AnttiL
Reittinörtti
Rengashommat voi mennä myös mielenkiintoisiksi kun Neuvillen ja Ogierin pitää ajaa loppupäivä vähintään kahdella nastarenkaalla. Rovanperä ja Fourmaux on taas liikkeellä neljällä supersoftilla ja kahdella nastalla.
On kyllä taas ihan uskomatonta puuhastelua. Ei näistä saa rahalla selvitä. Säännöillä ole mitään merkitystä, kun ratkaisut on tätä luokkaa ja rahalla selviää.Säännöt on kaikille samat vai miten se meni...
Növillelle 10000€ sakot kun ajoi siirtymällä autolla missä kaikki renkaat ei pyöri... Ei ollut "huomannut" että auto on niin pahasti vaurioitunut...
https://app-cdn.sportity.com/66ee0fa5-5288-48ec-a95a-3b3dc7f4d120/23e8a7c7-f021-4f61-8246-14fa719464ec_Stewards Decision 2.pdf
Varmaan aikalailla sama, kuin tällä pätkällä. Rupeaa ihan jännittämään, että mihin nuorempi ranskalainen vielä yltää.Mikä onkaan oikea rengasvalinta powerilla?
Nopeasti laskettuna:Niin jännää vääntöä ettei tässä ole sunnuntain pisteitä edes ehtinyt miettiä.
Overall | Super Sunday | Power Stage | TOTAL | |
Ogier | 25 | 2 | 27 | |
Evans | 17 | 3 | 20 | |
Fourmaux | 15 | 4 | 19 | |
Rovanperä | 10 | 5 | 15 | |
Tänak | 12 | 12 | ||
Neuville | 8 | 1 | 9 | |
McErlean | 6 | 6 | ||
Rossel | 4 | 4 | ||
Gryazin | 2 | 2 | ||
Greensmith | 1 | 1 |
Paitsi ranskankielisenä Ranskassa selviää sakolla. Ja onhan katsojillekin tärkeää, että maailmanmestari jatkaa, kun Rally1-autoja on muutenkin niin vähän. Säännöistä ja tasapuolisuudesta viis.Mutta Neuvillen ei luulisi olevan niin tyhmä että ajaa kolmella pyörällä siirtymää kun tietää että siitä jää kiinni viimeistään huollossa.
Niin siis meinaatko että Neuville on maali-AT:lla miettinyt että "ei me tota korjata, kyllä me selvitään sakoilla"?Paitsi ranskankielisenä Ranskassa selviää sakolla. Ja onhan katsojillekin tärkeää, että maailmanmestari jatkaa, kun Rally1-autoja on muutenkin niin vähän. Säännöistä ja tasapuolisuudesta viis.
Oliko Virossa joku vuosi sitten, kun Tänak joutui keskeyttämään, kun oli kaksi rengasrikkoa, mutta vain yksi vararengas. Ja siellä sentään se pelkkä vanne olisi pyörinyt ihan oikeaan suuntaan eikä maannut auton alla poikittain.
En tiedä, onko Neuville miettinyt noin. Olen erittäin yllättynyt, jos Neuville ei ole huomannut auton ajo-ominaisuuksissa mitään outoa. Ennemminkin kuvittelisin Neuvillen ajatelleen, että nilkutetaan huoltoon, jos päästään auton hajoamatta tai poliisien pysäyttämättä ja mietitään asiaa sitten myöhemmin.Niin siis meinaatko että Neuville on maali-AT:lla miettinyt että "ei me tota korjata, kyllä me selvitään sakoilla"?
Tosiaan sinne huoltoon ei voi mennä mitenkään salaa etteikö joku näkisi. Tänak tuli 2021 huoltoon rengas tyhjänä ja sai hylkäyksen ja sakot päälle.En tiedä, onko Neuville miettinyt noin. Olen erittäin yllättynyt, jos Neuville ei ole huomannut auton ajo-ominaisuuksissa mitään outoa. Ennemminkin kuvittelisin Neuvillen ajatelleen, että nilkutetaan huoltoon, jos päästään auton hajoamatta tai poliisien pysäyttämättä ja mietitään asiaa sitten myöhemmin.
Just näin.Tosiaan sinne huoltoon ei voi mennä mitenkään salaa etteikö joku näkisi. Tänak tuli 2021 huoltoon rengas tyhjänä ja sai hylkäyksen ja sakot päälle.
Et nyt taida ymmärtää mistä tuo sakko on tullut ja mitä siirtymällä on tapahtunut.Just näin.
Tyhjä rengas -> hylkäys, auton alla vinossa ja välillä lukossa oleva rengas -> sakko. Onko säännöt kaikille samat?
Tuohan Növillen pelasti, kun korjasivat autoa tuomariston soiton jälkeen. Mutta en kyllä osta sitä etteä noin kokenut kaveri muka tiedä miten pahasti auto on rikki. Vanne laahaa assua ja auto kulkee vinossa kun ajokoira... Siinä vaiheessa pitäisi kyllä kellojen soida ja käydä katsomassa että mikä vikana...Et nyt taida ymmärtää mistä tuo sakko on tullut ja mitä siirtymällä on tapahtunut.
Pätkällä rengas meni ihan kokonaan poikittain ja pyörimättömäksi. Neuville jatkoi tällä siirtymää ja korjasi sen vasta kun FIAn delegaatti soitti ja käski korjaamaan. Sen jälkeen rengas oli pyörivä ja täten sääntöjen mukainen. Jos olisi tullut huoltoon ilman korjausta, olisi 100% hylätty.