Silk Cut Jaguar
Well-known member
- Liittynyt
- 18.6.2007
- Viestit
- 3532
Böönin kommenttia tohon Mateschitzin heittoon odotellessa.
kyllä ne kunnon tallit on kumminki perusta koko touhulle... että miksipä ei voisi omistaa:ahem:Kyllä nyt vertaus ontuu pahasti. Tallit ovat enemmänkin "kokkeja" tässä "ravintolassa", eikä mitään asiakkaita.
Niinhän ne onkin. Ne on ihan yhtä tärkeitä kuin kokit ravintolalle.kyllä ne kunnon tallit on kumminki perusta koko touhulle... että miksipä ei voisi omistaa:ahem:
totta ilman asiakkaita eli faneja ei ole mitään mut kyl ne hyvät toimivat tallit on todella arvokkaat koko touhulle ilman niitä ei ole paljon tarjottavaa näille faneille..ja todella että Bernie on omistajana ei ole mitään tolkkua..:thumbdownSilti ne asiakkaat (fanit) on ne tärkeimmät limput..
Joo, kyllähän tuossa tallien omistuksessa joku järki on, mutta on kyllä siinäkin että omistajana on ulkopuolinen. Siinä taas ei oo mitään järkee, että omistajana on Bernie.
Oli siinä järkeä, mutta siinä ei ole järkeä että parhaat päivät nähnyt bisnesmies joka uskoo olevan kuolematon otetaan vielä vakavasti.Siinä taas ei oo mitään järkee, että omistajana on Bernie.
F1 on jo nyt suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääse sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta. Muutenhan kaikki GP2-tallit olisivat ilmoittaneet ajavansa ykkösissä ennen USF1:tä. Ei CART-sarjastakaan mitään erikoisen suljettua tullut, vaikka alunperin sarjan perustikin neljä tallipäällikköä ja sarja toimi loppuun asti mukana olleiden tallien omistamana.jos tallit omistaisivat f1:n, siitä tulisi valitettavasti suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääsisi sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta.
sikäli ei kyllä minultakaan saa juuri kannatusta tämä ajatus.
Minä näen, että tallit oikestaan ovat ravintolan omistajia ja kuljettajat "kokkeja". Tallit järjestävät kokeille ruuantekovälineet ja pitävät ravintolaa pystyssä. FIA on kiinteistön omistaja, jonka rakennuksessa tallit toimintaansa pyörittävät. Ecclestone puolestaan hoitaa ravintolan mainonnan, mutta mikä on tärkeää huomioida, on se, että ilman talleja ei olisi ravintolaa, FIA:lla vain tyhjä kylmä huoneisto ja Ecclestonella ei mitään markkinoitavaa. Ihmisten (= asiakkaiden) täytyy oppia näkemään, mikä tässä yhtälössä on se kaikkein tärkein elementti.Lancer sanoi:Kyllä nyt vertaus ontuu pahasti. Tallit ovat enemmänkin "kokkeja" tässä "ravintolassa", eikä mitään asiakkaita.
viittasin toiveikkaana tietysti tulevaisuuteen enkä tähän hetkeen. mikäli tallien kustannuksia pystyttäisiin laskemaan, olisi tallien edullisempaa astua mukaan - ilman että pitäisi lunastaa tietty siivu jostain miljardien eurojen arvoisesta f1-emoyhtiöstä.F1 on jo nyt suljettu piiri, johon mahdolliset uudet tallit eivät pääse sisään ilman huomattavaa taloudellista panostusta. Muutenhan kaikki GP2-tallit olisivat ilmoittaneet ajavansa ykkösissä ennen USF1:tä. Ei CART-sarjastakaan mitään erikoisen suljettua tullut, vaikka alunperin sarjan perustikin neljä tallipäällikköä ja sarja toimi loppuun asti mukana olleiden tallien omistamana.
Apples and oranges... Alkuun haluan sanoa, että minulle on juuri se ja sama miten ykkösille käy, koska hyvä ja laadukas moottoriurheilu ei ole - eikä tule olemaan - riippuvainen siitä selviääkö F1 vai ei.viittasin toiveikkaana tietysti tulevaisuuteen enkä tähän hetkeen. mikäli tallien kustannuksia pystyttäisiin laskemaan, olisi tallien edullisempaa astua mukaan - ilman että pitäisi lunastaa tietty siivu jostain miljardien eurojen arvoisesta f1-emoyhtiöstä.
mitä cartiin tulee, niin sanoit sen itsekin. toimi loppuun asti. tätä en toivo f-ykkösille.
Enhän minä väitä, etteikö talliomisteisessa sarjassa olisi tai tulisi olemaan ongelmia. Ei se tietenkään mikään paratiisi ole, mutta minä näen asian niin, että tallien sarjassa tehdyt virheet ovat tallien omia ja saavat syyttää niistä vain itseään. Kaikki ylimääräiset ja turhat välikädet vain sotkevat asioita ja nykyinen malli, jossa koko moottoriuhreilumaailmaa edustava taho luo ympärilleen vain tuhoa ja terroria.Bobakki sanoi:CARTer lienee loppuun asti eri mieltä, mutta tallien omistuksen väitetään aiheuttaneen CART-sarjassa myös ongelmia. Käsittääkseni omistajatalleja syytettiin pienempien tallien huomiotta jättämisestä sarjojen jakautumisen yhteydessä, minkä lisäksi vuosituhannen vaihteen konkurssia edeltäneiden, sinänsä hyvien vuosien tulonjako taisi hyödyttää enemmän omistajia kuin itse sarjaa.
Kas kas, Carter palannut takas purkamaan pahaa oloaan :tongue:Tämähän nyt ei taaskaan liity aiheeseen ja osoittaa, etten poissaollessani ole oppinut mitään.
Selittelyn makua jälleen kerran brassikuskin suunnalta. Jälleen toitotetaan sitä ikiaikaista mantraa että "se mikä ei tapa vahvistaa". Hevonp*****. Totta kai noin niukasti häviäminen musertaa ihmisen kappaleiksi ja vie kaiken itseluottamuksen mennessään. Fakta on se, että Felipe on henkisesti täysin romuna kun taas herrat Hamilton, Alonso ja Räikkönen tulevat taas rytinällä mukaan ensi kauteen.Massa: Tappio teki minusta vahvemman
22.02.2009 13:50
Viime kaudella F1-mestaruuden yhdellä pisteellä McLaren-tallin Lewis Hamiltonille hävinnyt Ferrari-kuski Felipe Massa vakuuttaa, että tappio teki hänestä vain entistäkin vahvemman kuljettajan.
Brassikuski on jo päässyt kirvelevän tappionsa yli. Massa ei tarjoa tapahtuneelle mitään selityksiä.
- Tilanteesta on otettava opiksi ja tultava entistäkin vahvemmaksi. Mitään selityksiä ei kannata tarjoilla, kertoi Massa Autosportille.
Brassikuski muistuttaa myös tappioiden kuuluvan elämään.
- En ole sellainen kaveri, joka ottaa tapahtuneen negatiivisena osana elämäänsä. Sellaisesta seuraa vain turhautumista. Otan tapahtuneen kokemuksena. Joskus elämä vain heittää eteesi odottamattomia tapahtumia, totesi Massa.
Massa muistuttaa Lewis Hamiltonin kokeneen saman kohtalon kaudella 2007, kun brittikuski hävisi mestaruustaistelun yhdellä pisteellä Ferrari-tallin Kimi Räikköselle. Kahden viime kauden tapahtumat antavat Massalle vain lisäpotkua.
- Kenties Hamilton olisi ansainnut voittaa mestaruuden enemmän vuonna 2007 kuin 2008, mutta näin asiat menivät. Mestaruus ei ratkea viimeisessä mutkassa vaan kauden 18 kisan kuluessa. Yhdenkin pisteen menetys voi johtaa lopussa mestaruuden häviämiseen. Tämä antaa minulle lisäpotkua valmistautua kauteen entistäkin paremmin. Haluan olla entistäkin kilpailukykyisempi, voittaa enemmän kisoja ja taistella jälleen mestaruudesta, vakuutti Massa.
(MTV3)
Samoin kuin Massan vuodatus, ei tämäkään pikku-uutinen tullut ns. ison männyn takaa. Ronin vetäydyttyä Haug ja Mersu hakevat ehdottomasti uutta saksalaiskuskia talliin, koska Bemarillakin sellainen on. Kun Heidfeld BMW:n jättää/lopettaa kokonaan, on hän todennäköisesti liian vanha tai huono Mersulle. Sutil oli jostain syystä yllättävän kovaa valuuttaa viime kaudeksi McLarenille, mutta itse en ymmärrä miksi. Force Indialla ajava jantteri, joka ei saa mistään kunnon paikkaa ja Mac tekisi kyllä hirvittävän virheen jos he Adrianille muuta kuin testipilotin paikkaa tarjoaisivat. Rosberg taitaa olla menneen talven lumia. Williams pitää miehestä kiinni mahd. pitkään ja Nicon oma maine on kärsinyt huonolla autolla ajaessa. Glock on korkeintaan Heikin tasoinen kuski.Haug: McLarenille saksalainen huippukuski
22.02.2009 13:48
F1-sarjassa kilpailevan McLaren-tallin moottoritoimittajan Mercedes-Benzin toiminnanjohtaja Norbert Haug kertoo Mercedeksen olevan kiinnostunut tulevaisuudessa pestaamaan saksalaisen kuljettajan talliin.
Vahvin ehdokas Haugin kaavailemaan rooliin on tällä hetkellä Sebastian Vettel, joka kilpailee alkavalla kaudella Red Bull -tallissa Mark Webberin aisaparina.
- Tavoitteenamme on nähdä saksalainen huippukuski McLarenilla seuraavan kolmen tai neljän vuoden kuluessa. Sebastian on mielestäni vilpitön ja erittäin vahva kuljettaja. Hänessä on nähtävissä selviä yhtäläisyyksiä Michael Schumacheriin, kertoi Haug saksalaiselle Bild-lehdelle.
McLarenin autoja kiidättävät myös ensi kaudella hallitseva mestari Lewis Hamilton ja Heikki Kovalainen. Haug kertoo olevansa erittäin tyytyväinen nykyiseen kuskikaksikkoonsa.
- Olemme erittäin tyytyväisiä kuljettajiimme. Meillä on vahva pari, vakuutti Haug.
(MTV3)
Vettel,kuten ketään muukaan huippukuski ei Mclarenille mene kun Hamilton on siellä.Eivät luota saavansa tasavertaista kohtelua,joten ei tule tapahtumaan.Vettel kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. McLarenin pitää pitää kiirettä, sillä Sebu tuskin ajaa Red Bullilla kautta pidempään jos tallin taso ei riitä. Eri asia onkin sitten se, kuka hänet riveihinsä nappaa. Todennäköisin skenaario on se, että Heidfeld joko lopettaa tai siirtyy muualle ja Vettel ottaa tallin toisen kuskin paikan Kubican vierestä. Toisaalta Vettel kyllä tiedostaa oman arvonsa eikä varmasti lähde Bemarille jos se ei ole selkeä voittaja-auto. Ferrarin pitäisi ratkaista Räikkös-probleema. Kimi tuskin lopettaa ensi kauden jälkeen ja Massa pysyy Maranellossa, joten sinänsä Macilla on hyvä sauma kaapata Vettel Hamiltonin aisapariksi. Kovalainen voidaan heittää tuosta noin vain takaoven kautta pihalle tai tehdä vaikkapa treidi RedBullin kanssa. Simppeliä.
Ihan fiksujahan Massa tällä kertaa juttelee. Tappio tottakai kirpaisee, mutta ei siihen tarvitse jäädä piehtaroimaan. Ei ollut musertuneen miehen puhetta tuo. Otsikko taas vaihteeksi pistää Massan suuhun sanoja joita hän ei ole sanonut.Selittelyn makua jälleen kerran brassikuskin suunnalta. Jälleen toitotetaan sitä ikiaikaista mantraa että "se mikä ei tapa vahvistaa". Hevonp*****. Totta kai noin niukasti häviäminen musertaa ihmisen kappaleiksi ja vie kaiken itseluottamuksen mennessään. Fakta on se, että Felipe on henkisesti täysin romuna kun taas herrat Hamilton, Alonso ja Räikkönen tulevat taas rytinällä mukaan ensi kauteen.
Nick ei ole itse aikeissa lopettaa vähään aikaan, mutta kohtaloksi voi koitua se, ettei tallipaikkaa löydy, kun kaikkiin vapaisiin paikkoihin halutaan nyt nuoria lupauksia. Vaikka Heidfeld entinen McLaren-juniori onkin, ne portit ovat häneltä sulkeutuneet jo aikoja sitten, vaikka voittaisi alkavalla kaudella mestaruuden.Kun Heidfeld BMW:n jättää/lopettaa kokonaan, on hän todennäköisesti liian vanha tai huono Mersulle.
En muista kuinka todenperäisiä Sutil-huhut olivat, mutta ei miestä tietenkään pelkästään F1-uransa perusteella pidä arvioida. Kaluston huomioiden Adrian ajeli välillä ihan kelvollisesti, Monacossa jopa loistavasti. Nyt, kun Force India on Mersun yhteistyökumppani, ei kuskinvaihto olisi mikään umpiutopistinen mahdollisuus, vaikken siihen heti uskokaan.Sutil oli jostain syystä yllättävän kovaa valuuttaa viime kaudeksi McLarenille, mutta itse en ymmärrä miksi.
Williamsilla pysyminen oli ymmärtääkseni miehen oma valinta. Huhuthan olivat kyllä Macin suuntaan Sutilia kovemmat. Jos Nico tänäkin vuonna pystyy ajamaan Williamsilla pari podiumia, niin ei se odotusarvo vielä mihinkään ole kadonnut. Mutta ei hänkään voi ikuisesti keskikastin tallissa ajella, jos aikoo uraansa edistää. Nuoremmat menevät vain kovaa vauhtia ohi.Rosberg taitaa olla menneen talven lumia. Williams pitää miehestä kiinni mahd. pitkään ja Nicon oma maine on kärsinyt huonolla autolla ajaessa.
Kuten todettua, Nick tuskin itse halukkaasti lähtee Bemarilta (ellei tarjolla ole Mac tai Ferrari). Vettel on kaikkien huhujen keskipisteessä nyt, mutta McLarenille häntä ei kovin vahvasti ole yhdistetty. Jos Ferrari menisi taas tekemään varhaisessa vaiheessa esisopimuksen, niin Seb saattaisi odotella vielä toisen vuoden Red Bullilla paikan avautumista.Vettel kuulostaa jo huomattavasti paremmalta. McLarenin pitää pitää kiirettä, sillä Sebu tuskin ajaa Red Bullilla kautta pidempään jos tallin taso ei riitä. Eri asia onkin sitten se, kuka hänet riveihinsä nappaa. Todennäköisin skenaario on se, että Heidfeld joko lopettaa tai siirtyy muualle ja Vettel ottaa tallin toisen kuskin paikan Kubican vierestä.
Ei ne sinne ensi vuodeksi mitään huippusakemannia tuu saamaan, se on ihan varma. Ei se tietenkään tarkoita, että Heikin paikka olisi kiveen hakattu, mutta hän on ihanteellinen apukuski Lewikselle, niin surullista kuin se onkin. En usko, että iskussa oleva Vettel lähtisi pilaamaan uraansa Lewiksen varjoon. Tietty, jos itseluottamusta riittää, niin mikä ettei. Samaan hengenvetoon on todettava, että esim. Red Bull voi hyvinkin olla Heikin työnantaja parin kauden päästä, jos ei otteet parane.mclarenin haluihin liittyen: oliko heikillä 1+1-vuotinen sopimus ? taitaa kovalaisen formulaura jäädä melko lyhyeksi norbert haugin puheista päätellen, mikäli aikoo koko uransa ajaa mclarenilla.
Noin ne montoyafanitkin sanoivat kun Pablo hävis Kimille.Vettel,kuten ketään muukaan huippukuski ei Mclarenille mene kun Hamilton on siellä.Eivät luota saavansa tasavertaista kohtelua,joten ei tule tapahtumaan.