Olin PSI:n kanssa tekemisissä 2000-2006 eli yhteensä 7 kautta. Ensimmäinen diili oli Saksan DTC-vakioautoluokkaan Hondalla ja seuraavana vuonna kurvailtiin FIA:n ETCC -sarjassa. Heti parin ensimmäisen kisan jälkeen tiimi kuitenkin istutti Porschen rattiin ja oikeastaan muuttivat tavoitteitani GT-autojen suuntaan. Sitä ennen olin ajatellut vain näitä ns. koppiautoja. Seuraavina vuosina kierrettiin FIA GT-, Le Mans-, FFSA GT- ja Belcar -sarjoja sekä tietenkin 24-tunnin kisoja.
PSI Motorsport perustettiin joskus 90-luvun alkupuolella ja he toimivat Hondan virallisena tiiminä vakioautoissa ja myöhemmin touhusivat lähinnä Porschen kanssa GT-puolella. Mainitsemisen arvoista oli se, että PSI rakensi ja luokitteli Porschen Turboon perustuvat GT1-luokan auton, kun tehdas keskittyi vain GT2-luokan autojen rakentamiseen GT3:n pohjalta. Noita 996 GT2-R laitteita rakennettiin 2000-luvulla yhteensä 11 kappaletta eli pienelle yksityistiimille ihan OK määrä.
Sillä tuplaturbolla ei kuitenkaan pärjätty kansainvälisissä karkeloissa isoja vapaasti hengittäviä laitteita vastaan ja kaudelle 2006 lähdettiin hakemaan uusia tuulia. Entisestä suurasiakkaasta tuli tiimin uusi omistaja ja satsattiin kahteen GT1-Corvetteen. Yksi ALMS:sta tuttu C5-R ja suoraan tehtaalta edellisvuoden Le Mansin voittanut C6.R. Tällä kurvattiin Le Mans -sarja ja Ranskan GT, jälkimmäisestä jäi käteen sarjan toinen sija Orecan Saleenin jälkeen.
Noista seitsemästä vuodesta olin viimeiset kolme tiimillä täyspäiväisesti töissä eli muutin tänne Belgiaan heti, kun sain opiskelut päätökseen. Tuolla aiemmin olen siitä duunipuolesta jotain naputellutkin, mutta se oli kyllä aika intensiivistä ja opettavaista aikaa. Viimeisenä vuotena uuden omistajan (nimi muuttui PSI Motorsportista PSI Experienceen) kanssa asiat sitten menivät hieman hankaliksi ja päätin nostaa kytkintä ja katsella autoilun mahdollisuuksia freelancerina. Päätöstä oli vauhdittamassa rästissä olevat palkat ja toisaalta tarjottu mahdollisuus lähteä ALMS:iin Ferrarin puikkoihin.
Jälkimmäinen ei sitten toteutunutkaan, kun Krohnin poppoo otti siitä tiimistä toisen auton haltuun, mutta päätös jättää PSI oli varmasti oikea. Tiimi rimpuili vielä puolivillaisesti kauden 2007 ja vetäytyi sitten kokonaan. Tuo C6.R on edelleen mukana radoilla ja kävin sitä itse asiassa ajamassakin keväällä FIA GT:n avauskisassa Silverstonessa. Hieno laite. Ovat voittaneet pari Ranskan GT:n kisaa tänäkin vuonna Olivier Panisin johdolla.
Autoa ajattaa nykyään belgialainen mekaanikkoryhmä DKR eli samat kaverit, jotka olivat jo PSI:n aikana muutaman vuoden osa tiimiä. Auton omistaa edelleen sama ranskalaishemmo, joka vuokraa sitä halukkaille, mutta ei ole enää itse missään tekemisissä racingin kanssa. Tiimi ajattaa myös C5-R:ää, mutta se on vuokrattu Luc Alphandilta. PSI:n vanha C5-R makaa tallissa käyttämättömänä.
Vuodet PSI:llä olivat monella tavalla antoisia, mutta jälkeenpäin ajateltuna sieltä olisi varmaankin kannattanut liueta jo muutamaa vuotta aiemmin, sillä niiden vuosien aikana tuli tyrmättyä muutama ihan mielenkiintoinenkin tarjous. No, turha sitä on jälkikäteen jossitella. Täysillä mennään aina, kun on joku lelu alla!