Lancia Delta tasapäinen F1 auton kanssa?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

T. Salama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
240
Sijainti
Helsinki
:D Ei vittu! Laitoin googleen hakusanoiksi "f1" ja "tehopainosuhde". Ette ikinä arvaa mihin keskusteluun pääsi heti toisesta ehdotetusta linkistä? :ahem:
En arvaakaan, mutta minulle Google tarjosi jo ensimmäiseksi tätä keskustelua.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24283
Sijainti
lappeen Ranta
Mullakin tarjoaa nyt ensimmäisenä vaihtoehtona tätä keskustelua. Oli vissiin mun koneen google rikki eilen.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Piti itsekin koittaa ja ekanahan se tuli :thumbup:
Hakusanoilla:

F1 painopiste = 1.
F1 neliveto = 2.
F1 valopää = 1.:D
F1 Toivonen = 1. & 2:
F1 Kankkunen = 1.
F1 Estorilissä = 1.
F1 saman = 3.
F1 ilmanvastus = 4.
F1 koppiauto = 4.
F1 siipiauto = 2.
F1 1000hv = 4.:D
F1 600hv = 5.
F1 vääntöä = 8.
F1 rata-autot = 7. jne...

:D:D:D:D
 

Grandi

Active member
Liittynyt
18.3.2008
Viestit
25
Hakusanoilla:

F1 painopiste = 1.
F1 neliveto = 2.
F1 valopää = 1.:D
F1 Toivonen = 1. & 2:
F1 Kankkunen = 1.
F1 Estorilissä = 1.
F1 saman = 3.
F1 ilmanvastus = 4.
F1 koppiauto = 4.
F1 siipiauto = 2.
F1 1000hv = 4.:D
F1 600hv = 5.
F1 vääntöä = 8.
F1 rata-autot = 7. jne...

:D:D:D:D
Onhan tämä nyt sentään Pendellstockin kilpa-autoraamattu, joka pitäisi kyllä laittaa wikipediaankin.
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Laitetaas vähän enemmä kontrastia tähän..eli 7:40 Bugatti Veyron. Tässä aika vanhalle nyrrelle joka ajettu ilmeisest vuonna 2005. Sitten vuonna -76 Formula 1 kisassa palupaikka 7.06,5 (James Hunt) ja paras kierros 7.10,8 Jody Scheckter. Eli 1001 hv neliveto vs -76 Formula ykköset.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
En jaksa tarkistaa, mutta oon aika saletti, että noita kierrosaikoja ei ole ajettu samanlaisella rataprofiililla.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Laitetaas vähän enemmä kontrastia tähän..eli 7:40 Bugatti Veyron. Tässä aika vanhalle nyrrelle joka ajettu ilmeisest vuonna 2005. Sitten vuonna -76 Formula 1 kisassa palupaikka 7.06,5 (James Hunt) ja paras kierros 7.10,8 Jody Scheckter. Eli 1001 hv neliveto vs -76 Formula ykköset.
Eihän toi 7:40 ole kuitenkaan tuotantoautojen nopein kierros vaikka hevosiahan tosiaan Bugattissa riittää.
 

Sami H

Well-known member
Liittynyt
22.9.2003
Viestit
613
Sijainti
Pori
Ei olekaan tuotantoautojen nopein kierros mutta 4-vetoisten on mikäli lähteistiin voi luottaa. 2 vetoisilla on vedetty kovempaa ja paljon.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
En jaksa tarkistaa, mutta oon aika saletti, että noita kierrosaikoja ei ole ajettu samanlaisella rataprofiililla.
En ole myöskään koskaan ymmärtänyt vertailua samalta radoilta mutta kokonaan eri vuosikymmeniltä. Siis oli kyse mistä vertailusta tahansa. Vaikka rataprofiilikin olisi pysynyt samana (aika harvassa radassa on...), niin pinta on ainakin vedetty uudelleen muutamaan kertaan.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1028
Sijainti
South Park
No bugatti on sinänsä aika huono vertailukohta että se on aika raskaasti ylipainoinen (omamassa muistaakseni +1900kg.), neliveto ei ole se hidastava tekijä siinä.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Laitetaas vähän enemmä kontrastia tähän..eli 7:40 Bugatti Veyron. Tässä aika vanhalle nyrrelle joka ajettu ilmeisest vuonna 2005. Sitten vuonna -76 Formula 1 kisassa palupaikka 7.06,5 (James Hunt) ja paras kierros 7.10,8 Jody Scheckter. Eli 1001 hv neliveto vs -76 Formula ykköset.
http://www.superhonda.com/forum/f62/bugatti-veyron-nurburgring-319811/

Sieltä löytyy yhdestä linkistä painot, Bugatti Veyron 20 kg vajaa 2 tonnia.

B-ryhmän Lanciassa yli tonni vähemmän...

Paljonkohan luulet Scheckterin f1:n kierrosajan hidastuvan kun laitetaan sille formulan perään tonnin painoinen lasti perävaunuun? Eli ymmärrät nyt varmaan, että siihen nähden itseasiassa Veyronin aika oli todella nopea, ja mitä tapahtuu kun laitetaan lähelle samoilla tehoilla se yli tonnin kevyempi kilpa-auto kiertämään rataa= aikalaisia F1-autoja pilkkanaan pitävä rata-ohjus tyypiltään B-ryhmäläinen. Mot.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Ai nyt b-ryhmän tykissä olikin jo 1000hv? Miks sen formulan pitäis olla vakiotehoinen jos Lanciassa pitää olla ne sun "uusin superturbo, siivet ja nykyainen alusta ja jarrut"
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös