin epäilen käyneen. Autoa vietiin liian pitkälle ja paluu on käytännössä mahdoton ilman isompaa filosofian muutosta tai ajaa jolakin vanhalla versiolla.Sama suomeksi: RB on niin labiili, että, sillä ajaminen on todella vaikeaa. Verstappen siihen tottui ja ehkä jopa piti siitä, mutta:
kun tuollaisessa konstruktiossa tulee seinä vastaan = sitä ei enää saa nopeammaksi, ollaan kusessa.
Autosta ei voi tehdä enää enempää epästabiilimpaa, koska silloin sillä ei voi enää ajaa kukaan, vaan se lentää lepikkoon, jos yrittää ajaa limiitillä. Tässä lopputulos.
Näiden uusien autojen tyyli mutkiin tultaessa on normaalitlanteessa juuri noin. Jarrutetaan aika aikaisin ja saadaan tehtyä myös aiemmin mutka ja siitä kiihdytys ulos.Vähän vaikea kuvitella, että noita jarrulla käännetään. Ts vaihti tapetaan suoralla, eikä kännettäessä enää olla jarrulla, mutta voihan olla, että nämä nykyautot (hybridilläkin jarrutetaan) ovat jo sellaisia, joissa voi vielä olla jarrulla käännyttäessä.
Ja juuri tämän takia formulat rakennetaan pääsääntöisesti hieman aliohjaavaksi. Näin ovat minullekin alan ekspertit opettaneet.Tämä varmasti tuo stopin juuri kehitykselle, kun tällä tavalla ajettuna tulee varmasti limitit nopeammin vastaan kun linjaa ei voi loputtomiin terävöittää ilman, että ajettavuus menee. Oletettavasti kehityksen limitit tulee paljon nopeammin, kuin normaalimmalla ajolinjalla ajettaessa.
Onhan sitä joku sanonut niinkin, että Newey olisi halunnut tehdä erilaisen auton mutta joku toinen tekniikkaosaston johtaja halusi tehdä asiat tällä tavalla. Sekin on voinut olla yksi syy Neweyn lähdölle, että miestä ei vain kuunneltu enää, kun nuorempaa sukupolvea pitää saada tuotua esiin.Nevey 6 Co meni sitten tekemään vähän erilaisen konseptin. Voi olla, että oli tiedossa, että voi olla koko kauden voittava konsepti, mutta, jos joku muu keksi jotain millä ovat nopeampia, niin sitten ollaan voi voi.
Se on juuri toisinpäin, 5 pykää taakse jotta auto kääntyisi patemmin kun perä irtoaa. Jos säädät jarrut eteen niin menee pulkkana suoraan.Verstappenhan oli kommentoinut Unkarissa kuskiparaatin aikana Ricciardolle, että auto on "too much on the rear". Samoin kisan aikana hän haukkui balanssia radiossa sanoen, että oli säätänyt jarrubalanssia viisi(?) naksua etupäähän mutta kääntyvyys silti täysi nolla. (En tosin tiedä, mitä jarrubalanssilla on tekemistä kääntyvyyden kanssa.)
Ei, Max on oikeassa. näitä ei todellakaan ajeta missään drifting luisussa. Tai no, voidaan ajaa, mutta silloin ei kyllä edetä.Se on juuri toisinpäin, 5 pykää taakse jotta auto kääntyisi patemmin kun perä irtoaa. Jos säädät jarrut eteen niin menee pulkkana suoraan.