-Japé-
Well-known member
- Liittynyt
- 18.11.2005
- Viestit
- 1290
80- ja 90-luvun vaihtoehto skenaarioita
Itseäni kiinnostaa formuloissa edelleen eniten vuodet 80-luvun lopusta 90-luvun puoleen väliin! Ajattelin laittaa Topicin jos/toivottavasti asia kiinnostaa joitain muitakin :thumbup:
Jossittelu on turhaa mutta toisaalta hauskaa, toisten mielestä ehkä jopa hyvän maun tuolla puolen. Siitä huolimatta olen pohtinut syy-seuraus suhteita, entä jos..
.. 90 loppu vuodesta Donnellyn ja Nanninin ikäviä onnettomuuksia ei olisi käynyt? Tietääkö joku oliko kavereilla jo tallipaikat 91 vuodelle? Hypoteesini on että oli! Olisivat jatkaneet samoilla tiimeillä, joten.. tietäen että Lotuksen Peter Collins piti Johnnysta jo molempien ollessa Benettonilla, olisi melko varmaa että 91 Lotuksella olisi ajaneet Herbert ja Donnelly! Tietääkö joku neuvotteliko Häkkinen 91 vuodesta muiden kuin DAMSin F3000 tallin kanssa(ja Lotuksen jonka suljen nyt siis pois kuvioista)? Miten olisi käynyt Häkän?
Nannini olisi varmaan tehnyt 91 Benettonilla kovempia tuloksia kun Piquet ja jatkanut tallissa varmaan myös seuraavat vuodet ottaen ehkä tulevat "Schumin" mestaruudet olettaen että Sennalle kävisi huonosti..
..entä jos Senna ei olisi kuollut? Kaverin lahjat tuntien veikkaan että hän olisi kehittänyt Williamsista kauden kuluessa vielä (laitonta?)Benettonia nopeamman ja ottanut tod.näk mestaruudet niin 94,95,96..97 No tiedä häntä miten motivaatio olisi säilynyt, mutta auto olisi ainakin ollut paras! Toisaalta huhutaanhan että Sennakin olisi haaveillut uran päättämisestä Ferrarilla, joten ehkä kaveri olisi siirtynyt ennen palmubeacheille lähtöä vielä pariksi kaudeksi Maranelloon, hyvällä menestyksellä tietty, mestaruuksia kenties?, ehkä tehnyt Schumit..
..entä jos (Schumista puheen ollen) 91 Jordanin Gachot ei olisi käyttänyt pippurisumutinta taksikuskiin? Veikkaan että Schumin ura olisi siinä tapauksessa alkanut "vasta" 93 Sauberin mukana tietty! Benetton mestaruudet olisi varmaan jäänyt ajamatta, mutta kaveri olisi silti osoittautunut pian nopeaksi ja vaihtanut viimeistään (95?) johonkin kärki talliin ja voittanut varmaan 2000-luvun Ferrrari mestaruutensa..
..entä jos (joku on jaksanut lukea tänne asti) palataan vielä 90 alkuun, Boutsen ei olisi saanut kenkää Williamsilta? Juttu on kummastuttanut mua läpi vuosien (vaikka kaveri oli kai luonteeltaan aika pehmo?) Tiedetään että Frank halusi Manselin 91 vuodeksi ja toisin päin, mutta 90 Boutsen voitti Patresen niin pisteissä, aika-ajoissa 9/7, keskeytykset 6/4..Patrese oli vain kahdessa kisassa Boutsenia nopeampi! Lisäksi Patresen 77 käynistynyt ura olisi jo selvästi ehtoo puolella kun Boutsenilla ollut taas jatkuvassa nousussa. Lisäksi Renaultin koneella ajavalla tallilla semi-ranskis-belgialaisen luulisi pärjänneen inssien kanssa ja olleen hyväksi Renun mainosarvolle? Mikä hämmästyttävämpää kaverille ei löytynyt parempaa kotia 91, kun räkäinen Ligier, haloo!! Siihen se ura sitten jäikin..
..muita asioita mitä olen pohtinut on mm. miksi Marchilla hyvin monena vuonna väläytelly Capelli oli 92 Ferrarilla täysi floppi ja sai siten kenkää?..
..miksi 92 Benettonille otettiin Brundle vaikka tulosten valossa olisi ollut tarjolla paljon parempia kuljettajiakin?..
..Jos Jordan olisi jatkanut myös 92 Fordin koneilla, olisiko lupaava Modena kenties joskus ajanut kärkitalleissa?..
..ja loppu viimeksi, entä jos JJ onnettomuutta ei olisi tapahtunut? Mielestäni kaverin ura formuloissa on suomessa kauttaaltaan aliarvostettu! Siinä missä Häkkisen voidaan sanoa saaneen monia kyseenalaisia "lahjoitus" voittoja jonka lisäki mies teki paljon anteeksi antamattomia virheitä, on JJ aina ollut todellinen taistelija ja helv..in nopea kuljettaja. Kaverilla ei ollut kunnollista autoa kun Sauberilla alku kaudesta ja silti sai vakuutettua kaikki nopeudellaan, kuten F3 vuonnaan! Toki jos Schumi olisi ollut Benettonilla ei JJ olisi koskaan voinnut pärjätä Flavion lellikkipoikaa paremmin, mutta silti uskon että 94 JJ olisi taistellut Häkän kanssa samoista sijoituksijoituksista, mahdollisesti ottanut jopa voittoja? Mutta onnettomuus, Imola ja Schumi tuhosivat kaiken! Joskus olen miettinyt että mahtoiko kaveri syyttää itseään jopa Sennan kuolemasta? että jos auto ei olisi sammunut ruutuun ja Pedro ajanut konttiin, ei olisi lennellyt osia radalle, jospa niistä joku rikkoi Sennan auton.. no one knows, mutta itse en usko että Sennan onnettomuus on mitenkään tohon startti onnettomuuteen sidottu..
Tällasia pohdintoja tänään
Itseäni kiinnostaa formuloissa edelleen eniten vuodet 80-luvun lopusta 90-luvun puoleen väliin! Ajattelin laittaa Topicin jos/toivottavasti asia kiinnostaa joitain muitakin :thumbup:
Jossittelu on turhaa mutta toisaalta hauskaa, toisten mielestä ehkä jopa hyvän maun tuolla puolen. Siitä huolimatta olen pohtinut syy-seuraus suhteita, entä jos..
.. 90 loppu vuodesta Donnellyn ja Nanninin ikäviä onnettomuuksia ei olisi käynyt? Tietääkö joku oliko kavereilla jo tallipaikat 91 vuodelle? Hypoteesini on että oli! Olisivat jatkaneet samoilla tiimeillä, joten.. tietäen että Lotuksen Peter Collins piti Johnnysta jo molempien ollessa Benettonilla, olisi melko varmaa että 91 Lotuksella olisi ajaneet Herbert ja Donnelly! Tietääkö joku neuvotteliko Häkkinen 91 vuodesta muiden kuin DAMSin F3000 tallin kanssa(ja Lotuksen jonka suljen nyt siis pois kuvioista)? Miten olisi käynyt Häkän?
Nannini olisi varmaan tehnyt 91 Benettonilla kovempia tuloksia kun Piquet ja jatkanut tallissa varmaan myös seuraavat vuodet ottaen ehkä tulevat "Schumin" mestaruudet olettaen että Sennalle kävisi huonosti..
..entä jos Senna ei olisi kuollut? Kaverin lahjat tuntien veikkaan että hän olisi kehittänyt Williamsista kauden kuluessa vielä (laitonta?)Benettonia nopeamman ja ottanut tod.näk mestaruudet niin 94,95,96..97 No tiedä häntä miten motivaatio olisi säilynyt, mutta auto olisi ainakin ollut paras! Toisaalta huhutaanhan että Sennakin olisi haaveillut uran päättämisestä Ferrarilla, joten ehkä kaveri olisi siirtynyt ennen palmubeacheille lähtöä vielä pariksi kaudeksi Maranelloon, hyvällä menestyksellä tietty, mestaruuksia kenties?, ehkä tehnyt Schumit..
..entä jos (Schumista puheen ollen) 91 Jordanin Gachot ei olisi käyttänyt pippurisumutinta taksikuskiin? Veikkaan että Schumin ura olisi siinä tapauksessa alkanut "vasta" 93 Sauberin mukana tietty! Benetton mestaruudet olisi varmaan jäänyt ajamatta, mutta kaveri olisi silti osoittautunut pian nopeaksi ja vaihtanut viimeistään (95?) johonkin kärki talliin ja voittanut varmaan 2000-luvun Ferrrari mestaruutensa..
..entä jos (joku on jaksanut lukea tänne asti) palataan vielä 90 alkuun, Boutsen ei olisi saanut kenkää Williamsilta? Juttu on kummastuttanut mua läpi vuosien (vaikka kaveri oli kai luonteeltaan aika pehmo?) Tiedetään että Frank halusi Manselin 91 vuodeksi ja toisin päin, mutta 90 Boutsen voitti Patresen niin pisteissä, aika-ajoissa 9/7, keskeytykset 6/4..Patrese oli vain kahdessa kisassa Boutsenia nopeampi! Lisäksi Patresen 77 käynistynyt ura olisi jo selvästi ehtoo puolella kun Boutsenilla ollut taas jatkuvassa nousussa. Lisäksi Renaultin koneella ajavalla tallilla semi-ranskis-belgialaisen luulisi pärjänneen inssien kanssa ja olleen hyväksi Renun mainosarvolle? Mikä hämmästyttävämpää kaverille ei löytynyt parempaa kotia 91, kun räkäinen Ligier, haloo!! Siihen se ura sitten jäikin..
..muita asioita mitä olen pohtinut on mm. miksi Marchilla hyvin monena vuonna väläytelly Capelli oli 92 Ferrarilla täysi floppi ja sai siten kenkää?..
..miksi 92 Benettonille otettiin Brundle vaikka tulosten valossa olisi ollut tarjolla paljon parempia kuljettajiakin?..
..Jos Jordan olisi jatkanut myös 92 Fordin koneilla, olisiko lupaava Modena kenties joskus ajanut kärkitalleissa?..
..ja loppu viimeksi, entä jos JJ onnettomuutta ei olisi tapahtunut? Mielestäni kaverin ura formuloissa on suomessa kauttaaltaan aliarvostettu! Siinä missä Häkkisen voidaan sanoa saaneen monia kyseenalaisia "lahjoitus" voittoja jonka lisäki mies teki paljon anteeksi antamattomia virheitä, on JJ aina ollut todellinen taistelija ja helv..in nopea kuljettaja. Kaverilla ei ollut kunnollista autoa kun Sauberilla alku kaudesta ja silti sai vakuutettua kaikki nopeudellaan, kuten F3 vuonnaan! Toki jos Schumi olisi ollut Benettonilla ei JJ olisi koskaan voinnut pärjätä Flavion lellikkipoikaa paremmin, mutta silti uskon että 94 JJ olisi taistellut Häkän kanssa samoista sijoituksijoituksista, mahdollisesti ottanut jopa voittoja? Mutta onnettomuus, Imola ja Schumi tuhosivat kaiken! Joskus olen miettinyt että mahtoiko kaveri syyttää itseään jopa Sennan kuolemasta? että jos auto ei olisi sammunut ruutuun ja Pedro ajanut konttiin, ei olisi lennellyt osia radalle, jospa niistä joku rikkoi Sennan auton.. no one knows, mutta itse en usko että Sennan onnettomuus on mitenkään tohon startti onnettomuuteen sidottu..
Tällasia pohdintoja tänään
Viimeksi muokattu: