Secto Rally Finland 2024

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
601
Sijainti
Kerros 107
Mutta onko tuo klipin kivi aito vai feikki. Urheiluruudussa näytettiin, kun Halttunen piteli kadessään kiveä ja se oli pienempi kun tuo. Lisäksi siinä oli selkeä lohkeama.

Edit:https://areena.yle.fi/1-67029998?seek=651
Joku halunnut vartin julkisuudessa ja random kiven kanssa poseeraa paskalehdistölle. On eri kokoinen, muotoinen ja värinen.
 

Liitetiedostot

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4288
Sijainti
Maalla
Talletetaan tämä Samin huippu suoritus vielä tännekin.
Perjantain toisesta spinnauksesta vois hieman tukkapöllyä antaa mutta kun kisa kaiken kaikkiaan meni tosi hyvin nin unohdetaan se.
Kaiken hyvän tekemisen tosiaan kruunas eka EK pohja RC1 autolla.
nyt ei muuta kuin odoteta mitä Japanissa kertovat ensi vuoden suunnitelmista. Jos ei muuta niin mies ainakin varataan Toyotan kuskeiksi moni vuotisella sopparilla.
Eri juttu on mitä hän sitten ajelee ens vuonna. Jos jotain vois veikata niin RC2 ja RC1n osa aika kuskina vois tulla. :)
1722864473024.jpeg
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7566
nyt ei muuta kuin odoteta mitä Japanissa kertovat ensi vuoden suunnitelmista. Jos ei muuta niin mies ainakin varataan Toyotan kuskeiksi moni vuotisella sopparilla.
Eri juttu on mitä hän sitten ajelee ens vuonna. Jos jotain vois veikata niin RC2 ja RC1n osa aika kuskina vois tulla. :)
Latvala jo tilannetta raottikin.
Jari-Matti Latvala kertoi Ralliradion haastattelussa, että Toyota aikoo varmasti harkita Sami Pajarille rally1-kilpailuiden järjestämistä ensi vuodeksi.

– Tänä vuonna hänen on määrä ajaa hyviä tuloksia WRC2-tasolle. Sitten voimme miettiä kisoja ensi vuodelle. Siitä voimme alkaa syksyllä keskustelemaan. Potentiaalia on, potentiaali on näytetty, Toyotan tallipäällikkö totesi.

– Heti pääsi rajalle, kuten Martins Sesks. Kaikki ei pääse. Auto on nopea ja hieno, mutta ei ole helppoa, kun kaikki käy niin nopeasti, Latvala huomautti.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5475
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Taitaa tulla Toyotalta kovaa yritystä piste metsästykseen loppukaudesta. Loppun kauden ajot on jo ilmoitettu Ogieerille. Taitaa Kalle myös ajaa kaikki loput kisat ?
Kallea tuskin kovin montaa kertaa nähdään enää tällä kaudella viivalla. Kolme kisaa putkeen kuitenkin nyt alla ja yksi näistä (Puola) ei alunperin edes kuulunut ohjelmaan. Kalle tuskin haluaa ajaa neljää peräkkäistä kisaa, joten Akropolis olisi täten pois laskuista. Lisäksi kaukomatka Chileen ei sekään varmaan liiemmin jaksa innostaa. Ja Keski-Eurooppa on takuulla ollut alunperinkin Ogierin kisa. Ehkä sitten Japanissa?
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1238

Yritin laskeskella Roviksen keskinopeutta tuosta isolla tiellä lähdöstä Kakaristoon siten, että tiputin 3 shikaanin vaikutuksen pois. Eli mittasin etäisyydet kun jarrutus alkaa ja ollaan takaisin ns. tien luonteen vauhdissa. Niin pauttiarallaa 142,4 km/h keskari tuolle isolle tielle.

