Petri L sanoi:
En tiedä onko sulta vielä kysytty, että minkälainen sinun työviikkosi on?
Ei vielä. En tiedä kysyttiinkö nytkään, mutta kerron silti...
Jep, tittelini liittyy markkinointiin, mutta työviikon ohjelma vaihtelee aika tavalla kisojen ja testien mukaan. Jos lähellä ei ole ajohommia, niin teen kokolailla tavallista toimistotyötä, josta vain n. viidennes liitty kilpa-autoiluun. Pääjuttuina voisin mainita meidän Porsche tuning -osaston Amerikan markkinat, jotka ovat oikeastaan pelkästään minun niskassani. Olen siis päivittäin yhteydessä maahantuojaamme Atlantassa (
www.ortonusa.com). Tämän lisäksi puuhastelen nettisivujemme parissa (
www.psi-motorsport.com ja
www.psi-experience.com). Uutena projektina meillä on tämä PSI Experience eli korkeantason ajotapahtumien tarjoaja. Ihmiset pääsevät koulutukseemme ja kurvailemaan erilaisilla Porscheilla kilparadoille, lähinnä Spassa. Tämä vie tällä hetkellä aika paljon aikaa. Tämän lisäksi hoidan pomon oikeana kätenä suurimman osan päivittäisistä asiakaskontakteista sen jälkeen, kun hän on saanut sopimukset kuntoon. Käytännössä hoidan jollain tavalla kaiken bisneksen, jota käymme englantia puhuvien ihmisten kanssa. Sitten välillä kirjoittelen tänne forumille...
Kilpailuviikot ovat sitten vähän erilaisia. Ensinnäkin hoidan suurimman osan käytännön organisoinnista, aikataulut, henkilökunnan tehtäväjaot jne. Sitten kun PSI on radalla, niin puuhastelen alkuun juoksevat asiat, mutta itse viikonloppuina keskityn pääosin ajamiseen, vaikkakin olen jotenkin ajautunut tekemään päätöksiä myös muiden kuljettajien asioista. Sama koskee testejä, joita ajan tietenkin omilla autoillani, mutta aika usein autan myös asiakkaita joko säätöjen löytämisessä tai itse ajamisessa. Kisaviikonloput ovat tämän duunin johdosta paljon kiireisempiä eikä tavalliseen hillumiseen jää enää aikaa.
Työpäivät ovat pitkiä ja vapaata on harvoin. Esimerkiksi viime vuonna jäi ne kaksi luvattua lomaviikkoa pitämättä, kun en ehtinyt. Pahimmillaan tämä duuni on todella rankkaa ja järkyttävää säätämistä, mutta parhaimmillaan myös antaa paljon. Mielenkiintoinen yhdistelmä kaupallista koulutustani vastaavaa duunia ja itse ajohommia. Välillä tuntuu, etten ehdi keskittyä itse ajamiseen tarpeeksi ja työpäivien venyessä puoleenyöhön jää fyysinen harjoittelu luvattoman usein väliin. Toisaalta tässä on opinnut näkemään (ja kunniottamaan) sitä valtavaa työmäärää, mitä vaaditaan ennen kuin kilpurit ovat sunnuntaina lähtöviivalla yleisön edessä. Oli helpompaa vain pölähtää paikalle perjantaina ja kiukutella, jos joku tarra oli vinossa