F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Schumiko väteytyvän Renaultin vetäjäksi :doubtful:
EJ PREDICTS 'TEAM SCHUMACHER'
Last Updated: Saturday, 18, February, 2006, 16:38


Most of the speculation about Michael Schumacher’s future plans has assumed that he will either retire at the end of this season or renew his contract with Ferrari.

But former team boss Eddie Jordan has suggested an intriguing third possibility – that Schumacher will set up his own team, probably in partnership with close colleagues like Ferrari technical director Ross Brawn, whose contract also runs out at the end of this year.

“I’m not saying it’ll definitely happen – but I believe the idea is being discussed, and I can imagine Michael doing it,” EJ told F1 Racing magazine, on sale next week.

Jordan sees a putative ‘Team Schumacher’ having no trouble attracting interest from large German corporations.

“He’s still a very powerful figure, and his name carries huge weight in F1,” he said.

“Schumi could certainly open doors that other people would find locked.

“I wouldn’t be surprised if he encouraged Volkswagen, perhaps using their Audi brand, to come to the F1 table.

“’Team Schumacher Audi F1’, or ‘Team Schumacher Volkswagen F1’, would immediately attract a huge following in Germany – and worldwide.”

As regards the logistics of setting up a new team, Jordan reckons that Renault is likely to pull the plug on its F1 operation at the end of the season – presenting Schumacher and Brawn with the opportunity to take over a turn-key organisation.

It was at the Enstone-based squad (in its former guise of Benetton) that the two men began their remarkable working partnership, winning the 1994 and 1995 world championships.

“I believe Renault will soon announce…that they won’t stay in F1 beyond ’06,” Jordan said.

“None of this is certain, but I could see Michael and Ross basing their new team at the Enstone facility they had so much success at before.”

A spokeswoman for Schumacher admitted that the idea was not wholly implausible – but stressed that there was no substance to it.

“This is a new rumour, although it’s not too full of fantasy considering the link between Michael and Ross,” she told F1 Racing.

“But it’s pure rumour – Michael has said countless times that there are few things he would be less interested in doing.”

Brawn also denied any knowledge of the proposed team.

“I cannot comment on Michael’s plans for the future because I don’t know them!” he said.

“But as far as I know, there’s no truth in the rumour, especially the bit concerning me.”

Nonetheless, there will be many in the F1 paddock who conclude that Jordan knows whereof he speaks – and, having launched Schumacher’s F1 career in 1991, has a better understanding than most of what makes the maestro tick.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eddie Jordan sanoi:
As regards the logistics of setting up a new team, Jordan reckons that Renault is likely to pull the plug on its F1 operation at the end of the season [--]
"I believe Renault will soon announce…that they won’t stay in F1 beyond ’06," Jordan said.
Vieläkö tätäkin huhua jaksetaan tekohengittää? Eikö Renault jo tehnyt täysin selväksi, että 2007 loppuun asti ollaan, ja sen jälkeen katsotaan vuosi kerrallaan.
 

Rusina

Lux Aeterna
Liittynyt
12.1.2004
Viestit
5082
Sijainti
Hyvinkää
Mikkoz84 sanoi:
Ohhoh onpas kulmakarvalla noussut nestepäähän aika kohinalla, että pikkasella harjoituksella kulmakarvastkin tulisi muka jopa palkintopalli jätkä motogp:seen huh huh :nope:
Minulla on sellainen käsitys, että espanjalaisilla ja italialaisilla on taipumusta suureen trollailuun
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Turpoo sanoi:
http://www.formula1.com/news/4008.html

Loistavaa :rolleyes: , eli x litraa/kisa polttoainetta kaudella 2011. Moottoria saa kehittää ihan miten parhaaksi katsoo, kaikki on sallittua mutta polttoainetta on rajoitetusti. Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
Taitaa Mosley haluta samaa meininkiä F1:siin, mitä on par'aikaa meneillään urheiluautojen puolella. FSI, TDI, yms. Eli Volkkari halutaan mukaan?
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Turpoo sanoi:
http://www.formula1.com/news/4008.html

Loistavaa :rolleyes: , eli x litraa/kisa polttoainetta kaudella 2011. Moottoria saa kehittää ihan miten parhaaksi katsoo, kaikki on sallittua mutta polttoainetta on rajoitetusti. Siinä sitten nähdään mikä valmistaja kuluttaa vähiten polttoainetta.
Toi olis kyllä oikeesti hyvä. Ilman väli tankkauksia, rajoittamattomalla moottorikoolla, rajoitetulla polttoainekulutuksella.

Toisi säpinää kilpailuihin kun ohitus olisi mahdollista hetkellisiä tehopiikkejä käyttämällä, mutta liikakäytöllä ei menovesi riitä maaliin.

Itse tykkään ajatuksesta, että polttoaineen kulutusta rajataan. Sehän on aina päivän sana myös autoteollisuudessa. Mahdollisimman alhainen kulutus mahdollisimman kovalla suorituskyvyllä.

:ahem:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Metanolman sanoi:
Toimiihan se polttoainetankin koon rajoittaminen motoGP luokassakin niin miksei ykkösissäkin?? On tuo paljon parempi ehdotus kuin koneen kehittämisen rajoitus.
en väittänytkään ettei olisi parempi kuin tuo kehityksen jarrutus.... sanoin että parempi kun ei tulis tuotakaan eli ei kummallekin....
(FIA tod. näk. laittaa sen bensanmäärän niin pieneks että tekeetiukkaa selvitä edes 1.8ltr V8:lla kisasta :D )
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
STANDARD ECUS A STEP CLOSER
Last Updated: Wednesday, 22, February, 2006, 17:00


The removal of driver aids from Formula 1 has moved a step closer to reality, with the FIA inviting companies to tender for the role of supplying standard electronic control units to fit to all F1 cars from 2008.

The switch to standard ECUs is a key element in the governing body’s new rules package.

Max Mosley believes that the move will reduce costs because manufacturers will no longer need to develop complex electronic systems.

It will also be popular with the many fans who feel that devices such as traction control and launch control reduce the level of driver skill required to succeed in F1.

Conversely, those who want F1 to maintain its reputation for technological excellence see standard ECUs and similarly restrictive regulations as a backwards step for the sport.

The so-called ‘gizmos’ were first banned at the end of 1993, but traction and launch control were re-legalised in 2001 because the FIA believed that the regulations banning the systems could not be reliably enforced.

But standard electronic control systems on all cars would prevent illegal devices being hidden within the engine software, and ensure that aspects such as throttle control and the race start were entirely in the drivers’ hands again.

Standard ECU proposals have often been floated in recent years, but today’s tender document indicates that the FIA is determined to make this measure a reality from 2008.

:dunno: ... :idea:... :nope:
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
J.Heldenview sanoi:
Toi olis kyllä oikeesti hyvä. Ilman väli tankkauksia, rajoittamattomalla moottorikoolla, rajoitetulla polttoainekulutuksella.

Toisi säpinää kilpailuihin kun ohitus olisi mahdollista hetkellisiä tehopiikkejä käyttämällä, mutta liikakäytöllä ei menovesi riitä maaliin.

Itse tykkään ajatuksesta, että polttoaineen kulutusta rajataan. Sehän on aina päivän sana myös autoteollisuudessa. Mahdollisimman alhainen kulutus mahdollisimman kovalla suorituskyvyllä.

:ahem:

Peesaaan :ahem: Ja taas kiellettaisiin renkaitenvaihdot niin hiukan laskisi kierrosajatkin.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Murray Walker makes F1 comeback with Honda

He’s back! After a four year absence from the Formula One Paddock, Murray Walker is making a comeback with the Honda Racing F1 Team.



The lure of F1 has finally proved too much for the broadcasting legend, who hung up his microphone for the last time in 2001 when he retired from the ITV-F1 commentary team. Occasional visits to the Paddock reminded him what he was missing and after a well-deserved but brief retirement, he decided he couldn’t resist the draw of what promises to be the most exciting F1 season in years.

For 2006, the Honda Racing F1 Team asked 82 year old Murray if he would like to join the team and make a return to the sport he adores in the unique role of team ambassador. As a fully integrated member of the team, he will provide Honda’s VIP guests with an insight into the team’s progress and entertain them with his inimitable brand of F1 commentary. The much loved star will attend half of the season’s 18 Grands Prix and will make his debut in Honda Racing F1 Team colours when the F1 circus returns to Europe in April.

Commenting on his return to the F1 Paddock, Murray said: ”I’m naturally delighted to be back because I’ve missed the fabulous sport of Formula One that I love so much, and what better way to be doing so than with the Honda Racing F1 Team. Their prospects for 2006 are looking very bright indeed, which is great news for their exciting driver line-up of Jenson Button and Rubens Barrichello.”

