Lotuksen huono menestys suretti mua pahasti 88->, se on ainut talli mistä olen todella pitänyt ja toivoin aina uutta nostetta :frown:
Auton suunnittelupuoli floppasi pahasti. Aerodynaamisesti/ulkoisesti voisi epäillä että 84-88 ei kauheesti kehitystä tapahtunut? Aktiivijousitus kai vei resurssit? Sinäänsä mielenkiintoista miksi Honda ei satsannut 88 enemmän Lotukseen koska tallissa oli kuitenkin läsnä menestyksekäs historia, hallitseva 3 kertainen maailmanmestari, etc. :frown:
Bobakki sanoi:
Ei tuon syistä käsittääkseni koskaan mitään virallista ilmoitusta annettu, mutta Arnoux'n huumeidenkäytön kerrotaan olleen se asia, jonka takia ranskalainen sai lähteä.
Huhhuh!! Tosta olis kiva lukea enemmänkin
Arnoux oli mielestäni heti F1 siin tullessa mestariainesta ja olisin odottanut Ren(e)aultilla tai Ferrarilla mestaruutta. En voinut käsittää miksi Rene sai potkut. Kaiketi kyseessä ollut rankemman luokan kokkelin snorttaus kun kerta keskenkaiken sai lähtee.. Tuohon aikaan tuskin mitään doping testejä tehtiin, mutta kummallista kuitenkin mun mielestä, kerta potkujen jälkeen varmaan kaikki formuloissa tiesi että Renellä ei oo kaikki kunnossa niin silti kaveri palkataan seuraavaksi vuodeksi :eek!:
Bobakki sanoi:
Italialaiskuski Ferrarilla... Tuo vaikuttaa olevan enemmän tai vähemmän tuhoontuomittu yhdistelmä, siispä en usko, että tuostakaan olisi mitään tullut. Vähän liian suuria intohimoja puolin ja toisin se tuntuu herättävän. Suurella todennäköisyydellä olisi mennyt Capellia paremmin, mutta en usko, että Sandro olisi pärjännyt nuorelle Alesille.
Vaikka italia-italia yhdistelmän edelliset menestykset on miltei mustavalkofilmin kaudelta, niin uskon italialaisessa ympäristössä (Minardi, osittain Benetton) kasvanut Sienalainen olisi varmaan pärjännyt Ferrarilla siinä missä Alesikin. Sandrolla sama agressiivisuus ja enemmän kokemusta. Olis hyvin jatkanut Ferrarilla esim. 96 asti, jonka jälkeen Senna olis tullut tiimiin, mitä sitten, who knows..
Bobakki sanoi:
Ajatusleikkiä voi toki käydä myös sen suhteen, että mitä jos Williams olisikin valinnut testikuskikseen Hillin tilalle DC:n sijaan toisen vaihtoehtonsa Perry McCarthyn...
:wink: Tää oli hyvä! Ootteko lukenut sitä McCarthyn Andrea Moda vuodesta kirjoittamaa kirjaa, se on kai rankattu paremmin kuin kuskin meriitit :thumbup: Voi olla että saattais McCarthy vedellä RBR:llä tälläkin kaudella
Bobakki sanoi:
Mahdolliset tuuraajat Sauberille ja Jordanille on kyllä ihan mielenkiintoinen kysymys myös.
..entä jos ajatellaan että Wendlingerin onnettomuutta ei olisi tapahtunut, miten kaverin ura jatkossa? Ajattelin ennen että Wendlinger on HHta nopeampi kuski ja tulisi varmaan olemaan Sauberin ykkönen 94.. Kenties olis mennyt Mersun mukana Macille, jossa olis voinut olla Schumin kanssa. Saksalainen unelma?
Tää DC, HH, Rubens kuvio on kyllä sellanen minkä olis vaikee kuvitella muuttuneen. Frentzen oli niin kiinni Sauberissa, Rubens oli tullut Jordanilla osittain Ariscon sponssin avullakin ja olis vaikee kuvitella että Eddie olis halunut toista kautta jossa kuskit vaihtuu joka kisassa.. ehkä Frank olisi saanut irroitettua helpommin vaikka Fittin Arrowsilta?? Apicellan F1 ura jäi kieltämättä ikävän lyhyeksi ilmeisesti rahan puutteen takia(?), samoin kuin esim. Franck Lagorcen jota pidin nopeena kuskina..
Piti sanoa vielä tosta Fittipaldista, mun mielestä ihan ok kuski. Häkä varmaan olisi ottanut mielellään entisen tallikaverinsa myös uudeksi tallikaveriksi, koska oli 90 ollut nopeampi. Lotuksella Collins suosi Herbertiä jolloin tilanne oli ollut vaikeampi, nyt Fitti olisi ollut tavallaan Häkälle jo kesytetty vaihtoehto, toisin kuin Brundle..Siten veikkaan että Häkä varmasti puhu Christianin puolesta. Kaveri olisi voinut olla nopeampikin kuin Brundle. Jatkoa formuloissa varmasti, todnäk. Macilla ennen Schumin ja (Wendlingerin) tuloa, sitten jossain muualla.
Ja jos 94 olis valittu Lambon koneet niin ei hyvää päivää
Peugeot oli mielettömän nopea ja epäluotettava. Lambo olis ollut todnäk luotettavampi mutta hidas..siis hidas :tongue: Mersut olis kutsunu.. nyt on päässyt multa unohtumaan miksi Mersu jätti Sauberin?
Brundelista tuli mieleen, että jos Tom W oli Benettonilla niin rakastunut mieheen niin kuinka ihmeessä Martin vaihdettiin 93 Patreeseen? Vaikka Riccardo olikin toisena 92 niin tuskin Tom häntä Martinia parempana piti?
Onko kenelläkään mielipidettä aiemmin mainitsemaani Keken vaihtoehtoiseen menneisyyteen??
Keken mestaruuksia ajatellen..entä jos Villeneuven ja Pironin onnettomuuksia ei olisi sattunut..Voisin hyvinkin nähdä että Keke olisi ottanut mestaruutensa vasta Williamsilla 86, 87-> Sen sijaan Villeneuve olisi mahd. voittanut joko 82 tai 83, sekä myös 85 jonka jälkeen olisi lopettanut Ferrarilla joko heti tai sitten esim. 87 jälkeen. Tallikaverina Villellä olisi ollut joko Arnoux tai jos kaveri olisi tykittänyt liikaa suoneen niin sitten varmaan Albo, molemmat hyvällä menestyksellä ihan tasoissa Villen kanssa. Pironi olisi 82 Imolan takia saanut lähteä kauden jälkeen ja ajanut uransa loppuun ranskiksilla, eli Renault(-koneiset tiimit Tyrrell, Lotus) tai Ligier..