F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Felix sanoi:
Moottorin kestävyyteen vaikuttaa myös moni asia itse autosta. Ilmanotto, lämmönpoisto, auton värinät ja tärinät jne. Siitä olisiko Hondan koneet paukkuneet Mclarenissa yhtä tiheään kuin BARissa on mahdotonta sanoa.
Niin ja sellaisella autolla jonka nopeus ei riitä kärkeen joudutaan konetta rasittamaan koko ajan täysillä, kun taas jos auto on nopein niin konetta pystytään säästelemään huomattavasti paremmin.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitä "paukkumiseen" ja Hondaan tulee, niin kylläpä vaan Williamsille, Hondalle ja Kekelle naureskeltiin (ainakin Suomessa) yhteistyön alussa, mutta alkoi sittemmin ääni kellossa muuttua ja syytettiin jopa liiallisesta ylivoimasta... Tosin siinä vaiheessa Keke oli jo vaihtanut tallia -> lopettanut uransa 1. kertaa.
 

Turpoo

Active member
Liittynyt
5.3.2005
Viestit
33
http://www.formula1.com/news/4008.html

Loistavaa :rolleyes: , eli x litraa/kisa polttoainetta kaudella 2011. Moottoria saa kehittää ihan miten parhaaksi katsoo, kaikki on sallittua mutta polttoainetta on rajoitetusti. Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Turpoo sanoi:
http://www.formula1.com/news/4008.html

Loistavaa :rolleyes: , eli x litraa/kisa polttoainetta kaudella 2011. Moottoria saa kehittää ihan miten parhaaksi katsoo, kaikki on sallittua mutta polttoainetta on rajoitetusti. Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
ei prkl, ei nää nyt mitn taloudellisuusajoja ole :jaska:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Parempi vaihtoehto tuo on kuin se ettei saisi yhtaan kehittaa moottoria kolmeen vuoteeen!!!!!!! :alppu:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
butterfly sanoi:
Parempi vaihtoehto tuo on kuin se ettei saisi yhtaan kehittaa moottoria kolmeen vuoteeen!!!!!!! :alppu:
ja viel parempi kun ei tule tuotakaan :D
oikeesti vois vaihtaa hommia jo toi Mosley...
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
FO110K sanoi:
ja viel parempi kun ei tule tuotakaan :D
oikeesti vois vaihtaa hommia jo toi Mosley...
No tuonhan säädöksen mielekkyys riippuu paljolti siitä kunka paljon polttoainetta sallitaan. Jos moottorin rakentamiselle annetaan muuten vapaat kädet, on siitä varmasti hyötyä myös siviiliautopuolella kehitettäessä yhä pienempiruokaisia moottoreita.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Toimiihan se polttoainetankin koon rajoittaminen motoGP luokassakin niin miksei ykkösissäkin?? On tuo paljon parempi ehdotus kuin koneen kehittämisen rajoitus.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Minusta tuommoinen polttoaineraja on hyvä vaan, nimenomaan järkevää kehitystä siviilipuolen kannalta. Sitä linkkiähän on nuo autotehtaatkin kovasti mainostelleet silloin tällöin.

Kunhan ei sentään ihan pikku lirauksella ajaa pidä on kaikki ihan hyvin :D Ja tuota rajaahan voisi vuosittain vaikka hippasen pudottaa, jonkin sortin siirtymää siis.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Turpoo sanoi:
http://www.formula1.com/news/4008.html

Loistavaa :rolleyes: , eli x litraa/kisa polttoainetta kaudella 2011. Moottoria saa kehittää ihan miten parhaaksi katsoo, kaikki on sallittua mutta polttoainetta on rajoitetusti. Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
Puhutaan toisaalta säästöistä, mutta tehdään ehdotuksia millä tähdätään myös kulujen nostamiseen..
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Rusina sanoi:
Puhutaan toisaalta säästöistä, mutta tehdään ehdotuksia millä tähdätään myös kulujen nostamiseen..
Mutta säästyyhän polttoainetta vaikka kuinka paljon ja se on säästöä jos mikä :thumbup: :thumbup: Säästö ideana oikeasti yhtä hyvä kuin siirtyminen V8 motteihin.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Mossi Superstar sanoi:
Mutta säästyyhän polttoainetta vaikka kuinka paljon ja se on säästöä jos mikä :thumbup: :thumbup: Säästö ideana oikeasti yhtä hyvä kuin siirtyminen V8 motteihin.
Aevan.. Kehitystyötä kehitystyötä ja kehitystyötä..lisää. Kai nyt sentään standartit menovedet on käytössä? Muutenhan näiden kehittämiseen kannattaisi panostaa entistä enemmän
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Nii, toivottavasti tässä pyritään hillitsemään tehojen nousa, ei niinkään kuristamaan niitä...? :doubtful: Hondallahan taisi olla kaudella -88 jotain nerokkaita rakenteita moottoreissaan, kuten soikeat sylinterit yms.? Ja keramiikkaa??
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rusina sanoi:
Kai nyt sentään standartit menovedet on käytössä?
Ei kirjaimellisesti, toimittajiahan on useita. Polttoaineessa vain saa olla ainesosia, joita ei löydy kaupallisesti myynnissä olevasta bensiinistä. Lisäksi FIA määrittelee mm. oktaaniluvun, hapen ja vedyn määrän ja tiheyden.
Lisää tietoa vaikka tuolta:
http://www.f1technical.net/articles/19
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Plus raja-arvot näillekin aineille. Olisi kiva lukea jostain tarkat polttoainesäännöt.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
"Alonso jatkaa Rossin arvostelua

Formula ykkösten hallitseva maailmanmestari Fernando Alonso ei ole vakuuttunut ratamoottoripyöräilijä Valentino Rossin mahdollisuuksista loikata F1-sarjaan.

Formulamaailma on jo pitkään spekuloinut MotoGP-mestari Rossin mahdollisella siirrolla formuloihin. Viime kaudella Renault'lle mestaruudet voittanut Alonso ei usko italialaisen mahdollisuuksiin, mutta näkee Rossin Ferrari-testeissä kuitenkin positiivisiakin puolia.

- Olen iloinen Rossin Ferrari-testeistä, koska se merkitsee heidän menettäneen samalla arvokasta valmistautumisaikaa. Antaa vain hänen tulla ja ajaa. Se on hyvä juttu, koska samalla median mielenkiinto kasvaa, kertoi Alonso.

Ferrarin ykköskuljettaja Michael Schumacher on kertonut Rossin omaavan riittävästi lahjakkuutta myös formuloissa menestymiseen. Alonso ei ole aivan yhtä vakuuttunut moottoripyörämestarin taidoista.

- Vain kilpailussa voimme nähdä hänen todellisen potentiaalinsa, mutta vaikeaa se tulisi hänelle olemaan. Hän saattaisi sijoittua viidenneksi tai päästä joskus jopa palkintokorokkeellekin, mutta itse pystyisin pienen harjoittelun turvin samaan myös moottoripyörällä, vakuutteli Alonso. "

Ohhoh onpas kulmakarvalla noussut nestepäähän aika kohinalla, että pikkasella harjoituksella kulmakarvastkin tulisi muka jopa palkintopalli jätkä motogp:seen huh huh :nope:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Turpoo sanoi:
http://www.formula1.com/news/4008.html

Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
No mä luotan tuollakin siinä kohtaa Hondaan... :D
Siellä F1:ssä ne taloudelliset vtec koneetkin on aikanaan syntyneet...

Joskin taloudellisuus ajoja hakeville, niitä löytää muualtakin...
Tämä tiedoksi myös nti MOLOsleylle...
 
Viimeksi muokattu:

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Mickey sanoi:
Nii, toivottavasti tässä pyritään hillitsemään tehojen nousa, ei niinkään kuristamaan niitä...? :doubtful: Hondallahan taisi olla kaudella -88 jotain nerokkaita rakenteita moottoreissaan, kuten soikeat sylinterit yms.? Ja keramiikkaa??
Jos en väärin muista, noita aikoja syntyi se Hondan "legendaarinen" vtec konekkin, joka myöhemmin siirtyi siiviili malliston koneiksi...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös