F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
jos tallit omistaisivat f1:n, siitä tulisi valitettavasti suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääsisi sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta.
sikäli ei kyllä minultakaan saa juuri kannatusta tämä ajatus.

edit: eipä tuota taida päättäjät tulla multa kysymäänkään :)
 
Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Silti ne asiakkaat (fanit) on ne tärkeimmät limput..

Joo, kyllähän tuossa tallien omistuksessa joku järki on, mutta on kyllä siinäkin että omistajana on ulkopuolinen. Siinä taas ei oo mitään järkee, että omistajana on Bernie.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
Silti ne asiakkaat (fanit) on ne tärkeimmät limput..

Joo, kyllähän tuossa tallien omistuksessa joku järki on, mutta on kyllä siinäkin että omistajana on ulkopuolinen. Siinä taas ei oo mitään järkee, että omistajana on Bernie.
totta ilman asiakkaita eli faneja ei ole mitään mut kyl ne hyvät toimivat tallit on todella arvokkaat koko touhulle ilman niitä ei ole paljon tarjottavaa näille faneille..ja todella että Bernie on omistajana ei ole mitään tolkkua..:thumbdown
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
ja eihän bernie edes omista kuin pienen osan formula one groupista.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
jos tallit omistaisivat f1:n, siitä tulisi valitettavasti suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääsisi sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta.
sikäli ei kyllä minultakaan saa juuri kannatusta tämä ajatus.
F1 on jo nyt suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääse sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta. Muutenhan kaikki GP2-tallit olisivat ilmoittaneet ajavansa ykkösissä ennen USF1:tä. Ei CART-sarjastakaan mitään erikoisen suljettua tullut, vaikka alunperin sarjan perustikin neljä tallipäällikköä ja sarja toimi loppuun asti mukana olleiden tallien omistamana.
Lancer sanoi:
Kyllä nyt vertaus ontuu pahasti. Tallit ovat enemmänkin "kokkeja" tässä "ravintolassa", eikä mitään asiakkaita.
Minä näen, että tallit oikestaan ovat ravintolan omistajia ja kuljettajat "kokkeja". Tallit järjestävät kokeille ruuantekovälineet ja pitävät ravintolaa pystyssä. FIA on kiinteistön omistaja, jonka rakennuksessa tallit toimintaansa pyörittävät. Ecclestone puolestaan hoitaa ravintolan mainonnan, mutta mikä on tärkeää huomioida, on se, että ilman talleja ei olisi ravintolaa, FIA:lla vain tyhjä kylmä huoneisto ja Ecclestonella ei mitään markkinoitavaa. Ihmisten (= asiakkaiden) täytyy oppia näkemään, mikä tässä yhtälössä on se kaikkein tärkein elementti.

Mosley on jo täysin sekaisin. Hän manipuloi ja vääristelee lausunnoissaan epäedullisia asioita ja mikä ikävintä, taitaa jopa itse uskoa sanomisiaan.
 

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
F1 on jo nyt suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääse sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta. Muutenhan kaikki GP2-tallit olisivat ilmoittaneet ajavansa ykkösissä ennen USF1:tä. Ei CART-sarjastakaan mitään erikoisen suljettua tullut, vaikka alunperin sarjan perustikin neljä tallipäällikköä ja sarja toimi loppuun asti mukana olleiden tallien omistamana.
viittasin toiveikkaana tietysti tulevaisuuteen enkä tähän hetkeen. mikäli tallien kustannuksia pystyttäisiin laskemaan, olisi tallien edullisempaa astua mukaan - ilman että pitäisi lunastaa tietty siivu jostain miljardien eurojen arvoisesta f1-emoyhtiöstä.
mitä cartiin tulee, niin sanoit sen itsekin. toimi loppuun asti. tätä en toivo f-ykkösille.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CARTer lienee loppuun asti eri mieltä, mutta tallien omistuksen väitetään aiheuttaneen CART-sarjassa myös ongelmia. Käsittääkseni omistajatalleja syytettiin pienempien tallien huomiotta jättämisestä sarjojen jakautumisen yhteydessä, minkä lisäksi vuosituhannen vaihteen romahdusta ja konkurssia edeltäneiden, sinänsä hyvien vuosien tulonjako taisi hyödyttää enemmän omistajia kuin itse sarjaa.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
viittasin toiveikkaana tietysti tulevaisuuteen enkä tähän hetkeen. mikäli tallien kustannuksia pystyttäisiin laskemaan, olisi tallien edullisempaa astua mukaan - ilman että pitäisi lunastaa tietty siivu jostain miljardien eurojen arvoisesta f1-emoyhtiöstä.
mitä cartiin tulee, niin sanoit sen itsekin. toimi loppuun asti. tätä en toivo f-ykkösille.
Apples and oranges... Alkuun haluan sanoa, että minulle on juuri se ja sama miten ykkösille käy, koska hyvä ja laadukas moottoriurheilu ei ole - eikä tule olemaan - riippuvainen siitä selviääkö F1 vai ei.

CART ja Champ Car oikeastaan ovat juurikin hyviä esimerkkejä siitä miten tallipäälliköiden omistamasta sarjasta ei tule suljettua rinkiä, eikä siitä edes tule riippuvainen mukana olevista talleista. Vaikka suurin osa talleista lähtisikin, niin aina löytyy joku, joka haluaa jatkaa ja osallistua. Pääasia osallisten kannalta kuitenkin on, että kaikki mukanaolevat ovat tyytyväisiä. Ettei ehdoin tahdoin lähdetä luomaan konflikteja. F1-tallit selkeästi eivät ole tyytyväisiä nykytilanteeseen ja haluavat enemmän. En näe mitään loogista miksi FIA:n ja Ecclestonen siis olisi edullista kiikuttaa venettä ja olla suostumatta F1:n kannalta tärkeimpien pelaajien vaatimuksiin. F1:n kannalta tärkeämpää on, etteivät tallit lähde, ei se kuka sitä johta. Tämän ajattelumallin uskon lopulta voittavan, mutten vietä unettomia öitä, vaikka FOTA päätyisikin ottamaan ruokansa ja kokkinsa ja perustamaan ravintolansa jonnekin muualle.

FOTA muuten järjestää ensi kuun alussa lehdistötilaisuuden, jossa se ilmoittaa omat suunnitelmansa koskien F1:n tulevaisuutta. Genevessä ovat edustettuna kaikki F1-tallipäälliköt, joten nyt jos koskaan talleilla on vääntömomenttia federaatiota vastaan.
Bobakki sanoi:
CARTer lienee loppuun asti eri mieltä, mutta tallien omistuksen väitetään aiheuttaneen CART-sarjassa myös ongelmia. Käsittääkseni omistajatalleja syytettiin pienempien tallien huomiotta jättämisestä sarjojen jakautumisen yhteydessä, minkä lisäksi vuosituhannen vaihteen konkurssia edeltäneiden, sinänsä hyvien vuosien tulonjako taisi hyödyttää enemmän omistajia kuin itse sarjaa.
Enhän minä väitä, etteikö talliomisteisessa sarjassa olisi tai tulisi olemaan ongelmia. Ei se tietenkään mikään paratiisi ole, mutta minä näen asian niin, että tallien sarjassa tehdyt virheet ovat tallien omia ja saavat syyttää niistä vain itseään. Kaikki ylimääräiset ja turhat välikädet vain sotkevat asioita ja nykyinen malli, jossa koko moottoriuhreilumaailmaa edustava taho luo ympärilleen vain tuhoa ja terroria.

Ensimmäinen väitteesi on sellainen, jota kuulen vieläkin paljon esitettävän, mutta se perustuu vain täydelliseen väärinymmärrykseen siitä miten CART-hallitus toimi. Lisäksi jakautumisen jälkeen IRL-puolelle päätyi vain kolme aiemmin CARTin hallituksessa istunutta tallipäällikköä. Pääosin IRL rakentui vain Indyssä ajaneiden tallien ympärille, jotka eivät siis edes olleet CART-jäseniä, mutta jotka ne, jotka eivät nähneet eroa CART-IndyCar -sarjan ja USAC-IRL-Indy 500:n välillä niputtivat tietämättään ylimielisesti yhteen. Kahdesta luodusta vaihtoehdosta niin pienet kuin suuretkin tallit näkivät CARTin mallin paremmaksi aina vuoteen 2001, jolloin Penske lähti järjestettyään ensin Andrew Craigille ja muutamalle muulle tärkeälle CART-miehelle potkut. Pensken lähtö taas ei liity mitenkään siihen, miten talliomisteista sarjaa pyöritettiin. Penskehän sitä periaatteessa pyöritti. :rolleyes:

Toinen puolestaan on sikäli totta, että tietenkin tallien omistaman sarjan tuotto meni tallipäällikköjen taskuun, mutta mikäli Penske ei lähtiessään olisi päättänyt repiä koko organisaatiota hajalle, niin nähdäkseni mikään ei olisi estänyt omistajia hyödyntävän tilanteen jatkumista näihin päiviin asti. Lopultahan hyvien vuosien tulot auttoivat sarjaa selviämään kaudesta 2003 ja löytämään uudet järjestäjät.
Tämähän nyt ei taaskaan liity aiheeseen ja osoittaa, etten poissaollessani ole oppinut mitään. :rolleyes:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Onkos täällä onniteltu John Surteesia, joka 11.2. täytti 75v?

Niki Lauda puolestaan täyttää 60v sunnuntaina 22.2.

Onneva :thumbup:
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Massa: Tappio teki minusta vahvemman
22.02.2009 13:50



Viime kaudella F1-mestaruuden yhdellä pisteellä McLaren-tallin Lewis Hamiltonille hävinnyt Ferrari-kuski Felipe Massa vakuuttaa, että tappio teki hänestä vain entistäkin vahvemman kuljettajan.

Brassikuski on jo päässyt kirvelevän tappionsa yli. Massa ei tarjoa tapahtuneelle mitään selityksiä.

- Tilanteesta on otettava opiksi ja tultava entistäkin vahvemmaksi. Mitään selityksiä ei kannata tarjoilla, kertoi Massa Autosportille.

Brassikuski muistuttaa myös tappioiden kuuluvan elämään.

- En ole sellainen kaveri, joka ottaa tapahtuneen negatiivisena osana elämäänsä. Sellaisesta seuraa vain turhautumista. Otan tapahtuneen kokemuksena. Joskus elämä vain heittää eteesi odottamattomia tapahtumia, totesi Massa.

Massa muistuttaa Lewis Hamiltonin kokeneen saman kohtalon kaudella 2007, kun brittikuski hävisi mestaruustaistelun yhdellä pisteellä Ferrari-tallin Kimi Räikköselle. Kahden viime kauden tapahtumat antavat Massalle vain lisäpotkua.

- Kenties Hamilton olisi ansainnut voittaa mestaruuden enemmän vuonna 2007 kuin 2008, mutta näin asiat menivät. Mestaruus ei ratkea viimeisessä mutkassa vaan kauden 18 kisan kuluessa. Yhdenkin pisteen menetys voi johtaa lopussa mestaruuden häviämiseen. Tämä antaa minulle lisäpotkua valmistautua kauteen entistäkin paremmin. Haluan olla entistäkin kilpailukykyisempi, voittaa enemmän kisoja ja taistella jälleen mestaruudesta, vakuutti Massa.

(MTV3)
Selittelyn makua jälleen kerran brassikuskin suunnalta. Jälleen toitotetaan sitä ikiaikaista mantraa että "se mikä ei tapa vahvistaa". Hevonp*****. Totta kai noin niukasti häviäminen musertaa ihmisen kappaleiksi ja vie kaiken itseluottamuksen mennessään. Fakta on se, että Felipe on henkisesti täysin romuna kun taas herrat Hamilton, Alonso ja Räikkönen tulevat taas rytinällä mukaan ensi kauteen.

Huolestuttavinta tässä taitaa olla se, että tämä ei ole ensimmäinen haastattelu jossa Massa on vakuutellut vahvuuttaan. Heh, Felipe. :rolleyes:


Haug: McLarenille saksalainen huippukuski
22.02.2009 13:48



F1-sarjassa kilpailevan McLaren-tallin moottoritoimittajan Mercedes-Benzin toiminnanjohtaja Norbert Haug kertoo Mercedeksen olevan kiinnostunut tulevaisuudessa pestaamaan saksalaisen kuljettajan talliin.

Vahvin ehdokas Haugin kaavailemaan rooliin on tällä hetkellä Sebastian Vettel, joka kilpailee alkavalla kaudella Red Bull -tallissa Mark Webberin aisaparina.

- Tavoitteenamme on nähdä saksalainen huippukuski McLarenilla seuraavan kolmen tai neljän vuoden kuluessa. Sebastian on mielestäni vilpitön ja erittäin vahva kuljettaja. Hänessä on nähtävissä selviä yhtäläisyyksiä Michael Schumacheriin, kertoi Haug saksalaiselle Bild-lehdelle.

McLarenin autoja kiidättävät myös ensi kaudella hallitseva mestari Lewis Hamilton ja Heikki Kovalainen. Haug kertoo olevansa erittäin tyytyväinen nykyiseen kuskikaksikkoonsa.

- Olemme erittäin tyytyväisiä kuljettajiimme. Meillä on vahva pari, vakuutti Haug.

(MTV3)
Samoin kuin Massan vuodatus, ei tämäkään pikku-uutinen tullut ns. ison männyn takaa. Ronin vetäydyttyä Haug ja Mersu hakevat ehdottomasti uutta saksalaiskuskia talliin, koska Bemarillakin sellainen on. Kun Heidfeld BMW:n jättää/lopettaa kokonaan, on hän todennäköisesti liian vanha tai huono Mersulle. Sutil oli jostain syystä yllättävän kovaa valuuttaa viime kaudeksi McLarenille, mutta itse en ymmärrä miksi. Force Indialla ajava jantteri, joka ei saa mistään kunnon paikkaa ja Mac tekisi kyllä hirvittävän virheen jos he Adrianille muuta kuin testipilotin paikkaa tarjoaisivat. Rosberg taitaa olla menneen talven lumia. Williams pitää miehestä kiinni mahd. pitkään ja Nicon oma maine on kärsinyt huonolla autolla ajaessa. Glock on korkeintaan Heikin tasoinen kuski.

Vettel kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. McLarenin pitää pitää kiirettä, sillä Sebu tuskin ajaa Red Bullilla kautta pidempään jos tallin taso ei riitä. Eri asia onkin sitten se, kuka hänet riveihinsä nappaa. Todennäköisin skenaario on se, että Heidfeld joko lopettaa tai siirtyy muualle ja Vettel ottaa tallin toisen kuskin paikan Kubican vierestä. Toisaalta Vettel kyllä tiedostaa oman arvonsa eikä varmasti lähde Bemarille jos se ei ole selkeä voittaja-auto. Ferrarin pitäisi ratkaista Räikkös-probleema. Kimi tuskin lopettaa ensi kauden jälkeen ja Massa pysyy Maranellossa, joten sinänsä Macilla on hyvä sauma kaapata Vettel Hamiltonin aisapariksi. Kovalainen voidaan heittää tuosta noin vain takaoven kautta pihalle tai tehdä vaikkapa treidi RedBullin kanssa. Simppeliä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vettel kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. McLarenin pitää pitää kiirettä, sillä Sebu tuskin ajaa Red Bullilla kautta pidempään jos tallin taso ei riitä. Eri asia onkin sitten se, kuka hänet riveihinsä nappaa. Todennäköisin skenaario on se, että Heidfeld joko lopettaa tai siirtyy muualle ja Vettel ottaa tallin toisen kuskin paikan Kubican vierestä. Toisaalta Vettel kyllä tiedostaa oman arvonsa eikä varmasti lähde Bemarille jos se ei ole selkeä voittaja-auto. Ferrarin pitäisi ratkaista Räikkös-probleema. Kimi tuskin lopettaa ensi kauden jälkeen ja Massa pysyy Maranellossa, joten sinänsä Macilla on hyvä sauma kaapata Vettel Hamiltonin aisapariksi. Kovalainen voidaan heittää tuosta noin vain takaoven kautta pihalle tai tehdä vaikkapa treidi RedBullin kanssa. Simppeliä.
Vettel,kuten ketään muukaan huippukuski ei Mclarenille mene kun Hamilton on siellä.Eivät luota saavansa tasavertaista kohtelua,joten ei tule tapahtumaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Selittelyn makua jälleen kerran brassikuskin suunnalta. Jälleen toitotetaan sitä ikiaikaista mantraa että "se mikä ei tapa vahvistaa". Hevonp*****. Totta kai noin niukasti häviäminen musertaa ihmisen kappaleiksi ja vie kaiken itseluottamuksen mennessään. Fakta on se, että Felipe on henkisesti täysin romuna kun taas herrat Hamilton, Alonso ja Räikkönen tulevat taas rytinällä mukaan ensi kauteen.
Ihan fiksujahan Massa tällä kertaa juttelee. Tappio tottakai kirpaisee, mutta ei siihen tarvitse jäädä piehtaroimaan. Ei ollut musertuneen miehen puhetta tuo. Otsikko taas vaihteeksi pistää Massan suuhun sanoja joita hän ei ole sanonut.
Kun Heidfeld BMW:n jättää/lopettaa kokonaan, on hän todennäköisesti liian vanha tai huono Mersulle.
Nick ei ole itse aikeissa lopettaa vähään aikaan, mutta kohtaloksi voi koitua se, ettei tallipaikkaa löydy, kun kaikkiin vapaisiin paikkoihin halutaan nyt nuoria lupauksia. Vaikka Heidfeld entinen McLaren-juniori onkin, ne portit ovat häneltä sulkeutuneet jo aikoja sitten, vaikka voittaisi alkavalla kaudella mestaruuden.
Sutil oli jostain syystä yllättävän kovaa valuuttaa viime kaudeksi McLarenille, mutta itse en ymmärrä miksi.
En muista kuinka todenperäisiä Sutil-huhut olivat, mutta ei miestä tietenkään pelkästään F1-uransa perusteella pidä arvioida. Kaluston huomioiden Adrian ajeli välillä ihan kelvollisesti, Monacossa jopa loistavasti. Nyt, kun Force India on Mersun yhteistyökumppani, ei kuskinvaihto olisi mikään umpiutopistinen mahdollisuus, vaikken siihen heti uskokaan.
Rosberg taitaa olla menneen talven lumia. Williams pitää miehestä kiinni mahd. pitkään ja Nicon oma maine on kärsinyt huonolla autolla ajaessa.
Williamsilla pysyminen oli ymmärtääkseni miehen oma valinta. Huhuthan olivat kyllä Macin suuntaan Sutilia kovemmat. Jos Nico tänäkin vuonna pystyy ajamaan Williamsilla pari podiumia, niin ei se odotusarvo vielä mihinkään ole kadonnut. Mutta ei hänkään voi ikuisesti keskikastin tallissa ajella, jos aikoo uraansa edistää. Nuoremmat menevät vain kovaa vauhtia ohi.
Vettel kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. McLarenin pitää pitää kiirettä, sillä Sebu tuskin ajaa Red Bullilla kautta pidempään jos tallin taso ei riitä. Eri asia onkin sitten se, kuka hänet riveihinsä nappaa. Todennäköisin skenaario on se, että Heidfeld joko lopettaa tai siirtyy muualle ja Vettel ottaa tallin toisen kuskin paikan Kubican vierestä.
Kuten todettua, Nick tuskin itse halukkaasti lähtee Bemarilta (ellei tarjolla ole Mac tai Ferrari). Vettel on kaikkien huhujen keskipisteessä nyt, mutta McLarenille häntä ei kovin vahvasti ole yhdistetty. Jos Ferrari menisi taas tekemään varhaisessa vaiheessa esisopimuksen, niin Seb saattaisi odotella vielä toisen vuoden Red Bullilla paikan avautumista.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
mclarenin haluihin liittyen: oliko heikillä 1+1-vuotinen sopimus ? taitaa kovalaisen formulaura jäädä melko lyhyeksi norbert haugin puheista päätellen, mikäli aikoo koko uransa ajaa mclarenilla.
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
mclarenin haluihin liittyen: oliko heikillä 1+1-vuotinen sopimus ? taitaa kovalaisen formulaura jäädä melko lyhyeksi norbert haugin puheista päätellen, mikäli aikoo koko uransa ajaa mclarenilla.
Ei ne sinne ensi vuodeksi mitään huippusakemannia tuu saamaan, se on ihan varma. Ei se tietenkään tarkoita, että Heikin paikka olisi kiveen hakattu, mutta hän on ihanteellinen apukuski Lewikselle, niin surullista kuin se onkin. En usko, että iskussa oleva Vettel lähtisi pilaamaan uraansa Lewiksen varjoon. Tietty, jos itseluottamusta riittää, niin mikä ettei. Samaan hengenvetoon on todettava, että esim. Red Bull voi hyvinkin olla Heikin työnantaja parin kauden päästä, jos ei otteet parane.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Vettel,kuten ketään muukaan huippukuski ei Mclarenille mene kun Hamilton on siellä.Eivät luota saavansa tasavertaista kohtelua,joten ei tule tapahtumaan.
Noin ne montoyafanitkin sanoivat kun Pablo hävis Kimille.

Heikki ei ole vakuuttanut minua aivan huippukuljettajana, ja siksi olinkin hieman harmissani kun hän joutui menemään Renaultilta Mclarenille. Tosin parempihan se on ottaa kärkitallissa turpaan tallitoverilta kuin jossain keskikastissa Alonsolta. Näin ainakin Heikki saa melko varmasti pidennettyä uraansa vuodella parilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös