Dariolla ei paljoa ollut kisakokemusta uransa aikana. Harvoin edes ajoi missään erityisissä kilpasarjoissa. Benuzzi taisi ajaa vain joissain Italian paikallisissa pienemmissä urheiluautojen sarjoissa ja tietenkin Ferrarin kustantamissa pienissä kisoissa.
Benuzzi on varsin uniikki testimies. Toinen samankaltaisen uran ajanut oli eräs Lamborghinin testimies joka myöskin aloitti mekaanikkona uransa ja siirtyi hieman yllättäen ajamaan urheiluautoja.
Oli toki ehdolla Ferrarin urheiluautojen kisoissa ajamaan, mutta ei sielläkään saanut kisapaikkaa. Testausta kylläkin. Äärimmäinen testimies oli ja superlisenssi miehellä toki oli ollut jo kauan.
Kaudella 1982 Benuzzi jo aloitti testaukset Ferrarilla. Ferrarilla katuautojen ja muiden puolella Benuzzilta oli kokemusta jo aiemmin. Alunperin Benuzzista piti tulla mekaanikko ja hänestä tuli myöhemmin katuautojen ja sitä kautta myös kilpa-autojen testaaja. Tuolla kaudella 1982 mahdollisten loukkaantumisten takia Ferraria testannut Benuzzi sai superlisenssin.
Ennen kautta 1989 hänen uransa startit olisivat voineet olla kauden 1982 aikana kun Villeneuve kuoli ja Pironi loukkaantui. Kaudella 1985 Arnouxin uloslähdön yhteydessä Benuzzi tai kakkostestaaja Johnny Dumfries oli ehdolla Arnouxin paikalle.
Sen jälkeen Benuzzi vain oikeastaan oli testimiesten testaaja. Kauden 1989 Ghinzani olisi ollut mielenkiintoinen näky Ferrarilla. Ghinzani järjesti aikoinaan Adelaidessa samalla kaudella kolarin Piquetin kanssa ja siinä Piquet sai renkaasta kypärään.
Keke taisi siinä kisassa lakonisesti todeta Kyllösen kiihkoillessa vain sen että Nelsonilla on varmasti pää kipeänä tuon osuman jälkeen.
Luultavasti kauden 1989 kuljettajaruletissa Benuzzia ei olisi enää käytetty huolimatta huomattavista testausmääristä joten ajajana olisi luultavasti ajanut ellei Ferrari olisi halunnut jotain PR-nolausta halunnut niin Gianni Morbidelli tai sitten Roberto Moreno. Lehtoa oltiin istuttamassa Osellalle. Ikääkin oli jo liikaa Benuzzille.
Lopulta puoliautomaattinen Ferrari oli Bergerin käsien kannalta parempi ja haaveet menivät siihen muilta kuskeilta. Viimeinen Benuzzin teoreettinen mahdollisuus olisi ollut kauden 1991 päätöskilpailu jossa ajoi kuitenkin Gianni Morbidelli jolla oli enemmän kisakokemusta. Benuzzin lisäksi toinen vaihtoehto olisi ollut vain Andrea Montermini joka oli kolmostestaaja.