Markus Palttala
Well-known member
No niin, vähän kesti kun käväisin Suomessa lomailemassa ja tämä viikko on kulunut Span varikolla. Juu tuo nimi nyt menee useimmiten pieleen, mutta pääasia että edes yrittävät.. Maan vaihtumisesta pitää kyllä huomauttaa..Petri Piira sanoi:Spa 24 tuntisen entry list on tuolla. Palltala ja belgiasta
Osaatkos kertoa tästä PSI:n kolmikosta Damien Coens, Anthony Beltoise, Jean Luc Blanchemain jotain? Ei kyl mulle sano yhtään mitään. Ja saitkos miten kivuttomasti homman sit järjestymään ajopaikkas suhteen?
GT1-luokassa ainaki ennakkoon näyttäis olevan aika hyvää kalustoa, Maseratit, Aston Martinit, pari Corvettea, Ferrareita..
PSIn projekti on sellainen, että pääsponsori on tehnyt sopimuksen tiimin kanssa ja valitsi sitten mieleisensä kuljettajat. Coens on pääpomon sukulaispoika ja siten automaattisesti mukana. Ihan ok sanotaanko nuorehko herrasmieskuljettaja. Ei ole kovin aktiivisesti ajellut, mutta on käynyt läpi lukuisia 24-tuntisia. Anthony Beltoise puolestaan on kova kaveri. On voittanut formuloissa ja GT-autoissa paljon kisoja ja mestaruuksia. Jonkinnäköinen kuuluisuus, sillä isäukko on entinen F1-kuljettaja. Joka tapauksessa erittäin hyvä kuljettaja, jos pitää päänsä kylmänä. Blanchemain on Anthonyn ajopari Ranskan GT:ssä ja sai paikan sitä kautta. Porukan hitain, mutta kuitenkin melko varma kaveri. Ihan kohtuullinen kolmikko. Se sponsori vähän päivitteli, kun kuuli jälkeenpäin, että olisin ollut käytettävissä, mutta turha enää ähkiä.
PSI:n peruutettua turbonsa osallistumisen, otin vastaan Gordon Teamin tarjouksen. PSI vähän siitä yski, sillä ajamme nyt vastakkain, mutta en halua olla katsomossa kun on mahdollisuus ajaa. Parin pikapalaverin jälkeen homma on sitten ok. Tai niin ainakin luulen..
GT1-luokan kalusto on todellakin erittäin hienoa. Siitä tulee kova kisa eikä voittajaa pysty mitenkään ennakoimaan. Jos on heitettävä arvaus, laittaisin lanttini likoon GLPK:n Corvetten, Larbren toisen Ferrarin tai jommankumman Astonin puolesta. En oikein usko Maseratin luotettavuuteen.
Sadetta on lupaillut, joten se sekoittaa pakkaa aika tavalla. Gruppe M:n tehdas-Porschet saattavat hyvinkin yllättää, kuten Freisinger teki pari vuotta sitten!
Pitää tästä valua taas radalle, sillä en päässyt eilen ajamaan aika-ajoa kunnolla. Tiimi muutti viime tipassa taktiikkaa ja sen sijaan, että olisin ajanut tuloksemme heti alkuun, menin radalle kolmantena. Siinä sitten ekalla nopealla pudotti vedet niskaan ja jäi ajat ajamatta. Juuri tämän välttääksemme valitsimme alkuperäisen taktiikkamme... Tuloksissa tällä hetkellä näkyvä aikamme on lämppäriltäni. Toivottavasti tänään olisi kuivaa, jotta saisin vähän parannettua lähtöruutua. Keli vaan oli aivan optimi eilen ennen kuin ripotteli, joten tänään on puristettava vähän enemmän.