AnttiL
Reittinörtti
Tai sitten yk-voiton arvoa pitää nostaa tahdittomasti. Kalle varmistaa mestaruuden juhannukseen mennessä.Melko mahdotonta, jos yhtään merkityksellisiä pisteitä halutaan antaa osatuloksista.
Tai sitten yk-voiton arvoa pitää nostaa tahdittomasti. Kalle varmistaa mestaruuden juhannukseen mennessä.Melko mahdotonta, jos yhtään merkityksellisiä pisteitä halutaan antaa osatuloksista.
En tykkää. Mistä tää juontaa tää ongelma et niitä yksiköitä pitäis alkaa vaihtaa eikä resetti enää riittäis tän kauden jälkeen?https://www.autosport.com/wrc/news/wrc-set-to-drop-hybrid-power-in-2025/10670873/
Autosport tietää jo kertoa, että hybrideistä luovutaan kaudelle 2025
En meinaa pysyä housuissani! Ainut oikea päätös jonka tietysti olis voinut tehdä kaksi vuotta ennemmin, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan.https://www.fia.com/news/wrc-rally1-spectacle-maintained-following-technical-changes
Hybridit pois. Painoa pienemmäksi ja kuristinta pienemmäksi.
Niin? Halusivat silloin 2019 kun näistä asioista on päätetty. Maailma muuttuu. Jännä nähdä mitä haluavat myydä jatkossa, päätöksiä pitäisi jo saada 2027 eteenpäin."Hybrid autoilla ajetaan, koska autotehtaat haluavat myydä hybridautoja"
Juurikin tuo kysymys mitä kirjoitat taitaa olla se suurin haaste ratkottavaksi.Niin? Halusivat silloin 2019 kun näistä asioista on päätetty. Maailma muuttuu. Jännä nähdä mitä haluavat myydä jatkossa, päätöksiä pitäisi jo saada 2027 eteenpäin.
Ja vähiten tulisi nyt miellyttää niitä tahoja, jotka taistelevat eniten merkittäviä muutoksia vastaan. Iso arvostus esim. Latvalan uraa kohtaan, mutta jos hän pitää enemmän niistä hisseluokan autoista, niin rallin tulevaisuuteen se ei saisi isommin vaikuttaa. Nyt pitää uskaltaa katsoa noin 10 vuotta eteenpäin.Ongelmallista on että halutaan miellyttää mahdollisimman monia joten valitaan kompromissi kuten nämä hybridit joka ei sitten kuitenkaan miellytä juuri ketään. Pitäis uskaltaa tehdä rohkea päätös ja todeta että emme voi miellyttää kaikkia.
Tuo sähköhype on vähän hankala asia. Extreme-E ei aja enään ens vuonna akkuautoilla ja saapa nähdä onko koko sarja kohta historiaa. Oletteko huomanneet, että loppukauden kisat ilmeisesti peruttu. Kaudella 2024 ajettiin vain 2 kisaa!! !!!!
Tämä pitäisi unohtaa samantien. Tai muuten koko touhu saadaan kuopata niin kuin rallicrossille on jo käynyt.1. Jos halutaan uusia valmistajia mukaan, niin sarja tulisi sähköistää. Tavalla tai toisella.
Autonvalmistajat saattavat vaan olla vähän eri mieltä asiasta.Tämä pitäisi unohtaa samantien. Tai muuten koko touhu saadaan kuopata niin kuin rallicrossille on jo käynyt.
Kerro sitten miksi Rallicrossin MM sarjassa ei ole mukana ainuttakaan autonvalmistajaa tehdastallina. On kaikki speksit kohdillaan: sähkövoimalinja, MM arvo, halpa vrt rallin MM sarja, helposti televisioitava areenalaji. Miksi Extreme E on saattohoidossa ja hylkää akkuvoiman? Miksi Dakariin on tunkua vaikka ei ole sähkösarja.Autonvalmistajat saattavat vaan olla vähän eri mieltä asiasta.
Ei minullakaan ole tähän oikeaa vastausta, mutta sen ymmärrän, että Ralli tai mikä muu siihen rinnastettava toiminta on autotehtaille pelkkää markkinointia. Ei autonvalmistajat halua markkinoida polttomoottoreita, kun maailma huutaa uusiutuvalla energialla kulkevia ajoneuvoja.Kerro sitten miksi Rallicrossin MM sarjassa ei ole mukana ainuttakaan autonvalmistajaa tehdastallina. On kaikki speksit kohdillaan: sähkövoimalinja, MM arvo, halpa vrt rallin MM sarja, helposti televisioitava areenalaji. Miksi Extreme E on saattohoidossa ja hylkää akkuvoiman? Miksi Dakariin on tunkua vaikka ei ole sähkösarja.
Luulempa, että vaikka ralli vaihtuisi täyssähköön, mukana olis 1-3 autonvalmistajaa.
Tätä mantraahan kaikki hokee. Sittenhän F1 n pitäis olla jo kuollut. Puhutaanko F1 foorumin puolella, että F1 kuolee kahden vuoden sisällä, ellei ajeta täyssähköllä. Ei. Ykkösissä mukana Audi, MB, Renault, Ferrari, Ford, kohta Caddillac, Toyota ehkä, Honda vaikka polttiksilla mennään. Ei tämä sähköhuulluus ole kun rallifanien päähänpinttymä. Ykköset ei edes markkinoi mitenkään, että hei me ajetaan hybrideillä ja pelastetaan maailmaa, koska tietävät että se olisi valetta. Ralli yritti valehdella itselleen pelastavansa maailman melkein taippoivat koko lajin silläEi minullakaan ole tähän oikeaa vastausta, mutta sen ymmärrän, että Ralli tai mikä muu siihen rinnastettava toiminta on autotehtaille pelkkää markkinointia. Ei autonvalmistajat halua markkinoida polttomoottoreita, kun maailma huutaa uusiutuvalla energialla kulkevia ajoneuvoja.
Sarja, oli se autourheilulaji mikä tahansa, tulee ensisijaisesti sopia autotehtainen sen hetkiseen markkinointisuunnitelmaan ja toissijaisesti olla kustannuksiltaan houkutteleva.