F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Lehtitietojen mukaa Kimi menee McLarenille,....ja Brawnille ja jää Ferrarille. Joten eipä noita paikkoja juurikaan ole jäljellä.
Kimi on todellinen multilahjakkuus, tai multipersoona, kun kykenee moiseen suoritukseen.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Mulle on kyl ihan sama kunhan Kimillä on auto jolla taistellaan mestaruudesta. Olisi Ferrarilta kyl ruma temppu heivata Kimi pois, mutta sellasta on autourheilu. Tykkään kyllä Ferrarista silti paljon enemmän kun Mclarenista, mutta oishan se makeaa, jos Kimi pystyis voittamaan mestaruuden Mclarenillakin.

Mutta saa nähdä ja edelleen uskon, että Kimi pysyy Ferrarilla. Kohta se varmaan selviää...
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Jos Ferrarilta olisi tulossa kuskivaihdoksia, niin Santanderin sopimuksen julkistamisen yhteydessä Monzassa sen luulisi julkistettavan. Tässä tilanteessa uskoisi heillä jo päätöksetkin olevan tehtyjä, jos Alonso olisi tulossa.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Mulle on kyl ihan sama kunhan Kimillä on auto jolla taistellaan mestaruudesta. Olisi Ferrarilta kyl ruma temppu heivata Kimi pois, mutta sellasta on autourheilu. Tykkään kyllä Ferrarista silti paljon enemmän kun Mclarenista, mutta oishan se makeaa, jos Kimi pystyis voittamaan mestaruuden Mclarenillakin.

Mutta saa nähdä ja edelleen uskon, että Kimi pysyy Ferrarilla. Kohta se varmaan selviää...
Jep. Ferrarilla ei ole sydäntä, jos heittävät noin vain tallissa mestaruuden voittaneen kuljettajan telakalle. Jotain aleseja ja bergereitä kohdeltiin kuin kuninkaita, vaikka Jean voitti vain kerran. No, tätä ne nyky-Ykköset ovat. Olisi kyllä makeaa mannaa jos Kimi ensi kaudella kostaisi korkoineen Ferrarille viemällä Alonsolle pedatun tittelin taas tämän nenän edestä :ahem:

Williams ei salli kolmansia autoja
08.09.2009 13:52


Formula ykkösissä kilpailevaa Williams-tallia johtava Frank Williams ei aio sallia Ferrarin ajamaa sääntömuutosta, jossa huipputallit saisivat kilpailuttaa ensi kaudella kolmea autoa.

Raporttien mukaan myös McLaren ja Renault olisivat Ferrarin kannalla kolmannen auton suhteen. Ferrari-pomo Luca di Montezemolo on kertonut kaavailevansa kolmatta autoa seitsenkertaisen maailmanmestarin Michael Schumacherin käyttöön.

Williams pitää Ferrarin suunnittelemaa sääntömuutosta täysin mahdottomana ajatuksena kilpailun kannalta.

- Jos meillä on kaksi tai kolme huipputallia suurilla resursseilla ja lähes lyömättömillä autoilla varustettuna, niin he valtaavat neljä ja puoli ensimmästä lähtöriviä. Jos olet nokkimisjärjestyksessä viides talli, niin sinulla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä lähelle joukon kärkeä. Se ei ole terveellinen tilanne, jyrähti Williams Daily Telegraph -sanomalehden haastattelussa.

Williamsin mukaan sarjan nykyisiä allekirjoitettuja sääntöjä täytyy kunnioittaa. Tallipomo on kertonut tarvittaessa estävänsä Ferrarin ajaman sääntömuutoksen läpimenon.

- Nykyiset säännöt on saatettu voimaan paljon Williams-tallia suurempien auktoriteettien ja valmistajien voimin. Olemme allekirjoittaneet ne ja odotamme kaikkien osapuolien myös kunnioittavan niitä, painotti Williams.

(MTV3)
Frank-sedälle suunnaton :thumbup:. Ainoa joka jaksaa edes vähän kunnioittaa lajin vanhoja arvoja ja vastustaa suurten ylivaltaa. Olisihan se ihan järjetöntä, jos huipputalleille lätkäistäisiin vielä kolmas auto mukaan. Koko FOTA-homma on muutenkin luisumassa kohti tätä uutta suuntausta, jossa valta keskittyy suurten johtajien sijaan suurille talleille.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Frank-sedälle suunnaton :thumbup:. Ainoa joka jaksaa edes vähän kunnioittaa lajin vanhoja arvoja ja vastustaa suurten ylivaltaa. Olisihan se ihan järjetöntä, jos huipputalleille lätkäistäisiin vielä kolmas auto mukaan. Koko FOTA-homma on muutenkin luisumassa kohti tätä uutta suuntausta, jossa valta keskittyy suurten johtajien sijaan suurille talleille.
Tätä minä en kyllä nyt oikein ymmärrä. Ennenhän tallit saivat itse päättää autojensa määrän suhteutettuina resursseihin, joita heillä oli käytössä. Ferrari saattoi tuoda neljäkin tehdasautoa Monacoon 60-luvulla ja Tyrrell sekä Lotus käyttivät kolmansia autoja vielä 80-luvun alussa. Kolmannen auton ansiosta mm. Nigel Mansell teki F1-debyyttinsä. Vasta ensimmäinen Concorde-sopimus rajoitti tallien automäärän kahteen, joten ei FOTA:n ehdotusta voi ainakaan vanhojen arvojen polkemisena nähdä. Pikemminkin päinvastoin.

Lisäksi ehdotus käsittääkseni oli, että kolmannen auton ajattaja arvottaisiin ja tämä auto ei vaikuttaisi mitenkään esim. valmistajien MM-pisteisiin. Kyse olisi siis puhtaasti ylimääräisestä autosta, joka loisi tiettyihin kisaviikonloppuihin uuden sivujuonen. CARTissa ja NASCARissa oli pitkään käytössä ns. Promotor's provisional, jolla kilpailunjärjestäjä saattoi kutsua tunnetun tai muuten merkittävän kuljettajan ajamaan ja sitä samaa tässä kolmansien autojen kanssa tunnutaan hakevan. Mercedes saisi saksalaisen kuljettajan Nurburgringille, Ferrari Schumacherin Monzaan, Senna Brasiliaan, Mansell Silverstoneen yms.

Tallikohtaisten automäärien vapauttaminen avaisi lisää mahdollisuuksia nuorille ja kokeneille kuljettajille ja radalle saataisiin lisää autoja. Kunhan FOTA saa laskettuja kustannuksia, niin en olisi lainkaan yllättynyt, jos tiimit huomaisivat yksissä tuumin saman, minkä esimerkiksi Gerald Forsythe huomasi. Kolmen auton ajattaminen tulisi halvemmaksi kuin kahden ja neljän vielä kolmeakin halvemmaksi. Lisäksi työntekijöitä ei tarvitsisi erottaa, päinvastoin.

Williams nyt ei näe taaskaan metsää puilta ja on peloissaan oman asemansa heikentymisestä. Ihan tätä samaa itkuvirttä veisattiin ostoautojen kanssa, vaikka siinäkin oikeasti järkevät ja rakentavat ehdotukset olisivat saaneet aikaan häntä tyydyttävän kompromissin, niin sekä päällikkö että alaiset tyytyvät uhkumaan ja puhisemaan: "Tätä minä en salli." Ei siis mitään uutta FIA-rintamalta. :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Williamsin ehdotukseen:
Jos uusia tiimejä ei tule mukaan / vanhoja lopettaa saman verran, niin voisi olla järkeä miettiä kuitenkin kolmansia autoja että autoja saataisiin viivalle tarpeeksi...
Jos taas tiimejä tulee mukaan ilmoitettu määrä eikä BMW:n lisäksi muita lähde, niin sitten Frank on oikeassa, ei kolmansia autoja kenellekään.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tallikohtaisten automäärien vapauttaminen avaisi lisää mahdollisuuksia nuorille ja kokeneille kuljettajille ja radalle saataisiin lisää autoja. Kunhan FOTA saa laskettuja kustannuksia, niin en olisi lainkaan yllättynyt, jos tiimit huomaisivat yksissä tuumin saman, minkä esimerkiksi Gerald Forsythe huomasi. Kolmen auton ajattaminen tulisi halvemmaksi kuin kahden ja neljän vielä kolmeakin halvemmaksi. Lisäksi työntekijöitä ei tarvitsisi erottaa, päinvastoin.

Williams nyt ei näe taaskaan metsää puilta ja on peloissaan oman asemansa heikentymisestä. Ihan tätä samaa itkuvirttä veisattiin ostoautojen kanssa, vaikka siinäkin oikeasti järkevät ja rakentavat ehdotukset olisivat saaneet aikaan häntä tyydyttävän kompromissin, niin sekä päällikkö että alaiset tyytyvät uhkumaan ja puhisemaan: "Tätä minä en salli." Ei siis mitään uutta FIA-rintamalta. :rolleyes:
Mitä mahdollisuuksia useampi auto per talli avaa, jos autojen kokonaismäärä on kuitenkin sama, kuten se tulee budjettikaton myötä pian olemaan? Jos kolmen auton ajattaminen on tehokkaampaa kuin kahden, koko sarjan työllistämien ihmisten määrä samoin vähenee, ei kasva. Automäärän vapauttaminen tuhoaisi F1:n tallien välisen kilpailun perusidean, ja siksi en tahtoisi sitä nähdä. Sama pätee ostoautoihin, jollei niiden käyttöä rajata tarkasti. Toki jos 20 Lolaa lähtöruudukossa on parasta, mitä saattaa kuvitella, voi tallien välisen kisan konsepti jäädä hahmottamatta.
 
Viimeksi muokattu:

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Mitä mahdollisuuksia useampi auto per talli avaa, jos autojen kokonaismäärä on kuitenkin sama, kuten se tulee budjettikaton myötä pian olemaan?
Koska kolmansia autoja ei olisi tarkoitus käyttää kaikissa kilpailuissa, niin tämä mahdollistaa ns. villillä kortilla osallistumisen. Juuri tämä avaa niitä mahdollisuuksia samalla tavalla kuin kolmannen auton ajattaminen esim. David Martinezille Meksikossa Forsythelle tai Jorge Goetersille PKV:lla. Itse ottaisin uusien tiimien lisäksi jokaiseen kilpailuun aina yhden villin kortin kolmannen auton juurikin sen muutosarvon takia. Kolmas auto toimisi samalla tavalla kuin villikortti MotoGP:n pikkuluokissa, joskin olisi erilainen, koska ei voida mitenkään odottaa yksittäisen tiimin rakentavan yhtä autoa vain yhtä kilpailua varten, jotta joku nuori kaveri saisi näyttömahdollisuuden.
Jos kolmen auton ajattaminen on tehokkaampaa kuin kahden, koko sarjan työllistämien ihmisten määrä samoin vähenee, ei kasva.
Sitä en tiedä, miten tarkasti koko sarjan työllistymiseen kolmannen auton ajattaminen vaikuttaa, mutta ainakin yksittäisen tallin työllistämään henkilöstömäärää se kasvattaa. Tähän pystyn helposti hakemaan esimerkiksi Gerald Forsythen Champ Car - tallin, joka kaudella 2004 ajatti kolmea autoa ja palkkasi lisää työntekijöitä muiden tallien vähentäessä henkilöstöä. Forsythellä oli tuolloin ylimääräistä henkilökuntaa edelliskauden kahden auton tiimistä, koska hänhän hankki jo kaudella 1999 omistukseensa Tasman-tiimin ja ajatti sitten Bryan Hertaa ensin Laguna Secassa 2000 ja koko 2001-kauden satelliittitiimissä. Sen sijaan, että kaikista näistä henkilöistä olisi hankkiuduttu eroon, Forsythe piti heitä tallissa muissa projekteissa ja palkkasi sitten lisätukea, kun Lavinin olutrahat ja Carpentierin sopimus pakottivat ottamaan kolmannen auton käyttöön.
Lähti tätä tutkimaan mistä kohdasta tahansa aikajanaa, niin lopputulos on sama, sillä ilman Forsytheä Tasmanin työntekijät olisivat olleet sitä "vähenevää työvoimaa." Kolmas auto siis työllisti ainakin heidät. Forsythen lisäksi muina kuulusina CART-esimerkkeinä voitaneen mainita Team KOOL Green ja Motorola sekä Arciero-Wellsin Fontanan one-off.

Enkä minä tätä kolmansien autojen konseptia kokonaan Champ Car - kokemukseen perusta. Ei liene sattumaa, että Audi, Peugeot ja Aston Martin ovat Le Mansissa kaikki mukana juuri kolmen tehdasauton voimin.

Se tietenkin on kiisteltyä, tarvitseeko jokainen auto juuri sitä yhtä mekaanikkoa vai olisiko mahdollista että sama ammattilainen hoitaa kolme tai kaksi autoa? Jos näin ajattelee, niin silloin työpaikat tietenkin vähenevät. Tosin siinä samalla vähenevät kustannuksetkin.
Toki jos 20 Lolaa lähtöruudukossa on parasta, mitä saattaa kuvitella, voi tallien välisen kisan konsepti jäädä hahmottamatta.
Muistaakseni olemme tästä keskustelleet aiemminkin, joten odotin hieman enemmän. Puntarissahan on tallit ja valmistajat. Jos halutaan selvittää kuka rakentaa parhaimman auton, niin silloin puhutaan valmistajien kilpailusta. Jos taas halutaan selvittää mikä tiimi on paras, niin silloin luonnollisesti pyrittäisiin antamaan kaikille sama kalusto ja seurata sivusta kuka sen saa kulkemaan liukkaiten.
Tästäkin voi muodostaa omanlaisen hybridin, jossa sallitaan tallien ostavan kaluston valmistajilta ja siten luodaan kaksi taistelukenttää. Nykyinen itsepetos ei kuitenkaan palvele ketään yhtään sen paremmin kuin Ligier-Benetton 90-luvulla. McLarenilla sentään oli avoimesti B-talli saman nimen alla 70-luvun lopulla. Tuhosiko Giacomellin ja Villeneuven ajattaminen F1-kilpailun perusidean yhtään sen paremmin kuin Scuderia Red Bull 2000-luvulla? Ei tietenkään.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
CARTer sanoi:
Sitä en tiedä, miten tarkasti koko sarjan työllistymiseen kolmannen auton ajattaminen vaikuttaa, mutta ainakin yksittäisen tallin työllistämään henkilöstömäärää se kasvattaa. Tähän pystyn helposti hakemaan esimerkiksi Gerald Forsythen Champ Car - tallin, joka kaudella 2004 ajatti kolmea autoa ja palkkasi lisää työntekijöitä muiden tallien vähentäessä henkilöstöä. Forsythellä oli tuolloin ylimääräistä henkilökuntaa edelliskauden kahden auton tiimistä, koska hänhän hankki jo kaudella 1999 omistukseensa Tasman-tiimin ja ajatti sitten Bryan Hertaa ensin Laguna Secassa 2000 ja koko 2001-kauden satelliittitiimissä. Sen sijaan, että kaikista näistä henkilöistä olisi hankkiuduttu eroon, Forsythe piti heitä tallissa muissa projekteissa ja palkkasi sitten lisätukea, kun Lavinin olutrahat ja Carpentierin sopimus pakottivat ottamaan kolmannen auton käyttöön.
Lähti tätä tutkimaan mistä kohdasta tahansa aikajanaa, niin lopputulos on sama, sillä ilman Forsytheä Tasmanin työntekijät olisivat olleet sitä "vähenevää työvoimaa." Kolmas auto siis työllisti ainakin heidät. Forsythen lisäksi muina kuulusina CART-esimerkkeinä voitaneen mainita Team KOOL Green ja Motorola sekä Arciero-Wellsin Fontanan one-off.
En toki sitä epäillyt, työllistäisikö kolmas auto enemmän ihmisiä per talli. Useamman auton ajattaminen ei kuitenkaan voi mitenkään olla absoluuttisesti halvempaa (kuten aiemmin näyt kirjoittaneen, liekö vaan kirjoitusvirhe) vaan halvempaa yhtä autoa kohden. Koko sarjan työllistämien ihmisten määrään se taas vaikuttaa varmuudella pienentävästi sikäli, kun automäärän kasvattaminen vähentää tallien määrää kuten se osanottajamäärän rajauksen takia myös tekisi. Jokainen poistuva talli kun vähentää tällöin yhden suunnitteluosaston samoin kuin valtaosan esim. tuulitunneli- ja valmistustyöntejkijöistä. Tähän perustuu myös kustannusten pieneneminen autoa kohden - toiminnan kiinteät kustannukset voidaan jakaa useammalle autolle, eivätkä muuttuvatkaan kustannukset kasva yksi yhteen.
Muistaakseni olemme tästä keskustelleet aiemminkin, joten odotin hieman enemmän. Puntarissahan on tallit ja valmistajat. Jos halutaan selvittää kuka rakentaa parhaimman auton, niin silloin puhutaan valmistajien kilpailusta. Jos taas halutaan selvittää mikä tiimi on paras, niin silloin luonnollisesti pyrittäisiin antamaan kaikille sama kalusto ja seurata sivusta kuka sen saa kulkemaan liukkaiten.
Tästäkin voi muodostaa omanlaisen hybridin, jossa sallitaan tallien ostavan kaluston valmistajilta ja siten luodaan kaksi taistelukenttää. Nykyinen itsepetos ei kuitenkaan palvele ketään yhtään sen paremmin kuin Ligier-Benetton 90-luvulla. McLarenilla sentään oli avoimesti B-talli saman nimen alla 70-luvun lopulla. Tuhosiko Giacomellin ja Villeneuven ajattaminen F1-kilpailun perusidean yhtään sen paremmin kuin Scuderia Red Bull 2000-luvulla? Ei tietenkään.
F1:n kohdalla kyse on toki valmistajien kilpailusta, jonka toivoakseni ymmärsit olevan se aspekti, jonka toivon F1:ssä säilyvän. Tallien väliseen kilpailuun siirtyminen on sikälikin ongelmallista, että Ferrarin mukanaolo estää kaikki haaveet samanlaisesta kalustosta.

Tämä hybridi-ideahan on periaatteessa ihan vänkä (ja CARTin esimerkin perusteella todistetusti toimiva), mutta siinä on yksi valtava käytännön ongelma: jos kaluston ostaminen valmistajalta sallitaan, on se tähän mennessä johtanut käytännössä sarjassa kuin sarjassa loppujen lopuksi yksityyppiluokkaan kaikkien suosiessa valmistajista menestyksekkäintä. Minä näkisin mielelläni rungonostomahdollisuuden, mikäli se olisi tarkoin rajattu ja kakkostallien synty voitaisiin rajata. DTM-tyyppinen pelleily, jossa puolet lähtöruudukosta väistää yhden mestariehdokkaan tieltä, etoo. Benetton/Ligier tai Red Bull -tallit eivät ole olleet suhteeton ongelma nimenomaan siksi, että kyse on ollut kahden tallin, ei koko sarjan omaksumasta toimintamallista. Levitessään järjestelyllä olisi monia ikäviä lieveilmiöitä.

Villi kortti -tyyppinen systeemi on periaatteessa hieno, mutta se vaatisi F1:n talliformaatin rikkomista, enkä sitä siksi sarjaan toivo. Noin lyhykäisesti voisin todeta sen, että minusta FW on oikeassa kolmosautoja vastustaessaan - oven avaaminen kolmansille autoille johtaisi todennäköisesti niiden yleistymiseen ennemmin tai myöhemmin ja sitä kautta myös Williams Grand Prix Engineeringin elintilan merkittävään kaventumiseen. Ja Williamsin tilanne lienee Frankin ajatuksissa kuitenkin päällimmäisenä.
 
Viimeksi muokattu:

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Carterilla mennyt ohi se, että Ferrari, Renault ja McLaren nimenomaan haluavat muuttaa jo sovittua sääntöä niin, että nimenomaan he saisivat ajattaa kolmansia autoja. Toisin kuin ensi kaudelle vahvistetuissa säännöissä, kolmannet autot myös keräisivät pisteitä ja kolmannella autolla ajavat kuljettaja voisi osallistua MM-taisteluun. Kysymys ei ole todellakaan ole siitä, että kilpailuihin haluttaisiin villinkortin kuljettajia. Esimerkiksi Ferrarilla kolmannen auton saisi M. Schumacher, jota tuskin voi kuvata nuoreksi kuljettajaksi. McLarenilla kolmannet autot merkitsisivät TS:n Heikki Kullan veikkauksen mukaan Hamilton-Rosberg-Kovalainen yhdistelmän ajattamista.

Nostan hattua Williamsille, että sanoo jo tässä vaiheessa kantansa asiaan. Muuten näitä spekulaatioita kulissien takaisista neuvotteluista jatkettaisiin hamaan tulevaisuuteen. Säännöt on vahvistettu ja niiden kanssa on myös Ferrarin elettävä.

Mikäli talleja tulee mukaan ensi kaudelle vain 9, niin silloin toki arvotaan se ketkä kaksi tallia missäkin kilpailussa ajattavat kolmatta autoa. Tällä hetkellä tuollainen kauhuskenaario vaikuttaa kuitenkin erittäin epätodennäköiseltä. Kukaan tuskin voi väittää tällaistä kauhuskenaariota paremmaksi kuin 11-13 kahta kuljettajaa ajattavan tallin mm-sarjaa.

EDIT:
http://www.ts.fi/f1/kolumnit/70886.html
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Minun mielestäni tallien pitäisi itse saada päättää kuinka monta autoa haluavat ajattaa, oli se sitten 1 tai 3.
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Juu kaikille 10 autoa niin radalla olisi 130 autoa aina, aika-ajoistakin tulee mielenkiintoiset ja radalle liikennevalotkin kun hitaampia paljon. :alppu::alppu:
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Ennenhän tallit saivat itse päättää autojensa määrän suhteutettuina resursseihin, joita heillä oli käytössä. Ferrari saattoi tuoda neljäkin tehdasautoa Monacoon 60-luvulla ja Tyrrell sekä Lotus käyttivät kolmansia autoja vielä 80-luvun alussa. Kolmannen auton ansiosta mm. Nigel Mansell teki F1-debyyttinsä. Vasta ensimmäinen Concorde-sopimus rajoitti tallien automäärän kahteen, joten ei FOTA:n ehdotusta voi ainakaan vanhojen arvojen polkemisena nähdä. Pikemminkin päinvastoin.
Tätä foorumia lukiessa oppii kyllä aika hyvin.:) Jos vaan voi luottaa lukemiinsa faktoihin, mutta ainakin tietomäärässä maikkarin sivut jää kakkoseksi.:ahem:
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Domenicali ei vieläkään suostu ampumaan alas Alonso huhuja. Se mielestäni viittaa siihen että jotain on tekeillä tai ainakin takki hieman avoin. Jos jostain kumman syystä tälläisiä huhuja olisi ollut Shcumin aikana, niin ne olisi samantien ammuttu alas Ferrarin toimesta ja palautettu rauha maahan.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1728238
 

klonkku

Banned
Liittynyt
18.11.2008
Viestit
418
Kaikkien aikojen hurjin F1-huhu – Bernie junaryöstäjänä?

Formula 1 on urheilun suurimpia huhumyllyjä, jossa mikään ei ole sitä, miltä se näyttää eikä sopimusten allekirjoituksilla ole paljoakaan painoa. Kuskien tallipaikat menevät uusjakoon päivittäin lehdistön siteeratessa itseään antaen keksinnöistään uskottavamman kuvan.

Tätä taustaa vasten ei ole niinkään yllättävää, että aikoinaan esitetty hurja väite siitä, että Bernie Ecclestone olisi ollut maailman kuuluisimman junaryöstön pakoauton kuskina elokuussa 1963 on taas pulpahtanut esiin. Kun huhut Bernien osallisuudesta Glasgow-Lontoo-junan ryöstöön aikoinaan tulivat esiin, niin Ecclestone vastasi väitteisiin huvittuneesti: "Enhän se minä ollut. Saalis ei ollut tarpeeksi iso!"

Mainittakoon, että ryöstösaalis olisi nykyrahassa noin 35 miljoonaa euroa. Eihän sillä saisi edes kituluokan F1-tallia jalkeille.

(MTV3)

:D:D:D:D:D:D Kenties samat henkilöt ketkä tietää kimin sopparitkin paremmin kuin kimi itse?
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Mistä näitä vanhoja juttuja oikein tulee? Eikö niillä ole mitään uutta kerrottavana vai onko tuo oikeasti uusi huhu niille :rolleyes:
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Domenicali ei vieläkään suostu ampumaan alas Alonso huhuja. Se mielestäni viittaa siihen että jotain on tekeillä tai ainakin takki hieman avoin. Jos jostain kumman syystä tälläisiä huhuja olisi ollut Shcumin aikana, niin ne olisi samantien ammuttu alas Ferrarin toimesta ja palautettu rauha maahan.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1728238
Kieltämättä tuo on aika epämääräistä puhetta, eikä ainakaan vähennä spekulaatioita ja huhuja. Tietysti tässä on vielä sekin optio, että he eivät tiedä koska haluavat 3 autoa radalle ja täytyyhän siihen kolmanteenkin autoon joku laittaa, esim. Fernando Alonso jotta voidaan lypsää Santanderilta vähän extraa. :D
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Domenicali ei vieläkään suostu ampumaan alas Alonso huhuja. Se mielestäni viittaa siihen että jotain on tekeillä tai ainakin takki hieman avoin. Jos jostain kumman syystä tälläisiä huhuja olisi ollut Shcumin aikana, niin ne olisi samantien ammuttu alas Ferrarin toimesta ja palautettu rauha maahan.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1728238
Onhan heillä kolmen kuskin kanssa varma sopimus ensi kaudesta. Massan ajokunnosta ei ole vielä mitään käsitystä, joten kaikki on vielä auki siellä päin.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Hurjia huhuja liikenteessä:

Nico Rosbergia huhutaan nyt Brawn-talliin
Keskiviikko 9.9.2009 klo 16.34

Sveitsiläisen Blick-lehden mukaan Nico Rosberg ajaa F1-sarjassa ensi kaudella Brawn-tallin autoa.

Aiemmin on pidetty lähes varmana, että Keke Rosbergin poika siirtyy ensi kaudeksi McLarenille. Rosberg on liitetty vahvasti McLareniin, koska tallin suurin omistaja Mercedes haluaa saksalaisen kuljettajan brittitalliin.

Blickin mukaan Mercedes ja McLaren ovat ajautuneet välirikkoon, eikä vuonna 2011 päättyvää sopimusta tulla uusimaan. Sen sijaan saksalaisyhtiö aikoo ostaa arabikumppanin kanssa 75 prosentin osuuden Brawn-tallista, Blick väittää.

Samalla Mercedes hankkisi Saksan Wiesbadenissa syntyneen Nicon Brawnin ykköskuskiksi.

http://www.iltalehti.fi/formulat/2009090910219086_fo.shtml
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Ei haittais yhtään. Itse asiassa olis mun mielestä ihan kelpo juttu.

Paitti että kunhan ei oistais yli puolia Brawnista
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös