-Teme-
Vormulaattori
Jos Mersut hylätään niin Valtteri nousee 11.sijalle. Lisäksi oli 13.5sek päässä Lawsonista niin 20sek rankku nostaisi Valen pisteilleNe renkaat on tekninen rikkomus ja siitä pitäisi automaattisesti tulla hylky.
Jos Mersut hylätään niin Valtteri nousee 11.sijalle. Lisäksi oli 13.5sek päässä Lawsonista niin 20sek rankku nostaisi Valen pisteilleNe renkaat on tekninen rikkomus ja siitä pitäisi automaattisesti tulla hylky.
Kunhan nyt pääsisi pistetaulukossa Zhoun edelle niin kaikki olisi hyvin.Ei ole siis Valen pisteet edes tiukassa
periaatteessa, Norris ja Russel savati 5000€ sakon ja nuhtelun, muut tutkinnan alla olleet ei mitään.Saas nähdä, että onko starttikin ilman sanktiota.
Sekä Norris pelkkiä hilusia rikesakkoon. Kaikki kolme Hamilton, Russell ja Norris brittiläisiäRengaspainepäätös tuli ja ei sanktiota, tai 5000 sakko, mutta erikseen sanotaan, että jatkossa ei saa näin tehdä. Hylkyhän se olisi pitänyt olla automaattisesti. Sakko on tosi outo rangaistus teknisestä rikkeestä.
Aika järjettömiä päätöksiä nyt tuomareilta. Linja katosi täysin ja muuttui läpsyttelyksi.Sekä Norris pelkkiä hilusia rikesakkoon. Kaikki kolme Hamilton, Russell ja Norris brittiläisiä
Jos Colapinto on ajellut ihan deltan mukaan, niin ei kai häntä mistään voi rangaista, vaan pelkästään naureskellaan töhöilystä. Onhan tässä lähihistoriassa turva-auton aikana kolistellut ainakin Grosjean ja Russell, ja varmaan muitakin joita en nyt muista, eikä heillekään mitään tullut.Colapinto aiheutti melko ison vaaratilanteen turva-auton ollessa radalla, että ihmettelen jos säännöissä tuollaista varomattomuutta ei ole sanktioitu. Jos ajat turva-auton takana kovavauhtisen ulosajon niin sehän on käytännössä sama asia kuin Jules Bianchi ajoi keltaisilla lipuilla ulos suoraan traktorin alle ja kuoli. Turva-autotilanteessa koko radalla on keltaisten lippujen "säännöt" voimassa eli varovaisuutta on noudatettava ja taattava ratahenkilöstölle turvallinen työskentely vaikka ei olisi autoletkassa vaan ajamassa sitä kiinni.
Vai meneekö säännöt niin, että turva-auto kerää ensin letkan kasaan minkä jälkeen radalle päästetään työntekijät? Entäs jos tällöin joku menee varikolle ja ajaa sen jälkeen letkaa kiinni vastaavasti kovalla vauhdilla ja vetää pihalle? Vai onko varikko aina suljettu turva-auton aikana?
Ihmettelen jos Colapinton kolarista ei tule useamman kilpailun bannia.
Esim. Bottas pyörähti aikanaan Kiinassa märällä radalla turva-auton takana, eikä siitä mitään rankkua tullut.Jos Colapinto on ajellut ihan deltan mukaan, niin ei kai häntä mistään voi rangaista, vaan pelkästään naureskellaan töhöilystä. Onhan tässä lähihistoriassa turva-auton aikana kolistellut ainakin Grosjean ja Russell, ja varmaan muitakin joita en nyt muista, eikä heillekään mitään tullut.
Mick Imolassa 2021 veti kaiteisiin turva-auton takana.Jos Colapinto on ajellut ihan deltan mukaan, niin ei kai häntä mistään voi rangaista, vaan pelkästään naureskellaan töhöilystä. Onhan tässä lähihistoriassa turva-auton aikana kolistellut ainakin Grosjean ja Russell, ja varmaan muitakin joita en nyt muista, eikä heillekään mitään tullut.
Tuskin tulee, mutta pitäisi tulla. Turva-autohan on juuri sitä varten, että tilanne rauhoitetaan. Nyt Colapinto (ja aiemmin muut) aiheuttivat vaaratilanteen, jonka seuraukset eri kohdassa rataa olisi voinut ollaa luokkaa Bianchi.Mick Imolassa 2021 veti kaiteisiin turva-auton takana.
En usko kanssa, että Colapintolle tulee mitään, ellei ole delta-rikkomuksia. Mihin en kyllä usko, niin tarkasti niitä seurataan.
En tiedä voisiko yksi ratkaisu olla niin, että sektori missä onnettomuus on tapahtunut ja missä ratahenkilökuntaa paikalla, pitäisi körötellä nopeusrajoittimella tai todella todella alhaisella deltalla.Tuskin tulee, mutta pitäisi tulla. Turva-autohan on juuri sitä varten, että tilanne rauhoitetaan. Nyt Colapinto (ja aiemmin muut) aiheuttivat vaaratilanteen, jonka seuraukset eri kohdassa rataa olisi voinut ollaa luokkaa Bianchi.
Voiko ratahenkilökunta olla kaiteiden sisäpuolella turva-auton aikana?