Tuli mieleen kun täällä paljon spekuloita kaikkea, esim kuka olisi ajanut/pitänyt ajaa milloin missäkin, niin alkuperäisen suunnitelman mukaan Benettonilla ei ollut Alesin tallikaveriksi ykkösvaihtoehtona Gerhard Berger kaudeksi 1996. Silloinen Jordan kuljettaja Rubens Barrichello oli menossa vahvasti Benettonille, kävi lopulta tapaamassa muutaman eri lähteen mukaan kaksi kertaa Briatorea ja insinöörejä Enstonen tehtaalla mutta jostain syystä siltikään sopimusta ei sorvattu, vaikka merkit viittasivat sopimukseen. Toinen ehdokas oli nuori saksalainen Heinz-Harald Frentzen, joka olisi auttanut Briatorea pitämään hallussaan saksalaissponsori Bitburgerin, mutta kuulemma lopulta Frentzen osoittautui Benettonille liian kalliiksi hankittavaksi. Muita vaihtoehtoja olivat 1994 kaudella Benettonia kuskannut Jos Verstappen joka olisi mukanaan tuonut Philips Car Stereos sponsorin ja Olivier Panis oli puolestaan yhdistetty tiimin ranskalaisten Renaultin ja ELF:n vuoksi, mutta kaksi ranskalaista pilottia Benettonilla tuntui epäuskottavalta. Lopulta Berger päätettiin ottaa Alesin tiimikaveriksi. Linkki
1 ja
2.
Ensimmäisen kerran Sennan tulosta Ferrarille neuvotteltiin vuosina 1989 ja 1990 silloisen tallipäällikkön Cesare Fiorion alaisuudessa. Kun Fiorio sai myöhemmin lähtöpassit, hanke romahti. Mutta Jean Todt paljasti 2004 Madonna di Campiglionin lehdistöpäivillä että Senna oli lähellä siirtymistä Ferrarille vuodeksi 1995. Kuulemma kukaan Senna ja Todt olivat vuoden 1993 Italian GP:n yhteydessä keskustelleet pitkään ja vaikka Senna oli tehnyt sopimuksen Williamsin kanssa kaudeksi 1994, niin hän oli kiinnostunut vaihtamaan seuraavaksi kaudeksi Ferrariin.
Yksi lehti
linkki niiltä ajoilta.
Renaultin Patrick Faure kertoi katsoneensa Jordanin suuntaan, miettien sitä vaihtoehtoa jopa pitkään ja hartaasti. Samalla tavalla hän pohti myös Prostia ja Alain oli hieman pettynyt kun hänen tiiminsä sijasta Renault valitsi Benettonin. Benetton-perheen puolelta oli itsestään selvää että Renault valitsisi heidät, sillä Benettonilla ja Renaultilla oli yhteinen historia ja vaikka tiimi oli muuttunut sen luonne oli säilynyt. Olihan Benetton itseasiassa ehdottanut kauppasopimusta jo niin aikaisin kuin vuonna 1998, samana vuonna, jolloin Benetton sattumoisin teki Renaultin kanssa pitkäkestoisen sopimuksen ranskalaisten Mecachrome/Supertec moottoreiden käyttämisestä. Varsinkin Rocco Benetton puhui paljon Renaultin paalusta Benettonin moottoritoimittajaksi 1999, eikä mies ollut väärässä jälkeen päin ajateltuna.
Varmaankin, muttei sitä voi tietää. Olihan Peugeot aikeissaan ostaa huhtikuussa 2000 Prost-tiimin kokonaan itselleen ja lopulta kun Prost-tiimi joutui konkkaan niin Alain sanoikin, että hänen olisi pitänyt suostutella Peugeotia ostamaan osa tallista ainaskin, ellei jopa kokonaan. Mutta omasta mielestäni silti Peugeot ei olisi varmaan koskaan noussut niin korkealle kuin kotimaan kilpailija Renault.
Keke Rosberg haaveili 80-luvun lopulla tosissaan suomalaisen tiimin pystyttäsestä Tyrrellin kivijalkaan silloisen Kansallis-Osake-Pankin (nykyisen Nordean) rahoittamana. Kuljettajana olisi toiminut kuulemma mahdollisesti JJ Lehto ja Stefan Johansson. Tallipäällikkönä olisi toiminut itse Keke ja Ken Tyrrell puolestaan neuvonantajana. Kesällä 1988 hanke kuitenkin raukesi KOP:n pääjohtajan Jaakko Lassilan kielteiseen päätökseen.