Veikkaan että diffuusorisäännön porsaanreiät on aika pientä verrattuna tulevan budjettikaton porsaanreikiin. Siinä vasta päästäänkin piilottelemaan ja naamioimaan rahavirtoja jne.
Mutta kun mietitään tallien nykybudjetteja niin onhan niissä ihan hitosti kaikkea muuta kuin pelkkää autojen kehittämistä ja ajattamista. Rahaa palaa ihan hitosti kaikkeen oheistoimintaan. Kyllähän sekin kaikki jotenkin ajamiseen liittyy, mutta esim. kyllä osalle tallien henkilökunnasta maksetaan aivan järjettömiä summia. On se liikaa jos 50-60miljoonaa menee pelkästään kuljettajien ja tallijohdon taskuun. Ainoa realistinen tapa laskea kuluja on siirtyä käyttämään standardiosia ja/tai rajoittaa säännöillä kehitettävien osien määrää. Esim. kaikille samanlaiset etu- ja takasiivet, kers, diffuusorit ja vieläpä vaikka jarrut ja vanteet. Kyllä siinä jäisi vielä paljon kehitettävää etu- ja takarenkaiden väliin, mutta kuluja saataisiin laskettua. Kuinkahan paljon esim. mclaren hassasi tänä talvena erilaisiin takasiipiin, etusiipiin ja diffuusoreihin tai ferrari erilaisiin kers-ratkaisuihin?
Edit. Tää viesti sopis kyllä paremmin budjettikeskusteluun. Jos vaikka joku mode vois siirtää.