AnttiL
Reittinörtti
Rallysimfansilta taas iso päivityspaketti jossa mm. kolme uutta pätkää, yksi niistä RAC-rallin klassikko Wythop.
https://www.rallysimfans.hu/rbr/index.php
https://www.rallysimfans.hu/rbr/index.php
Kyllähän ne oppii tuntemaan mutta nuotissakin kerrotaanNo voi hyvä jysäys! Taisit kyllä käydä tsiikaamassa etukäteen, missä potentiaaliset kiven- ja kallionlohkareet sekä kannot vaanivat? Sen verta laveita linjoja näyttäisi välillä tulevan. Mua pelotti jo pelkkä tsiikaaminen![]()
Tuo sun vetosi oli aika siisti, mutta olen välillä nähnyt sellaisia onboard-videoita joiltain pätkiltä, kuten nyt vaikkapa Makkolasta, että ihan sananmukaisesti oksat (ja samalla myös kaikki kivenmurikat, kannonnokat ja muut haitakkeet)pois. Enpä usko, että ihan niin suoriksi mutkia vedellään kun alla on tuhannen kilon autonmöhkäle. Vai vedetäänkö? Siinä on ?-merkki, kun en ole yhtään rallikilpailua oikeasti ajanut. Kertokaa.Kyllähän ne oppii tuntemaan mutta nuotissakin kerrotaan
No onhan simussa selkeästi se, ettei ole riskiä oman hengen vaarantumisesta tai rahojen menosta. Ja tämä mahdollistaa myös sen, että jotain pätkää, vaikka sitten Makkolaa, voi treenata vaikka sata kertaa putkeen, ajaa joka mutkaan aina vähän kovempaa kunnes ajaa ulos ja löytää absoluuttiset rajat. Sitten vielä lisäksi se, että pätkien tekijä on saattanut jättää törmäykset pois tietyistä puista ja puskista, jolloin niistä voi mennä vaarattomasti läpi (mutta samalla melonin kokoinen kivi voi tuhota koko auton). Etenkin Kutemajärvi 1994 on sellainen, jossa voi monessa kohdassa aika huoletta painaa puskien läpi, ja kannattaa.Tuo sun vetosi oli aika siisti, mutta olen välillä nähnyt sellaisia onboard-videoita joiltain pätkiltä, kuten nyt vaikkapa Makkolasta, että ihan sananmukaisesti oksat (ja samalla myös kaikki kivenmurikat, kannonnokat ja muut haitakkeet)pois. Enpä usko, että ihan niin suoriksi mutkia vedellään kun alla on tuhannen kilon autonmöhkäle. Vai vedetäänkö? Siinä on ?-merkki, kun en ole yhtään rallikilpailua oikeasti ajanut. Kertokaa.
Käytätkö jotain hullun nopeaa ohjausta vai näyttääkö tuo ratin kuva edes oikein? Itsellä tekee fiuden kanssa välillä tiukkaa sen 1000 asteen ohjauksella ja 350mm ratillaJa jatketaan vielä, että takavedotkin on alkaneet maistua, ja Mirafioria on erityisen mukava ajaa, kun sen alusta on niin hyvä, vaikkei ole tehokkain. Välikoppa-Escortia testasin kanssa viikolla ja siinä on reilummin tehoa mutta on muuten aika väkkärä pyörimään pystyakselinsa ympäri. Asconasta pidin aiemmin, mutta sen alusta pomputtaa loputtomasti vaikka miten säätäisi. Volvolla on kanssa aika kiva sladitella menemään.
700 astetta käytän takavedoissa ja 540 muissa (paitsi jos originaalissakin vähemmän)Käytätkö jotain hullun nopeaa ohjausta vai näyttääkö tuo ratin kuva edes oikein? Itsellä tekee fiuden kanssa välillä tiukkaa sen 1000 asteen ohjauksella ja 350mm ratilla![]()
Sama täällä. Ei kiinnosta saman pätkän hinkkaaminen ja täydellisen linjan etsintä runkimisen ja restartin hakkaamisen merkeissä. Ei se ole rallia."No onhan simussa selkeästi se, ettei ole riskiä oman hengen vaarantumisesta tai rahojen menosta. Ja tämä mahdollistaa myös sen, että jotain pätkää, vaikka sitten Makkolaa, voi treenata vaikka sata kertaa putkeen, ajaa joka mutkaan aina vähän kovempaa kunnes ajaa ulos ja löytää absoluuttiset rajat."
Siinä kohtaa kun hinkataan ja hinkataan viimeisiä kymmenyksiä ajasta pois yllämainituin tavoin, minä huomaan jättäytyväni syrjään. En halua pilata itse itselleni hyväksi kokemaa asiaa l. pyrkiä säilyttämään jonkinlainen kotikutoinen kuvitelmani, kuvaillaan sitä vaikka sitten "superimpositioksi", jossa sekuntien ja kymmenyksien poisviilaamisen sijasta käytän onneksi vielä hyvin toimivaa mielikuvitustani ja pääni elastisuutta siihen, että kuvitteelliset rajat säilyttäen keskityn ihan vain yksinomaan maukkaan flowtilan saavuttamiseen. Flowtila ei manifestoidu, jos keskityn yksinomaan sekunteihin ja niiden poistamiseen. Itse asiassa, flowtilassa ei ole aikaa! Heh heh.
Tarkennetaan vielä ettei minuakaan.Sama täällä. Ei kiinnosta saman pätkän hinkkaaminen ja täydellisen linjan etsintä runkimisen ja restartin hakkaamisen merkeissä. Ei se ole rallia.
Täysin samoilla linjoillaTarkennetaan vielä ettei minuakaan.
Juuri näin, ja jos jokin pätkä ajetaan jossain tärkeässä kisassa niin teen sille "Nuotitusajon" eli ajan pätkää läpi ja lisään nuotteihin parannuksia ja sitten ajan sen vielä uusiksi, joskus parikin kertaa, mutta ei sellaista että yrittäisin saada pätkälle maksimaalisen vauhdin.Sitä en toki kiistä etteikö esim yleiseimmät Suomipätkät jo lähes ulkomuistista ajeta, varsinkin muutama todelliseksi lemppariksi muodostunut.
Kyllä se vähän sama juttu on, tai sanotaan ennemmin niin että olen niin vanhanliiton kuski että jos assua tiedossa niin mielummin jätän ajamatta kokonaan koska ei rallissa maistu sitten millään tasolla🫠Minulle on kauhistus jos en tunne ajettavaksi tulevaa pätkää. Keskittyminen menee ähräämiseenPimeä ja runsaat sateet ovat toinen kryptoniittini. Keskittyminen menee tihruamiseen
![]()