keewee
Well-known member
- Liittynyt
- 22.8.2008
- Viestit
- 536
Sen siitä saa kun annetaan rengasmonopolimahdollisuus, saadaan kourallinen paskaa kun ei ole kilpailua.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/831031
Ei hjuva jos tosiaan noin asia... Bridgestone taitaa tehä liian pehmeitä kumeja tällä hetkellä?
Se, että renkaiden suorituskyky muuttuu selvästi stintin aikana on hyvä asia. Jos ne kestävät kuitenkin sen verran, ettei tarvitse turvautua ylimääräisiin varikkokäynteihin, niin hyvä vain.Ei hjuva jos tosiaan noin asia... Bridgestone taitaa tehä liian pehmeitä kumeja tällä hetkellä?
Aika käsittämätön kanta. Jos suorituskykyerot aiheuttaa graining, niin siinä ei ole kyllä yhtikäs mitään hyvää.Se, että renkaiden suorituskyky muuttuu selvästi stintin aikana on hyvä asia. Jos ne kestävät kuitenkin sen verran, ettei tarvitse turvautua ylimääräisiin varikkokäynteihin, niin hyvä vain.
Niin, onhan siellä ollu koko viikon melko sateista, välillä tosin saanu ajaa kuivalla, mutta aika viileää siellä on ollu...Aika käsittämätön kanta. Jos suorituskykyerot aiheuttaa graining, niin siinä ei ole kyllä yhtikäs mitään hyvää.
Sikäli toivoa on vielä hitusen, että Jerez on asfaltiltaan erittäin rankka renkaille ja lämpötilatkin taitavat olla aika matalat itse kauden kisoihin verrattuna.
Kimillä harvemmin on mitään graining, eli hyvä juttu.http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/03/831031
Ei hjuva jos tosiaan noin asia... Bridgestone taitaa tehä liian pehmeitä kumeja tällä hetkellä?
Täytyy sanoa että pitkästä aikaa hyvä ehdotus.F1-tallien yhdistys FOTA julkisti torstaina ehdotuksensa lajin uudesta pistelaskusta.
Ehdotuksen mukaan kilpailun voittaja saisi 12 MM-pistettä. Toiseksi sijoittunut palkittaisiin 9 pisteellä ja kolmanneksi ajanut 7 pisteellä.
Aiemman pistelaskumallin mukaan voitosta sai 10, toisesta sijasta 8 ja kolmannesta sijasta 6 pistettä.
Sijat neljännestä kahdeksanteen palkittaisiin jatkossakin vanhaan malliin pistein 5-4-3-2-1.
FOTA toivoo muutosta voimaan välittömästi, jolloin uusi järjestelmä olisi käytössä jo tämän kuun lopussa alkavalla kaudella. Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvoston on hyväksyttävä muutosehdotus ennen kuin se otetaan käyttöön.
(MTV3)
Jos kerran on pakko muuttaa niin muuttaisivat sitten kerralla hyväksi.
Maikkari ei enää tykkää Kimistä.Kimi sekoili punaisen valon kanssa
Ferrarin Kimi Räikkönen ajoi torstaina Espanjan Jerezin F1-testeissä varikolta kohti rataa huolimatta varikonportilla palaneesta punaisesta valosta, kertoo PlanetF1.com.
Punaista valoa päin ajamisesta seuraa F1-kuljettajille sakkoja.
- Suomalainen pysähtyi melkein välittömästi varikolta lähdettyään toivoen tällä tavalla välttävänsä sakon, PlanetF1 raportoi Räikkösen tekemisistä.
McLarenin Lewis Hamiltonin ongelmat jatkuivat torstaina, kun MP4-24-auto pysähtyi radalle teknisen ongelman takia. Keskiviikon testeissä Hamiltonin autossa sattui tulipalo.
(MTV3)
Ite ainakin arvasin, että liittyy F1-radoille, kun oli vielä kuvakin tehostamassa.Maikkari ei enää tykkää Kimistä.
PuusilmäMaikkari ei enää tykkää Kimistä.
Kai se katsojalle on aika sama mistä pidon heikkeneminen johtuu?Aika käsittämätön kanta. Jos suorituskykyerot aiheuttaa graining, niin siinä ei ole kyllä yhtikäs mitään hyvää.
Erikoisolosuhteissa kuten märällä kylläkin yleensä kuskit saavat melko vapaasti tulla hakemaan uudet nakit tarvittaessa. Kyllä tuo taktinen kömmähdys menee ihan fifty-fifty tallin ja kuskin nimiin. Sinänsä käsittämätön moka kun kuka hyvänsä kotisohvallakin näki tilanteen järjettömyyden. Kun kierroksella tulee 4-5sek takkiin niin häviät varikkopysähdyksen verran 4-5 kierroksessa, ei mitään tolkkua jatkaa tuolloin.Ja aivan varmasti tekikin. Mutta kuljettaja ei päätä taktiikkamuutoksista kesken kilpailun, ellei sitä päätösvaltaa hänelle erikseen anneta.
Graining on ongelmana sellainen, etten jaksaisi seurata. Yleensä se iskee heti stintin alussa ja tilanne korjautuu pikkuhiljaa renkaiden kuluessa. Pahimmillaan pudotus suorituskyvyssä voi olla tosi raju ja ongelman iskettyä kuski on varsin avuton tekemään mitään. Suorituskykyerot sinällään ovat ihan jees, mutta ennemmin vanhaan tyyliin. Siis niin päin, että kulunut rengas on hidas, jolloin taidolla tuoda autoa säästävästi on merkitystä.Kai se katsojalle on aika sama mistä pidon heikkeneminen johtuu?