Oberfeldwebel
Ylivääpeli
- Liittynyt
- 6.9.2003
- Viestit
- 4275
Yhdyn täysin Jan1:n tekstiin.
Ideaalinen tilanne olisi, että ohitukset helpottuvat, mutta kerssin vaikutus niiden määrään tai helppouteen olisi minimaalinen. Siinä, että ohitus tapahtuu koska voi painaa nappia, eikä siksi että olisi 'oikeasti' nopeampi, kun ei ole mitään järin hienoa.Se ainakin on varmaa, että kilpailut ovat katsojien kannalta viihdyttävämpiä jos perässä ajaminen helpottuu. Ideaalinen tilanne olisi se, että edellä ajavan KERS:n lisätehoja käyttävän perässä voisi roikkua suoralla ilman KERS:n apua ja iskeä myöhemmin suoralla, kun vastustaja on kuluttanut KERS:n loppuun. Mikäli edellä ajava haluaa säästää KERS:ä siihen asti, kunnes vastustaja yrittää rinnalle, saattavat kauempana takana olevat pystyä kuromaan eroa kiinni KERS:n avulla. Lopullinen totuus tästä asiasta nähtäneen tosin vasta loppukaudesta, sillä alkupuolella kautta juuri kukaan ei KERS:ä käytä.
Mikä on se perustavanlaatuinen ero napin ja kaasupolkimen painamisen välillä? Kaikillahan on molemmat.Ideaalinen tilanne olisi, että ohitukset helpottuvat, mutta kerssin vaikutus niiden määrään tai helppouteen olisi minimaalinen. Siinä, että ohitus tapahtuu koska voi painaa nappia, eikä siksi että olisi 'oikeasti' nopeampi, kun ei ole mitään järin hienoa.
Pirullinen vertaus. Mutta kaasupoljinta ei taideta painaa "enemmän pohjaan" keskellä suoraa, silloin kun kuski haluaisi ohittaa?Mikä on se perustavanlaatuinen ero napin ja kaasupolkimen painamisen välillä? Kaikillahan on molemmat.
tässä se sitten taas on kerssin hyvyyttäOnhan rateissa ollut "overtake" nappi ennenkin, eli kierrosten nosto. Ero on se, että se on moottorin hyvyyttä (jos voi ajaa korkeammilla ja enemmän kuin muut). Kerssin tehorajat ainakin vielä on suht matalat, ja kun se saadaan luotettavasti toimimaan niin maksimitehojen saaminen ei pitäisi olla vaikeaa - eli sitten se olisi aika sama tilanne kaikille.
Veikkaan, että DTM tietäisi Sennan F1-tulevaisuudelle kuolemansuudelmaa.Bruno Senna oli pitkään ehdolla Brackley F1:n kuljettajaksi, mutta Blick-lehden mukaan Senna olisikin siirtymässä DTM-sarjaan. Formula ykkösissä Senna pyrkii aloittamaan kaudella 2010.
Sieltä voi tosiaan olla vaikeaa nousta ykkösiinVeikkaan, että DTM tietäisi Sennan F1-tulevaisuudelle kuolemansuudelmaa.
Täytyy vaan toivoa,jos se ajaa DTM:ää,ettei sukella niinkuin Ralf,mutta jos pärjää siellä,ei se F1-ura nyt ihan mahdoton ole,muistetaan edelleenkin tuo sukunimen mainosarvo..:alppu:Sieltä voi tosiaan olla vaikeaa nousta ykkösiin
Ei se tolla sukunimellä mihinkään unohdu. Ihmettelen kyllä kovasti kuljettajavalintaa - onhan Rubens symppis, mutta parhaat päivänsä nähnyt. Liekö sitten ystävyyssuhde Ross Brawniin sen verta vakaa. Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?Veikkaan, että DTM tietäisi Sennan F1-tulevaisuudelle kuolemansuudelmaa.
