MM-rallikausi 2025

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1721
Syyttää Pajaria koulukiusaamisesta kommenttijutussaan, joka muistuttaa koulukiusaamista.

Tämän kirjoittajan edellisen jutun luettuani kirjoitin hänelle ja osoitin pari asiavirhettä jutustaan. Yllättäen ei vastannut viestiin. Hiukan epäselväksi on jäänyt, millä tavoin hän tuntee rallia.
Sikäli hän on oikeassa kun puhuu kiusaamisesta, mutta hänen pitäisi syyttää tästä Pajarin taustajoukkoja joille näiden asioiden hoito kuuluu. Kuskin täytyy keskittyä vai ajamiseen ja taustatiimi hoitaa manageroinnin.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
585
Sijainti
pk.seutu
https://www.iltalehti.fi/ralli/a/29ecaad0-937f-437f-abd7-7f8bb4cdc0e2

...onpahan taas kokolailla luokaton tekele. Eikä siinä, kyllä Pajaria saa arvostella, se kuuluu ihan asiaan, mutta tässä toimittaja kirjoittaa itsensä sellaiseen umpisolmuun että oikein pahaa tekee.



Ilmeisesti oletuksena oli, että Pajari takoo ensimmäisessä pääluokan Montessaan tauluun sen tason esityksen, joka riittäisi missä tahansa olosuhteissa automaattisesti täyden kauden paperiin (eli vähintään podium, mieluiten voitto). Vai miksi kysymys muuten olisi "kiusallinen"?
Joo luin tuon myös ja taas tuli konkreettisesti esille tiettyjen medioiden toimittajien taso. Etenkin mitä moottoriurheilun lainalaisuuksiin tulee.
Suoritusta a'la Vatanen 85 Palomäki vissiin odotti.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1590
Sijainti
Porvoo
Kristian Sohlberg maalailee striimissään melkoisia uhkakuvia Hankookin suhteen. Hankook väittää valmistautuneensa vuosia, ja kehittäneensä renkaita. Krisse ei tätä uskonut edes vähää alusta. Esim. nastarenkaille nastoittajaa oli kyselty Suomesta vasta viime kesänä. Testivideoiden perusteella suorituskyky heikko, kestävyys kysymysmerkki ja pelkona jopa riittääkö WRC2:ssa kaikille Montessa renkaita. Tämä Krissen mukaan aito uhka. Kalle oli joutunut testirallissa joulukuussa turvautumaan Pirelleihin kun Hankookit loppui kesken. Olisihan se aikamoinen farssi jos renkaita ei olisi tarpeeksi. Sitten olisikin mielenkiintoista nähdä mitä tehtäisiin.

Toistaiseksi ei kuskeilta tai testeistä ole juurikaan kritiikkiä kuulunut Hankookista. Toivottavasti tämä hiljaisuus tarkoittaa että Krisse on väärässä uhkakuviensa kanssa eikä sensuurista ja suiden tukkimisesta. Toivotaan että renkaita riittää, ne on kestäviä ja tasalaatuisia. Suorituskyvyn heikkous ei sinällään edes niin haittaisi jos renkaat olisi vain kaikille tasalaatuisia.
Nämä Krissen puheet osoittautui aika turhiksi. Monte meni hyvin, Ruotsi hyvin. Mitään uhkakuvia ei ole toteunut. Krissen sensaatiohakuiset ”sisäpiirin tiedot” on muuttunut aika paljon paskanjauhamiseksi ilman pohjaa. Sääli.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4458
Näin jälkiviisaana olisi helppo sanoa, että olisi Kalle Rovanperän kannattanut viime kauden sijaan ottaa se välivuosi koko Rallin MM-sarjan ajamisesta mieluummin tälle vuodelle viime vuoden sijaan.

Jotenkin ei vaan tunnu Kalle sopeutuvan uuteen rengasvalmistajaan. Ei sitten millään. Nyt ei ollut edes asfaltti-ralli kyseessä.

Liekö välivuodella sitten mitään tekemistä nykyisen ajamisen kanssa. Tosin ajoihan Kalle joitain ralleja viime vuonnakin, joten tuskin tuntuma on kateissa.

Pikemminkin uudesta rengasvalmistajasta johtuvaa tämä.

Kyllä vahvasti tulee mieleen Kimi Räikkönen ja Bridgestonen renkaat kaudella 2007. Kimi oli ehkäpä se nopein kuljettaja Michelineillä, mutta Bridgestonen kanssa otti oman aikansa totuttautuakseen niihin.

Tosin Kimin kohdalla vaikutti myös tiimin vaihdos McLarenilta Ferrarille, kun taas Kalle jatkaa edelleen tutussa tiimissä Toyotalla.

Yhtäläisyyksiä kuitenkin on nähtävissä Kimin ja Kallen tilanteissa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16462
Sijainti
Tampereen lenkki
Näin jälkiviisaana olisi helppo sanoa, että olisi Kalle Rovanperän kannattanut viime kauden sijaan ottaa se välivuosi koko Rallin MM-sarjan ajamisesta mieluummin tälle vuodelle viime vuoden sijaan.

Jotenkin ei vaan tunnu Kalle sopeutuvan uuteen rengasvalmistajaan. Ei sitten millään. Nyt ei ollut edes asfaltti-ralli kyseessä.
Meinaakko että ens vuonna olis jotenkin helpompaa ajaa näillä renkailla?

Uskoisin että kyse on vaan tästä lumikisasta. Suurin osa vuodesta ajetaan sorakisoja.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4458
Meinaakko että ens vuonna olis jotenkin helpompaa ajaa näillä renkailla?

Uskoisin että kyse on vaan tästä lumikisasta. Suurin osa vuodesta ajetaan sorakisoja.
Tarkoitin siis että viime vuoden Kalle olisi voinut ajaa koko kauden saavuttaen kolmannen tittelin.

Tämä vuosi olisi ollut sitä breikkiä, kun mahdollisesti mestaruutta ei tule. Toki kausi vasta alussa, ja varmasti Kallekin sopeutuu uuden rengasvalmistajan renkaisiin.

Tuskinpa se ensi vuonna olisi yhtään helpompaa sopeutua, jos nyt mies huilisi.

Ajattelin vain kolmannen tittelin kannalta asiaa.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
242
Meinaakko että ens vuonna olis jotenkin helpompaa ajaa näillä renkailla?

Uskoisin että kyse on vaan tästä lumikisasta. Suurin osa vuodesta ajetaan sorakisoja.
Toki, samoja haasteita oli Montessakin kuivalla. Joten, ei se nyt juuri tällä hetkellä kovin hyvältä näytä. Varsinkin siinä mielessä, että aikaisemmin kun on hankalaa ollut, niin se on saatu tyyliin seuraavassa huollossa säädettyä kuntoon. Nyt ei oikein tunnu millään löytyvän.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3770
Sijainti
JKL
Kaksi rallia ajettu joissa molemmissa ajetaan renkaalla mitä ei käytetä muissa kauden kisoissa... En nyt kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä lähtisi vielä vetelemään näistä... Katsotaan tuossa kesän kynnyksellä sitten uudestaan tarkemmin...
 
Viimeksi muokattu:

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1721
Näin jälkiviisaana olisi helppo sanoa, että olisi Kalle Rovanperän kannattanut viime kauden sijaan ottaa se välivuosi koko Rallin MM-sarjan ajamisesta mieluummin tälle vuodelle viime vuoden sijaan.

Jotenkin ei vaan tunnu Kalle sopeutuvan uuteen rengasvalmistajaan. Ei sitten millään. Nyt ei ollut edes asfaltti-ralli kyseessä.

Liekö välivuodella sitten mitään tekemistä nykyisen ajamisen kanssa. Tosin ajoihan Kalle joitain ralleja viime vuonnakin, joten tuskin tuntuma on kateissa.

Pikemminkin uudesta rengasvalmistajasta johtuvaa tämä.

Kyllä vahvasti tulee mieleen Kimi Räikkönen ja Bridgestonen renkaat kaudella 2007. Kimi oli ehkäpä se nopein kuljettaja Michelineillä, mutta Bridgestonen kanssa otti oman aikansa totuttautuakseen niihin.

Tosin Kimin kohdalla vaikutti myös tiimin vaihdos McLarenilta Ferrarille, kun taas Kalle jatkaa edelleen tutussa tiimissä Toyotalla.

Yhtäläisyyksiä kuitenkin on nähtävissä Kimin ja Kallen tilanteissa.
Toisaalta kaikki ovat nyt samalla viivalla uusien renkaiden kanssa, ens vuonna olis vaikeampaa välivuoden jälkeen jos muilla enemmän dataa renkaista. Luulempa että Kallen välivuosi niinsanotusti "tuli tarpeeseen". Luulen että hän tarvitsi henkisesti breikin. Luulen, että Kallen tapauksessa tänä vuonna on enemmänkin kyse siitä kuinka paljon hän haluaa kolmatta mestaruutta, kun että saako hän renkaat toimimaan. vain Kalle itse sen tietää, muttä luulen, että Kalle ei tule ottamaan hullun kovia riskejä kolmanteen mestaruuteen. En usko, että se vaikuttaisi hänen elämään mitenkään onko hän kaksin vai kolminkertainen mestari. Luulisin että tärkeämpää kun mestaruus on se että onko hyvä fiilis. Hän on jo voittanut lähes kaiken mikä on voitettavissa paitsi jyskälää
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
993
Eikös aina ole puhuttu kuinka Kalle nuorena ja erilaisia vehkeitä ajaneensa sopeutuu nopeasti muutoksiin? Ei tämä nyt ihan siltä näytä, menee niiltä puheilta pohja aika nopeasti. Rengas on kuitenkin kaikille täysin sama. Mutta katsotaan nyt rauhassa pari soraralliakin, miten tilanne kehittyy.

Osansa voi toki olla myös Kallen motivaatiolla. Onko sitä viimeistä puristusta enää olemassa? Mestaruudet on saavutettu ja välivuoden aikana huomattu kuinka mukavaa on tehdä muutakin?
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8818
Sijainti
Vantaa
Kimissä ja Rovanperässä on samankaltaisuutta fanien suusta. Molemmat miehet ovat kannattajien mielestä aivan uskomattomia vehkeellä kun vehkeellä. Päälajissa kummiskin renkaat ja auto pitää olla sopiva, että tulosta tulee. Minusta aivan samantasoisia ratin kääntäjiä kuin muutkin eli mistään ylivedoista talenteista ei voida puhua. Hyvällä kalustolla ja sopivilla renkailla lyömättömiä, mutta tämä Ruotsi osoitti viimeistään Rovanperän olevan ihan normaali rattimies eikä mikään ylitalentti.

Katsultalta selkäsauna oli kyllä aika noloa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1721
Kimissä ja Rovanperässä on samankaltaisuutta fanien suusta. Molemmat miehet ovat kannattajien mielestä aivan uskomattomia vehkeellä kun vehkeellä. Päälajissa kummiskin renkaat ja auto pitää olla sopiva, että tulosta tulee. Minusta aivan samantasoisia ratin kääntäjiä kuin muutkin eli mistään ylivedoista talenteista ei voida puhua. Hyvällä kalustolla ja sopivilla renkailla lyömättömiä, mutta tämä Ruotsi osoitti viimeistään Rovanperän olevan ihan normaali rattimies eikä mikään ylitalentti.

Katsultalta selkäsauna oli kyllä aika noloa.
Ei trolleja tälle palstalle kiitos! Monacon ja Ruotsin perusteella ei voi sanoa voimasuhteista yhtään mitään. Vasta Portugalin+Sardinian jälkeen tiedetään enemmän. Ja väitän että Kalle on yliveto talentti ja voittaa mestaruuden jos haluaa. Kysymys vain kuuluu että haluaako.....Uudet renkaat varmaan vaativat sopeutumista, kuinka paljon Kalle on valmis tekemään duunia sen sopeutumisen eteen, se on kysymysmerkki. Harva talenttikaan kylmiltään sopeutuu muutoksiin vaan joillakin se vaatii enemmän duunia ja toisilta vähemmän duunia.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
756
Kimissä ja Rovanperässä on samankaltaisuutta fanien suusta. Molemmat miehet ovat kannattajien mielestä aivan uskomattomia vehkeellä kun vehkeellä. Päälajissa kummiskin renkaat ja auto pitää olla sopiva, että tulosta tulee. Minusta aivan samantasoisia ratin kääntäjiä kuin muutkin eli mistään ylivedoista talenteista ei voida puhua. Hyvällä kalustolla ja sopivilla renkailla lyömättömiä, mutta tämä Ruotsi osoitti viimeistään Rovanperän olevan ihan normaali rattimies eikä mikään ylitalentti.

Katsultalta selkäsauna oli kyllä aika noloa.
Höpöhöpö.

Kallekin on ihminen, eikä se aina kulje. Mutta ihan höpöpuhetta väittää että kyseessä ei olisi erityisen lahjakas kuljettaja.

Yllättäen heti isketään puukkoa kylkeen kun on vähän vaikeuksia.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8818
Sijainti
Vantaa
Höpöhöpö.

Kallekin on ihminen, eikä se aina kulje. Mutta ihan höpöpuhetta väittää että kyseessä ei olisi erityisen lahjakas kuljettaja.

Yllättäen heti isketään puukkoa kylkeen kun on vähän vaikeuksia.
Vastareaktiotkin näköjään samanlaisia. Toinen nimittää trolliksi kun fanitettavaa hiukan kritisoidaan.
 
Ylös