Edit; no lasketaan nyt samaan rahaan koko pätkälle, eli 137,5 km/h, eli ei paljoa kyyti tipu tosiaan tuossa pienellä tiellä.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4288
Sijainti
Maalla
Kallea tuskin kovin montaa kertaa nähdään enää tällä kaudella viivalla. Kolme kisaa putkeen kuitenkin nyt alla ja yksi näistä (Puola) ei alunperin edes kuulunut ohjelmaan. Kalle tuskin haluaa ajaa neljää peräkkäistä kisaa, joten Akropolis olisi täten pois laskuista. Lisäksi kaukomatka Chileen ei sekään varmaan liiemmin jaksa innostaa. Ja Keski-Eurooppa on takuulla ollut alunperinkin Ogierin kisa. Ehkä sitten Japanissa?
Joo olen täysin samaa mieltä mutta jäljellä on enään 4 kisaa ja piste ero on kauden suurin.
Se voi vielä muuttaa suunnitelmia. No niin tai näin mutta se jää nähtäväksi miten teem Toyota hoitaa tuon piste eron.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
207
Joo olen täysin samaa mieltä mutta jäljellä on enään 4 kisaa ja piste ero on kauden suurin.
Se voi vielä muuttaa suunnitelmia. No niin tai näin mutta se jää nähtäväksi miten teem Toyota hoitaa tuon piste eron.
Antaisivat nyt nuoren miehen hetken vetää happea. Tahtotila on varmasti heilläkin se, että Kalle ajaa vielä useamman vuoden. Ei hän välivuotta huvikseen pidä.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1503
Ja veikkaan, että tällä hetkellä rallin ajaminen ei sitäkään vähää kiinnosta. 😅
Luulisin, että polte rallin ajoon ei ole hävinnyt mihinkään, mutta kaikki muu alkaa puuduttaa......matkustelu (ens vuonna 14 kisaa), incar videoiden tapittamiseen käytetyt miljoonat ja miljoonat tunnit ja se, ettei kerkee ajeleen vesijetillä ja tekemään asioita joita kaikki muut tekevät.

Veikkaisin, että jos hän ensvuonna ajaa täyden sarjan on se hänen viimeinen täysi kausi. Hän kunnioittaa sopimusta ja kun velvollisuudet on täytetty, rata-autoilu kutsuu ja samalla voi toki ajella muutaman mm-rallin
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5063
Sijainti
Parc Fermé
Lyödääs ajatelmia nippuun viikonlopulta ranskalaisin viivoin, saa olla eri mieltä tai ei.

En tiedä teistä muista, mutta jotenkin kaikenkaikkiaan vähän sellainen "välivuosi" - fiilis jäi tästä vuodesta. On ollut vuosia jolloin on ollut täpinöissään reissun loppuun asti, mutta tänävuonna jotenkin se fiilis loisti poissaolollaan. Noh, onneksi reissuun mahtui positiivisiakin hetkiä, mutta tässä vähän sekavaa ajatuksenvirtaa:

- Ruuhimäki soveltuu shakedowniksi täydellisesti, jos vertaa Rannankylän kinttupolkuun, ja sen huomasi myös yleisömäärästäkin. Harju (ja oikeestaan koko reitti) taas kaipaisi jonkinnäköistä uudistamista.

- perjantai, koska viimeksi on ollut Jyväskylän mm-rallissa noin paljon tapahtumia yhteen päivään? Runkia ja tilanteita tuntui tulevan kaikissa luokissa.

- naapurimaitten rallituristien määrä - oon nähnyt lähivuosina enemmänkin viro/latvia/ruotsi-akselilta porukkaa Suomen metsissä, syökö heidän kotimaassa ajettu ralli intoa lähteä Jyväskylään? Toki vastapainona väkeä tuli vastaan ranskasta ja muista lähialueen maista nyt vastaan ehkä hitusen enemmän, ja eipä nyt esim. Tänakin otteet hirveästi hurraahuutoja aiheuttaneet.

- Paviljonki, jos vertaa viimevuotiseen layouttiin, niin tänävuonna oli lähempänä sokkeloa ja labyrinttiä. Muutenkin tuntui siltä et vähän vaisu tänävuonna, oon enemmänkin nähnyt näytteilleasettajia siellä ja/tai väkeä kaljakarsinoissa klo 21 tiennoilla perjantai-iltana, ei se kaikki voi hävitä pelkän vesisateen vuoksi?

- virallinen katsojaopas - soveltuu ehkä saunansytykkeeksi, mutta ei reitinsuunnitteluun, puutteita löytyi jokaisella osa-alueella. Tylysti sanottuna oon nähnyt paremmin tehtyjä katsojaoppaita SM-rallien ja jopa pienempien kisojen puolella. Toivoisin et joku ymmärtäisi KSML:n (tai kuka nyt jatkossa tekeekään tuon oppaan) toimituksessa nykäistä hihasta sellaisia henkilöitä, jotka elää ja hengittää lajia ja pyytää et tarvitsisimme teidän apua tälläisen tekemisessä. Se et opas on täynnä virheitä ja puutteita (koski ne sitten pätkän katselualueita tai parkkipaikkoja), ei palvele satunnaiskatsojaakaan yhtään sen paremmin kuin aktiivista metsässäryynääjää.

- Ralliradio - joku voisi sanoa että vähän väljähtynyt/light-versio alkuperäisestä. Kyllä sen vaan jotenkin huomasi tunnelmassa. Juha Salon asiantuntevuutta ei kyllä hirveemmin mielestäni käytetty hyödyksi, vaikka potentiaalia siihen olisi ollut enemmänkin. Toki Salolle nostettava yläpeukaloa siitä et oma-aloitteisesti nosti Vetomiesten tuloksia huomattavasti enemmän framille, mitä aiemmin on kuultu.

- Tiedonkulku ja/tai sen puutteet. En tiedä tuliko tiedot Secton viralliseen appiin miten hyvin, kun en sitä käyttänyt, mutta ralliradiossa ja somekanavissa tää tiedottaminen tuntui olevan vähäistä tai todella isolla viiveellä. Penkallaolijoilta tuli huomattavasti nopeampaa ja parempaa informaatiota siitä miten hyvin tai huonosti muut parkit vetää tai että missä kunnossa tietyt parkit on. Toki sanottava se et penkallaolijoita on mitä todennäköisempi useampikymmenen kertaa enemmän versus se, paljonko sitä appiin kuuluvan sisällön tuottavaa väkeä.

Rallintekijöille ja reittitiimille toteaisin vaan et älkää pitäkö yleisön tulemista itsestäänselvyytenä. Vähän jopa tuli mietittyä sitäkin et onko reitti tehty liikaa Ouninpohjan ympärille ja unohdettu ne muut pätkät? Saarikas oli todella hyvä lisä, ja sen huomasi myös siitä et yleisö halusi mennä sinne kokemaan jotain uutta, jos vertaa vaikkapa Päijälään joka on ollut viimeiset 10v ohjelmistossa ja siitäkin 3 vai 4 vuotta putkeen samoinpäin.
 

Kumu

Well-known member
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
72
Lyödääs ajatelmia nippuun viikonlopulta ranskalaisin viivoin, saa olla eri mieltä tai ei.

En tiedä teistä muista, mutta jotenkin kaikenkaikkiaan vähän sellainen "välivuosi" - fiilis jäi tästä vuodesta. On ollut vuosia jolloin on ollut täpinöissään reissun loppuun asti, mutta tänävuonna jotenkin se fiilis loisti poissaolollaan. Noh, onneksi reissuun mahtui positiivisiakin hetkiä, mutta tässä vähän sekavaa ajatuksenvirtaa:

- Ruuhimäki soveltuu shakedowniksi täydellisesti, jos vertaa Rannankylän kinttupolkuun, ja sen huomasi myös yleisömäärästäkin. Harju (ja oikeestaan koko reitti) taas kaipaisi jonkinnäköistä uudistamista.

- perjantai, koska viimeksi on ollut Jyväskylän mm-rallissa noin paljon tapahtumia yhteen päivään? Runkia ja tilanteita tuntui tulevan kaikissa luokissa.

- naapurimaitten rallituristien määrä - oon nähnyt lähivuosina enemmänkin viro/latvia/ruotsi-akselilta porukkaa Suomen metsissä, syökö heidän kotimaassa ajettu ralli intoa lähteä Jyväskylään? Toki vastapainona väkeä tuli vastaan ranskasta ja muista lähialueen maista nyt vastaan ehkä hitusen enemmän, ja eipä nyt esim. Tänakin otteet hirveästi hurraahuutoja aiheuttaneet.

- Paviljonki, jos vertaa viimevuotiseen layouttiin, niin tänävuonna oli lähempänä sokkeloa ja labyrinttiä. Muutenkin tuntui siltä et vähän vaisu tänävuonna, oon enemmänkin nähnyt näytteilleasettajia siellä ja/tai väkeä kaljakarsinoissa klo 21 tiennoilla perjantai-iltana, ei se kaikki voi hävitä pelkän vesisateen vuoksi?

- virallinen katsojaopas - soveltuu ehkä saunansytykkeeksi, mutta ei reitinsuunnitteluun, puutteita löytyi jokaisella osa-alueella. Tylysti sanottuna oon nähnyt paremmin tehtyjä katsojaoppaita SM-rallien ja jopa pienempien kisojen puolella. Toivoisin et joku ymmärtäisi KSML:n (tai kuka nyt jatkossa tekeekään tuon oppaan) toimituksessa nykäistä hihasta sellaisia henkilöitä, jotka elää ja hengittää lajia ja pyytää et tarvitsisimme teidän apua tälläisen tekemisessä. Se et opas on täynnä virheitä ja puutteita (koski ne sitten pätkän katselualueita tai parkkipaikkoja), ei palvele satunnaiskatsojaakaan yhtään sen paremmin kuin aktiivista metsässäryynääjää.

- Ralliradio - joku voisi sanoa että vähän väljähtynyt/light-versio alkuperäisestä. Kyllä sen vaan jotenkin huomasi tunnelmassa. Juha Salon asiantuntevuutta ei kyllä hirveemmin mielestäni käytetty hyödyksi, vaikka potentiaalia siihen olisi ollut enemmänkin. Toki Salolle nostettava yläpeukaloa siitä et oma-aloitteisesti nosti Vetomiesten tuloksia huomattavasti enemmän framille, mitä aiemmin on kuultu.

- Tiedonkulku ja/tai sen puutteet. En tiedä tuliko tiedot Secton viralliseen appiin miten hyvin, kun en sitä käyttänyt, mutta ralliradiossa ja somekanavissa tää tiedottaminen tuntui olevan vähäistä tai todella isolla viiveellä. Penkallaolijoilta tuli huomattavasti nopeampaa ja parempaa informaatiota siitä miten hyvin tai huonosti muut parkit vetää tai että missä kunnossa tietyt parkit on. Toki sanottava se et penkallaolijoita on mitä todennäköisempi useampikymmenen kertaa enemmän versus se, paljonko sitä appiin kuuluvan sisällön tuottavaa väkeä.

Rallintekijöille ja reittitiimille toteaisin vaan et älkää pitäkö yleisön tulemista itsestäänselvyytenä. Vähän jopa tuli mietittyä sitäkin et onko reitti tehty liikaa Ouninpohjan ympärille ja unohdettu ne muut pätkät? Saarikas oli todella hyvä lisä, ja sen huomasi myös siitä et yleisö halusi mennä sinne kokemaan jotain uutta, jos vertaa vaikkapa Päijälään joka on ollut viimeiset 10v ohjelmistossa ja siitäkin 3 vai 4 vuotta putkeen samoinpäin.
Allekirjoitan täysin tämän viestin.
Lisättäkööt reitin suhteen vielä paljon parjattu Laajavuori Power Stagena. Veikkaan, että myös kansainväliset fanit kotisohvillaan haluavat nähdä Suomesta hyppyjä, vauhdikkaita mutkia ja komeaa pelto-metsä-järvimaisemaa. Nyt tämä betoniporsaiden väliin tähtäily oli niin iso antikliimaksi kuin olla voi.
 

hiiri

Well-known member
Liittynyt
22.10.2022
Viestit
138
Allekirjoitan täysin tämän viestin.
Lisättäkööt reitin suhteen vielä paljon parjattu Laajavuori Power Stagena. Veikkaan, että myös kansainväliset fanit kotisohvillaan haluavat nähdä Suomesta hyppyjä, vauhdikkaita mutkia ja komeaa pelto-metsä-järvimaisemaa. Nyt tämä betoniporsaiden väliin tähtäily oli niin iso antikliimaksi kuin olla voi.
Juu, PS oli kyllä muuhun tarjontaan verrattuna lähes luokatonta sontaa. No okei, helikuvat mäen laelta oli ihan jees, poislukien jotain työmaita ja kaivantoja. Ja se ek:n loppu! Kenen aivopieru sekin? Kamerat oli koitettu sijoittaa jonnekin mutta ei se kyllä auttanut, kun vauhti puuttuu.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
377
Sijainti
Vantaa
Sen verta hyvin kirjoitettu, että melko samoilla ajatuksilla ja huomioilla itsekin, poislukien tuo välivuosi-fiilis. Lisäillään tähän siis vähän omia ajatuksia tuohon perään.

- virallinen katsojaopas - soveltuu ehkä saunansytykkeeksi, mutta ei reitinsuunnitteluun, puutteita löytyi jokaisella osa-alueella. Tylysti sanottuna oon nähnyt paremmin tehtyjä katsojaoppaita SM-rallien ja jopa pienempien kisojen puolella. Toivoisin et joku ymmärtäisi KSML:n (tai kuka nyt jatkossa tekeekään tuon oppaan) toimituksessa nykäistä hihasta sellaisia henkilöitä, jotka elää ja hengittää lajia ja pyytää et tarvitsisimme teidän apua tälläisen tekemisessä. Se et opas on täynnä virheitä ja puutteita (koski ne sitten pätkän katselualueita tai parkkipaikkoja), ei palvele satunnaiskatsojaakaan yhtään sen paremmin kuin aktiivista metsässäryynääjää.
Tästä täysin samaa mieltä, todella ala-arvoinen tekele tuo virallinen opas. Lisäksi voisi todeta, että ei tuo KSML:n sanomalehtiformaatti ole kyllä erityisen toimiva, no onneksi oli digiversio. Tuossa oli hollilla vuoden 2017 opas, siis Tuulilasin tekemä, ja tässä voisi hieman verrata sitä tämänvuotiseen.

Ensinnä täytyy sanoa, että yhdessä asiassa on nykyinen parempi, nimittäin pätkäkartta itsessään, kun näyttää hieman laajemmalti siinä pätkän ympäristöä. Toisaalta siihen ne sitten jäävätkin.

Tuossa 2017 oppaassa on mielestäni huomattavasti järkevämmin ilmoitettu aina katselualueen yhteydessä, että mitkä P-alueet sitä palvelevat, kun nykyisessä olevat erilliset listaukset, joista pitää itse päätellä sitten, että mikä olisi järkevin p-alue millekin katselualueelle. Ja vaikka nykyään kaikilla on navigaattori siinä puhelimessa, olisi jonkinlaiset ajo-ohjeet silti suotavia, vaikka sitten edes tyyliin "Päijälä P5: Saavu Längelmäen suunnasta, P1-P4: Saavu Kuhmoisten suunnasta."

Samoin noissa vanhemmissa on ainakin jonkun verran paremmat kuvaukset noista paikoista, toki nykyteknologia mahdollistaisi vieläkin paremmat kuvaukset esim. kuvamuodossa. Tästähän oli noissa Lönnin ennakkovideoissa puhetta, että miksei käydä esim. ottamassa videota sieltä katselualueelta, että näkisi, millainen se paikka oikeasti on? Toki on tässäkin omat ongelmansa, esimerkkinä vaikka Päijälän mäntymetsä, kun silläkin on pituutta oppaankin mukaan sen 800 metriä, niin mistä sitä kuvaa ja kuinka paljon. Mutta aivan ratkaistavissa olevia juttuja nämä ovat.

Sekin huomio, että noita pätkien symboleita ei ole avattu missään, toki ei niiden merkitysten päättely sinänsä vaadi maisterintutkintoa, mutta olisi ne hyvä olla silti selitettynä. Samoin pieni juttu, joka itseä ainakin hieman häiritsee, eli noiden pätkäinfojen sijoittelu tuonne lehteen: Tämänvuotisessa ne tuntuivat olevan vähän missä sattuu, ja esim. tuo katsojaturvallisuuden havainnekuva on tuolla pätkäkuvausten keskellä. Tähän voisi mielestäni hieman panostaa enemmän.

Ja kun tuo appi on olemassa ja katsojaoppaan digiversio on kuitenkin ilmainen, niin miksi ei voisi nuo pätkäkuvaukset olla siellä myös?

- Ralliradio - joku voisi sanoa että vähän väljähtynyt/light-versio alkuperäisestä. Kyllä sen vaan jotenkin huomasi tunnelmassa. Juha Salon asiantuntevuutta ei kyllä hirveemmin mielestäni käytetty hyödyksi, vaikka potentiaalia siihen olisi ollut enemmänkin. Toki Salolle nostettava yläpeukaloa siitä et oma-aloitteisesti nosti Vetomiesten tuloksia huomattavasti enemmän framille, mitä aiemmin on kuultu.
Toki kun pääosa ns. vanhasta kalustosta oli joko olymppialaisissa, kisassa tai kilpailijalla, niin ei se mikään ihmekään ole. Salo oli kyllä hyvä.

- Tiedonkulku ja/tai sen puutteet. En tiedä tuliko tiedot Secton viralliseen appiin miten hyvin, kun en sitä käyttänyt, mutta ralliradiossa ja somekanavissa tää tiedottaminen tuntui olevan vähäistä tai todella isolla viiveellä. Penkallaolijoilta tuli huomattavasti nopeampaa ja parempaa informaatiota siitä miten hyvin tai huonosti muut parkit vetää tai että missä kunnossa tietyt parkit on. Toki sanottava se et penkallaolijoita on mitä todennäköisempi useampikymmenen kertaa enemmän versus se, paljonko sitä appiin kuuluvan sisällön tuottavaa väkeä.
Sieltä tulee push-ilmoituksia kyllä, mutta niiden löytäminen tuolta itse sovelluksesta on kyllä yksi saatanan työmaa, jos niitä siis edes löytyy. Saisivat kyllä tätä parantaa ja kaikki ne tiedot tulisi löytyä sieltä, mutta itse ainakin huomasin, että osa puuttui ja jos oli vahingossa sulkenut sen push-ilmoituksen, niin ei sitä välttämättä löydä enää. Jotenkin joo tuntuu myös, että yllättävän heikosti se tieto välittyy eteenpäin, mutta mistä se sitten johtuu?

Rallintekijöille ja reittitiimille toteaisin vaan et älkää pitäkö yleisön tulemista itsestäänselvyytenä. Vähän jopa tuli mietittyä sitäkin et onko reitti tehty liikaa Ouninpohjan ympärille ja unohdettu ne muut pätkät? Saarikas oli todella hyvä lisä, ja sen huomasi myös siitä et yleisö halusi mennä sinne kokemaan jotain uutta, jos vertaa vaikkapa Päijälään joka on ollut viimeiset 10v ohjelmistossa ja siitäkin 3 vai 4 vuotta putkeen samoinpäin.
Tästä myös samaa mieltä, uutudessa on oma viehätys ja taisi siellä Saarikkaassa olla reilusti populaakin? Samoin myös nuo muut pätkät alkavat olla hieman kuluneita, etenkin Päijälä. Sitähän on ajettu 2014 eteenpäin joka vuosi ja ajosuuntaan tekevät poikkeuksen vain 2016 ja 2021. Toki 2017 tuli se pikkutien lenkki ja 2018 käännyttiin Poikuksentien suuntaan, mutta pääosin on siis ajettu samassa muodossa ja samaan suuntaan. Täyspitkä Ounihan sai aikaan myös sen, että yksi pätkä putosi kokonaan pois, kun tuli kilometrit vastaan, eli sen perusteella voisi kyllä sanoa, että hieman ehkä turhan paljon tosiaan tuohon Ouniin painottui reitti. Jotenkin tuli sellainen mielikuva, ettei sinne kuitenkaan niin paljoa porukkaa sitten mennytkään? Samaten sunnuntain osalta Moksi-Sahloinen/Sahloinen-Moksi alkaa sekin olla jo melko kulunutta, joka oli yksi osasyy, miksi lähdin jo lauantaina kotiin, kun ei viitsinyt enää ajella Jyväskylään asti ns. vastakarvaan.

Jos se häshtag Tampereen lenkki toteutuu ensi vuonna, niin sen kyllä sanon, että Päijälästä ei varmasti päästä silloin eroon, mutta saas nähdä... Eikös siihen ole enää vain sellaiset 8-9 kk ensi vuoden reitin julkaisuun?
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1504
Sijainti
Porvoo
Samoin noissa vanhemmissa on ainakin jonkun verran paremmat kuvaukset noista paikoista, toki nykyteknologia mahdollistaisi vieläkin paremmat kuvaukset esim. kuvamuodossa. Tästähän oli noissa Lönnin ennakkovideoissa puhetta, että miksei käydä esim. ottamassa videota sieltä katselualueelta, että näkisi, millainen se paikka oikeasti on? Toki on tässäkin omat ongelmansa, esimerkkinä vaikka Päijälän mäntymetsä, kun silläkin on pituutta oppaankin mukaan sen 800 metriä, niin mistä sitä kuvaa ja kuinka paljon. Mutta aivan ratkaistavissa olevia juttuja nämä ovat.
Kyllähän 2017 toteutettiin jo 360 palvelu, eli jokaisesta katselualueesta oli tehty 360 asteen panoramakuva. Vaikea sanoa miksi tuota ei sitten jatkettu? Käytin tuota samaista palvelua vielä parina seuraavana vuotena jos oli samoja pätkiä ja pystyi tuota soveltamaan (linkki toimi vielä pitkään 2017 jälkeen). Kuvissa oli siis jo oranssit ”karsinat” jolloin näit että näkeekö sieltä mitään.

https://web.archive.org/web/20230321014854/https://360.nesterallyfinland.fi/
 
Viimeksi muokattu:

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
https://sectorallyfinland.fi/liput-2025/

Ensi vuoden liput on myynnissä, tämän vuoden hinnoilla, eli voiko tästä laskelmoida et hinnat nousee taas ensi vuodeksi kympillä parilla...
Taitaa olla:
- rahat loppu kassasta koska tänä vuonna ei ollut porukkaa, pakko syödä ens vuoden lipputuloista
- eka kerta kun moista tulee vastaan Jyskälän kohdalla

Mietin kisan aikana, kirjoitellessani tämän koskien katsojaopasta...

Täällä tehdään kuten on tehty aina ennenkin, koordinaatit riittää, hei. Väsyneet pätkät, väsyneet järjestäjät, väsyneet katsojat. Organisaatiota tarvis vähän tuulettaa ja Tampereen lenkkiä tarvittais.

...että on tullut oltua töissä organisaatioissa joissa ei osata kehittää toimintaa ja seurata maailman muuttumista ympärillä. Jos tapahtuman organisaatio on sillä tasolla, ettei edes sitä 30 minuutin sääntöä saada vietyä järkkäreille asti niin tulee olemaan helvetin hankalaa saada tuotteesta kannattavaa hintaa nostamalla. Kävijäkato kun toteutui jo, ja se tulee jatkumaan jos ja kun lippujen hintaa nostetaan. Sitten se räjähtää käsiin kun Kalle/TGR glory hunterit eivät enää kiinnostu. Virossa tämä kävi jo Tänäkin kohdalla kun ei voida surffata sen suosikin menestyksellä.

Ens vuodelle on pakko ottaa Tampereen tai Lahden lenkki jotta saadaan uutta yleisöä ja yhteistyökumppaneita.

Pikainen hyvin yksinkertaistettu stetson-malli lasku. Järjestäjä on AKK Sports Oy, liikevaihtoa 2023 6,5 miljoonaa. Jos passeja olisi myyty vaikka viidellä miljoonalla, eli 85€ hinnalla n. 59 000 kpl. Havaittu muutos katsojissa voisi olla vaikka -25%, eli tänä vuonna olisikin myyty vaikka 44 000 passia satasen hinnalla tekisi 4,4 miljoonaa. Tuo voisi aikaansaada ens vuoden passien myynnin käynnistämisen koska reiln 0,5 miljoonaa vajausta viime vuoteen. Koska passien hinnat nousee niin ajatellaan että ens vuonna katsojat vähenisi 10%, eli 40 000 passia myytäisiin. Tarvittaisiin 125€ rallipassi tuohon 5 miljoonaan, plus sitten inflaatiot ja alvikorotus, eli reilun 130€.

Sitten vielä nuo tänä vuonna myydyt passit pitäisi laskea pois tuosta... No, kai se on ryhdyttävä talkoisiin ja ostettava passi ens vuodelle.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Lyödääs ajatelmia nippuun viikonlopulta ranskalaisin viivoin,
Vitsihuumoria.

- Ruuhimäki soveltuu shakedowniksi täydellisesti, jos vertaa Rannankylän kinttupolkuun, ja sen huomasi myös yleisömäärästäkin. Harju (ja oikeestaan koko reitti) taas kaipaisi jonkinnäköistä uudistamista.
Joo. Jotkut paikat meni huonoon kuntoon, ja liikenneruuhkat kisapätkillä oli älyttömät väkimäärään nähden, eli musta joko Shakeksi tai sitten Poweriksi.