Nick Fry, Chief Executive Officer of the Honda Racing F1 Team, commented: “We are absolutely thrilled to have Murray on board for the 2006 season. His retirement four years ago was a tremendous loss to F1 and he remains one of the best-loved characters in sport. His unfailing energy and enthusiasm is legendary worldwide and we are delighted to welcome him back to the Paddock. 2006 looks set to be a very exciting season for the Honda Racing F1 Team on and off the race track. Our marketing focus will be developing the team as a sports and entertainment brand and Murray will make an important contribution to that. If our testing promise translates to the race track as well as we expect it to, then our guests are in for a treat with Murray’s high-octane commentary.”
 

copersucar

Well-known member
Liittynyt
30.9.2001
Viestit
123
J.Heldenview sanoi:
Toi olis kyllä oikeesti hyvä. Ilman väli tankkauksia, rajoittamattomalla moottorikoolla, rajoitetulla polttoainekulutuksella.

Toisi säpinää kilpailuihin kun ohitus olisi mahdollista hetkellisiä tehopiikkejä käyttämällä, mutta liikakäytöllä ei menovesi riitä maaliin.

Itse tykkään ajatuksesta, että polttoaineen kulutusta rajataan. Sehän on aina päivän sana myös autoteollisuudessa. Mahdollisimman alhainen kulutus mahdollisimman kovalla suorituskyvyllä.

:ahem:
HÖH! Minusta taloudellisuusajot ovat ihan oma lajinsa eikä niihin pitäisi sotkea Formula ykkösiä. Tätähän tavallaan kokeiltiin 80-luvun puolessavälissä kun polttoainetankin kokoa oli rajoitettu ja useita kertoja nähtiin kun kisan nopein kuski/auto yhdistelmä ei voittanutkaan kilpailua kun piti alkaa säätämään polttoaineenkulutusta tai menovesi loppui kokonaan ennen ruutulippua. Tästä konseptista ei juuri silloin aikanaan tykätty ja esim. Keke Rosberg kertoi yhdeksi lopettamisensa syyksi nämä "taloudellisuusajot".
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
copersucar sanoi:
HÖH! Minusta taloudellisuusajot ovat ihan oma lajinsa eikä niihin pitäisi sotkea Formula ykkösiä. ...
Taloudellisuusajot ovat ihan nykypäivää. Kuskit saavat varikolta tietoa sopivasta bensaseoksesta, toisin sanoen pudottavat ruuhkassa tehoja jotta pääsisi kierroksen myöhemmin tankkaamaan. Lisäksi kuskien pitää säästellä konetta ja joutuvat pyytelemään "turbonappia" eli lisäkierroksia tiimin väeltä.

80-luvulla moni auto hyytyi viimeisille kierroksille bensan loputtua, mutta nykyään tekniikka on sen verran kehittyneenpää, että samanlaisia keskeytyksiä ei enään pahemmin nähtäisi. (Paitsi Rubensin punaisessa autossa, tosin liekö mekaanikot ollut sen toisen punaisen auton tietoja seuraamassa.)

Bensarajoitus olisi mielestäni ihan hyvä tapa rajoittaa konetehon kasvua. Koska jollain tehoja pitää rajoittaa koko ajan turvallisuussyistä. Tokihan konekokoa voidaan aina pienentää, mutta bensamäärä olisi ihan hyvä - kehitystä voitaisiin ehkä käyttää henkilöautopuolella hyväksi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toni_V sanoi:
joutuvat pyytelemään "turbonappia" eli lisäkierroksia tiimin väeltä.
Voihan sitä pyydellä, mutta telemetria varikolta autoon on kielletty. Vain kuski voi säätää autonsa ominaisuuksia.
Bensarajoitus olisi mielestäni ihan hyvä tapa rajoittaa konetehon kasvua. Koska jollain tehoja pitää rajoittaa koko ajan turvallisuussyistä. Tokihan konekokoa voidaan aina pienentää, mutta bensamäärä olisi ihan hyvä - kehitystä voitaisiin ehkä käyttää henkilöautopuolella hyväksi.
Olen samoilla linjoilla. Koska rajoituksia joka tapauksessa tulee olemaan, polttoainemäärän rajoittaminen on hyvin yksinkertainen ja selkeä tapa. Se myös jättää kehittelyyn varsin vapaat kädet. Ja kuten toteat, siviililiikennekin hyötyy.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Vakituinen päätuomari F1-kisoihin
07.03.2006 19:07

Kansainvälinen autoliitto FIA on nimittänyt brittiläisen Tony Scott-Andrewsin formula ykkösten GP-kisojen vakituiseksi päätuomariksi.

Nimityksen tarkoituksena on saada kisatuomariston työskentelyä aikaisempaa johdonmukaisemmaksi.

Aikaisemmassa tuomarijärjestelmässä kauden aikana kierrätettiin neljää eri päätuomaria.

Scott-Andrews on tehnyt F1-päätuomarin hommia kolmen kauden ajan. Hän on koulutukseltaan lakimies.

(MTV3)
Toivottavasti vain tuomari ei ole puolueellinen millekkään tallille vaan ote on jämäkkä, niin kuin lätkän uusi tuomarilinja! :thumbup: :)
Tosin on varmaan tuulinen paikka, jos alkaa suosia jotain tiettyä tallia. Mutta toisaalta mies on maFIAn miehiä niin ei odoteta liikoja. :D
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Tota uudistusta onkin odotettu jo pidemmän aikaa, mikähän siinä näinkin kauan maksoi? Onneksi tämä valittu kaveri ei sentään ollut Nazir Hoosein. :D
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Metanolman sanoi:
Toivottavasti vain tuomari ei ole puolueellinen millekkään tallille vaan ote on jämäkkä, niin kuin lätkän uusi tuomarilinja! :thumbup: :)
Tosin on varmaan tuulinen paikka, jos alkaa suosia jotain tiettyä tallia. Mutta toisaalta mies on maFIAn miehiä niin ei odoteta liikoja. :D
Njoo, kunhan se ei nyt tosiaan olisi mikään devorski tai alex dell.. :dunno:

Mutta että tuonee varmasti lisää johdonmukaisuutta epäselvien tilanteiden ratkomiseen, mikä on luonnollisesti hyvä asia.
Ja mikä todellisuudessa on se kynnys potkia ukkoa pihalle jos jotain 'suosimista' olisi havaittavissa? FIAn kyseessä ollessa en ole enää vuosiin yllättynyt mistään.. :rolleyes:
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Ralf Schumacher furthermore said he wasn't a big fan of Räikkönen's behaviour in the paddock. "Everyone always thinks he is 'cool' but they only say that because he doesn't say anything. If I would run around like that in the paddock everyone would think I'm an arrogant idiot." 08 Mar. http://www.f1racing.net
:D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Iden ajaminen Bahrainissa epävarmaa

Super Agurin toiseksi kuljettajaksi valitun Yuji Iden F1-debyytti saattaa viivästyä. Japanilainen kärsii edelleen näköongelmista viime kauden lopussa Japanin Super GT -sarjassa ajamansa ulosajon jäljiltä.

Spekulaatioiden mukaan Ide joutuu F1-tohtori Gary Hartsteinin tarkastukseen ennen Bahrainin GP:n ensimmäisiä harjoituksia. Super Aguri on ilmoittanut varakuljettajakseen ranskalaisen Franck Montagnyn, joka saattaa näin saada yllättävän mahdollisuuden F1-debyyttiinsä.

Teemu

Etusivulle
:ahem:
 

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Haug povaa Toro Rossolle menestystä

09.03.2006 16:11

Mercedeksen moottoriurheilujohtaja Norbert Haug arvelee V10-moottorin siivittävän Toro Rosso -tallin hyvään sijoitukseen F1-kauden avauksessa Bahrainissa.

Kaikki muut tallit käyttävät V8-moottoreita, mutta Toro Rosson autoissa on kierroslukurajoittimella vastustettu V10-moottori, jonka arvellaan tuottavan jopa useita kymmeniä hevosvoimia enemmän kuin V8. Kymmensylinterisessä koneessa on myös enemmän vääntöä. V10 jätettiin sallituksi kausiksi 2006 ja 2007 rahavaikeuksissa olleen Minardin auttamiseksi. Minardin paikan ottanut Toro Rosso hyödyntää nyt tätä sääntöpykälää.

- Jos minulta kysytään, onko heillä etu puolellaan, niin vastaan myöntävästi. Tällä hetkellä etu on olemassa. Se on fakta, Haug totesi Toro Rossosta.

Toro Rosson auto pohjautuu viimevuotiseen Red Bullin RB1-autoon. Tallit eivät saisi käyttää toisten tallien suunnittelemia autoja, mutta tässäkin asiassa Toro Rossolla on sääntöjen porsaanreikä puolellaan. Kyseinen auto on Red Bull -tallia edeltäneen Jaguarin peruja. Jaguar käytti auton suunnittelussa ulkopuolista yritystä, joka ei ollut osa kilpa-autotallia.

- Katsokaa heidän autoaan. Jos se ei ole Red Bull, niin se ainakin näyttää erittäin samanlaiselta kuin heidän viimevuotinen autonsa, Haug sivalsi Toro Rosson STR01-autoa.

Toro Rosso teki äskettäin hyviä testiaikoja Bahrainissa.

- He olivat täällä Hondan kanssa samalla sekunnilla. He ovat varsin nopeita täällä. Heillä on vahva paketti, etenkin kauden alussa, Haug arvioi.

(MTV3-Reuters)

koittaa kyllä mielenkiintoiset ajat, jos STR pärjää hyvin viikonloppuna :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös