Petri Piira sanoi:
Eli Markus oli viides luokassaan Nyrrellä. Pettymys, ihan ok vai hyvä tulos? Kuulemma talli oli ollu tyytyväinen tulokseen.' Olikos aika-ajoissa jotain häikkää vai keskityitte kisasäätöihin kun lähtöpaikka oli 9.
Onkos sulla Markus tietoa BelCarin pistetilanteesta? Heidän sivujensa
pistetaulukko ei ole vieläkään päivittynyt Zolderin osalta. Lieneekö sen kisan pisteiden laskeminen niin vaikeaa järjestäjillekin :tongue:
Talli on aina tyytyväinen, kun pääsemme maaliin, mutta itseäni kiinnostaa enemmän podiumille kapuaminen.. Se oli oikeastaan aika tasapaksu viikonloppu. Ensimmäistä kertaa meillä ei ollut mitään suurempia ongelmia ja vauhtikin oli melko kohtuullista. Aika-ajoissa hyvä sijoitus olisi ollut 5. (eka Porsche) tai 6. Marc Liebin jälkeen. Hän on meille tehdaskuljettajana hyvä referenssi, sillä hänellä on samantasoinen auto ja samat Dunlopin renkaat allaan. Edelle ehtineet 2 Ferraria ovat vauhdissa kaukana edellä ja 2 TVR:ääkin jonkin verran. Sähläsimme hieman rengaspaineiden kanssa ja jouduin käymään siinä varikolla. Muutaman kymmenyksen menetin, kun kumeista oli paras pito jo poissa. Kolmanteen sijaan jäi eroa 0,7 ja parhaaseen Porscheen/Dunlopiin 0,5, siihen vain mahtui muutama väliin, kun emme saaneet parasta irti. Lisäksi tiimini on kovin varovainen säätöjen kanssa, sillä he kumartelevat suositusarvoille eivätkä käytä hyväkseen aika-ajojippoja kuten muut tiimit. Tästä kärsin myös jonkin verran, mutta ei auta valittaa. Me tosiaan ajamme kisasäädöillä kaikki viikonloput alusta loppuun.. :thumbfh:
Kisassa vauhti olikin suhteellisesti jo paljon parempaa. Nousin heti seitsemänneksi ja ajelin aika rauhallisesti renkaita säästellen. Stinttini puolivälin jälkeen edellä ajaneet alkoivatkin sitten tulla selkä edellä vastaan. Se muuten toimii aina kuumalla kelillä. 35:s kierrokseni oli vain 0,5s hitaampi kuin nopeimpani, näillä ohittamillani nopein oli varmaan sekan parempi, mutta sitten loppupuolella vauhti hidastui sekuntikaupalla.
Yksi Ferrari kärsi ongelmista ja kolme muuta ohitin, joten olin reilun tunnin jälkeen kolmantena. Kävin kärjessäkin sillä teimme stoppimme Babinin ja Liebin jälkeen. Toisena ajovuorossa ollut kaveri putosi sitten kahdeksanneksi ja kurvaili siellä. Sitten siitä keskeytti/muuten häipyi edeltä pari kaveria ja olimme kuudentena, kun lähdin toiselle hukille. Yhden pykälän paransin ja olimme maalissa viides.
Hieman on hankala tuo Belcarin pistetsydeemi ja siinä aina kestää päivittämisessä. Nyt kuitenkin näyttäisi uusi tilanne olevan verkossa (
www.belcar.com). Tältä näyttää:
GT-divison
1 31 Lamot/Penders Porsche 31 25 35 31 69,5 = 191,5
2 7 Goossens/Hart Chevrolet 40 17 40 8 74 = 179
3 2 Kuismanen/Vosse Chrysler 30 40 34 34 38 = 176
4 5 Palttala/Van Sande Porsche 27 25 20 26 60 = 158
5 4 Menten/Bouvy Porsche 0 30 28 40 37 = 135
Driver Challengen osalta pisteet ovat vielä vaiheessa. Kuljettajien ja tiimien keskuudessa tätä GT-mestaruutta pidetään tärkeimpänä. Luokan ja kuljettajien mestaruus ovat toissijaisia.
Viikonlopun voitosta saa 40 pistettä ja normaalisti olemme sijalla 2-5, joten melkein jonkun kärkikolmikosta pitää kerran keskeyttää, jotta pääsisimme pronssin kylkeä murjoon. Kaikki on toki mahdollista, yritämme ainakin loppuun asti!