F1-uutisia

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Niin kuin jossain toikissa olikin jo puhetta, niin jollain tapaa Hamilton olis kauhean kiva nähdä Ferrarilla. Joku kuvailikin miestä G. Villeneuven tai Mansellin kaltaiseksi taistelijaksi, ja onhan tuossa jotain perää. Alonson aikana tämä ei vaan tule tapahtumaan, mutta jos Ferrari ei nyt parina seuraavanakaan vuonna pysty mestaruutta voittamaan, niin siellä saattaa sekä talli että kuski pikkuhiljaa kypsyä toisiinsa. Eikä tuonne Fernandon rinnalle Buttonia lukuunottamatta kyllä kukaan muukaan maailmanmestari mahdu.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Yas Marinassa kaksi erillistä DRS-aluetta.

Two independent DRS zones will be in operation this weekend, the first on the long back straight between Turns 7 and 8, and the other on the following kinked straight towards the Turn 11/12/13 complex. Activation zones will be before the Turn 7 hairpin and in the middle of the Turn 8/9 chicane.

Alueitten pituuksista vaan ei mainita vielä sanaakaan.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Nyt jos Alonso ei pääse ohi Petrovista niin! :eek!: :alppu:
 

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Ei hyvä, yksi olisi mielestäni riittänyt.

Nyt saattaa käydä toteen Montreal-ilmiö, koska noiden kahden peräkkäisen suoran väliin tuskin saadaan mahdutettua toista DRS-Detection zonea. Ero edelläajavaan mitataan todennäköisesti ennen neulansilmää suoran alussa, ja kyseistä eroa saa hyödyntää molemmilla suorilla.

Ja Montreal-ilmiöllä meinaan sitä porsaanreikää säännöissä, että ohituksen tehtyään edelle päässyt kaveri saa ajaa seuraavalla suoralla ohitetulta karkuun...
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Yas Marinassa kaksi erillistä DRS-aluetta.

Two independent DRS zones will be in operation this weekend, the first on the long back straight between Turns 7 and 8, and the other on the following kinked straight towards the Turn 11/12/13 complex. Activation zones will be before the Turn 7 hairpin and in the middle of the Turn 8/9 chicane.
Activation-sanan tilalla pitäisi lukea luultavasti "detection", koska eihän DRS:ää aktivoitaisi ennen neulansilmää tai shikaanin keskellä. Eli se tarkoittaisi, että olisi myös kaksi mittauspistettä, eikä ekalla suoralla ohi päässyt painelisikaan karkuun seuraavalla suoralla. ;)
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Activation-sanan tilalla pitäisi lukea luultavasti "detection", koska eihän DRS:ää aktivoitaisi ennen neulansilmää tai shikaanin keskellä. Eli se tarkoittaisi, että olisi myös kaksi mittauspistettä, eikä ekalla suoralla ohi päässyt painelisikaan karkuun seuraavalla suoralla. ;)
Tämä kai sitten tarkoittaa sitä että ihan turha on yrittää ensimmäisellä suoralla ohi, kun kaveri pääsee kuittaamaan toisella suoralla.
Tai saa nähdä, mutta voi hyvinkin mennä näin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tuossa FIA:n virallinen kartta:

http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/abd-circuit.pdf

Aktivaatio tapahtuu suoran keskellä, ja detektioita on kaksi erillistä. Tuo ei nyt sitten välttämättä kuitenkaan helpota ohittamista niin paljon, yleensä myöhäinen aktivointi on tarkoittanut sitä, että kierrosluku nousee rajoittimelle pian aktivoinnin jälkeen, syöden osan DRS-edusta. (Monza) Eipä silti, en minä ylihelppoja ohituksia kaipaa.
 

I'm Batman

MayorDutch
Liittynyt
24.5.2008
Viestit
309
Sijainti
Suomi
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/11/1432597/talvitestien-paivat-ja-paikat-paatetty

F1-tallit ajavat ensi talvena kolme testijaksoa ennen kauden avauskisaa.

Ensimmäinen testijakso ajetaan Espanjan Jerezissä 7.-10. helmikuuta. Testit jatkuvat Espanjan Barcelonassa, jossa ajetaan toinen testijakso 21.-24. helmikuuta. Kolmas testijakso ajetaan niin ikään Barcelonassa 1.-4. maaliskuuta.

Kauden avauskisa ajetaan Australiassa 18. maaliskuuta.

Ensi kauden aikana ajetaan yksi testijakso, Italian Mugellossa 1.-3. toukokuuta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ja Montreal-ilmiöllä meinaan sitä porsaanreikää säännöissä, että ohituksen tehtyään edelle päässyt kaveri saa ajaa seuraavalla suoralla ohitetulta karkuun...
Joka olisi hyvinkin yksinkertaisesti estettävissä yhdenkin mittauspisteen tapauksessa. Joko sopimalla tai varmasti myös ohjelmallisestkin. Mutta eihän asioita yksinkertaisesti voi tehdä...

Activation-sanan tilalla pitäisi lukea luultavasti "detection", koska eihän DRS:ää aktivoitaisi ennen neulansilmää tai shikaanin keskellä. Eli se tarkoittaisi, että olisi myös kaksi mittauspistettä, eikä ekalla suoralla ohi päässyt painelisikaan karkuun seuraavalla suoralla. ;)
Ilmesesti siis ovat oppineet sentään jotain matkan varrella. :thumbup:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi

*Alexei*

Well-known member
Liittynyt
21.4.2011
Viestit
548
Sijainti
Jns
Tuossa FIA:n virallinen kartta:

http://fia.com/en-GB/mediacentre/f1_media/Documents/abd-circuit.pdf

Aktivaatio tapahtuu suoran keskellä, ja detektioita on kaksi erillistä. Tuo ei nyt sitten välttämättä kuitenkaan helpota ohittamista niin paljon, yleensä myöhäinen aktivointi on tarkoittanut sitä, että kierrosluku nousee rajoittimelle pian aktivoinnin jälkeen, syöden osan DRS-edusta. (Monza) Eipä silti, en minä ylihelppoja ohituksia kaipaa.
Huokaisin helpotuksesta :thumbup: Luojan kiitos, kaksi Detection-pistettä!
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
McLaren-Honda kuulostais hienolta ja muutenkin hyvä vaihtoehto Macille, kun pitkä Mercedes-yhteistyö jossain kohtaa päättyy.
 

Poistettu jäsen 5082

Guest
vielä kun sais punavalkoset autot takas mäkille ni avot :thumbup:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös