WebSlave
Trackman
- Liittynyt
- 9.2.2005
- Viestit
- 29660
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä. Kaikki säännöt ovat "keinotekoisia", joten mikä sitten määrittelee sen mitkä niistä ovat urheilua ja mitkä eivät? Oli kahdet seokset tai ei, se on sama kaikille, eikä sillä siis ole kilpailullista merkitystä. Siinä mielessä kyseessä ei ehkä ole "urheilullinen" sääntö, mutta ei kyseinen sääntö urheilullisuutta vähennäkään. Jos sillä luodaan lisämielenkiintoa katsojille, niin tuskin ajatus voi olla kovin huono?Valittaako Nick turhanpäiväisestä asiasta vai onko hän mielestänne oikeassa sanoessaan, ettei Amerikasta kopioitu rengassääntö olekaan hyväksi F1-urheilulle? Ja oletteko olleet tyytyväisiä Bridgestonen panokseen sarjan ainoana rengastoimittajana vai kaipaatteko Micheliniä mukaan haastamaan japanilaismerkin?
Mitä taas tulee rengaskilpailun paluuseen, niin sillä saavutetaan kovin vähän. Kustannukset kasvavat ja autojen suorituskykyerot kasvavat. Miljoonien panostus aerodynamiikkaan nollautuu siihen, että kilpailijan rengasvalmistaja tuo 0,4 sek. kierroksella nopeamman seoksen (eikä se maksa yhtään ekstraa kilpailijalle).
Renkaat toki voisivat olla teknisesti parempia rengasvalmistajien määrästä riippumatta. Sillä ei kuitekaan olisi juuri muuta merkitystä kuin että autoja olisi vähemmän haasteellista säätää ja ajaa. Entä olisiko sarjan mielenkiinnon kannalta hyvä, että yhdellä setillä voitaisiin ajaa lähdöstä maaliin, eikä varikkokäyntejä näin nähtäisi lainkaan? Ei ainakaan nykyisillä aerosäännöillä.
Bridgestonen rengasmonopoli muuten on sovittu vuosiksi 2008-2010 (alkoi toki käytännössä jo vuotta aikaisemmin Michelinin poistuttua). Mitä 2011 tapahtuu lienee vielä auki.