Petri Piira sanoi:
Mites muuten arvioisit tämän vuoden ensimmäistä puoliskoa tulosten suhteen. Taitaa kohta sormet jo loppua kun laskee kuinka monessa eri sarjassa olet ehtinyt ajamaan kauden aikana.
No joo, onhan tässä ollut hoppua, mutta mikä sen mukavampaa.
Aloitetaan Belcarilla. Takana neljä viikonloppua ja viisi lähtöä. Sijoitukset 6 (GTB:n 2), 3, 6, 7, 4 (muistaakseni). Ensinnäkin pitää olla positiivinen, sillä olemme ajaneet kaikki lähdöt maaliin ja se näkyy pistetilanteessa neljäntenä sijana. Toisaalta, ajan aina voitosta ja se on toistaiseksi ollut vielä kaukana ja oikeastaan jokaisessa kisassa on tähän mennessä ollut jotain pientä murhetta (ylimääräisiä stoppeja syystä tai toisesta) joka on tiputtanut sijan tai pari. Ilman kummempaa tuuria, mutta normaalisuorituksilla sijojen olisi pitänyt olla 4 (1), 2, 3, 3, 2, joilla pistetilannekin näyttäisi erilaiselta. Jossittelua on mukava harrastaa. Ajoparini Leksa ei ole sarjan nopeimpia, joten realistisesti emme voita ilman muiden epäonnea. Tämän vuoksi olen ottanut hieman eri roolin ja koittanut taktikoida parempia ja varmempia kisatuloksia sen sijaan, että ajaisin joka kisassa tunnin kärjessä ja söisin kynsinauhat laskeskellen mihin pudotaan. Tavoitteena on olla loppupisteissä palkinnoilla. Parannusta on joka tapauksessa, sillä viime kaudella taisimme päästä kaksi kisaa maaliin... Jatketaan puristusta ja koitetaan kääntää tilannetta seuraavassa Zolderin 24-tuntisessa, jossa jaossa on tuplapisteet.
LMES-sarjan avaus oli melkoista hapuilua, sillä tiimi oli uusi, auto aivan bränikkä ja molemmat vakikuskit ensimmäistä kertaa kv-tasolla. No, tämän takiahan he minut mukaan pyysivät. Olimme avauksessa kuudensia, joka tuntui tyydyttävän kaikkia muita kuin minua... sillä olin omalla vuorollani luokan nopein. Auto on siis joka tapauksessa kilpailukykyinen, kunhan se saadaan säätöihin. Tavoitteena on ajaa luokan podiumille ja tasaisesti maaliin. Omalta osaltani tilanne on ajokumppanien kannalta hyvin samankaltainen kuin Belcarissa. Ylimääräistä motivaatiota antaa mahdollisuus onnistua aika-ajoissa ja tavata isompien tiimien kihoja.
GTP Euro Trophyssä ajoin kaksi viikonloppua. Ringillä selvä paalu ja sitten hajonneella vaihdelaatikolla kolmanneksi. Spassa mossahti kone jo aika-ajoissa ja kisa jäi väliin. Katsotaan tarvitsevatko vielä johonkin muuhun kisaan, mutta toistaiseksi ei ole ollut puhetta. Tämä sarja ei kuitenkaan hetkauta uraa suuntaan eikä toiseen.
Span 24-tuntinen on vielä auki. PSI hoitaa vain yhden asiakasprojektin jossa en itse aja. Tämä LMES-tiimi haluaisi riveihinsä, mutta en ole vielä antanut vastausta, sillä PSI ei mielellään halua minua kilpailevaan autoon. Koitan vääntää kaikkia tyydyttävää kompromissia eli toisin sanoen päädyn todennäköisesti ratkaisuun johon kukaan ei ole tyytyväinen
BTCS-sarjan 12-tunnin kilpailu oli mukava kokemus Bemarilla, mutta valitettavasti se jäi kesken reilun kymmenen tunnin jälkeen. Ihan mukavasti johdettiin ennen puoliväliä ja olin siinä vaiheessa kisan nopein, mutta jo aiemmin pettänyt kytkin rikkoi lopulta laatikon. Tämä tiimi pyysi kauden päätteeksi Vallelungan 6-tuntiseen Italiaan. Katsotaan toteutuuko se. Makea auto se silhouetti, istuu mutkissa kuin purukumi.
Minillä ajoin yhden viikonlopun ja jätin sitten loput väliin, kun aika ei riittänyt. Kauden päätteeksi ajetaan Italiassa iso Mini-kilpailu, johon pyydettiin mukaan Suomen edustajaksi. Tästä lisää, jos se toteutuu.
Sain tarjouksen FIA GT-sarjaan hyvään tiimiin, mutta en päässyt, kun oli Belcaria samaan aikaan. Toivottavasti pääsen vielä ajamaan jonkun viikonlopun sielläkin. FIA GT on tällä hetkellä kovin GT-sarja ja olisi mukavaa käydä mittaamassa vauhtia siellä.
PSI:n suunnitelmissa on osallistua FFSA GT-sarjan Le Mansin ja Magny Coursin kisoihin syys- ja lokakuussa. Siis neljä viimeistä lähtöä. Siellä on tavoitteena palauttaa PSI:n turbo-Porschet voittajalistoille ja ajan siellä todennäköisesti jonkun nopean tallikaverin kanssa. Pari nimeä on vielä listalla, josta valitaan. Tämä projekti ei ole kuitenkaan vielä täysin lyöty lukkoon.
Siinä tuli vähän muutakin kuin tuloksia ja silti riittää vielä sormet, jos tulee uusia tilaisuuksia... :ahem: