F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Miksi muuten Spa:ta ollaan aina heivaamassa ulos kisakalenterista? Käsittääkseni yleisöä riittää ja itse rata on sekä kuskien, että fanien suosikki.
Yleisöä ei riitä. Tämän sivun mukaan 2007 oli ennätysvuosi ja silloin katsojia oli 66 000. Nyttemmin katsojaluvut lienevät lähempänä 50 000. Sään lisäksi muita katsojia karkottavia tekijöitä voisivat olla syrjäisyys, huonot liikenneyhteydet, sekä se, ettei mistään oikein näe kovin pitkää pätkää radasta. Eli vain screenin edessä on houkuttelevia paikkoja.
 
Viimeksi muokattu:

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Rush näyttää etenevän hyvää tahtia, Niki Laudaksi on ilmeisesti valittu saksalainen Daniel Brühl. Australialainen Chris Hemsworth lienee myöskin aika lailla varmistettu Huntin osaan. Siinä määrin, että kuvaukset eivät alakaan ensi vuoden alussa, vaan jo tämän vuoden puolella Saksassa ja Briteissä, kunhan Hemsworth saa syksyllä Snow White and the Huntsman-kuvaukset alta pois.

http://blogs.indiewire.com/theplaylist/archives/inglourious_basterds_star_daniel_bruehl_circling_niki_lauda_role_in_ron/
Formula1.comin Q&A Howardin kanssa:

http://www.formula1.com/news/interviews/2011/8/12407.html

Jännästi Ron ei puhu näyttelijävalinnoista vielä mitään, vaikka lehtitietojen mukaan valinnat on jo pitkälti tehty.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Elikkäs tässä hieman tekstiä Saarelta :

"Massa Ferrarilta, Barrichello Williamsilta, Schumi Mersulta... Sehän vaikuttaisi, että ensi kaudeksi on hyviä jakkaroita jaossa."

Oskulla on siis jotain parempaa tietoa kuin mitä julkisuudessa on ollut ? Tai sit mä olen missannut täysin noi uutiset. En ole huomannut uutista jossa yksikään näistä kavereista olisi sanonut että jättää tämän kauden päätteeksi tallinsa. Tosin kaikilla heillä taitaisi siihen olla syytä. No Massa tuskin pystyy parempaan ihan sen takia kun se on alistettu tilanteeseen. Se voi jatkaa Ferrarilla. Mutta nämä 2 vanhusta vois tulla pois ;)
 

KL-petteri

Old Fart
Liittynyt
26.5.2008
Viestit
1393
Sijainti
On the Road
Elikkäs tässä hieman tekstiä Saarelta :

"Massa Ferrarilta, Barrichello Williamsilta, Schumi Mersulta... Sehän vaikuttaisi, että ensi kaudeksi on hyviä jakkaroita jaossa."

Oskulla on siis jotain parempaa tietoa kuin mitä julkisuudessa on ollut ? Mutta nämä 2 vanhusta vois tulla pois ;)
Joo, vanhukset pois alta... MUTTA Täytyy olttaa huomioon että teksti on O. Saaren käsialaa niin sen voi jättää omaan arvoonsa.
Saari voi "varmana" tietona kirjoittaa ens vkl:n lotto numerot.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Barrichello tekee parin vuoden sopparin Williamsin kanssa (ja ei tämä mikään hyvä jakkara ole).
Schumi jatkaa luonnollisesti vaikka markkinointisyistä Mersulla ensi vuoden.

Massalla on sopimus, joka toki voidaan you know.. Mutta kukas tilalle? Luulenpa, että Massa ajaa ensikauden vielä Ferrarilla, mutta vain koska parempaa (kakkoskuskia) ei taida olla tarjolla.

Eli en usko minkään nuista Saaren höpinöistä toteutuvan.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Kyl mä edelleen sanoisin, että Scuderia haluaa tesmata Kamuita toisessa autossaan. Kuitenkin kaveri ajaa jo toista kauttaan Sauberilla ja sitä ennenpari kisaa Toyolla, eli kokemusta alkaa jo olla. Aika lailla täsmälleen samanlaisilla papereilla Eddie Irvine nousi Ferrarin kakkoskuskiksi kaudeksi 1996. Nyt kun testikieltoa ilmeisesti höllätään avokätisesti vuodeksi 2012, olisi tilaisuus siirtää Felipe hyväpalkkaisen testikuljettajan pestiin ja antaa tämän ajaa kilpaa Sauberilla. Win-win-win -tilanne.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Testikieltoa ei tällä tietoa olla hölläämässä lainkaan. FOTA on tällä hetkellä siirtämässä kauteen valmistavista 15 testipäivästä kolme Euroopan kauden alkuun. Jos testipäiviä nyt lisättäisiinkin, niin puhutaan ihan korkeintaan muutamasta päivästä.

Mitä tulee Ferrarin toiseen kuskiin, niin tallin sisältä tietonsa saavat toimittajat kertovat neuvotteluja käydyn Buttonin ja Rosbergin kanssa. Tallin ykkösvaihtoehto olisi silti yhä Kubica jos tämä vaan ajokuntoon toipuu. Nämä neuvottelut koskevat toki kaikki kautta 2013.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Ferrari ei perinteisesti ole palkannut kovin kokemattomia kuskeja. Villeneuven palkkauksen jälkeen kokemattomimmat vakikuljettajat ovat olleet Alesi ja Irvine, joilla oli molemmilla takana parisen kautta. Bianchi ei varmasti aloita F1-uraansa Ferrarilla jollei nyt jotain yllättävää loukkaantumista tapahdu, Perez voi ollakin vaihtoehto jos on riittävän vakuuttava ensi vuonna. Massan uskon ajavan 2012 joka tapauksessa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
No voi siitä olla jotain hyötyä, että kuuluvat johonkin nuorten kuljettajien kehitysohjelmaan. Ferrarilla ovat ajat muuttuneet niistä päivistä kun kaikkien aikojen sen ajan kallein testijoukkue sisälsi neljäntenä testaajana erään Jyrki Järvilehdon. Sen lisäksi siellä ajoi Dario Benuzzia, Roberto Morenoa ja Gianni Morbidellia. Tuolloin Ferrarin suhtautuminen testimiehiin oli varsin nihkeänlaista.

JJ:lle oli siitäkin kuitenkin hyötyä siten, että Dallaran suuntaan oltiin aktiivisia ja vaikka Onyx-seikkailu oli välissä niin pääasiassa vähän paremmalla tuurilla JJ olisi saattanut aloittaa uransa Dallaralla.

Ja jotta ei off-topiciksi mene niin Massa saattaa kenties saada Fisichellan ja Badoerin kunniakkaan testimiespaikan tai sitten Genestä tulee vihdoin ja viimein ykköstestaaja ja Massa on kakkostestaaja isolla rahalla.

Saaren jutut ovat taas sitä varsin mukavaa spekulaatiota mikä saattaa jäädä sille tasolle. Ainoastaan joku aivan täydellinen poiskääntyminen voisi saada jotain totuuspohjaa asioihin.

Rubensin itse uskon lopettavan vasta kaudella 2013 eräänlaisena tribuuttina siitä, että on ajanut 20 vuotta F1:ssä tuolloin. Ensi vuonna loppuvuodesta tulee toki 20 vuotta kun Rubens pääsi aivan kauden lopulla ajamaan Jordanin testejä. Schumi taas saattaa hyvinkin lopettaa ensi kauden jälkeen kun menestyksen alusta tulee myös 20 vuotta.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mitä JJ:hin ja "Dallaraan" tulee, niin Keke neuvotteli pitkään Scuderia Italian (ei Dallaran) kanssa kaudesta 1989. Toinen paikka oli ostettu Marlboro-rahoitteiselle kuskille, joihin JJ lukeutui, mutta de Cesarisia ei Marlboron hierarkiassa oikein voinut ohittaa. Testipesti Ferrarilla oli sitten kakkosvaihtoehto, joka tosiaan oli tuoda F1-debyytin, muttei Scuderia Italialla vaan Osellalla Bergerin loukkaannuttua.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Niin. Scuderia Italia oli kyllä tallin nimi ja se vain usee menee ristikkäin Dallaran kanssa. Andrea de Cesaris toi joka vuosi kausien 1988-1990 välillä 6 miljoonaa markkaa joka ei oikein ollut ohitettavissa.

JJ:n summat olivat paljon pienemmät ja ainoastaan Osellalla paikka olisi ollut Colonin ja jonkun muun todella huonon tiimin autolla ostettavissa.

Osellan paikka olikin lähellä sillä Ferraria Bergerin mahdollisesti loukkaantuessa olisi ajanut Dario Benuzzi tai Gianni Morbidelli ja sitten isolla rahalla Roberto Moreno. Vasta viimeiseksi olisi ollut Lehdon vuoro.

Osella taas oli todellisissa rahavaikeuksissa. Sen häviävän pienestä budjetista leijonanosa oli mennyt tuulitunnelin hankkimiseen edeltävänä vuonna ja sen päivitys vei myös toisen leijonanosan budjetista.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Scuderia Italian totesin vain siksi, että se oli usein Ferrarin tulevaisuuden tai nuorten kuskien kokoamispaikka ja Osella oli sitten sen kolmospestipaikka. Mikäli vain sponsorit edellyttivät.

Osellan ja Fondmetalin juttu kaudella 1990 oli myös mielenkiintoinen, että vaikka nimi säilyi niin talli oli käytännössä Fondmetalin ja kuten BAR/Tyrrell vuonna 1998 vain kosmeettisista ja TV-rahojen menettämisen pelosta Fondmetal ei vielä kaudella 1990 ottanut tallia nimeä myöten itselleen.

Fondmetal antoi todella merkittävää sponsoriapua ja henkilöstöä oli 40 mikä oli eniten Osellalla sitten kauden 1982 jolloin tiimissä oli 30 henkilöä. Muuten tiimin henkilökunta pyöri välillä 10-20 koko sen historian ajan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Elikkäs tässä hieman tekstiä Saarelta :

"Massa Ferrarilta, Barrichello Williamsilta, Schumi Mersulta... Sehän vaikuttaisi, että ensi kaudeksi on hyviä jakkaroita jaossa."

Oskulla on siis jotain parempaa tietoa kuin mitä julkisuudessa on ollut ? Tai sit mä olen missannut täysin noi uutiset. En ole huomannut uutista jossa yksikään näistä kavereista olisi sanonut että jättää tämän kauden päätteeksi tallinsa. Tosin kaikilla heillä taitaisi siihen olla syytä. No Massa tuskin pystyy parempaan ihan sen takia kun se on alistettu tilanteeseen. Se voi jatkaa Ferrarilla. Mutta nämä 2 vanhusta vois tulla pois ;)
Schumin osalta lähteenä saattaa olla Corriere della Sera. GrandPrix.com kertoo Schumacherin olleen varsin avoin italialaisen lehden jutussa. Ellei jotain ole kadonnut käännöksessä tai italiaisten juttu alunperinkin huuhaata, Schumi olisi sanonut seuraavaa:

"If anything, I am the problem. It is a fact that I am a bit more relaxed than before, and I do not know if my mindset is right for this team. At some point, we will evaluate whether I continue or stop."
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Osellan paikka olikin lähellä sillä Ferraria Bergerin mahdollisesti loukkaantuessa olisi ajanut Dario Benuzzi tai Gianni Morbidelli ja sitten isolla rahalla Roberto Moreno. Vasta viimeiseksi olisi ollut Lehdon vuoro.
Bergerhän loukkaantui ja sai käsiinsä pahat palovammat Imolassa. Monacossa nähtiin vain yksi Ferrari, mutta seuraavaan kisaan Ghinzani olisi korvannut Bergerin ja Lehto Ghinzanin. Puoliautomaattisen vaihteiston ansiosta Gerhard pystyi kuitenkin ajamaan.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Bergerin mahdollisesti loukkaantuessa olisi ajanut Dario Benuzzi tai Gianni Morbidelli ja sitten isolla rahalla Roberto Moreno.
Mä en oo kyllä kuullutkaan, että Benuzzia oltais ikänä edes ajateltu kisakuskiksi. Eikös mies ollut ihan puhdas testaaja vailla suurempaa kisakokemusta oikein mistään?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös