Monte Carlo -ralli 2025

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16288
Sijainti
Tampereen lenkki
Rengashommat voi mennä myös mielenkiintoisiksi kun Neuvillen ja Ogierin pitää ajaa loppupäivä vähintään kahdella nastarenkaalla. Rovanperä ja Fourmaux on taas liikkeellä neljällä supersoftilla ja kahdella nastalla.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
978
Säännöt on kaikille samat vai miten se meni...

Növillelle 10000€ sakot kun ajoi siirtymällä autolla missä kaikki renkaat ei pyöri... Ei ollut "huomannut" että auto on niin pahasti vaurioitunut...
https://app-cdn.sportity.com/66ee0fa5-5288-48ec-a95a-3b3dc7f4d120/23e8a7c7-f021-4f61-8246-14fa719464ec_Stewards Decision 2.pdf
On kyllä taas ihan uskomatonta puuhastelua. Ei näistä saa rahalla selvitä. Säännöillä ole mitään merkitystä, kun ratkaisut on tätä luokkaa ja rahalla selviää.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6780
Sijainti
Täällähä mä
Ja Munsterilla kolahti spinnasi ja jäi keula väärään suuntaan siihen.

Neuville ei paljon nostanut siihen kohtaan ainakaan verrattuna Joshiin.

Edit : Ei kyllä nostanut Kallekaan eli varmaan Joshi otti vaan extra varoen.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6780
Sijainti
Täällähä mä
Ei ollut talvi saatika nastapyörät se oikea valinta. Kallelle kova aika vaikka spinnasi. Formaux menee aika varmasti takaisin Tanakin edelle jos ei noi pari jäistä paikkaa yllätä.

Edit: Formaux veti pohjat!
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3713
Sijainti
JKL
Ja Kalle kahdessa pätkässä lähes tasoihin Tänakin kanssa... Jännä poweri tulossa...
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7595
Niin jännää vääntöä ettei tässä ole sunnuntain pisteitä edes ehtinyt miettiä.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6780
Sijainti
Täällähä mä
Lunta siellä oli ollut aamulla, mutta voisi kuvitella että ehtii sulaa jos keli pysyy tälläisenä.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
1057
Furmoo noussee lähes varmasti toiseksi jos tiellä pysyy. Jopa voittoon on mahdollisuudet, mutta siihen pitää kyllä hyökätä. Jännä poweri tulossa!
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
830
Mutta Neuvillen ei luulisi olevan niin tyhmä että ajaa kolmella pyörällä siirtymää kun tietää että siitä jää kiinni viimeistään huollossa.
Paitsi ranskankielisenä Ranskassa selviää sakolla. Ja onhan katsojillekin tärkeää, että maailmanmestari jatkaa, kun Rally1-autoja on muutenkin niin vähän. Säännöistä ja tasapuolisuudesta viis.

Oliko Virossa joku vuosi sitten, kun Tänak joutui keskeyttämään, kun oli kaksi rengasrikkoa, mutta vain yksi vararengas. Ja siellä sentään se pelkkä vanne olisi pyörinyt ihan oikeaan suuntaan eikä maannut auton alla poikittain.
 
  • Like
Reaktiot: jjx

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16288
Sijainti
Tampereen lenkki
Paitsi ranskankielisenä Ranskassa selviää sakolla. Ja onhan katsojillekin tärkeää, että maailmanmestari jatkaa, kun Rally1-autoja on muutenkin niin vähän. Säännöistä ja tasapuolisuudesta viis.

Oliko Virossa joku vuosi sitten, kun Tänak joutui keskeyttämään, kun oli kaksi rengasrikkoa, mutta vain yksi vararengas. Ja siellä sentään se pelkkä vanne olisi pyörinyt ihan oikeaan suuntaan eikä maannut auton alla poikittain.
Niin siis meinaatko että Neuville on maali-AT:lla miettinyt että "ei me tota korjata, kyllä me selvitään sakoilla"?
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
830
Niin siis meinaatko että Neuville on maali-AT:lla miettinyt että "ei me tota korjata, kyllä me selvitään sakoilla"?
En tiedä, onko Neuville miettinyt noin. Olen erittäin yllättynyt, jos Neuville ei ole huomannut auton ajo-ominaisuuksissa mitään outoa. Ennemminkin kuvittelisin Neuvillen ajatelleen, että nilkutetaan huoltoon, jos päästään auton hajoamatta tai poliisien pysäyttämättä ja mietitään asiaa sitten myöhemmin.

