Tarkotin tossa että minkälainen JJ:n kausi olisi ollut Benettonilla 1994 ilman loukkaantumista. Luultavasti samanlainen kuin Herbertillä seuraavalla kaudella mutta ilman voittoja.
Siitä Ligier testistä olis kyllä kuva todella hieno juttu. Pitää mennä pyytämään Mr. Järvilehdolta itseltään tai joltain ranskikselta... :dunno:
Niin, ei JJ Ligierille olisi päässyt 1995. Suzuki ryösti puolet kaudesta. Se että Brundle pääsi ajaan puolet kaudesta johtui varmaan Walkinshawin Tompasta.
En kyllä mene sanomaan toiko Blundell sponsoreita vai ei mutta se auto oli niin
valkonen ja tyhjä että olishan sen huomannu. Keni&co olis voinu pitää De Cesariksen rahat tai ottaa Aguri Suzukin jos olisivat maksajia kaivanneet (Suzukin kausi 1993 meni yllättävän hyvin). Markille ei varmaankaan maksettu palkkaa mutta ei sitä ainakaan paljoa pitänyt tuodakkaan. Verstappenilla sellanen soppari Tyrrelin kanssa 1997. Salo veti kylmästi pari miljoonaa konkurssin partaalla olevalta tallilta, mut oma vika Kenillä kun ei myynyt Mikaa kun Alaini oli ostamassa :tongue: '97 Panisin loukkaannuttua.
Williams ei 1998 kauden jälkeen jatkanut Frenzenin sopimusta joka oli varsin selvää jo kauden puolivälissä kun Frenzenin testit siirrettiin Montoyalle. HH mietti jo CART-sarjaa mutta EJ teki loistavan kaappauksen.
Villeneuve meni omaa tyhmyyttään BAR-talliin ja omistaa kai sitä kautta vieläkin pari prosenttia Hondasta?
? -Ferrarille Ville ei halunnut, McLaren oli täynnä. Williams olisi varmasti jatkanut sopimusta, eihän mitään riitoja ollut. Jacq ajoi monien sanomana parhaan kautensa. Jordanille olisi varmasti kans päässyt. Ja siitä alaspäin kaikkiin Alainin, Stewarttejen, Tompan ja kumppaneiden juttuihin.
Kyllä osaisin kertoa parikin juttua JJ ja Monterverdin kaudesta
:jaska: :eek!: :nope: :yuck: mutta jääköön se jollekkin toiselle kun kirjotin tän seuraavan:
1983 lopussa kun Senna testasi useammankin F1-tallin autoja ja Bernie pisti neljän vuoden sopimusta käteen. Brabham sopimusta pidettiin jo allekirjoittamista vaille varmana kunnes Piquet (ja Parmalat) dorpeedoivat sen ja Senna meni Tolemanille. Minkälaisia tuloksia Senna olisi Brabham-BMW:llä saavuttanut?
-Itse näkisin sen suurinpiirtein näin. Koska Piquet oli kuitenkin Bernien suosikki ja tallin ehdoton ykköskuski, hallitseva mestari ja tuonut 90% Brabhamin menestyksestä 79-83. Debyytti kaudellaan Senna olisi ollut ainakin alkukaudesta Piquetin oppipoika ja kakkoskuski suurinpiirtein samalla menestyksellä mitä Patrese 82-83. Riippuen siitä minkälaista kohtelua olisi Brabhamilla saanut. Luultavasti parempaa kuin Fabit. Olisi kenties ottanut ekan paalunsa ja palkintopalli sijansa, voittokin olisi ollut periaatteessa mahdollinen. Brabham oli kuitenkin varsin epäluotettava auto ja Piquet ja Teo Fabi joutuivat keskeyttämään yli puolet kisoista. Yli tai alle 20 pistettä on varmasti varsin realistinen arvio Sennan pisteistä riippuen tuurista.
1985 Piquet ja Senna olisivat olleet jo tasavertaisia mutta epäluotettavuus olisi taas tehnyt tuloksista arpapeliä. Kun Marc Surer keräsi vaivaiset viisi pistettä olisi Senna ottanut muutamia paalupaikkoja, mutta ei niin montaa kuin Lotuksella. Paul Ricardilla Senna olisi voinut ottaa Voiton tai varmistanut kauden ainoan kaksoisvoiton Brabhamille. Mielestäni Sennalla olisi ollut kaikki mahdollisuudet ajaa yhtä hyviä tuloksia kuin Piquetkin, kenties paremmiakin. Mutta kun ottaa huomioon Brabhamin Pirellien käytön ja kauden alussa olleet ongelmat ei Lotuksella saavutettuun menestykseen olisi ollut mahdollisuuksia.
1986 Piquet olisi vaihtunut Patreeseen ja Senna olisi Brabhamin oikeutettu ykköskuski mutta kuuluisat ongelmat olisivat vieneet tuloksilta pohjan maaliin pääsemiset olisivat olleet harvassa mutta Senna olisi niittänyt mainetta vielä aika-ajojen spesialistina olemalla säännöllisesti top10 sisäpuolella ja ottamalla kenties paalunkin. Pisteet olisivat voineet kenties jäädä Patreesen kahteen tai Warwickin nollaan mutta toisaalta Senna on Senna ja yli 10 pistettä olisi ollut varsin realistista. Palkintopallille Senna olisi vallankumouksellista Brabhamia tuskin kuitenkaan saanut.
1987 olisi ollut Sennan Brabham sopimuksen viimeinen vuosi, Patrese olisi jatkanut kakkoskuskina ja Senna olisi ollut jälleen aika-ajoissa takuuvarmasti top10 jokaisessa kisassa. Mutta Brabhamin yhä lisääntynyt epäluotettavuus kaivanut pahasti. Palkintopallille pääsivät kyllä sinä vuonna niin Patrese kuin De Cesariskin mutta maaliin De Cesaris pääsi sen lisäksi vain kerran (eikä edes ajanut ulos kuin kerran) Sennan pistetili olisi siis voinut jäädä neljään. Mutta mikäli Senna olisi onnistunut saavuttamaan ykköskuskin aseman ja hoitanut itsellensä parhaan kaluston jokaiseen kisaan (=luotettavimman) olisi jopa 20 pistettä ollut mahdollista.
Olisivatko Sennan kyvyt saaneet tälläisella urakehityksellä McLaren paikan 1988 vai olisiko Prost sittenkin suositellut Dennisille Piquetia? Vai olisiko Senna kuollut jo 1986 testatessaan Brabhamia?