90-luvun vaihtoehto skenaarioita..

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Miksi Benetton palkkasi 1991 kaudelle Roberto Morenon? Tiedetään että kaveri oli Piquetin paras frendi ja varmaan mielusti hänen "apulaisensa" ja että hän ajoi hyvin Suzukassa, mutta huolimatta Nannini loukkaantumisen myöhäisestä ajankohdasta olettaisin että monia Morenoa arvostetumpia kuljettajia oli vielä vapailla markkinoilla/ostettavissa vai oliko?

---

Missä vaiheessa Ligierin omistajuus vaihtui? 93 kaudelle? Sillä on vaikeaa ymmärtää kuinka umpi ranskis tiimi Ligier(Renault, Elf, Gitanes Blondes) voi yhtäkkiä ottaa kaksi brittikuskia, koska historia sisältää 90% pelkkiä ranskiksia! Comas ja Boutsen sai käsittääkseni kenkää, vaikka Comas oli Elfin kasvatti ja Boutsen Prostin ja Alesin rinnalla sen hetken menestyneimpiä ranskankielisiä kuljettajia? Toki Brundlen oli ottanut monikin mutta Blundellia tuskin.
Jaah, en kyllä muista, millaisia ennustuksia Nanninin paranemisesta alkujaan esitettiin, olisivatko ottaneet Pupon ikään kuin väliaikaiseksi tuuraajaksi? Muistelen lukeneeni alkuvuodelta '91 olleen jutun, jossa Sandroa oltiin tuomassa takaisin '92 tai sitten sotken jossain kohdin.

Guy Ligier myi tallinsa vuoden '92 lopussa Cyril de Rouvrelle, joka johti tallia vuoden kunnes joutui vankilaan, minkä jälkeen talli päätyi Walkinshaw'n ja Briatoren hyppysiin.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Paljon puhutaan siitä miten kuljettajat eivät ole entisiään pahan onnettomuuden jälkeen, että "paras terä" on poissa tai ajotyyli/riskinottoraja muuttunut for evah'? Seuratessa 80 ja 90 luvun F1:siä on tästä olemassa paljon viitteitä mutta kukaan ei tietenkään voi varmasti sanoa mikä on onnettomuuden vaikutusta ja mikä ei..

Seuraavassa muutamia "yleisesti tunnistettuja" esimerkkejä epäillystä onnettomuuden pitkäaikaisesta vaikutuksesta uraan, eli vauhdin hidastumisesta tavalla tai toisella vuosiksi:

Hesnault 1985 Paul Richard
Johanson1987 Österreichring
Piquet 1987 Imola
Herbert 1988 Brands Hatch (F3000)
Berger 1989 Imola
Lehto 1994 Silverstone

Mitä mieltä olette? Tuleeko muita esimerkkejä aikakaudelta mieleen?
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9344
-Japé- sanoi:
Paljon puhutaan siitä miten kuljettajat eivät ole entisiään pahan onnettomuuden jälkeen, että "paras terä" on poissa tai ajotyyli/riskinottoraja muuttunut for evah'? Seuratessa 80 ja 90 luvun F1:siä on tästä olemassa paljon viitteitä mutta kukaan ei tietenkään voi varmasti sanoa mikä on onnettomuuden vaikutusta ja mikä ei..

Seuraavassa muutamia "yleisesti tunnistettuja" esimerkkejä epäillystä onnettomuuden pitkäaikaisesta vaikutuksesta uraan, eli vauhdin hidastumisesta tavalla tai toisella vuosiksi:

Hesnault 1985 Paul Richard
Johanson1987 Österreichring
Piquet 1987 Imola
Herbert 1988 Brands Hatch (F3000)
Berger 1989 Imola
Lehto 1994 Silverstone

Mitä mieltä olette? Tuleeko muita esimerkkejä aikakaudelta mieleen?
Wendlinger nyt ainakin.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9344
Bobakki sanoi:
Jos Piquet ja Berger sopii, niin sitten kyllä Mikakin. Nelson voitti mestaruuden vielä samalla kaudella.
Nelson ja Berger nyt eivät varsinaisesti listalle omasta mielestäni kuulu, se olisi pitänyt aiemmin mainita. Toki Piquet'n ura alkoi mennä alamäkeen tuon kauden jälkeen, mutta se johtui enemmänkin huonosta tallivalinnasta hänen mentyään Lotukselle. Benettonilla hän sitten paransi otteitaan ja taisi olla MM-kolmonen vuonna 1990.

Bergerillä kausi 1989 oli todella vaikea, uusi puoliautomaattinen vaihdelaatikko hajosi lähes joka kisassa ja hän pääsi ensimmäisen kerran maaliin vasta Monzassa. Sen jälkeen hän siirtikin sitten Sennan tallikaveriksi, mutta ensimmäistä voittoaan hän sai odottaa lähes kaksi vuotta (ja sekin tuli Sennan lahjoittamana).
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Onko totta että Lotus testasi Izusun V12 konetta 1991? Onko kenelläkään enempää infoa/kuvia tästä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
-Japé- sanoi:
Onko totta että Lotus testasi Izusun V12 konetta 1991? Onko kenelläkään enempää infoa/kuvia tästä?
Eipä tuosta kovin paljon julkista tietoa taida olla.


http://www.forix.com/8w/engine-failures.html sanoi:
Isuzu V12
One notable no-show was the Japanese Isuzu V12 that Lotus tested in 1991. Little is known of this engine apart from that it was secretly tested in 1991. The only public viewing was when the engine was shown at the Tokyo Motor Show in 1991.
Kuva koneesta:
http://www.forix.com/8w/engines/isuzuv12.jpg

http://www.grandprix.com/ft/ft00103.html sanoi:
Lotus has not had manufacturer support since its split with Honda at the end of 1987, but last year [1991] a 102C chassis appeared testing a mysterious Isuzu V12 engine.

'It was a very serious attempt to run an engine and look at its capability with a view to the future,' explains Collins, 'but not necessarily in 1992. The timing between the first meetings and when we ran the engine was very short. Although the engine did show potential, it would certainly not have been the right thing to do in 1992. As to the future, it depends what the company wants to do with its engine.'
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Bobakki sanoi:
Jos Piquet ja Berger sopii, niin sitten kyllä Mikakin. Nelson voitti mestaruuden vielä samalla kaudella.
Voiko '87 Piquetin kohdalla ajatella vauhdin laskuna esim. että Silverstonea lukuunottamatta, Imolan onnettomuuden jälkeen hän hävisi Mansellille 7 seuraavaa aika-ajoa putkeen, kunnes piristyi loppukaudesta. Kun taas edellisenä vuonna Piquet oli Aika-ajoissa Mansellia parempi jos uloslasketaan Monacon 11 sija, joka heikentää keskiarvoa rutkasti.

Bergerin kohdalla uskon että useimmat näkevät miehen uran varsinaisena huippuna '87 lopun ja '88 kauden. '89 onnettomuuden jälkeen Mansell oli nopeampi kunnes Berger piristyi suorituksissa loppukaudesta Belgia - Japani poistuakseen Sennan varjoon.

Häkkisen kohdalla menestyksen aika tuli onnettomuuden jälkeen, silti mielestäni onnettomuus muokkasi Mikan asennetta ja toisinaan jopa ajotyyliä.
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Minkämoinen Jordanin ja Schumin soppari mahtoi olla '91? Esim. kuinka monta kisaa se käsitti tai optio '92 vuodesta? Olisiko Jordanilla ollut mahdollisuus estää Benettonia ajattamasta Schumia vakavienkin rangaistusten uhalla? Toisaalta Jordanin taloudellisen tilanteen tietäen, raha kelpasi korvaukseksi.

Ajatella jos Schumin debyytti Spassa ei olisi ollut mitenkään erikoinen. Hän olisi siten jatkanut Jordanilla loppu kauden kisat jotka olisivat sopineet hänen muuhun aikatauluunsa, kärsien pienestä epäonnesta ja siten jatkanut Jordanilla, fiasko Yamaha kauden '92, miten Schumin uran olisi silloin käynyt? Veikkauksia?

Olisiko Schumi näyttänyt kyntensä myös '92 Jordan Yamahalla? Kenties saanut joka tapauksessa paikan Sauberilta tai Benettonilta '93 kaudeksi? Vai saanut kenkää Jordanilta kuten Modena ja Gugelmin ja päätynyt ajelemaan DTM sarjaan?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Minkämoinen Jordanin ja Schumin soppari mahtoi olla '91? Esim. kuinka monta kisaa se käsitti tai optio '92 vuodesta? Olisiko Jordanilla ollut mahdollisuus estää Benettonia ajattamasta Schumia vakavienkin rangaistusten uhalla? Toisaalta Jordanin taloudellisen tilanteen tietäen, raha kelpasi korvaukseksi.
Vahvasti intuition varassa väittäisin sen olleen yhden kisan sopimus tiimin optiolla seuraavista kisoista. Eddiehän olisi alun perin halunnut Stefan Johanssonin, mutta Schumi toi talliin enemmän rahaa. Jonkunlainen takaportti jätettiin uskoakseni joka tapauksessa sille, että Suutari olisikin ollut floppi. Jordan teki suurimman virheen siinä, että tarjosi Span jälkeen seuraavista kausista sopimusta, jonka mukaan Schumacherin olisi pitänyt edelleen maksaa ajamisestaan. Toki sillä suunnalla tuskin ajateltiin, että Bernie ylipuhuisi Briatoren ja Walkinshaw'n antamaan Morenolle kenkää tuosta vaan ja ajattamaan Wunderkindiä jo loppukauden kisoissa.

Tuo '92 Jordan-kysymys on ihan mielenkiintoinen, niin Modenaa kuin Gugelminiakin pitäisin kuitenkin ihan varteenotettavina ratinvääntäjinä, oli Stefanokin sitten kuinka ailahteleva hyvänsä. Mikään sunnuntaisuhari ei olisi missään tapauksessa ollut vuoden 1991 Tyrrellillä Monacossa eturivissä, Hondan V10 oli varsin painava, eikä muutenkaan mitenkään erityisen kotonaan katuradalla. Pitäisin kuitenkin täysin mahdollisena, että Schumacher olisi silläkin kalustolla jotain merkittävää aikaan saanut, jos tallikaveri olisi ollut jompi kumpi tuosta ihan suht korkealle vielä vuoden alussa rankatusta kaksikosta, olisi hänen päihittämisensäkin saattanut riittää pitkälle.

Tuo kausihan saikin sitten Yamahan hylkäämään viimein omat onnettomat V12-tuotoksensa ja John Juddin V10:t saivat kylkeensä japanilaistehtaan logot. Tyrrellillä 1994 myllyt olivat vähintäänkin lupauksia herättäviä, Katayaman vauhtia Hockella tai Monzassa sopii hämmästellä. Harmittavasti resurssit ei sitten lopulta tainneet kuitenkaan riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Voiko '87 Piquetin kohdalla ajatella vauhdin laskuna esim. että Silverstonea lukuunottamatta, Imolan onnettomuuden jälkeen hän hävisi Mansellille 7 seuraavaa aika-ajoa putkeen, kunnes piristyi loppukaudesta. Kun taas edellisenä vuonna Piquet oli Aika-ajoissa Mansellia parempi jos uloslasketaan Monacon 11 sija, joka heikentää keskiarvoa rutkasti.

Bergerin kohdalla uskon että useimmat näkevät miehen uran varsinaisena huippuna '87 lopun ja '88 kauden. '89 onnettomuuden jälkeen Mansell oli nopeampi kunnes Berger piristyi suorituksissa loppukaudesta Belgia - Japani poistuakseen Sennan varjoon.

Häkkisen kohdalla menestyksen aika tuli onnettomuuden jälkeen, silti mielestäni onnettomuus muokkasi Mikan asennetta ja toisinaan jopa ajotyyliä.
Vähän vaikea kysymys, Piquet'n muistelen kyllä kärsineen onnettomuuden seurauksista suht pitkään noin fyysisesti muutenkin, Bergerille ne taas aiheuttivat ihan varmasti ongelmia miltei koko kauden. Puoliautomaattinen vaihteistohan oli syy siihen, että Gerhard ylipäätään kykeni ajamaan niin pian kuin ajoi. Vaan kun kysymyksesi käsitteli sitä, että onko kuljettajan tyyli muuttunut pysyvästi, niin en ehkä laskisi kumpaakaan listalle. Nelson tosiaan oli jälleen iskussa Benettonilla '90, Gerhard taas oli edelleen porukan rämäpäisin myös McLarenilla, siellähän se meni niin päin, että Senna taivasteli telemetrian Bergerille näyttämiä sisääntulonopeuksia ja jarrutuspaikkoja.

Mikan taas laskisin listalle, koska mielestäni hänen ajamisessaan tapahtui onnettomuuden jälkeen muutoksia. Ei tosin välttämättä huonompaan suuntaan, lisäksi tämäkin on sellainen aihe, josta ei minkäänlaista totuutta varmasti pysty kertomaan.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Bobakki sanoi:
Vahvasti intuition varassa väittäisin sen olleen yhden kisan sopimus tiimin optiolla seuraavista kisoista. Eddiehän olisi alun perin halunnut Stefan Johanssonin, mutta Schumi toi talliin enemmän rahaa. Jonkunlainen takaportti jätettiin uskoakseni joka tapauksessa sille, että Suutari olisikin ollut floppi. Jordan teki suurimman virheen siinä, että tarjosi Span jälkeen seuraavista kausista sopimusta, jonka mukaan Schumacherin olisi pitänyt edelleen maksaa ajamisestaan.
"intro"

Schumia dissaamatta, muistelisin että C ryhmän aikaan yleinen mielipide oli että Sauber kolmikosta Frentzen on paras(nopein, silti kulutti vähemmän bensaa ja renkaita), sitten Wendlinger tai ehkä Schumi, asiaahan voi peilata myös saksan F3 tuloksiin '89, tosin silloin kuskit tietty ajoivat eri talleissa. Eli Schumia ei vielä pidetty uniikkina mega lupauksena silloin.

Koska saksalaisilla rahoittajilla oli kova halu saada saksalainen kuljettaja F1siin. Saksan Camel tuotti Frentzenin F3000 projektin '90. Frentzen liittyi Jordanin talliin jonka pääsponsori Camel oli ollut jo muutaman vuoden. Frentzenin kausi oli kuitenkin epäonninen, Jordan lähti F1siin sekä ilman saksan että "muuta" Camelia, joka oli saanut kokea juuri Lotuksen '90 huonona investointina.



EJR F3000 '90 Frentzen, mahdollisesti Pau

'91 Frentzen oli "mennyttä" ja Mercedes sekä Saksan Camel halusivat suunnata rahansa Schumiin. Ajatellen Jordanin ja Camelin pitkää ja menestyksekästä historiaa, olisin voinut olettaa Eddiessä olevan sen verran neuvottelijaa että Jordan olisi saanut takasin tutun Camelin pääsponssikseen Schumin avulla 92 vuodeksi. Ehkä Eddie olisi voinut yrittää lypsää myös lisää rahaa Itävallasta/Saksasta tekemällä all german speaking tiimin, ottamalla F1 paikkaa etsivän Wendlingerinkin mukaan tiimiinsä? Wendlingerhän teki Marchilla huikeita suorituksia '92..

Monesti tuntuu että Bernie on saanut junailtua aika monet tiimin pastat sekaisin. Schumi jutussakin oli varmaan oma lehmä ojassa jotta saa Saksaan F1 buumin nopeammin ja siten nostettua itselle parempaa liksaa korottamalla TV oikeuksien hintoja RTLlle ja kumppaneille..

Jordaniin ja Benettoniin liittyen tuli pari muutakin juttua mieleen.

Arvostan Herbertiä kuljettajana korkealle. Ajatellen hänen suorituksia FF Festivaalien ylivoimainen voittaja '85, EJR:llä Brittien F3 mestari '87 ja seuraavana vuonna F3000 sarjassa potentiaalinen mestari ennen onnettomuuksia. Ennen kaikkea '87 ensimmäisessä F1 testissä heti Boutsenia nopeampi ja '88 Lotuksella Piquetia nopeampi. Ennen kohtalokasta Brands Hatchin '88 kisaa F1 tarjoukset Benettonilta sekä Williamsilta. Ketä muuta tulokasta on pyydetty suoraan vastaaviin tiimeihin?? Johnny oli siis ilmi selvästi pidetty seuraavana mega tähtenä. Onnettomuus muutti kaiken, mutta silti olen jäänyt miettimään, MIKSI Jordan ei missään vaiheessa palkannut Johnnyä F1sissä huolimatta pitkästä yhteisestä historiasta ja siitä että hän huomasi Johnnyn pärjäävän Jordanille "riittävällä" tasolla F1sissä huolimatta tasoituksesta minkä Johnny joutui antamaan huonommassa jarrutus tekniikassa nilkkansa takia. Esim. Brittiläinen B&H olisi varmasti nähnyt mielellään PR ystävällisen britti Herbertin riveissään, kuten Hillin..

Benettoniin liittyen pohdin Lehdon vuoden '93 tilannetta. Missä Lehto olisi ajanut jos hän ei olisi saanut Benetton paikkaa? Mitkä olivat muut tiimit joiden kanssa Keke neuvotteli? Miksi Keke halusi Lehdon Benettonille vaikka tiesi ettei Lehto todennäköisesti saa siellä hyvää kohtelua, kuten Patresen tapauksesta oli tullut ilmi ja myös viimeistään testeissä olisi pitänyt varmasti selvitä se yleisesti tunnustettu fakta että Benettonin '94 auto oli vaikea ajettava, kuten Herbert, Berger ja Alesi ovat sanoneet. Tosin JJhän testasi 93 autolla, mikä myöskin oli Patresen mielestö vaikea.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Benettoniin liittyen pohdin Lehdon vuoden '93 tilannetta. Missä Lehto olisi ajanut jos hän ei olisi saanut Benetton paikkaa?
Jordanilla. Joskus ennenkin varmaan todettu, että Eddie olisi halunnut Jykän jo '91, mutta Keke karsasti tulokastallia.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Bobakki sanoi:
Jordanilla. Joskus ennenkin varmaan todettu, että Eddie olisi halunnut Jykän jo '91, mutta Keke karsasti tulokastallia.
Mutta eikö EJ tarvinnut '94kin rahaa/sponsoreita tuovia kuljettajia? Barrichello toi Ariscon rahat, Eddie muistaakseni irlantilaisia sponsseja? JJn Fazerilla ei olisi varmaan pitkälle päässyt? Luulin että EJn rahatilanne parani vasta B&H tulon myötä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
-Japé- sanoi:
Mutta eikö EJ tarvinnut '94kin rahaa/sponsoreita tuovia kuljettajia? Barrichello toi Ariscon rahat, Eddie muistaakseni irlantilaisia sponsseja? JJn Fazerilla ei olisi varmaan pitkälle päässyt? Luulin että EJn rahatilanne parani vasta B&H tulon myötä.
Tarvitsi joo (itse asiassa Jordanin rahatilanne oli todella huono tuolloin), mutta kyllähän Jykälläkin joku paketti oli ollut tuoda mukanaan Onyxille ja Scuderia Italiallekin. Sauber-paikka oli ensimmäinen, jonne Lehdon ei tarvinnut viedä rahaa mukanaan, ja kyllähän Keke nuo jutut on yleensä osannut hoitaa. Ihan pelkästään Fazerista ei ollut kysymys. Jordanin ajatus kauteen lähdettäessä oli muutenkin se, että yrittävät kerran ilman kompromisseja ennemmin kuin että yrittävät sitkotella mukana. Tuolloinhan kaikki meni niin nappiin kuin saattoi.
 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Nurminen Colonilla F1siin '88??

Kahlattuani hiljattain läpi kiinnostavat threadit aakkosjärjestyksessä AtlasF1 Bulletin Boardin Nostalgia Forumilta (356 sivua pelkkiä otsikoita :D) Mieleeni jäi muutama kiinnostava asia..

Eräs forumin "perusjäsenistä" kirjoitti Jari Nurmisen mahdollisuudesta ajaa '88 F1:sissä Colonin toista autoa, mutta hän ei aivan saanut rahoitusta kasaan ja siten Coloni ajatti vain yhtä autoa Gabriele Targuinilla. Tietääkö kukaan tällä forumilla enemmän asiasta :confused:

Tuntuu kaukaa haetulta, mutta Segan Super Monaco pelissä joka perustui niin ikään F1 vuosiin '88-'89, (muunnennuilla nimillä Madonna=McLaren, Firenze=Ferrari), "Comet" eli Coloni tiimin kuljettaja oli suomalainen E.Tornio :p Luulen sen perustuneen Nurmisen mahdolliseen sopimukseen..

Toinen mielenkiintoinen pointti mistä luin oli Didier Pironin paluu aikeet. Hän oli testannut '87 AGS:llä ja Ligierillä kohtalaisin tuloksin ja oli kirjoittanut sopimuksen kaudesta '88 Larroussen kanssa. Larroussehan ajatti '87 ainoastaan Alliottia, mutta Pironin oli tarkoitus osallistua jo loppukaudesta '87 muutamiin osakilpailuihin. Ennen niitä Pironi valitettavasti kuoli Off Shore vene kilpailussa '87 loppuvuodesta ja Larroussen 2. auton kisat ajoi siten Yannick Dalmas. Ilman onnettomuutta, miten uskotte että Pironi ura olisi jatkunut, olisiko hänestä tullut vielä "huippukuski" 36 vuotiaana?

Pironi AGS testeissä Paul Richardilla..

 
Viimeksi muokattu:

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Bobakki sanoi:
Jordanilla. Joskus ennenkin varmaan todettu, että Eddie olisi halunnut Jykän jo '91, mutta Keke karsasti tulokastallia.
Toisaalta tuntuu vaikealta ajatella että Keke olisi halunut siirtää JJtä Jordanille, koska '93 JJ ja Sauber olivat koko alkukauden ehdoton komeetta taistellen jatkuvasti palkintosijoista mutta epäonnen viedessä ne. Joka tapauksessa Sauber oli ehdottomasti Williamsin, McLarenin ja Benettonin jälkeen 4. paras tiimi, jopa parempi aluksi kuin Ferrari. Moni varmaan ajatteli C ryhmässä menestyneen tottuneen Mercedes Sauberin vielä parantavan '94 asemiaan huomattavasti!

'93 Jordan sen sijaan oli kaukana Sauberista, ennen kuin vasta viimeisissä kisoissa. Joka tapauksessa Jordan ei näyttänyt turhan houkuttelevalta edes kautta '94 ajatellen, vaikka sitten menestyikin hyvin, mutta sitä oli vaikea ennakoida. Koska JJllä ei ollut tulevaisuutta Sauberilla oli hänen uransa todella vaikeassa asemassa etenemisen kannalta. Parasta olisi ollut saada JJ Häkän kaveriksi McLarenille '94 vuodeksi. Nyt sinne valittiin Brundle jonka suoritukset '92 ja '93 olivat mielestäni osittain kyseenalaisia. Autocoursen top tenissähän Brundle on aina korkealla(etenkin '93 turhaa) ja Brittimedian valta-asema muutenkin hypettää brittikuljettajia. JJ olisi ollut McLarenille täysin hyvä valinta. Toinen hyvä vaihtoehto olisi ollut Ligier..
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9344
En muista, että Ligier olisi olut suuremmin vaihtoehtona. Kyllä JJ:n ja Keken tavoitteet olivat selkeästi brittitalleissa. Myös Footwork/Arrows taisi olla yksi vaihtoehto.
 
Ylös