- naapurimaitten rallituristien määrä - oon nähnyt lähivuosina enemmänkin viro/latvia/ruotsi-akselilta porukkaa Suomen metsissä, syökö heidän kotimaassa ajettu ralli intoa lähteä Jyväskylään? Toki vastapainona väkeä tuli vastaan ranskasta ja muista lähialueen maista nyt vastaan ehkä hitusen enemmän, ja eipä nyt esim. Tänakin otteet hirveästi hurraahuutoja aiheuttaneet.
Joo. Latvialaiset puuttui, suodaan se heille koska no Sex ja oma kisa. Mutta virolaisia laskin että 30-40? Ruotsalaisia oli aika paljon. Saksalaisia tuntui olevan mukavasti, yleensä näkee yhden tai kaksi. Irlantilaisia ei juuri osunut silmiin. Itäeuroopan mongoleita en kaipaa, eli hyvä jos kalenterissa on kisoja siellä suunnalla.

- Paviljonki, jos vertaa viimevuotiseen layouttiin, niin tänävuonna oli lähempänä sokkeloa ja labyrinttiä. Muutenkin tuntui siltä et vähän vaisu tänävuonna, oon enemmänkin nähnyt näytteilleasettajia siellä ja/tai väkeä kaljakarsinoissa klo 21 tiennoilla perjantai-iltana, ei se kaikki voi hävitä pelkän vesisateen vuoksi?
Joo. SU huoltoparkki oli kiinni, mikä on ehkä ok muutos, koska se olisi melkein SU kiinni koska kaikki pakkaavat tavaroitaan. Mutta se oli melkein kiinni jo tunnin ennen sulkeutumista LA-iltana.

- virallinen katsojaopas - soveltuu ehkä saunansytykkeeksi, mutta ei reitinsuunnitteluun, puutteita löytyi jokaisella osa-alueella. Tylysti sanottuna oon nähnyt paremmin tehtyjä katsojaoppaita SM-rallien ja jopa pienempien kisojen puolella. Toivoisin et joku ymmärtäisi KSML:n (tai kuka nyt jatkossa tekeekään tuon oppaan) toimituksessa nykäistä hihasta sellaisia henkilöitä, jotka elää ja hengittää lajia ja pyytää et tarvitsisimme teidän apua tälläisen tekemisessä. Se et opas on täynnä virheitä ja puutteita (koski ne sitten pätkän katselualueita tai parkkipaikkoja), ei palvele satunnaiskatsojaakaan yhtään sen paremmin kuin aktiivista metsässäryynääjää.
Kuvittelin kisan aikana tuon paperiversion soveltuvan myös metsäpaskalla käynnille "lukemiseksi". Digiversiota en saanut tabletilla luotettavaksi ilman nettiyhteyttä. Puutteita löytyi lisää myös pitkin kisaa, Myhinpään parkkiin vievää tietä ei esim. löytynyt kartasta. Mutasen ja Hassin välinen tie piti olla sulki, mutta ei ollutkaan.

- Ralliradio - joku voisi sanoa että vähän väljähtynyt/light-versio alkuperäisestä. Kyllä sen vaan jotenkin huomasi tunnelmassa. Juha Salon asiantuntevuutta ei kyllä hirveemmin mielestäni käytetty hyödyksi, vaikka potentiaalia siihen olisi ollut enemmänkin. Toki Salolle nostettava yläpeukaloa siitä et oma-aloitteisesti nosti Vetomiesten tuloksia huomattavasti enemmän framille, mitä aiemmin on kuultu.
Kauas on tultu siitä, kun käyttäjäpalautteen parasta osaan vastasin Ralliradio. Salolla aika rohkeita ulostuloja, toki ehkä jäin vähän kaipaamaan Pynskin insinööripornoa.
 

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
239

->> 4'20"

Raikas veto. Koska viimeksi on Jyskälässä nähty moinen mylly?
Kiitti tästä ja myös seuraavasta pätkästä!

Etsiskelin tuota paikkaa tuosta Kallen onboardista. Ehkä osuin oikeaan?

Video alkaa 5:21 -> eteenpäin


Hyppy 5:28

Vasen laita. Muista sido!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös