Tuo sääntöhän on aivan hanurista. Seuraavaksi varmaan kielletään sitten ulkomaisten kuljettajienkin osallistuminen näihin ei-kansainvälisiin sarjoihin....Mitä mieltä olet FIAn uusista säännöistä, jossa eri sarjojen osallistumismaksut kallistuvat, jos yksikin kisa ajetaan ulkomailla ja sen takia sarja luokitellaan kansainväliseksi sarjaksi? Pystytkö veikkaamaan, mitkä sarjat joutuvat sen takia uhanalaisiksi?
Sehän on jo kielletty. Sääntöä ei tosin ole pahemmin noudatettu muualla kuin Suomessa. Meillähän AKK vaatii ostamaan suomalaisen lisenssin, jos mielii saada pisteitä... tällä pykälällä karkotettiin kätevästi virolaiset, venäläiset ja latvialainen Super2000-luokasta.Seuraavaksi varmaan kielletään sitten ulkomaisten kuljettajienkin osallistuminen näihin ei-kansainvälisiin sarjoihin....
Olihan se hieman erilainen, mutta sinänsä tuttua, sillä olen vuosia sitten käynyt pari Endurance-kisaa ajamassa. Hauskaa puuhaa!Miltäs tuntui ajaa GTM:n Endurance Saloon BMW:llä GT-autojen jälkeen?
Joo, Maxime sai tehdassopparin BMW:ltä ja ajaa ensi vuonna heidän väreissään joko DTM:ää tai ALMS:ia. Ajatuksena on, että hän kuitenkin jatkaisi myös Marc VDS:llä tallikaverinani, mutta näitä vahvistellaan sitten, kun nuo tehdaskuviot tarkentuvat. Maxime on entisen BMW-kuljettajan, Jean-Michel Martinin poika ja noussut nyt muutaman vuoden aikana GT-kuskien kärkiryhmään. Nopea luonnonlahjakkuus ja mukava kaveri. Nyt on myös kokemusta kertynyt ja ajoi ehjän ja virheettömän kauden. Vauhdin puolesta pärjää kenelle vain.Nyt pitää kysäistä, että minkälainen kuski tuo Maxime Martin on? Hän taitaa kolkutella juuri DTM-paikkaa:
http://www.motorsport-magazin.com/dtm/news-158376-bmw-freitag-fahrerbekanntgabe-martin-dabei-filippi-und-martin-testen-in-estoril.html
Miltä näyttää ensi kauden suunnitelmat?
Mitä mieltä olet FIAn uusista säännöistä, jossa eri sarjojen osallistumismaksut kallistuvat, jos yksikin kisa ajetaan ulkomailla ja sen takia sarja luokitellaan kansainväliseksi sarjaksi? Pystytkö veikkaamaan, mitkä sarjat joutuvat sen takia uhanalaisiksi?
Kyllä, ehdottomasti yksi ensi kauden pääkisoista.VLN? Onko Nyrbän 24h kiikarissa 2013?
Tässä yksi artikkeli liittyen tuohon sarjojen kallistumiseen:En ole tuosta FIA:n säännöstä kuullut, mutta kulujen karsimisen pitäisi olla tavoitteena joka sarjassa ja jos esim. osallistumismaksua nostetaan, niin siihen pitää olla hyvä syy tai sen rahan pitäisi jotain kautta palautua kilpailijoille.
Päädyin VDS:lle tavallaan pyöräpuolen kautta sillä tunsin Moto2 -tiimimme pomon jo ennestään, sillä asumme samassa kylässä Belgiassa ja hän ehdotti tähän tiimiin liittymistä, kun mietin vaihtoehtoja kaudelle 2010. Olen tässä kolmen vuoden aikana käynyt katsomassa muutaman MotoGP:n, viimeksi Valencian finaalin muutama viikko sitten ja Scott Redding ja muutama mekaanikko oli kyydissäni Spassa kesällä. Molemmat porukat reissaa aika paljon ja varsinkin prätkäporukka kalustoineen on tien päällä kauden alusta loppuun, joten kovin paljoa ei touhuta yhdessä, mutta jonkin verran kuitenkin.Onko teillä autopuolen äijillä ollut mitään yhteyttä mopopuoleen? Mika Kalliohan ajaa edelleen Marc VDS:llä Moto2-luokkaa. Yhteisiä kekkereitä, toistenne työvälineiden kokeilua tai vierailuja kisapaikoilla?
Mielenkiintoinen artikkeli! Joo, VLN ei paljoa muilla radoilla vieraile eikä tarvitsekaanTässä yksi artikkeli liittyen tuohon sarjojen kallistumiseen:
http://www.motorsport-guide.com/news.php?id=15757050500458a9fd6484daa92b63dd
Ei tietysti koske VLN-sarjaa, koska sitä ajetaan maailman parhaalla radalla
Nyrren ensi vuoden kisa ajetaan sunnuntaista maanantaihin, koska maanantai on muistaakseni helluntai! Starttiaika taitaa olla 17:00 paikallista aikaa, eli maanantaina ajetaan kauan päivänvalossa.
Kiva kuulla että eri osastot pitävät noinkin paljon yhteyttä. Ilmeisen leppoisaa porukkaa. Oliko Redding vielä vihainen/allapäin, kun ei päässyt MotoGP-luokkaan Ducatia käskemään?Päädyin VDS:lle tavallaan pyöräpuolen kautta sillä tunsin Moto2 -tiimimme pomon jo ennestään, sillä asumme samassa kylässä Belgiassa ja hän ehdotti tähän tiimiin liittymistä, kun mietin vaihtoehtoja kaudelle 2010. Olen tässä kolmen vuoden aikana käynyt katsomassa muutaman MotoGP:n, viimeksi Valencian finaalin muutama viikko sitten ja Scott Redding ja muutama mekaanikko oli kyydissäni Spassa kesällä. Molemmat porukat reissaa aika paljon ja varsinkin prätkäporukka kalustoineen on tien päällä kauden alusta loppuun, joten kovin paljoa ei touhuta yhdessä, mutta jonkin verran kuitenkin.
Reddingillä on ura hyvällä mallilla ja motivaatio korkealla. Ei ainakaan mulle valitellut tilannetta. Olisi päässyt MotoGP-luokkaan, mutta ei mennyt, kun ei halunnut kakkosluokan pyörää alle. Mieluummin yksi vuosi vielä Moto2:ssa VDS:n väreissä.Kiva kuulla että eri osastot pitävät noinkin paljon yhteyttä. Ilmeisen leppoisaa porukkaa. Oliko Redding vielä vihainen/allapäin, kun ei päässyt MotoGP-luokkaan Ducatia käskemään?
Olevinaan näin palstalle vastaajan 2007 Turkin F1:n ohessa ajamassa Super Cupia, mutta en löytänyt tuloksia pikaisella haulla. Wikipedia väittää MP:n ajaneen vain Belgiassa. Näinkö näkyjä, kun vielä muistelen enemmän hevospuolelta tunnetun ja 2008 tallikaverisi Mikael Forstenin päihittäneen sinut? Katsomopaikkani oli huimassa 8-mutkassa.
No kappas, alkaa muistitoimintani olemaan Ekin tasollaReddingillä on ura hyvällä mallilla ja motivaatio korkealla. Ei ainakaan mulle valitellut tilannetta. Olisi päässyt MotoGP-luokkaan, mutta ei mennyt, kun ei halunnut kakkosluokan pyörää alle. Mieluummin yksi vuosi vielä Moto2:ssa VDS:n väreissä.
En ole Supercupia ajanut muualla kuin muutaman kerran Spassa, joten Turkin muistot ovat virheellisiä. Viimeinen vierailu 2007 meni vähän miten sattui ja itse asiassa osuimme Mikon kanssa yhteen kisan tuoksinnassa. Siitä tulikin sitten mieleen, että ajetaan 2008 mieluummin samaa autoa, niin tilanne ei pääse toistumaan... :thumbup:
Tarkkaan en sitä kuviota seurannut, mutta mulle jäi sellainen käsitys, että ei olisi ollut kyse CRT:stä, vaan privaattitiimiä ei katsottu sopivaksi paikaksi. Voin tosin olla väärässä!No kappas, alkaa muistitoimintani olemaan Ekin tasolla
Redding varmaan tarkoitti CRT-pyöriä niillä kakkosluokan pyörillä? Viisas ratkaisu olla menemättä noihin, kuten Kallion Mikaltakin.
Ja hyvä juttu olikin. Saaga jatkuu seuraavassa numerossa tiimin toiminnan seuraamisella 24h ajan. Harmillista on, ettei irtonumeroita ole myytävänä, mutta vuositilauksen voi tehdä täällä hintaan 30/35 euroa. Hinta sisältää tulevien lehtien lisäksi myös aiemmat kaksi ilmestynyttä lehteä, joista jälkimmäisessä siis juttu Markuksesta, hänen työkalustaan sekä Marc vdS -tiimistä.Pikkulinnut kertoivat, että Palttalasta olisi juttu seuraavassa BMW kerhon lehdessä. En ole vielä lehteä nähnyt, mutta siinä on kuulemma esitelty Palttalan lisäksi autoa ja tiimiäkin.
Hyvä, että joku kirjoittaa, en muista milloin olisi esimerkiksi VM:ssä ollut tarinaa kaverista.