Väittäisin, että jopa harrastelijarallaaja urheilulääkäri Olivier Hugla olisi havainnut takapyörän olevan ihan väärässä asennossa.

Ja oli Neuville tässä täysin vilpittömästi asiaa tietämätön tai ei, niin ei tuo auton alla vinossa välillä lukkiutunut rengas kyllä täytä säännön henkeä eikä tuskin edes kirjainta. Niin hyvin en sääntöjä tunne, että onko tuo sakko oikein vai ei. Mutta onhan tämä ihan Monten perinteisiin kuuluvaa, että keskustellaan sakoista ja autojen sääntöjenmukaisuuksista.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16288
Sijainti
Tampereen lenkki
En tiedä, onko Neuville miettinyt noin. Olen erittäin yllättynyt, jos Neuville ei ole huomannut auton ajo-ominaisuuksissa mitään outoa. Ennemminkin kuvittelisin Neuvillen ajatelleen, että nilkutetaan huoltoon, jos päästään auton hajoamatta tai poliisien pysäyttämättä ja mietitään asiaa sitten myöhemmin.
Tosiaan sinne huoltoon ei voi mennä mitenkään salaa etteikö joku näkisi. Tänak tuli 2021 huoltoon rengas tyhjänä ja sai hylkäyksen ja sakot päälle.

Kolmesta tuomarista yksi on ranskalainen, yksi italialainen ja yksi saksalainen.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
830
Tosiaan sinne huoltoon ei voi mennä mitenkään salaa etteikö joku näkisi. Tänak tuli 2021 huoltoon rengas tyhjänä ja sai hylkäyksen ja sakot päälle.
Just näin.

Tyhjä rengas -> hylkäys, auton alla vinossa ja välillä lukossa oleva rengas -> sakko. Onko säännöt kaikille samat?

En minä tässä Neuvillea paheksu, vaan santarmeja ja kilpailun tuomaristoa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16288
Sijainti
Tampereen lenkki
Just näin.

Tyhjä rengas -> hylkäys, auton alla vinossa ja välillä lukossa oleva rengas -> sakko. Onko säännöt kaikille samat?
Et nyt taida ymmärtää mistä tuo sakko on tullut ja mitä siirtymällä on tapahtunut.

Pätkällä rengas meni ihan kokonaan poikittain ja pyörimättömäksi. Neuville jatkoi tällä siirtymää ja korjasi sen vasta kun FIAn delegaatti soitti ja käski korjaamaan. Sen jälkeen rengas oli pyörivä ja täten sääntöjen mukainen. Jos olisi tullut huoltoon ilman korjausta, olisi 100% hylätty.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3713
Sijainti
JKL
Et nyt taida ymmärtää mistä tuo sakko on tullut ja mitä siirtymällä on tapahtunut.

Pätkällä rengas meni ihan kokonaan poikittain ja pyörimättömäksi. Neuville jatkoi tällä siirtymää ja korjasi sen vasta kun FIAn delegaatti soitti ja käski korjaamaan. Sen jälkeen rengas oli pyörivä ja täten sääntöjen mukainen. Jos olisi tullut huoltoon ilman korjausta, olisi 100% hylätty.
Tuohan Növillen pelasti, kun korjasivat autoa tuomariston soiton jälkeen. Mutta en kyllä osta sitä etteä noin kokenut kaveri muka tiedä miten pahasti auto on rikki. Vanne laahaa assua ja auto kulkee vinossa kun ajokoira... Siinä vaiheessa pitäisi kyllä kellojen soida ja käydä katsomassa että mikä vikana...
 
Ylös