**skat schumi mitää ruuvia pyytänyt kiertämään. Schumi pyysi tai vaati kaikki ympärilleen miettimään mitä ruuvia hänen autossaan pitää nyt kääntää - ja jos tallikaverin autossa ruuvit toimi paremmin ne vaihdettiin hänen autoon.
Kyllä kuljettajan pitää osata myös antaa palautetta autosta ja mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää.Jep, ei sitä oikein voi Räikkösen syyksi laittaa jos auto ei kehity. Mutta kuitenkin Ferrarilla ollaan Schumacherin aikana todennäköisesti totuttu siihen että kuljettaja kertoo todella tarkkaan minkälaisen auton haluaa. Siinä tapauksessa tallin johdosta pitäisi löytyä sen verran aloitekykyä, että jos uusi kuljettaja ei enää kerrokaan suoraan mitä ruuvia seuraavaksi kiristetään ja mitä löysätään, täytyy talliin hankkia sellainen henkilö joka sen kertoo. Eikä sen välttämättä tarvitse olla uusi kuljettaja, koska kuljettajan päätehtävä on kuitenkin sen auton kuljettaminen.
Itse asiassa testikielto parantaa pienempien tallien asemaa suhteessa suurempiin, ei kuitenkaan poista sitä. Suurilla talleilla on kuitenkin huomattavan paljon paremmat pelit ja vehkeet, joilla tehdä simulaatioita.Mitä enemmän ketjuja kahlaa sen enemmän vituttaa tuo testikielto. No ei auta valittaa onhan meillä Kerssit, diffut ym. halvat vempaimet kuluja alentamassa.
On tietysti hieman eri asia, kun auto on kehitetty yhdelle kuskille eli Shumille ja sen toiveiden mukaan, kuin se että sitä yritetään tehdä sekä Räikköselle ja MassalleKyllä kuljettajan pitää osata myös antaa palautetta autosta ja mihin suuntaan sitä pitäisi kehittää.
Suurin ero parin viimekauden aikana ferrarilla on ollut Todtin ja Brawnin lähtö, sekä testaamisen radikaali vähentäminen. Aiemminhan ferrari testasi omalla radallaan päivästä toiseen aamusta iltaan ja sitä myötä oppivat tuntemaan auton täydellisesti. Muistuupa ferrarilta mieliin tapaus jossa Monacossa torstain harjoitukset meni penkin alle, niinpä Schumacher käytti perjantain tehtaalla testaamisen merkeissä jotta saisivat lauantain aika-ajoon hyvät säädöt + taisivat tuoda jotakin uutta osaa jolla paransivat suorituskykyäkin.
No schumin tapaus nyt on ihan eri luokkaa, hän sai jopa valita kakkoskuskinsa, sopimuksin turvata ykkösasemansa ja koko organisaatio hössäsi miehen ympärillä. Ja silloin todella testattiin eikä rengastoimittajakaan tuonut ferkulle tahallaan huonoksi tehtyjä renkaita. Oli elektroniikkaa hiomassa ajettavuutta ja optimoimassa mm rengaslämpöjä, oli nelipyöräohjauksesta alkaen jos jonkinlaista välinettä kun oli myös testaajia.On tietysti hieman eri asia, kun auto on kehitetty yhdelle kuskille eli Shumille ja sen toiveiden mukaan, kuin se että sitä yritetään tehdä sekä Räikköselle ja Massalle
[/QUOTE]Hyvin pitkälti samaa mieltä Koulthardin kanssa, ainakin tuosta, että suurella todennäköisyydellä Räikkösen korvaaminen jollakin huippukuskilla, kuten vaikkapa Alfonsolla, nostaisi tallin tulostasoa huomattavasti. En nyt tietenkään sano, että Ferrarin paskuus on kokonaan Räikkösen syytä, mutta kummasti ne samat ongelmat vaan seuraa miestä tallista toiseen. Ferrari tarvitsee nyt todella kipeästi parempia kuskeja - sellaisia, jotka pystyvät heikommallakin kalustolla hyviin suorituksiin.
Koska Alonso on historian paras autonkehittäjä, ei suunnittelija+rakentaja. Sen takia nyt on vähän vaikeampaa, mutta Ferni hoitaa homman :thumbup:Alonson Renault kehittyi viime kauden loppua kohti kyllä, mutta miksi taitava "kehittäjä" ei saanut tämän vuoden autoa heti huipulle?
Ja tuo on Ferrarin syytä että palkkaa 2 kuskia joiden ajotyylin eroaa aika paljon toisistaan.On tietysti hieman eri asia, kun auto on kehitetty yhdelle kuskille eli Shumille ja sen toiveiden mukaan, kuin se että sitä yritetään tehdä sekä Räikköselle ja Massalle
Olihan hänellä koko talvi aikaa kehittää autoa:doubtful:Koska Alonso on historian paras autonkehittäjä, ei suunnittelija+rakentaja. Sen takia nyt on vähän vaikeampaa, mutta Ferni hoitaa homman :thumbup:
En tiedä, tarkoititko minua, mutta tarkoitus oli vaín olla sarkastinen, kun Kuutio sanoi, että Alonso on parempi viemään autoa oikeaan suuntaan kehityksessä. Samassa pisteessä Ferrari ja Renault ovat kuitenkin nyt. Ei tietenkään Alonso ole autoa suunnitellut ja rakentanut.Herranjestas sentään - jotkut todella luulee että kuskit tekee näitä autoja. Kyllähän Kimikin osaa tallilleen kertoa, että pitoa puuttuu, takarenkaat ei lämpene tai sitten auto yliohjautuu, d.forcea tarvitaan lisää ja kers muuten vuotaa, moottori ei saa ilmaa sateessa toisten takana. Moottoritehot on muuten suht ok, jarrut toimii paremmin kuin viime vuonna ja tyhjänä kuivalla ohjaus on ok.
ja talli sanoi ok, korjataan asiat - menee tosin hetki.
En minäkään tiedä ketä tarkoitin.En tiedä, tarkoititko minua, mutta tarkoitus oli vaín olla sarkastinen, kun Kuutio sanoi, että Alonso on parempi viemään autoa oikeaan suuntaan kehityksessä. Samassa pisteessä Ferrari ja Renault ovat kuitenkin nyt. Ei tietenkään Alonso ole autoa suunnitellut ja rakentanut.
Silti olen Kimi-faninakin sitä mieltä, että Alonso VOI olla tässä asiassa aavistuksen verran parempi. Mutta ei niin hyvä, että tallit hänestä tappelesivat. Mutuahan tämä vain on.
Tässä se pääpointti varmaan onkin, tämän allekirjoitan täysin.Alonson ansiot ( minun mielestäni ) liittyvät paremminkin siihen, että hän osaa/haluaa vaatia itselleen asemaa jossa autoa muutetaan juuri hänelle. Ja jos näin ei käy kuten McLarenille - hän ei ole ns kotonaan tallissa.
Coulthard: "Kimi Raikkonen would never have been wandering about the pits with a choc-ice and a coke, as he was in Malaysia when the race was still technically in session, had Todt still been in charge"
When questioning Domenicali as a team principal.
Tässä se pääpointti varmaan onkin, tämän allekirjoitan täysin.
Kuutio tykkää piikitellä lisää (samassa haastattelussa):
Tunteeko kuutio tosiaankin Todtin noin hyvin . Mä taas luulen että Kimi olis vaan istunut ja Todt olis tuonu sen kokiksen ja jäätelön Kimille ja pyytäny anteeks, että auto hajos taas :frank:Quote:
Coulthard: "Kimi Raikkonen would never have been wandering about the pits with a choc-ice and a coke, as he was in Malaysia when the race was still technically in session, had Todt still been in charge"
When questioning Domenicali as a team principal.
Ja auto onkin paljon nopeampi kuin Algarvessa tammikuussaOlihan hänellä koko talvi aikaa kehittää autoa:doubtful: