Aston Martin Cognizant F1 Team 2021

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5964
Pitäisin pienenä ihmeenä, jos Alonso enää kaudella 2026 erottaa edellä ajavan perävaloja. Voi mennä samanlaiseksi koheltamiseksi kuin Schumin viimeiset vuodet.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6337
Yllättävän isossa roolissa myös jousitus näissä autoissa, niin voi olla sielläkin vikaa.
Yllättävän hankalia tuntuu olevan, kun meselläkin meni monta vuotta ihmetellessä, ennenkuin taisivat löytää punaista lankaa.
No sepä. Se pohjan korkeus tulisi mielellään olemaan aika vakio ajettavuuden takia.
Mutta kyllä se on useamman kuukauden juttu, jos maaliskuussa saadaan vähän refeä siitä mitä muut on tehnyt, niin siinä ollaan elokuussa kun saadaan jotain järkevää ulos.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4702
Pohjan imu myös karkaa kyljistä, kun ei ole helmoja pitämässä sitä, niin siinä varmaan tulee jousituksen ominaisuudet enemmän tärkeäksi. Saattaa selittää vaihtelua eri radoilla, jos palikat ei ole ihan kunnossa, kun pinnan muodot vaihtelee.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
4328
Alonso seinässä ja Strolli 6. Saas nähdä josko Strolli pystyisi tänä vuonna haastamaan Alonson pisteissä, ja tienaamaan paikkansa Neveymobiiliin.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2456
Kyllä nuoresta kanadalaisesta kova kuski joku päivä tulee, kun vähän saa vielä kokemusta ja alle kunnon menopelin. Alonsosta voisivat jo luopua. Cadillacilta varmasti löytyisi hänelle hyvä auto ajella auringonlaskuun. Ja siitä lähimmälle golfkentälle kiertelemään reikiä muiden wanhusten kanssa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4702
Neveyhän jopa herkesi ihan ylistämään Strollia jokin aika sitten ja oli kovastikn yllättynyt tämän tasosta ja työmotivaatiosta
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2970
Stroll on sentään nopea kun sille päälle sattuu. Jos jollain ilveellä saisi kaiken ylimääräisen koheltamisen pois ja löytäisi tasaisuuden niin voisihan tuo vaikka pärjätäkin. Mutta ei nyt mistään rookiesta tosiaan enää puhuta, niin suurella todennäköisyydellä se maksimitaso alkanee olla kyllä jo saavutettu.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5053
Sijainti
Vantaa
Silloin 2023 olisi pitänyt pystyä pari podiumia ottamaan, kun auto antoi siihen mahdollisuuden. Ei pystynyt ja silloin jo nähtiin taso. Ei tule koskaan nousemaan huipulle. Viime vuoden Brasilia nevö forget.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6337
Aston Martinin F1-tallin sisällä on tapahtunut merkittävä muutos. Samalla Lawrence Stroll on kasvattanut osuuttaan tallissa.

Aston Martin on myynyt omistustaan nimeään kantavasta tallista tallia pyörittävän Lawrence Strollinpyörittämälle sijoitusyhtiölle. Kaupan hinta on 74 miljoonaa puntaa eli noin 88 miljoonaa euroa.


Samalla Stroll on nostanut omistustaan tallissa 33-prosenttiin. Stroll on myös sitoutunut siihen, että sijoitusyhtiö sijoittaa noin 63 miljoonaa euroa pönkittääkseen tallin taloudellista tilannetta.

Aston Martin pysyy kuitenkin edelleen tallin tärkeimpänä yhteistyökumppanina eikä sen osakkeiden myynti vaikuta siihen. Talli haluaa nousta kärkitaisteluun mukaan lähivuosina ja on avoimesti kertonut tavoitteistaan voittaa maailmanmestaruus.

Talli muun muassa palkkasi suunnittelijaguru Adrian Newey’n sekä täysin uuden tuulitunnelin. Lisäksi se on napannut kilpailevista talleista johtohenkilöitä omaan talliinsa.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6376
Alonson viiden ensimmäisen kilpailun tulokset kolmelta viime kaudelta. Kertonee kaiken oleellisen Aston Martinista.


1000039648.jpg
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6337
Nevey tuli talliin ja säätöikkuna postiluukun kokoinen. 🤏
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4627
Neweyn vaikutus näkyy vasta kauden 2026 autossa. Eihän sitä tiedä, vaikka Newey rakentaisi voittavan konseptin kaudelle 2026.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4461
Alonson viiden ensimmäisen kilpailun tulokset kolmelta viime kaudelta. Kertonee kaiken oleellisen Aston Martinista.
Voittavan tiimin rakentaminen kestää vuosia. Kun pienestä ja ketterää organisaatioita aletaan kasvattamaan orgaanisesti niin tyhjäkäyntiä tulee väkisin vaikkm miten yrittäisit tämän estää prosesseilla (nämäkin on rakennettava ja koestettava samalla aikaa). Ihminen kun ottaa oman aikansa toimiakseen tavalla B aiemman A:n tapaan, osalle tämä on turhauttavaa ja vaihdetaan maisemaan koska "kaikki oli ennen paljon paremmin".

Mutta ihmettelen itsekkin mihin 3 kautta sitten Astonilla ollut maaginen touch on heiltä kadonnut, takapakkia on otettu 2. sijasta melkein pahnan pohjimmaiseksi. Mclarenilla käyrä on päinvastainen, joten kyllä tämä on tehtävissä jos vain osaamista löytyy.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6337
Kuinkahan syvälle paniikkinappula on painettu Astonilla? Aika-ajo vauhti surkeaa ja ei se kisavauhtikaan ole normaalioloissa aiheuta riemunkiljahduksia.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5964
Kuinkahan syvälle paniikkinappula on painettu Astonilla? Aika-ajo vauhti surkeaa ja ei se kisavauhtikaan ole normaalioloissa aiheuta riemunkiljahduksia.
No mitä väliä? Kaikki paukut vaan ensi kauteen. Neweyllä on varmasti menossa jo toinen piirrustuslehtiö tässä vaiheessa. Ja kolmas lyijykynä.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
6376
Tämän kauden jännittävin seurattava onkin sitten se, tuleeko Alonsosta toinen kuski Sergei Sirotkinin lisäksi, joka on hävinnyt Strollille samassa tiimissä.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4627
Kuinkahan syvälle paniikkinappula on painettu Astonilla? Aika-ajo vauhti surkeaa ja ei se kisavauhtikaan ole normaalioloissa aiheuta riemunkiljahduksia.
Nyt on tärkeää ymmärtää, että tuskin Aston Martinilla mitään paniikkinappuloita painellaan.

Tämä vuosi 2025 on Aston Martinilla vain välivuosi. Toki kaikki menestys otetaan vastaan, mutta Aston Martinilla panostetaan jo nyt todella isosti kauteen 2026.

Tällöin säännöt muuttuvat, eikä tämän vuoden autoilla ole mitään tekemistä ensi kauden autojen kanssa. Adrian Newey on aina tälläisissa olosuhteissa, eli sääntöjen muuttuessa, ollut parhaimmillaan.

Otetaan nyt esimerkiksi McLarenin menestys kaudella 1998 tai Red Bullin menestys kausina 2009 ja 2010, jolloin säännöt olivat muuttuneet isosti.

Aston Martinilla panostetaan jo nyt siis kauteen 2026, eikä Newey uhraa voimiaan tämän vuoden auton kanssa.

Tämä voi olla Aston Martinille myös ensi vuonna iso hyöty, kun monet muut tiimit panostavat vielä tähän kauteen 2025.

En ihmettelisi, jos Aston Martin olisi aivan kärkitiimiä vuonna 2026 Neweyn ja Hondan tehdastiimin aseman voimin.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
771
Toivon Neweyn suunnittelevan Astonille ensikaudeksi ponttoonittoman auton, niin nähtäisiin oliko ponttoonittomuus lähtökohtaisesti este menestyvälle konseptille. Itse uskon, että todellinen syy oli muualla kuin aerodynaamisessa konseptissa.

Muistelisin Neweyn olleen aikoinaan itsekin vaikuttunut Mersun visiosta, ehkä hän haluaisi todistaa osaamisensa vielä yhdellä haasteellisena koetulla mallilla. Sopisi kyllä perfektionistiseen luonteeseen tälläiseen haasteeseen tarttuminen. Neweyhän lähti Red Bullilta useammastakin syystä, joista yksi oli, että hänen luovuuttaan todennäköisesti rajoitettiin (hänen omasta mielestään).
 
Ylös