F1-kalenteri meni taas askeleen taaksepäin. Tänä vuonna saatiin pidettyä kalenteri hyvin kasassa ja kahden katuratakisan integroiminen onnistui hyvin. Idiootti-Bernie meni kuitenkin sitten pelottelemaan Ranskan ja Kanadan GP:n pois kalenterista. Onko sinulla seniili mitään arviota siitä kuinka paljon F1:sten seuraaminen vähentyy ranskankielisissä maissa? Lisäksi P-Amerikan markkina-alueen hylkääminen on jotain aivan kammottavaa. Teetkö tästä jonkun Aasia-sarjan, Bernie? Perkele sentään mitä paskaa.
Oma ehdotukseni olisi maltillisempi. Kalenteriin 12-14 kisaa, ja maanosilla olisi tietyt kiintiöt. Aasiasta mukaan kolme kisaa, E-Amerikasta yksi (Interlagos tai Buenos Aires), Yhdysvalloista yksi, Pohjois-Amerikasta yksi (Montréal tai México), Afrikasta yksi (Kyalami), Australiasta yksi ja Euroopasta viisi-kuusi ns. klassikkokisaa (Monaco, Silverstone, Monza, Spa, Hockenheim ja vaihtuva rata). Kalenteri voisi näyttää tältä:
Australian GP, Melbourne
Brasilian GP, Interlagos
Afrikan GP, Kyalami
Monacon GP
Euroopan GP (pitopaikka vaihtuu vuosittain)
Britannian GP, Silverstone
Yhdysvaltain GP, Indianapolis
Pohjois-Amerikan GP, Montréal
Saksan GP, Hockenheim
Italian GP, Monza
Belgian GP, Spa-Franchorschamps
Bahrainin/Qatarin/Dubain GP
Japanin GP, Suzuka
Singaporen GP
Tuo olisi sopivan väljä kahden viikon välein pidettäville kisoille. Lisäksi matkakustannuksia saadaan karsittua kun esim. molemmat Amerikan kisat ovat yhdessä. Näin saataisiin selkeyttä tähän systeemiin ja kun maanosilla on omat kiintiöt, ei mikään markkina-alue jää huomioitta. Jos Kyalami ei pysty järjestämään GP:tä, silloin kisa menee toiselle afrikkalaiselle radalle. Klassikot pysyvät mukana, kulut kurissa ja tallit voivat keskittyä tosissaan autojen kehittelyyn kun ei tarvitse olla mukana älyttömässä kulupolitikoinnissa.