Barcelonassa joulukuun alussa. Yksi päivä, 40 kierrosta. Näyttäisi Mondinin kypärältä kyllä, tosin vähäinen kierrosmäärä johtui tallin mukaan siitä, että Mondinin ajot tänään olivat valmistautumista huomiseen testiin. Suurimman osan päivää auto oli Markus Winkelhockin käytössä.CaPtEeNi sanoi:
kukas ajo ulos MF1-autolla Valenciassa? -Mondini? ...ei ainaska ajanut kuin 19 kierrosta..sanokaas muuten milloin toi Mondini Renaulttia testas?
Tähän tyyliin?roenick97 sanoi:Mutta eriarvoisuuteenhan tää yhteiskunta muutenkin menee :wink: ...
Tehdään sitten kaksi sarjaaa... ... Rikkaille ja vähemmän rikkaille... :wink:
Just kidding... Onhan tätä käsitelty, mutta ite oon aina liian radikaaleja muutoksia vastaan...
Tai sitten pitäisi vain pistää kilpaileva sarja ISOJEN valmistajien pystyyn ja kilpailla yhteisillä säännöillään, ilman liiallisten rajoitteiden kera.
No joo... jatketaan tästä... Mieliiteensä kullakin :ahem:
Koska se oli vieraskielinen ilmaisu suomenkielisessä tekstissä? Ei tuossa tapauksessa pysty lainausmerkeistä mitään päättelemään.verge sanoi:Etkä sitten hetkeäkään miettinyt sitä, miksi tuo fraasi oli sitaateissa...?
OK, sori. Kyse olikin minun "sivistymättömyydestäni". En muistanut, että tuo on oikeasti nykässitaatti.Pete sanoi:No höh, kyllähän minä sen tiesin.
:thumbup:Zeiar sanoi:Tähän tyyliin?
Ilta-Sanomat 15.2.2006
Mosley haluaa nousijat ja putoajat formula ykkösiin
Kuva:AFP Kansainvälisen autoliiton FIA:n puheenjohtajan Max Mosleyn mukaan F1:stä suunnitellaan sarjaa, johon voisi palloilumaisesti nousta. Vastaavasti huonoimmat tallit putoaisivat sarjasta kauden päätteeksi.
- Se nostaisi merkittävästi sarjan kiinnostavuutta. Harkitsemme suunnitelmaa vakavasti. F1 kaipaa joka tapauksessa uudistuksia, Mosley sanoi.
Moottoripomon suunnitelmissa nykyisestä GP2-luokasta muokattaisiin F1-sarjalle divari. Sarjatasoa kauden päätteeksi voisi Mosleyn mukaan vaihtaa kaksikin tallia kumpaankin suuntaan.
Ennen GP-sarjan avaamista F1-toiminnan kulurakenteita pitää Mosleyn mielestä karsia kovalla kädellä. Mikäli siinä onnistutaan, niin uudistukset voitaisiin saattaa voimaan jopa kahden vuoden päästä.
Jos vaikka joku uus automerkki haluaa ykkösiin niin ensin pari vuotta GPkakkosissaroenick97 sanoi::thumbup:
Mun mielestä FIA:n vois feidata pois f1-kuvioista kokonaan pois häärimästä, tai ainakin Hra Mosley voisi painua takaisin sen kiven alle mistä on kömpinytkin.Zeiar sanoi:Ilta-Sanomat 15.2.2006
Mosley haluaa nousijat ja putoajat formula ykkösiin
Ei löydy. Perustelu 12 tallin rajoitukselle oli nimenomaisesti se, että radoilla on pilttuut 12 tallille. Vaatisi siis radoilta lisäinvestointeja ja mahdollisesti muutoksia rataan ainakin varikkotien osalta.Zep sanoi:Minusta ihmeellistä rajata tallien lukumäärä -> rajata autojen lukumäärä niinkin pieniin lukuihin kuin 12/24. Kyllä 24 autoa on vielä pieni lukumäärä... Ja ihan turha jollakin turvallisuussyillä perustella -pieniä autojahan nuo F1:set on. 26-28 lienis ihan toteutettavissa. Eiköhän joka radalta löydy ne muutama ylimääräinen pilttuu.
Lyhyesti voin kemmonetoida kuten jo yllä että olen täysin samaa mieltä kanssasi!äxä sanoi:Mun mielestä FIA:n vois feidata pois f1-kuvioista kokonaan pois häärimästä, tai ainakin Hra Mosley voisi painua takaisin sen kiven alle mistä on kömpinytkin.
Hänen visionsa F1-sarjasta ei ole minun mieleeni pätkääkään. Ei mene kauan kun lajista tapetaan kaikki innovativiisuus ja uusi tekniikka. Suunnitelmat näyttävät johtavan siihen että kohta ajetaan autoilla, joissa on kaksilitrainen perheauton moottori, yhtenäiset elektroniikat, yhtenäiset siipielementit, yhtenäiset renkaat ja kohta varmaan siirrytään yhteen rungon valmistajaan.
Jos autonvalmistajat lähtevät, siirrytään varmaan yhteen moottorintoimittajaankin. Onko tämä nyt sitten enää autourheilun kuninkuusluokka? Jos lisäksi GP2-sarjasta voisi siirtyä ykkösiin, sarjojen taso on aivan liian lähellä toisiaan.
Koska kustannuksia pitää karsia.... paskapuhetta, jos ei ole varaa olla mukana, ei tarvitse olla mukana. Ainahan formulat ovat olleet kallis laji.
Hyvänä esimerkkinä Red Bull. Kun on tarpeeksi rahaa, ei laji liian kallis ole menestyksen saavuttamiseen.
Painuisi muualle karsimaan kuluja ja pilaamaan formulat sanon minä. :jaska:
Siihen aikaan varikot olivat todellakin vain "pieniä autotalleja", nyt on tilat ihan toista luokkaa kooltaan, taitaa olla 2 luukkua per talli nykyään.Zep sanoi:Hmmm... Jännä homma kuinka aikoinaan "vanhoille radoille" mahtui vielä useampi esikarsintatallikin...
Aika hyvin ne ovat jo hävinneet. Eihän tämän kauden kisakuskin paikoista kuin MF1:n paikat ole ostettu rahalla. Testaajapuolella en näe maksukuskeissa ongelmaa.Antti82 sanoi:Kun vielä maksukuskit saisi pois lajista, olisin tyytyväinen.