F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Kubica on ihan päällikkö! en muista missä kisassa sano inssilleen että "älä ikinä sano tota koskaan" kun inssi puhui seinään ajosta:alppu:
Tämä tapahtui Singaporen GP:n aika-ajossa. Inssi oli sanonut jotain tämän tapaista: "Jos ajat seinään, ilmoita siitä heti meille".
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Ferrarin hallituksen puheenjohtaja Luca di Montezemolo on paljastanut rikkoneensa televisionsa sen jälkeen, kun Ferrari-kuski Felipe Massa hävisi maailmanmestaruuden McLarenin Lewis Hamiltonille Brasilian GP:n viime metreillä.

- Täytyy myöntää, rikoin television. Kun televisio särkyi, tuli siitä hirvittävä pamaus. Toisessa huoneessa ollut tyttäreni pelästyi kamalasti. Onneksi meillä oli toinen televisio, joten pystyin katsomaan palkintopallijuhlat, joista nautin, Montezemolo paljasti.

Lähde MTV3
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Ferrarin hallituksen puheenjohtaja Luca di Montezemolo on paljastanut rikkoneensa televisionsa sen jälkeen, kun Ferrari-kuski Felipe Massa hävisi maailmanmestaruuden McLarenin Lewis Hamiltonille Brasilian GP:n viime metreillä.

- Täytyy myöntää, rikoin television. Kun televisio särkyi, tuli siitä hirvittävä pamaus. Toisessa huoneessa ollut tyttäreni pelästyi kamalasti. Onneksi meillä oli toinen televisio, joten pystyin katsomaan palkintopallijuhlat, joista nautin, Montezemolo paljasti.

Lähde MTV3
Tytär kauhuissaan kun kun Luca viskoo töllöä viskilaseilla. Näkemisen arvoinen episodi olisi.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ferrarin hallituksen puheenjohtaja Luca di Montezemolo on paljastanut rikkoneensa televisionsa sen jälkeen, kun Ferrari-kuski Felipe Massa hävisi maailmanmestaruuden McLarenin Lewis Hamiltonille Brasilian GP:n viime metreillä.

- Täytyy myöntää, rikoin television. Kun televisio särkyi, tuli siitä hirvittävä pamaus. Toisessa huoneessa ollut tyttäreni pelästyi kamalasti. Onneksi meillä oli toinen televisio, joten pystyin katsomaan palkintopallijuhlat, joista nautin, Montezemolo paljasti.

Lähde MTV3
:alppu: Sumihan on velkaa nelisen televisiota Lucalle.... yksi tais lentää seinään 1988..:D
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8742
Sijainti
Vantaa
Mitä helvettiä olihan Alonsollakin "tuurivoitto". Joskus tuuri vaan sattuu omalle kohalle. Saksas tapahty sitte pikeelle.
Toki Singaporen kilpailu oli Alonsolta hyvän tuurin värittämä, mutta aika-ajo oliö huonon tuurin. Joten aika paha mennä sanomaan, oliko Alonson voittaminen niin kokonaan hyvän tuurin ansiota.

Otetaan 8p pois Pikeeltä ja vaikka 5p pois Alonsolta, niin aika karua katseltavaa on. Itestä entistä karumpaa :)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Toki Singaporen kilpailu oli Alonsolta hyvän tuurin värittämä, mutta aika-ajo oliö huonon tuurin. Joten aika paha mennä sanomaan, oliko Alonson voittaminen niin kokonaan hyvän tuurin ansiota.

Otetaan 8p pois Pikeeltä ja vaikka 5p pois Alonsolta, niin aika karua katseltavaa on. Itestä entistä karumpaa :)
Hockenheimissa Piquet'lla oli muistaakseni hitaampi tukkeena aika-ajon ensimmäisessä osiossa, muistaakseni Coulthard tai Heidfeld. Piquet olisi vaikka voinut voittaa kisan jos olisi pudonnut toisessa osiossa :rolleyes:. No ei sentään, mutta on Piquet'llakin ollut huonoa onnea, ja ilman turva-autoepisodiakin ja huonoa onnea aika-ajossa olisi voinut olla jonkin näköiset mahdollisuudet pisteille. No, jossittelu on turhaa :eek:
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Poikkeuslupa F1:n moottorikehitykseen
09.11.2008 16:05

Hondan ja Renault'n F1-talleille annetaan lupa kehittää V8-moottoriaan neljän kuukauden ajan huolimatta siitä, että moottorikehitys on pysäytetty F1:n säännöissä. Asiasta kertoo Auto, motor und sport -lehti.

Honda ja Renault pysäyttivät moottorikehityksensä täysin siinä vaiheessa, kun säännöt kielsivät sen. Muut tallit kuitenkin hyödynsivät sääntöjen porsaanreikää parantaen moottorinsa suorituskykyä luotettavuusparannusten varjolla kehityskiellosta huolimatta. Näin ollen Renault jäi 40 hevosvoimaa jälkeen Mercedeksen ja Ferrarin moottorista. Honda jäi peräti 50 hevosvoiman päähän kärkimoottoreista.

Hondan ja Renault'n uskotaan pystyvän kuromaan tehoeroa kiinni 20-25 hevosvoimalla ennen ensi kauden alkua. Vastineeksi moottorikehityksen poikkeusluvalle Renault on valmis tyytymään ensi kauden aikana 15 000 testikilometriin muiden tallien 20 000 kilometrin sijaan, kun taas Honda on valmis vähentämään tuulitunnelien käyttöään.

(MTV3)


Mielenkiinotoista nähdä nousevatko Honda ja Renault dominoimaan ensi kautta. :D
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
Iltasanomat sanoi:
Toro Rosson tallipäällikkö Franz Tost myöntää, että hän on yrittänyt houkutella Juan Pablo Montoyaa palaamaan F1-sarjaan ensi kaudeksi.

Tost olisi halunnut räväkkäotteisen kolumbialaisen ajamaan Toro Rosson toista autoa, mutta tämä kieltäytyi.

- Valitettavasti hän ei enää halua takaisin formula ykkösiin, Tost sanoi Auto Motor und Sportille.

Montoya, 33, on ajanut parin vuoden ajan Pohjois-Amerikan Nascar-sarjaa. Hänen F1-uransa päättyi McLaren-tallissa Kimi Räikkösen tallikaverina kesken kauden vuonna 2006.
Kieltämättä olisi herkullista nähdä Monty F1-kisoissa jälleen. Mainosarvoa sillä olisi varmaankin ollut paljon. Onhan mies 7-kertainen GP voittaja. Mutta yllättäen, joo, kieltäytyi. Uhoa ja äksyilyä, todella nopeita kierrosaikoja ja helppoja virheitä. CArter ehkä tietää miten miehen ura on mennyt Nascarissa, eli siis mitä mieltä ihmiset siellä ovat hänestä, mutta muuten kai täällä muistetaan mitä ärripurreilua se elämä oli Räikkösen tallikaverina.
 
Viimeksi muokattu:

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Poikkeuslupa F1:n moottorikehitykseen
09.11.2008 16:05

Hondan ja Renault'n F1-talleille annetaan lupa kehittää V8-moottoriaan neljän kuukauden ajan huolimatta siitä, että moottorikehitys on pysäytetty F1:n säännöissä. Asiasta kertoo Auto, motor und sport -lehti.

Honda ja Renault pysäyttivät moottorikehityksensä täysin siinä vaiheessa, kun säännöt kielsivät sen. Muut tallit kuitenkin hyödynsivät sääntöjen porsaanreikää parantaen moottorinsa suorituskykyä luotettavuusparannusten varjolla kehityskiellosta huolimatta. Näin ollen Renault jäi 40 hevosvoimaa jälkeen Mercedeksen ja Ferrarin moottorista. Honda jäi peräti 50 hevosvoiman päähän kärkimoottoreista.

Hondan ja Renault'n uskotaan pystyvän kuromaan tehoeroa kiinni 20-25 hevosvoimalla ennen ensi kauden alkua. Vastineeksi moottorikehityksen poikkeusluvalle Renault on valmis tyytymään ensi kauden aikana 15 000 testikilometriin muiden tallien 20 000 kilometrin sijaan, kun taas Honda on valmis vähentämään tuulitunnelien käyttöään.

(MTV3)


Mielenkiinotoista nähdä nousevatko Honda ja Renault dominoimaan ensi kautta. :D
Huh huh... Ymmärsinkö nyt oikein että Hondalla ja Renaultilla on ensi kaudella rasitteena 20hp heikompi moottori ja tiukemmat testirajoitukset? Tappaisin kyllä jos olisin Briatore. Onko tuolta mitään mahkaa nousta?

Toisaalta Alonso oli loppukaudesta todella vahva vaikka moottorissa oli 40hp vähemmän??
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Mulla on vähä sellanen fiilis, että sekä Renault, että Honda tietävät jo millä he saavat tuon uupuvan osan kirittyä. Ehkä jopa pääsevät edelle.

Ja voivat näin ollen keskittää sen kaiken tarmon uuteen autoon.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Ohhoh, jopas on ollut tehoa vähemmän. No kyllähän sen näkikin että Hondan suoranopeudet eivät olleet oikein mitään ja takana tulevilla oli helppo puskea ohi.

Ärsyttää nämä porsaanreiät :mad_old:
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Aika... mielenkiintoista tuollaisen salliminen. Tietenkin ihan hyvä ideana tasoittaa autojen eroja, mutta miksei Force Indialle sitten esim. sallita 20 000rpm kiertävää mottia kun ne on muutenkin 1,5s per kierros hitaampia.
 

Jackson5

Well-known member
Liittynyt
23.8.2008
Viestit
136
Aika... mielenkiintoista tuollaisen salliminen. Tietenkin ihan hyvä ideana tasoittaa autojen eroja, mutta miksei Force Indialle sitten esim. sallita 20 000rpm kiertävää mottia kun ne on muutenkin 1,5s per kierros hitaampia.

Siinä on vain se ero että Force India on jäänyt muista teknistä taitamattomuuttaan. Honda ja Renault taas ovat jääneet muista noudattaessaan sääntöjä kirjaimellisesti, ei taitamattomuuttaan.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Toisaalta Alonso oli loppukaudesta todella vahva vaikka moottorissa oli 40hp vähemmän??
Jep. Olisi ihan mielenkiintoista selvittää kuinka paljon tehoja otettiin Kovalaisen ja Alonson myllyistä Kiinan GP:n ensimmäisellä (vaiko toisella) kierroksella, kun Alonso pääsi Kovalaisen vierelle hänen ajettua puolinopean oikean leveäksi (väärinpäin asennetuilla eturenkaillaan). Alonso pysyi vierellä jonkin aikaa ja sitten nopeuden kasvaessa, ilman minkäänlaista imuapua, alkoi hivuttautua sen verran edelle että seuraavassa mutkassa peli oli aika selvä Heikin kohdalla. :doubtful:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Jep. Olisi ihan mielenkiintoista selvittää kuinka paljon tehoja otettiin Kovalaisen ja Alonson myllyistä Kiinan GP:n ensimmäisellä (vaiko toisella) kierroksella, kun Alonso pääsi Kovalaisen vierelle hänen ajettua puolinopean oikean leveäksi (väärinpäin asennetuilla eturenkaillaan). Alonso pysyi vierellä jonkin aikaa ja sitten nopeuden kasvaessa, ilman minkäänlaista imuapua, alkoi hivuttautua sen verran edelle että seuraavassa mutkassa peli oli aika selvä Heikin kohdalla. :doubtful:
Näin on. Loppukaudesta oli muutenkin nähtävissä ettei Rellu voi kovin paljoa olla tehoissa perässä. Epäilen vahvasti että jälleen kerran tehoeroa on kovasti liioiteltu. Itse asiassa ei auto voinut olla juurikaan kärkiautoja huonompi kauden viimeisissä kisoissa. Ilmeisesti autossa oli ollut paljon potentiaalia alusta lähtien, kuten ainakin Marc Gene totesi jossain vaiheessa, mutta sitä vain ei ollut saatu hyödynnettyä ennen kuin aivan liian myöhään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös