F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Se ainakin on varmaa, että kilpailut ovat katsojien kannalta viihdyttävämpiä jos perässä ajaminen helpottuu. Ideaalinen tilanne olisi se, että edellä ajavan KERS:n lisätehoja käyttävän perässä voisi roikkua suoralla ilman KERS:n apua ja iskeä myöhemmin suoralla, kun vastustaja on kuluttanut KERS:n loppuun. Mikäli edellä ajava haluaa säästää KERS:ä siihen asti, kunnes vastustaja yrittää rinnalle, saattavat kauempana takana olevat pystyä kuromaan eroa kiinni KERS:n avulla. Lopullinen totuus tästä asiasta nähtäneen tosin vasta loppukaudesta, sillä alkupuolella kautta juuri kukaan ei KERS:ä käytä.
Ideaalinen tilanne olisi, että ohitukset helpottuvat, mutta kerssin vaikutus niiden määrään tai helppouteen olisi minimaalinen. Siinä, että ohitus tapahtuu koska voi painaa nappia, eikä siksi että olisi 'oikeasti' nopeampi, kun ei ole mitään järin hienoa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ideaalinen tilanne olisi, että ohitukset helpottuvat, mutta kerssin vaikutus niiden määrään tai helppouteen olisi minimaalinen. Siinä, että ohitus tapahtuu koska voi painaa nappia, eikä siksi että olisi 'oikeasti' nopeampi, kun ei ole mitään järin hienoa.
Mikä on se perustavanlaatuinen ero napin ja kaasupolkimen painamisen välillä? Kaikillahan on molemmat.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Mikä on se perustavanlaatuinen ero napin ja kaasupolkimen painamisen välillä? Kaikillahan on molemmat.
Pirullinen vertaus. :D Mutta kaasupoljinta ei taideta painaa "enemmän pohjaan" keskellä suoraa, silloin kun kuski haluaisi ohittaa?

Onhan rateissa ollut "overtake" nappi ennenkin, eli kierrosten nosto. Ero on se, että se on moottorin hyvyyttä (jos voi ajaa korkeammilla ja enemmän kuin muut). Kerssin tehorajat ainakin vielä on suht matalat, ja kun se saadaan luotettavasti toimimaan niin maksimitehojen saaminen ei pitäisi olla vaikeaa - eli sitten se olisi aika sama tilanne kaikille.

Vaikka tekniikka onkin jotain ihan muuta niin radalla se voi olla aika sama asia kuin A1GP:n push-to-pass on tai Champ Carin oli. Tosin koska olen skeptinen aeromuutosten suhteen, niin en usko näin käyvän.
 
Viimeksi muokattu:

azly

Well-known member
Liittynyt
21.1.2009
Viestit
1443
Onhan rateissa ollut "overtake" nappi ennenkin, eli kierrosten nosto. Ero on se, että se on moottorin hyvyyttä (jos voi ajaa korkeammilla ja enemmän kuin muut). Kerssin tehorajat ainakin vielä on suht matalat, ja kun se saadaan luotettavasti toimimaan niin maksimitehojen saaminen ei pitäisi olla vaikeaa - eli sitten se olisi aika sama tilanne kaikille.
tässä se sitten taas on kerssin hyvyyttä ;)
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
FIA 1 - GPDA 0

Kuskit maksavat lisenssimaksunsa:

"Formula One drivers have all decided to pay their superlicence fees in a bid to prevent their dispute with the FIA overshadowing the start of the season, autosport.com can reveal."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73450

Kuusi kuskia (oikeammin kaksi tallia) oli livennyt rintamasta jo aiemmin

The Williams team revealed on Thursday that they were the first team to lodge the superlicences for their three drivers.

CEO Adam Parr said: "We just pay the fees, full stop. They're paid."

When asked if he had any sympathy for the drivers' plight, Frank Williams said: "I don't worry about it myself. I don't need to. It's best between them and the FIA."

It is understood that one other team has also lodged the licence paperwork with the FIA for their three drivers.
 
Viimeksi muokattu:

Latyrx

Vaihtopenkin Eberi
Liittynyt
25.5.2008
Viestit
691
Sijainti
Mika Salon taikalasit
Urheilu - Moottoriurheilu - F1
Barrichello syrjäyttämässä Sennan

Julkaistu: 27.02. klo: 11:36

Formula ykkösten historiassa kaikkein eniten osakilpailuja ajanut Rubens Barrichello on tuoreimpien tietojen mukaan pääsemässä Hondan perillistallin Brackley F1:n kuljettajaksi. Brackley F1:n uusi omistaja Ross Brawn on teki Barrichellon kanssa pitkään yhteistyötä Ferrarilla ja yhteistyö jatkui viime vuonna Hondalla. Brawn luottaa Barrichellon autonkehittelytaitoihin ja haluaa kokeneen brasilialaisen kuljettajakseen Jenson Buttonin tallikaveriksi.

Bruno Senna oli pitkään ehdolla Brackley F1:n kuljettajaksi, mutta Blick-lehden mukaan Senna olisikin siirtymässä DTM-sarjaan. Formula ykkösissä Senna pyrkii aloittamaan kaudella 2010.

Teksti: Sportti.com.

Loistavaa jos pitää paikkaansa! :thumbup:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bruno Senna oli pitkään ehdolla Brackley F1:n kuljettajaksi, mutta Blick-lehden mukaan Senna olisikin siirtymässä DTM-sarjaan. Formula ykkösissä Senna pyrkii aloittamaan kaudella 2010.
Veikkaan, että DTM tietäisi Sennan F1-tulevaisuudelle kuolemansuudelmaa.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Veikkaan, että DTM tietäisi Sennan F1-tulevaisuudelle kuolemansuudelmaa.
Ei se tolla sukunimellä mihinkään unohdu. Ihmettelen kyllä kovasti kuljettajavalintaa - onhan Rubens symppis, mutta parhaat päivänsä nähnyt. Liekö sitten ystävyyssuhde Ross Brawniin sen verta vakaa. Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Täytyy vaan toivoa,jos se ajaa DTM:ää,ettei sukella niinkuin Ralf,mutta jos pärjää siellä,ei se F1-ura nyt ihan mahdoton ole,muistetaan edelleenkin tuo sukunimen mainosarvo..:alppu:
Mutta kyseessä on kuitenkin aktiivisen kilpauran jälkilöylyt. Sennan tapauksessa välietappi - toivoakseni. Tolla teorialla DTM ois ollut myös Hägiselle suhteellisen kova diagrammisukellus.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?
Mä nyt taas tuun kitiseen, mutta aika rajun yleistyksen vaatii, että Schumin tiellä Ykkösiin voisi jotenkin perustella DTM:ää luokkavalintana. Fakta on se, että viimeisin DTM:stä noussut ajaja on Christijan Albers.

Tilanne nousua yrittäville kuskeille ei ole erityisen helppo, sillä F1:n testirajoiitus jättää heidät jonkinlaiseen limboon. Sitä pidin tosin kummana, että Senna, joka vaikuttaisi olevan lisäkauden tarpeessa, ei ole halukas jatkamaan GP2:ssa, koska se olisi "paikallaan polkemista". Sitä vastoin di Grassi, joka antoi ainakin minusta parhaat näytöt sarjassa viime vuonna, jatkaa siellä myös tulevalla kaudella.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Niin no. Ehkä juuri se, että lisävuosi ei vaikuta pahalta vaihtoehdolta, on syy vaihtaa luokkaa. Sennahan havittelee paikkaa ykkösistä lähinnä nimellään. Pelkkä kuuluisa nimi ei kuitenkaan kanna ikuisesti ja GP2:ssa olisi jo näytön paikka - jos ei vauhti riitä, selittelyt eivät enää kelpaa. DTM on kuitenkin niin erilainen luokka, ettei mitään hävittävää olisi... eihän siellä edes F1-mestari päässyt kunnolla vauhtiin, joten menestys olisi pelkkää plussaa.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Brunon kannalta jokainen mestaruuteen päättymätön vuosi pikkuformulasarjassa syö hänen markkina-arvoaan, koska totuus on, että Senna-nimi luo odotuksia ja paineita menestyä. Bruno tarvitsisi ehdottomasti yhden vuoden lisää GP2-sarjassa, sillä en ole täysin varma, että hän on valmis. Sennan olisi viime vuonna tarvinnut voittaa GP2-mestaruus ja vaikka sarjan kakkostila tulikin, niin kaksi voittoa ja häviäminen Pantanolle ei ainakaan parantanut tilannetta.

Di Grassilla puolestaan ei oikestaan ole väliä. Hän on osoittanut olevansa valmis F1:teen, eikä ole hänen syytään, ettei paikkaa aukea. Siksi di Grassin kannalta on juuri se ja sama missä hän läpimurtoaan yrittää. Lisäksi viime vuosi osoitti, että di Grassi pärjää GP2:ssa ja on siellä kovaa valuuttaa. Nyt kun Pantano lähti Racing Engineeriltä ja koko sarjasta, niin de Orleáns-Borbón saattaa jopa maksaa miehelle palkkaa tästä kaudesta. Di Grassilla ei ole mitään menetettävää, siksi hän on nöyrempi kuin Senna, jolle koko viime vuoden aikana kuiskuteltiin Bergerin, Hondan ja Santanderin puolelta, että hän on valmis F1:teen ja hän ajaa tänä vuonna ykkösissä.
 

Betelgeuze

Well-known member
Liittynyt
27.2.2006
Viestit
557
Toivottavasti Barrichello todellakin pääsisi vielä jatkamaan, eikä se mitenkään hölmöä edes olisi. Keräsi kuitenkin viime vuonna pääosan tallin pisteistä ja oli oikeastaan Buttonia nopeampi.

Pantano ja di Grassi ovat kyllä ne kuskit, jotka ansaitsisivat seuraavat F1-paikat.
Niin, missä Pantano siis on nyt. Yritin googlata mutta en löytänyt mitään tietoa tältä vuodelta.
 

Haigi

Well-known member
Liittynyt
1.2.2008
Viestit
426
Sijainti
Lievestuore
Brunon kannalta jokainen mestaruuteen päättymätön vuosi pikkuformulasarjassa syö hänen markkina-arvoaan, koska totuus on, että Senna-nimi luo odotuksia ja paineita menestyä. Bruno tarvitsisi ehdottomasti yhden vuoden lisää GP2-sarjassa, sillä en ole täysin varma, että hän on valmis. Sennan olisi viime vuonna tarvinnut voittaa GP2-mestaruus ja vaikka sarjan kakkostila tulikin, niin kaksi voittoa ja häviäminen Pantanolle ei ainakaan parantanut tilannetta.

Di Grassilla puolestaan ei oikestaan ole väliä. Hän on osoittanut olevansa valmis F1:teen, eikä ole hänen syytään, ettei paikkaa aukea. Siksi di Grassin kannalta on juuri se ja sama missä hän läpimurtoaan yrittää. Lisäksi viime vuosi osoitti, että di Grassi pärjää GP2:ssa ja on siellä kovaa valuuttaa. Nyt kun Pantano lähti Racing Engineeriltä ja koko sarjasta, niin de Orleáns-Borbón saattaa jopa maksaa miehelle palkkaa tästä kaudesta. Di Grassilla ei ole mitään menetettävää, siksi hän on nöyrempi kuin Senna, jolle koko viime vuoden aikana kuiskuteltiin Bergerin, Hondan ja Santanderin puolelta, että hän on valmis F1:teen ja hän ajaa tänä vuonna ykkösissä.
Se on typerää,kun nyky-ykkösissä ei enää testata kovin paljoa,samat jannuthan siellä ajaa kisoja mitä viime vuonnakin,paitsi Buemi on tullut uutena mukaan,nuoret sällit ei pääse näyttämään kykyjään kun ei ole testejä missä näyttää,justiin Di Grassin kaltaiset sällit ansaitsis vaikkapa Rubensin tai Fisicon paikan,niinkuin hyvinä aikoina,kun joka vuosi vähintään kolme tallipaikkaa jaettiin uudelleen,prrkele!:alppu:
 

Jan1

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
570
Sijainti
Nurmijärvi
Se on typerää,kun nyky-ykkösissä ei enää testata kovin paljoa,samat jannuthan siellä ajaa kisoja mitä viime vuonnakin,paitsi Buemi on tullut uutena mukaan
Voisi oikeastaan lyödä jo tässä vaiheessa vetoa, että vuoden tulokas titteli menee Buemille.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Urheilu - Moottoriurheilu - F1
Barrichello syrjäyttämässä Sennan
Jos Rubens tosiaan tuon paikan saa, lupaan ostaa VIP jäsenyyden foorumille :thumbup: Olisi kyllä mahtavaa. Myös USF1 kiinnostunut?


Meanwhile, just as Barrichello's Honda chances re-emerge, a principal of the new USF1 team for 2010 has confirmed reports the veteran of more than 270 Grand Prix is a leading candidate for a drive.

"We need someone experienced who in the first two years can give us as much information as possible.”
"One name is Rubens Barrichello, certainly," the team's British sporting director Peter Windsor is quoted as saying by RTL.


Kaksi vuotta vielä tämän kauden jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?
Schumi oli Mersun (tai Sauber-Mercedes) junioriohjelmassa 1990-1991 FIA:n prototyyppien MM-sarjassa. Silloinkin outo liike F3000:n sijaan matkalla F1:een, mutta managerin Willi Weberin mielestä Schumi näin tottuisi tehokkaisiin autoihin, ison rahan tiimeihin ja PR-hömppään. Ainakin se oli teknisesti iso loikka ylöspäin F3:sta, ja ehkä muutenkin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Schumacher#Career_summary

Nyt kun lunttasin, niin Mersun junnuohjelmaan kuului nähtävästi myös neljä kisaa DTM:ää vuonna 1991, mutta empä siltikään tilannetta ihan vertaisi Sennan mahdolliseen menoon DTM:ään. Jos tällä huhulla mitään pohjaa edes on.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös