Markus Palttala
Well-known member
En ole koskaan käynyt Estorilissa, joten en edes tiennyt mistä puhuit, kun mainitsit noita Prabolicoita jne... :tongue:*wruuum* sanoi:Jos ei tänä vuonna niin eiköhän se sopiva rako vielä tulevaisuudessa löydy, mikäpä olisi sen hienompaa. :ahem: '
Oletko muuten aikaisemmin Estorillissa ajanut? Tuo rata on itselleni muodostunut jonkinlaiseksi klassikoksi/legendaksi. Paikan päällä en ole koskaan käynyt, ainoastaan televisiosta olen seurannut alkaen kun Formulat siellä vielä 90-luvulla ajelivat. Tämän jälkeen mikä tahansa kilpailu ja jos ratana on Estoril niin olen aivan nauliintunut television ääreen. En tiedä mikä minua viehättää tuossa radassa, se vain on jäänyt päälle.
Tietokoneella on päässyt simulaattoreissa ajamaan rataa, mutta minkälainen tuo rata on tosi elämässä ajaa? Oletko itse siitä pitänyt ja minkälaisena pidät sitä haastavuutensa puolesta?
Minua on kiehtonut radan ensimmäiset nopeat oikeat 1 ja 2 mutka sekä nopea viimeinen "Parabolica Ayrton Senna" (9 mutka), sekä sitä edeltävä Esses mutka, että tuottaako se haastetta ennen Parabollicaa linjan suhteen. Tämän lisäksi mielenkiintoisen lisän rataan tuo 7 Mutka, jonka nimeä en muista, todella hidas yhdistelmä ylämäkeen.
Ei muuta kuin hyviä testi hetkiä.
Käyn siis ensin siellä kurvailemassa viikon kuluttua ja vastailen sitten lisää. Olen toki kuullut paljon Estorilista ja pelkästään hyvää. Dunlop valitsi sen testiradakseen ja sen vuoksi mekin nyt olemme sinne matkalla.
Paul Ricard on myös uusi tuttavuus. Kovalaisen Heikki kertoi, että se on myös mainio testirata, joten innolla odotan molempiin tutustumista. Paul Ricardiin matkaamme sitten vielä maaliskuun lopulla LMS-sarjan virallisiin testeihin ja sitten onkin aika suunnata kohti Istanbulia ja kauden ensimmäistä kilpailua.