F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore
"Suunnittelujohtaja Mark Smith ja tekninen johtaja James Key vastaavat tallin uuden VJM02-auton suunnittelusta."

Mitäköhän toi VJM02 tarkottaa.. ei kai vaan... taitaa se olla... Vi Jay Mallya 2 :idea::idea:
No niin,11 talli formeleihin,ikivanhanhat Mclarenit ja Ferrarit taistelemaan keskenään häntäpäässä,Bernie tykkäis...:alppu:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitä *piip* olihan Alonsollakin "tuurivoitto". Joskus tuuri vaan sattuu omalle kohalle. Saksas tapahty sitte pikeelle.
On se nyt *piip* eri asia nousta kisassa sijalta 17 kakkoseksi, kuin ottaa voittoon vievät asemat ekassa mutkassa ja pitää ne loppuun asti. Toki Singaporessa Alonso oli onnekas, mutta käsittääkseni Alonson suorituskyky oli sielläkin sellainen, että olis yltänyt kolmanneksi suoraviivaisessa kisassa jossa kärkiautot on mukana.

Piquet melkein tuplasi pisteensä onnenkantamoisen vuoksi, Alonso sai pientä kuorrutusta päälle. Se tuossa oli pointtini kun mainitsin vaan Piquetn. Lopputuloksissa näyttää että Alonso sai 3x enemmän pisteitä. Totuus on ainakin 4x enemmän.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kokonaisuutena tuntuu, ettei Alonson kausi ollut sen parempi kuin kärkikuskien, vaikka jotkut väittävät muuta. Kaikilla näillä oli hyviä suorituksia, mutta Alonsollakin oli kolme pahaa virhettä. Monacossa ensin seinään, myöhemmin törmää Heidfeldiin yliyrityksen seurauksena, ja Kanadassa seinään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
No mut kuule, sun täytyy ottaa huomioon, että Alonso rakenti ja korjasi Renaultin viat ihan itse kauden mittaan. Heikin jäljiltä auto ja koko talli oli niin huonossa iskussa, että siks meni loppu kauteen ennenku se punanen naru sieltä löyty :D
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
No mut kuule, sun täytyy ottaa huomioon, että Alonso rakenti ja korjasi Renaultin viat ihan itse kauden mittaan. Heikin jäljiltä auto ja koko talli oli niin huonossa iskussa, että siks meni loppu kauteen ennenku se punanen naru sieltä löyty :D
Mistä vitusta sinä tiedät sen että kuka siellä Renaultilla ne viat korjasi ja saiko hän siihen apua? Taitaa olla foorumilla taas sisäpiirin tietoa...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
No mut kuule, sun täytyy ottaa huomioon, että Alonso rakenti ja korjasi Renaultin viat ihan itse kauden mittaan. Heikin jäljiltä auto ja koko talli oli niin huonossa iskussa, että siks meni loppu kauteen ennenku se punanen naru sieltä löyty :D
Nyt menee jo vähän liioitteluksi.. Ei se ehkä kuitenkaan ole täysin Alonson ansiota, että Renault onnistui parantamaan noin paljon. Alonso on kuitenkin varmasti ollut tärkeä vaikuttaja auton kehityksessä.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
F1-kalenteri meni taas askeleen taaksepäin. Tänä vuonna saatiin pidettyä kalenteri hyvin kasassa ja kahden katuratakisan integroiminen onnistui hyvin. Idiootti-Bernie meni kuitenkin sitten pelottelemaan Ranskan ja Kanadan GP:n pois kalenterista. Onko sinulla seniili mitään arviota siitä kuinka paljon F1:sten seuraaminen vähentyy ranskankielisissä maissa? Lisäksi P-Amerikan markkina-alueen hylkääminen on jotain aivan kammottavaa. Teetkö tästä jonkun Aasia-sarjan, Bernie? Perkele sentään mitä paskaa. :mad:

Oma ehdotukseni olisi maltillisempi. Kalenteriin 12-14 kisaa, ja maanosilla olisi tietyt kiintiöt. Aasiasta mukaan kolme kisaa, E-Amerikasta yksi (Interlagos tai Buenos Aires), Yhdysvalloista yksi, Pohjois-Amerikasta yksi (Montréal tai México), Afrikasta yksi (Kyalami), Australiasta yksi ja Euroopasta viisi-kuusi ns. klassikkokisaa (Monaco, Silverstone, Monza, Spa, Hockenheim ja vaihtuva rata). Kalenteri voisi näyttää tältä:

Australian GP, Melbourne
Brasilian GP, Interlagos
Afrikan GP, Kyalami
Monacon GP
Euroopan GP (pitopaikka vaihtuu vuosittain)
Britannian GP, Silverstone
Yhdysvaltain GP, Indianapolis
Pohjois-Amerikan GP, Montréal
Saksan GP, Hockenheim
Italian GP, Monza
Belgian GP, Spa-Franchorschamps
Bahrainin/Qatarin/Dubain GP
Japanin GP, Suzuka
Singaporen GP

Tuo olisi sopivan väljä kahden viikon välein pidettäville kisoille. Lisäksi matkakustannuksia saadaan karsittua kun esim. molemmat Amerikan kisat ovat yhdessä. Näin saataisiin selkeyttä tähän systeemiin ja kun maanosilla on omat kiintiöt, ei mikään markkina-alue jää huomioitta. Jos Kyalami ei pysty järjestämään GP:tä, silloin kisa menee toiselle afrikkalaiselle radalle. Klassikot pysyvät mukana, kulut kurissa ja tallit voivat keskittyä tosissaan autojen kehittelyyn kun ei tarvitse olla mukana älyttömässä kulupolitikoinnissa.
 

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Oma ehdotukseni olisi maltillisempi. Kalenteriin 12-14 kisaa, ja maanosilla olisi tietyt kiintiöt. Aasiasta mukaan kolme kisaa, E-Amerikasta yksi (Interlagos tai Buenos Aires), Yhdysvalloista yksi, Pohjois-Amerikasta yksi (Montréal tai México), Afrikasta yksi (Kyalami), Australiasta yksi ja Euroopasta viisi-kuusi ns. klassikkokisaa (Monaco, Silverstone, Monza, Spa, Hockenheim ja vaihtuva rata). Kalenteri voisi näyttää tältä:

Australian GP, Melbourne
Brasilian GP, Interlagos
Afrikan GP, Kyalami
Monacon GP
Euroopan GP (pitopaikka vaihtuu vuosittain)
Britannian GP, Silverstone
Yhdysvaltain GP, Indianapolis
Pohjois-Amerikan GP, Montréal
Saksan GP, Hockenheim
Italian GP, Monza
Belgian GP, Spa-Franchorschamps
Bahrainin/Qatarin/Dubain GP
Japanin GP, Suzuka
Singaporen GP
Kyllä tuo minulle passaisi. Onhan Argentiinassa, Mexikossa ja jopa E-Afrikassakin paljon enemmän paikallisia faneja, kuin jossain Dubaissa.
Itse tosin vaihtaisin Indianapolisin johonkin kunnon katurataan (Long Beach, Las Vegas)
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Parempi ois

Melbourne
Suzuka
Interlagos
Bueno aires
Long Beach
Montreal
Spa
A1-Ring
Monza
Monaco
Silverstone/Donington (vuorotellen)
Kyalami
Nurburing
Jerez
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
En usko olevani ainoa tätä mieltä, mutta Melbourne on ainoa oikea aloituspaikka F1-kaudelle :ahem:
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Yhdysvalloista yksi, Pohjois-Amerikasta yksi (Montréal tai México)
Eli Pohjois-Amerikasta kaksi, joista toinen on aina USA:ssa ;)
Euroopasta viisi-kuusi ns. klassikkokisaa (Monaco, Silverstone, Monza, Spa, Hockenheim ja vaihtuva rata).
Hockenheimissa on valitettavasti hyvin vähän mitään klassista. Mieluummin vaikka enemmän vaihtuvuutta Euroopan kisoihin.
Jos Kyalami ei pysty järjestämään GP:tä, silloin kisa menee toiselle afrikkalaiselle radalle.
Mikähän tuo toinen afrikkalainen rata voisi olla?
Klassikot pysyvät mukana, kulut kurissa ja tallit voivat keskittyä tosissaan autojen kehittelyyn kun ei tarvitse olla mukana älyttömässä kulupolitikoinnissa.
Miten tuo kalenteriluonnoksesi vaikuttaisi kuluihin?
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
mtv3.fi sanoi:
- Kimi on erittäin ammattimainen. Hän noudattaa aina median ja sponsorien kanssa sovittuja aikatauluja, Colajanni sanoi MTV3:lle.

Varsinkin Italiassa on kummasteltu usein Räikkösen vähäpuheisuutta.

- On totta, että hän ei ole maailman puheliain tyyppi. Siinä on hyviäkin puolia. Kun hänellä on asiaa, hän myös sanoo sen eikä leikittele sanoilla. Pidän Kimin kanssa työskentelystä. Hän on mukava kaveri, Colajanni totesi.

Päättyneellä kaudella Räikkösen ajosuorituksia arvosteltiin italialaislehdistössä välillä kovin sanoin. Tämä ei yllättänyt Ferrari-tallia.

- Tämä kausi oli hänelle vaikea ja kritiikki lisääntyi. Osasimme odottaa sitä, koska näin on aina ollut, Colajanni tuumi.

Ferrarin tiedottaja ylisti vielä Kimin rehellisyyttä ja aitoutta.

- Se kuva jonka Kimistä saa, on todellinen. Hän ei esitä mitään. Hän ei vedä mitään erityisroolia medialle tai ollessaan ystävällinen ihmisille. Vaikka hän olisi pahalla tuulella, hän käyttäytyy ammattimaisesti. Ei ole mitään parannettavaa, Colajanni vakuutteli.
Yksi näitä Kimin hyviä puolia ajamisen ohella :ahem:

Mitä tulee Roopeen, niin mun mielestä tuo on ihan ymmärrettävää, että vaatii. Se on sit eri asia miten vaatii, kiukuttelemalla vai perustelemalla. Se ei tule tuosta jutusta ilmi.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Toivottavasti olen väärässä, sillä olen aina kannattanut Kubicaa, mutta mustakin tuntuu, että hänellä olisi vähän noussut kusi päähän. Niin kuin mun viesteistä onkin jo käynyt ilmi, niin en pidä kusipäisistä kuljettajista, kuten Puusilmästä ja Alonsosta. :nope:
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Toivottavasti olen väärässä, sillä olen aina kannattanut Kubicaa, mutta mustakin tuntuu, että hänellä olisi vähän noussut kusi päähän. Niin kuin mun viesteistä onkin jo käynyt ilmi, niin en pidä kusipäisistä kuljettajista, kuten Puusilmästä ja Alonsosta. :nope:
Kubica on ihan päällikkö! en muista missä kisassa sano inssilleen että "älä ikinä sano tota koskaan" kun inssi puhui seinään ajosta:alppu:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös