-Japé-
Well-known member
- Liittynyt
- 18.11.2005
- Viestit
- 1290
CaPtEeNin yllä oleviin juttuihin:
Veikkaan että Sennan Penske kokeilu '92 oli enemmänkin tehty Dennisin painostukseksi. CART/Indycar sarjoja sen enempää tuntematta luulen että Senna pärjäisi missä tahansa, myös Penskellä '93 Indycarissa ja ehkä sieltä back Williamsille '94 vuodeksi...
Alboreto oli mielestäni parhaimmillaan tullessaan F1:siin, huikeat suoritukset Tyrrellin kultapojuna '82 ja kamppailu Ferrarilla mestaruudesta '85. Sen jälkeen vauhti/ura oli melko keskinkertaista. Esim. kahtena vuonna Berger vei Alboa mennen tullen, jonka jälkeen tuli lähtö. Sitten Tyrrelillä väläytyksiä, joskin Alesi toi samaa autoa paljon paremmin, ja loppu ura aika köyhää menoa. Albon onni on ollut se ettei hänellä ollut Bergerin lisäksi koskaan tallikavereita jotka olisivat olleet kunnon vedossa. Veikkaan että Ferrari "potkujen" jälkeen Albon tähti oli jo sammunut tallipääliköiden silmissä. Esim. '93 Benetton testeissähän Albo itse totesi että jos Briatore on fiksu hän valitsee ennemmin JJ:n Benettonille.
Peugeotista veikkaan että tuon tason operoija ei ole tyytyväinen kuin voittoihin. '94 jälkeen yhteistyön päättyminen McLarenin kanssa oli jo varmaan todella paha asia maineen tahrijana. Macin vaihtaessa Mersuun, Peugeot joutui vaihtamaan B tason tiimiin. Ihme etteivät lopettaneet jo Jordanilla, vaan jaksettiin sinnitellä Prostille mentaliteetilla, kyllä ransikiset yhdessä voittaa, vaan ei..
Luulen että kun '90 luvun alussa tultiin vaiheeseen jolloin tiimejä kuoli ja uudet eivät enää pärjänneet tullessaan niin pidemmän linjan tallit kuten DAMS ja DOME olivat riittävän fiksuja lopettaakseen suunnittelun tasolle, ennemmin kuin tullakseen hännille kitumaan muutamaksi vuodeksi.
Noi Emmon seikkailut on kanssa ihme juttu. Se että tupla mestarina haluaa perustaa Brasilia pohjaisen tiimin menestyneen veljensä kanssa aikana jolloin F1:sissä oli "kansallisuusaate" korostunut, muistattene liput pää-ilmanoton sivuissa?, ei ole mitenkään outoa. Mutta se ettei menesty vuosiin, lopettaa kyllästyneenä koska projekti ei toiminut, mutta sitten tulee takaisin kokeilemaan autoa, jonka tietää olevan voittoihin kelpaamaton, se on mielenkiintoista..
Tuota KOP ja JJ juttua en ihmettel yhtään. Suomessa oli massia aivan liikaa ja Keken lopettamisen jälkeen tarvittiin joku nopeasti F1:siin. Jos lama olis tullut 5 vuotta aikaisemmin niin tuskin olis JJ ja Häkkinenkään F1:siä nähnyt.
Kyssäri: Mistä löytää korkea resoluutioisia F1 kuvia tyyliin vuosilta '87 - '91? Linkkejä olis kiva saada. Kiinnostaa mm. Donelly Lotuksella.
Veikkaan että Sennan Penske kokeilu '92 oli enemmänkin tehty Dennisin painostukseksi. CART/Indycar sarjoja sen enempää tuntematta luulen että Senna pärjäisi missä tahansa, myös Penskellä '93 Indycarissa ja ehkä sieltä back Williamsille '94 vuodeksi...
Alboreto oli mielestäni parhaimmillaan tullessaan F1:siin, huikeat suoritukset Tyrrellin kultapojuna '82 ja kamppailu Ferrarilla mestaruudesta '85. Sen jälkeen vauhti/ura oli melko keskinkertaista. Esim. kahtena vuonna Berger vei Alboa mennen tullen, jonka jälkeen tuli lähtö. Sitten Tyrrelillä väläytyksiä, joskin Alesi toi samaa autoa paljon paremmin, ja loppu ura aika köyhää menoa. Albon onni on ollut se ettei hänellä ollut Bergerin lisäksi koskaan tallikavereita jotka olisivat olleet kunnon vedossa. Veikkaan että Ferrari "potkujen" jälkeen Albon tähti oli jo sammunut tallipääliköiden silmissä. Esim. '93 Benetton testeissähän Albo itse totesi että jos Briatore on fiksu hän valitsee ennemmin JJ:n Benettonille.
Peugeotista veikkaan että tuon tason operoija ei ole tyytyväinen kuin voittoihin. '94 jälkeen yhteistyön päättyminen McLarenin kanssa oli jo varmaan todella paha asia maineen tahrijana. Macin vaihtaessa Mersuun, Peugeot joutui vaihtamaan B tason tiimiin. Ihme etteivät lopettaneet jo Jordanilla, vaan jaksettiin sinnitellä Prostille mentaliteetilla, kyllä ransikiset yhdessä voittaa, vaan ei..
Luulen että kun '90 luvun alussa tultiin vaiheeseen jolloin tiimejä kuoli ja uudet eivät enää pärjänneet tullessaan niin pidemmän linjan tallit kuten DAMS ja DOME olivat riittävän fiksuja lopettaakseen suunnittelun tasolle, ennemmin kuin tullakseen hännille kitumaan muutamaksi vuodeksi.
Noi Emmon seikkailut on kanssa ihme juttu. Se että tupla mestarina haluaa perustaa Brasilia pohjaisen tiimin menestyneen veljensä kanssa aikana jolloin F1:sissä oli "kansallisuusaate" korostunut, muistattene liput pää-ilmanoton sivuissa?, ei ole mitenkään outoa. Mutta se ettei menesty vuosiin, lopettaa kyllästyneenä koska projekti ei toiminut, mutta sitten tulee takaisin kokeilemaan autoa, jonka tietää olevan voittoihin kelpaamaton, se on mielenkiintoista..
Tuota KOP ja JJ juttua en ihmettel yhtään. Suomessa oli massia aivan liikaa ja Keken lopettamisen jälkeen tarvittiin joku nopeasti F1:siin. Jos lama olis tullut 5 vuotta aikaisemmin niin tuskin olis JJ ja Häkkinenkään F1:siä nähnyt.
Kyssäri: Mistä löytää korkea resoluutioisia F1 kuvia tyyliin vuosilta '87 - '91? Linkkejä olis kiva saada. Kiinnostaa mm. Donelly Lotuksella.