Mutta kyseessä on kuitenkin aktiivisen kilpauran jälkilöylyt. Sennan tapauksessa välietappi - toivoakseni. Tolla teorialla DTM ois ollut myös Hägiselle suhteellisen kova diagrammisukellus.Täytyy vaan toivoa,jos se ajaa DTM:ää,ettei sukella niinkuin Ralf,mutta jos pärjää siellä,ei se F1-ura nyt ihan mahdoton ole,muistetaan edelleenkin tuo sukunimen mainosarvo..:alppu:
Mä nyt taas tuun kitiseen, mutta aika rajun yleistyksen vaatii, että Schumin tiellä Ykkösiin voisi jotenkin perustella DTM:ää luokkavalintana. Fakta on se, että viimeisin DTM:stä noussut ajaja on Christijan Albers.Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?
Se on typerää,kun nyky-ykkösissä ei enää testata kovin paljoa,samat jannuthan siellä ajaa kisoja mitä viime vuonnakin,paitsi Buemi on tullut uutena mukaan,nuoret sällit ei pääse näyttämään kykyjään kun ei ole testejä missä näyttää,justiin Di Grassin kaltaiset sällit ansaitsis vaikkapa Rubensin tai Fisicon paikan,niinkuin hyvinä aikoina,kun joka vuosi vähintään kolme tallipaikkaa jaettiin uudelleen,prrkele!:alppu:Brunon kannalta jokainen mestaruuteen päättymätön vuosi pikkuformulasarjassa syö hänen markkina-arvoaan, koska totuus on, että Senna-nimi luo odotuksia ja paineita menestyä. Bruno tarvitsisi ehdottomasti yhden vuoden lisää GP2-sarjassa, sillä en ole täysin varma, että hän on valmis. Sennan olisi viime vuonna tarvinnut voittaa GP2-mestaruus ja vaikka sarjan kakkostila tulikin, niin kaksi voittoa ja häviäminen Pantanolle ei ainakaan parantanut tilannetta.
Di Grassilla puolestaan ei oikestaan ole väliä. Hän on osoittanut olevansa valmis F1:teen, eikä ole hänen syytään, ettei paikkaa aukea. Siksi di Grassin kannalta on juuri se ja sama missä hän läpimurtoaan yrittää. Lisäksi viime vuosi osoitti, että di Grassi pärjää GP2:ssa ja on siellä kovaa valuuttaa. Nyt kun Pantano lähti Racing Engineeriltä ja koko sarjasta, niin de Orleáns-Borbón saattaa jopa maksaa miehelle palkkaa tästä kaudesta. Di Grassilla ei ole mitään menetettävää, siksi hän on nöyrempi kuin Senna, jolle koko viime vuoden aikana kuiskuteltiin Bergerin, Hondan ja Santanderin puolelta, että hän on valmis F1:teen ja hän ajaa tänä vuonna ykkösissä.
Voisi oikeastaan lyödä jo tässä vaiheessa vetoa, että vuoden tulokas titteli menee Buemille.Se on typerää,kun nyky-ykkösissä ei enää testata kovin paljoa,samat jannuthan siellä ajaa kisoja mitä viime vuonnakin,paitsi Buemi on tullut uutena mukaan
Jos Rubens tosiaan tuon paikan saa, lupaan ostaa VIP jäsenyyden foorumille :thumbup: Olisi kyllä mahtavaa. Myös USF1 kiinnostunut?Urheilu - Moottoriurheilu - F1
Barrichello syrjäyttämässä Sennan
Schumi oli Mersun (tai Sauber-Mercedes) junioriohjelmassa 1990-1991 FIA:n prototyyppien MM-sarjassa. Silloinkin outo liike F3000:n sijaan matkalla F1:een, mutta managerin Willi Weberin mielestä Schumi näin tottuisi tehokkaisiin autoihin, ison rahan tiimeihin ja PR-hömppään. Ainakin se oli teknisesti iso loikka ylöspäin F3:sta, ja ehkä muutenkin.Ja eikös eräs Michael Schumacherkin ajanut katollisia autoja ennen uraansa Ykkösissä?